Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

Oh, ik vergeet de foto's!

Baby's got blue eyes...

Echt hoor, als hij me zo aankijkt, dan smelt ik!

Mijn lieve Lasse-Lachebekje

Hey dames,

Meer dan een maand niets geschreven hier zag ik, echt schandalig. Ben een lang weekend weg geweest, anderhalve week druk geweest met flesjes oefenen, laatste verlofweek gehad met heel veel afspraken en heb nu al weer een week gewerkt. En vandaag dus een vrije dag waarin ik weer bijheb gelezen.

@laminaat: Michiel wil heel soms wel even rustig rond kijken in zn eentje maar meestal moet er toch echt wel wat leuks te zien zijn.

@Marie: Wat een mooie foto's weer, ik ga zo ook weer eens proberen hoe dat ook al weer moest. Is het werk een beetje meegevallen. Ik was er eigenlijk wel weer aan toe, maar het vroege opstaan valt me nog wel tegen. En die arme Michiel weigert s ochtends structureel zn flesje, gelukkig heeft hij rond 12 uur honger genoeg om zn flesjes wel leeg te gaan drinken. Op mn vrije avonden/dagen verwen ik hem maar zo veel mogelijk.

@Diana: Fijn dat het beter gaat met zusje. En ze is zeker een lange dame, Michiel was bij 12 weken 62 cm en 7,5 kilo. Een zwaargewicht dus!

@Booo: Hopelijk heeft het 2e osteopaat bezoek geholpen. Is iss niet fijn bijpraten met een huilende baby. Michiel is de laatste week (weken) veel huileriger geworden, maar dat komt ook wel door het wennen aan de fles en het zonder mij zijn denk ik. Hier trouwens ook een Tiny Love muziekmobiel aangeschaft, werkt idd goed.

@Kike: Hoe gaat het met Casper en zn flesjes? Hier is het tot nu toe vier werkdagen lang drama s ochtends ik hoop zo dat het snel went. De eerste dag dat ik hem op het kdv (waar hij 2 dagen van de week naar toe gaat) had ik echt wel een knoop in mn maag, maar ja het hoort erbij.

O ja laten jullie jezelf/je kinderen inenten tegen de mexicaanse griep? Ik ga het denk ik wel doen, maar twijfel nog steeds. Moet voor vrijdag beslissen want dan zijn de eerste vaccinaties op mn werk.

Ik neem me voor om vanaf nu elke week in ieder geval ff hier te lezen en te schrijven. En nu nog proberen weer een foto te plaatsen.

Groetjes Speesjaal
Speesjaal en Laminaat, wat een heerlijke bolle gezonde mannetjes!

Speesjaal, ik ga ons inderdaad wel laten inenten, en de oudste ook. Moet wel zeggen dat ik het een lastig verhaal blijf vinden, maar ik vertrouw erop dat dit advies heel weloverwogen is genomen.

Wb flesjes geven: Casper pakt de fles prima, maar afgelopen weekend had ik hem een flesje nutrilon gegeven omdat wij eters hadden en ik lekker mee wilde doen met de wijn en prosecco (was vergeten om op tijd wat extra te kolven). Hij heeft al eerder nutrilon gehad en dat ging prima, maar nu kotste hij midden in de nacht opeens die hele fles eruit. Dus ik weet nu niet of hij gewoon last had van zijn maag, of dat hij de nutrilon niet blieft. Gelukkig ben ik nog niet aan het werk, dus ik kan voorlopig gewoon doorgaan met bv.

Booo, hoe is het nu met Lizzy?

Casper weet zich prima alleen te vermaken, daar sta ik echt versteld van. In de box en in het ledikantje heb ik aan de zijkanten wat felgekleurde dingen met ritsels enzo opgehangen, en daar is hij al weken door gebiologeerd. En het allerleukste vindt ie het als er een hoofd van papa, mama of zijn broertje boven z'n hoofd verschijnt. Maar daarentegen doe je hem weer geen plezier als je hem langer dan 5 minuten op schoot of op de arm houdt (behalve als ie drinkt natuurlijk).

Kletsen die van jullie ook al zo? Ik vind dat zo gezellig. Casper lacht heel af en toe hardop, echt zo'n hikkende haha. Heel grappig.

Werkende mama's: petje af. Ik ben aan het zoeken, maar als mijn contract wel verlengd zou zijn geweest, had twee weken geleden al aan de slag gemoeten. Zou ik echt heel moeilijk hebben gevonden.

Goed, ik ga weer even verder zoeken naar banen, tot later!
Hoi allemaal!

Wat een geweldige foto's van Lasse en Michiel. Je kunt gewoon al echt zien dat het jongetjes zijn, ik vind Benthe ook een echte meid. Zo leuk dat ze zo jong al duidelijk een jongens of meisjeskoppie hebben!

Het werk is eigenlijk 100% meegevallen. Het is eigenlijk wel weer lekker om even iets anders te doen, dan alleen voor Benthe te zorgen, even niet op de babyklok leven! Benthe doet het prima op kdv, ze slaapt goed, is tevreden en vrolijk als ze wakker is en de fles gaat ook steeds beter. Ze wil er wel echt afgekolfde melk in, kunstvoeding vindt ze niks!

Ook hier is het stemmetje ontdekt! Ze kan me toch een partij gillen en vervolgens kijkt ze me echt zo aan van: zo....en nu jij!

Maar ze ligt ook gewoon heerlijk in de box te brabbelen tegen alles om haar heen. Ze kan echt zo intens gebiologeerd naar iets kijken en daar dan hele verhalen tegen afsteken. Cute!

Maandag op cb geweest, mevrouw weegt 7,7 kilo en is 65 cm.. past keurig bij elkaar....voor een baby van 6 maanden!!!! Haha....CB-arts zei dat ze dit vaker zien bij borstvoedingkindjes en dat na een maand of 4 de groei zich vaak wel wat stabiliseert. Ik heb trouwens de pneumokokken-vaccinatie niet laten zetten. Ik wil eerst meer duidelijkheid over die 3 sterfgevallen. De andere spuit (dktp-hib ofzo) heb ik wel laten zetten. De cb-arts begreep mijn standpunt en stelde dit vervolgens eigenlijk zelf voor. Als ik me er niet goed bij voelde, moest ik hem nu niet laten zetten. Ze heeft er al 1 gehad, dus is al gedeeltelijk beschermd, ze krijgt ook via bv nog mijn afweerstoffen binnen, dus het risico is niet zo groot. Daarbij: mijn oudste is hier nooit voor geent, want deze wordt pas sinds 2006 gegeven.

Dan het mexicaanse griep verhaal. Vriend en ik moeten hem sowieso halen omdat we in een risicogroep vallen, advies is dat we de oudste dan ook inenten, zodat Benthe iig door ons niet besmet kan worden. Maar hoe zit je dan met kdv? Ik vind wel dat er op internetfora veel bangmakerij is, de gezondheidsraad zal dit toch niet voor niets adviseren? ik vind het toch lastig allemaal.

Ik durf het bijna niet te zeggen, dan lijk ik echt zo'n: ik-heb-een-geweldig-kind-moeder, maar ik kan echt alleen maar genieten van Benthe, ze is zo makkelijk. Ze slaapt supergoed, is wakker supertevreden, op de arm vindt ze het heerlijk om te knuffelen, in de box kan ze makkelijk een uur liggen spelen. Als ik haar naar bed breng, gaat ze tevreden op haar vuistje liggen sabbelen en valt zonder mekkeren in slaap. Ik vind het bijna eng hoe lief en makkelijk ze is! Wordt vast een hele lastige puber!!!!

@Booo, hoe gaat het met Lizzy?

@Speesjaal; Gaat het al wat beter met de flesjes? welke fles gebruik je? Weet niet meer of ik dat al geschreven had, maar hier doet de tomme tippee fles wonderen (bij kruidvat te koop)

Ik ga eens even aan het huishouden beginnen, woensdag is mijn "vrije" dag... dus dan kunnen we lekker (ahum) thuis aan de slag ipv voor de baas! Vanavond komt mijn moeder aan. De oudste heeft een week vakantie volgende week, dus ze komt oppassen. Gezellig!

grtz,

Marielle
Mijn 2 dames samen in bad!!!! Hoe rijk kun je zijn?!?

jeetje, wat gaat de tijd snel, eindelijk weer even de tijd om bij te lezen en te schrijven. Leuk alle foto's!

Inmiddels hebben we de 2e afspraak bij de osteopaat erop zitten, gelukkig maar, want lang ging het niet goed. Nu gelukkig wel weer, maar afgelopen week was weer zo'n drama. Volgens het oei-ik-groei-boek was dit een 12-weken stuip, slecht drinken, alleen maar gedragen willen worden. Ook op het kdv waar ze 2 dagen in de week zit, wisten ze even geen raad.

Ik ben nu ook weer 2 weken aan het werk, wel heerlijk om weer even bezig te zijn, maar voel het wel anders. Alsof iedereen mij opeens ziet als moeder. Als er aan mij gevraagd wordt hoe het gaat, dan bedoelen ze hoe het met Lizzy gaat, opeens tel ik als Booo voor de bevalling niet meer mee lijkt wel. Dat is wel even wennen.

@Kike, geweldig ventje Casper, heerlijke lach.

@Diana, hoe doet zusje het met de voeding, nog steeds goed en slaapt ze nu al hele nachten door?

@Marieg, leuke foto's weer, lief zo samen in bad. En gelukkig heb je een heerlijke baby, tuurlijk mag je een ik-heb-een-geweldig-kind-moeder zijn. Juist wel. Ik heb precies hetzelfde, alleen mag die van mij even een keer een nachtje doorslapen en iets minder huilen (dit gaat al een stuk beter), maar van je baby kun je alles hebben heb ik wel gemerkt. Zeker nu ze eenmaal gaat lachen, dan smelt je toch?

@laminaat, wat een lekker ventje, die lach inderdaad.

helaas kan Lizzy niet lang alleen liggen spelen, 10 min. is leuk, daarna heeft ze toch echt afleiding nodig. Dus Lasse is hierin niet alleen hoor. Hoe gaat het nu met hem? Heeft ie nog van die paniekaanvallen gehad? Lijkt me idd frustrerend.

@Speesjaal, ook alweer zo'n geweldig ventje, kijkt heerlijk tevreden.

Eng die mexicaanse griep, vind het ook zo raar dat personeel op het kdv niet moet worden geent. Ik hoor het nu ook veel om me heen, hopelijk blijft het bij ons ver uit de buurt..
jeetje, wat gaat de tijd snel, eindelijk weer even de tijd om bij te lezen en te schrijven. Leuk alle foto's!

Inmiddels hebben we de 2e afspraak bij de osteopaat erop zitten, gelukkig maar, want lang ging het niet goed. Nu gelukkig wel weer, maar afgelopen week was weer zo'n drama. Volgens het oei-ik-groei-boek was dit een 12-weken stuip, slecht drinken, alleen maar gedragen willen worden. Ook op het kdv waar ze 2 dagen in de week zit, wisten ze even geen raad.

Ik ben nu ook weer 2 weken aan het werk, wel heerlijk om weer even bezig te zijn, maar voel het wel anders. Alsof iedereen mij opeens ziet als moeder. Als er aan mij gevraagd wordt hoe het gaat, dan bedoelen ze hoe het met Lizzy gaat, opeens tel ik als Booo voor de bevalling niet meer mee lijkt wel. Dat is wel even wennen.

@Diana, hoe doet zusje het met de voeding, nog steeds goed en slaapt ze nu al hele nachten door?

@Marieg, leuke foto's weer, lief zo samen in bad. En gelukkig heb je een heerlijke baby, tuurlijk mag je een ik-heb-een-geweldig-kind-moeder zijn. Juist wel. Ik heb precies hetzelfde, alleen mag die van mij even een keer een nachtje doorslapen en iets minder huilen (dit gaat al een stuk beter), maar van je baby kun je alles hebben heb ik wel gemerkt. Zeker nu ze eenmaal gaat lachen, dan smelt je toch?

helaas kan Lizzy niet lang alleen liggen spelen, 10 min. is leuk, daarna heeft ze toch echt afleiding nodig. Dus Lasse is hierin niet alleen hoor. Hoe gaat het nu met hem? Heeft ie nog van die paniekaanvallen gehad? Lijkt me idd frustrerend.

Eng die mexicaanse griep, vind het ook zo raar dat personeel op het kdv niet moet worden geent. Ik hoor het nu ook veel om me heen, hopelijk blijft het bij ons ver uit de buurt..

Hey dames,

Michiel heeft weer wat nieuws geleerd, duimen (nu nog leuk straks niet meer maar ja) echt super schatig! Verder slaapt hij vaak overdag soms weinig, dus ben je wel intensief met hem bezig. En dat hebben ze ook gemerkt op het kdv en bij oma, tja op mijn vrije dag slaapt hij prima... Verder is het werk wel vermoeiend en na twee uur wil ik eigenlijk alleen maar lekker weer naar mn mannen toe. Het went waarschijnlijk van zelf.

@Kike: Michiel kletst idd ook, maar hardop lachten kan hij nog niet. Al leuke vacatures gevonden?

@Marielle: Eng dat nieuws over die pneumokokken he? Michiel had net die prik gehad toen het nieuws was.

Ik kijk het met Michiel nog even aan, maar misschien ga ik toch maar zn tommy tippee fles proberen. Hij drinkt nu inmiddels minimaal de helft van wat het zou moeten drinken. Kan dus nog wel beter.

@Booo: Merk idd ook op mn werk dat iedereen vraagt naar Michiel ipv naar mij. Zit zelf nog steeds een beetje op mn licht blauwe wolk dus ik zal wel uitstralen dat ik graag over hem praat.

Groetjes Bianca
Speesjaal: je hebt je eigen naam eronder gezet, is dat de bedoeling?

Hai Meiden,

Wat leuk om jullie verhalen te horen. En sommige zijn zo herkenbaar. Hier ook een hele tevreden baby. Ze drinkt goed, huilt bijna niet en brabbelt wat af. Ook lacht ze naar alles en iedereen, zoooo lief!

En wat helemaal geweldig is is dat ze nu al 2 weken doorslaapt. Heerlijk! Half 12 de laatste fles en dan pas weer om half 8 's ochtends.

Ze vind de flesvoeding lekker (die speciale voeding voor kindjes met koemelkallergie) maar helaas spuugt ze nog best veel. Maar ze lijkt er geen last van te hebben en ze groeit enorm goed. Ben zo opgelucht, kan het nog steeds maar moeilijk bevatten dat het zo'n lieverd is omdat ze zo enorm heeft gekrijst de eerste 6 weken.

Sinds vorige week weer aan het werk. Dinsdag is mijn vrije dag. Ik vind het wel heel druk hoor, met 2 kinderen, het huishouden, mijn werk, sociale contacten, sporten en andere " verplichtingen". Gelukkig doet mijn man ook veel in het huishouden en met de kinderen, dus ik mag eigenlijk niet klagen.

We zullen de oudste wel laten vaccineren, zij is 21 maanden en krijgt een oproep. En dan zullen we zelf ook gevaccineerd moeten worden. Dan maar hopen dat zusje het niet zal oplopen.

Speesjaal: lief he, dat duimen!!! Zusje doet dat ook al een paar weken. Lekker makkelijk vind ik, geen speen nodig. Maar dat zal nog wat worden om het later weer af te leren...

Booo: wat zielig dat Lizzy nou nog zoveel buikpijn heeft. Ik hoop zo voor je dat het met 3-4 maanden eindelijk helemaal over zal zijn. Is de 12-weken groeistuip voorbij nu?

Marieg: prachtige foto zeg!!

Kike: succes met banen zoeken. Ik zou zeggen: petje af voor jou, ik zou daar nu echt geen puf voor hebben om brieven te schrijven en op gesprek te gaan enzo, ik ben blij dat ik een baan heb nu.

Groeten allemaal, Diana
Hi allemaal,

Wat een lekkere positieve berichten!

Hier gaat het ook allemaal prima. Casper slaapt ook door, zo ontzettend fijn! Helaas slaapt zijn broertje voor geen meter, hij zit in de fase dat hij droomt van reuzen en wolven met enge tanden... Dus ben ik toch nog elke nacht bezig, soms urenlang. Ben zo blij dat Casper wel goed slaapt, met twee nachtbrakertjes zou ik geen oog meer dicht doen.

Ik ben zo ontzettend verliefd op Casper. Heel raar, dacht dat ik het gewoon niet in me had, om zo weg te smelten bij mijn baby. Bij de oudste heb ik dat nooit gehad (achteraf gezien had ik toen waarschijnlijk een depressie). Daar ben ik nu met terugwerkende kracht wel verdrietig om, dat ik niet echt heb kunnen genieten van de babytijd van de oudste. Gelukkig is het wel helemaal goed gekomen en kan ik hem nu wel opvreten.

Diana, fijn dat het nu zo goed gaat met zusje. En mèn wat heb jij het druk! Ik kom niet aan sporten toe hoor, en dan werk ik ook nog niet eens.

Speesjaal, dat duimen is inderdaad zo schattig. Casper doet het soms ook. Gelukkig is hij nog niet hooked aan zijn duim en een speen heeft hij ook niet, dus dat scheelt straks weer een hoop drama's.

Booo, hoe is het nu met Lizzy? Was het inderdaad een 12-weken stuip?

Mijn oudste heeft gister zijn eerste Mexicaanse griepprik gehad, vriend heeft hem ook al gehad. Nu ik nog. Casper krijgt vrijdag de tweede standaard inenting, ben benieuwd of ie weer zo stoer is en niet gaat huilen.

Het zoeken naar een baan schiet nog niet echt op. Ik heb wel de constante onrust in mijn lijf dat ik ermee bezig moet zijn, maar het kost me enorm veel moeite om me er ook echt toe te zetten. Maar we willen een nieuw huis, dus dan is het wel zo handig als ik ook weer aan de slag ben.

OK, ik ga even een soll brief afmaken voordat Casper weer wakker is, tot later!
Wat is het stil hier! Is iedereen druk met werk en/of druk met genieten?

Casper weigert opeens de fles! En volgende week begint hij met wennen op het kdv. Hebben jullie dit ook gehad? Tips and tricks?
Idd....wat een rust, jammer!

Kike, Benthe ging ook opeens met 12 weken de fles weigeren. Ik helemaal in paniek. Heb de tommee tippee-fles gekocht (bij de kruidvat) en daar dronk ze wel uit, maar wel eerst HEEEEEL boos. Met pijn in mijn hart bracht ik haar naar kdv en wat denk je: daar drinkt ze dus zonder enig probleem. Nu is ze zo gewend, dat ze er hier thuis ook prima uitdrinkt, zelfs bij mij.

Slecht nieuws: ik ben mijn baan kwijt... maandag te horen gekregen. Ze hebben "keurig" de wettelijke periode in acht genomen dat je niet ontslagen mag worden. (is blijkbaar tot 6 weken na afloop verlof) Ik heb dus gewoon weer gewerkt. (3 weken, want had nog 3 weken vakantie opgenomen) en nu kreeg ik dus opeens dat bericht. Ben helemaal over de zeik!
He gatver Marieg, wat een k-streek zeg. Wat gaven ze als reden op? Nou, welkom bij de club der werklozen...

Wel fijn om te horen dat Benthe op het kdv goed uit de fles dronk. Ik probeer het nu al een paar dagen met een Nuby-fles, is volgens mij vrijwel hetzelfde als de Tommee Tippee, maar zodra hij die fles in het vizier krijgt gaat de sirene aan. Ook als mijn vriend het doet en ik uit de buurt blijf. Morgenochtend weer een nieuwe poging wagen. Ik kreeg als tip dat ik hem in de wipper moet zetten, er zelf achter moet gaan zitten, dan mijn pink in zijn mond stoppen en zodra hij daarop zuigt snel de fles erin. Sta er echt van te kijken dat hij al die tijd de fles prima trok, maar er nu opeens niets meer van moet hebben. Nou goed, geen stress want ik heb toch nog geen baan. :-)

Fijn weekend allemaal!
Hmm, zo te zien ben ik niet de enige die het druk heeft. Er wordt niet veel meer geschreven op dit topic. Gaat het wel goed met iedereen?

Hier gaat het nog steeds goed. Zusje is al bijna 3 maanden en komende week gaan we weer naar het consultatieburo. Ben benieuwd hoe groot ze nu is. Ze zit ondertussen al in maat 62-68 dus dat gaat goed. Ze is ook lekker mollig aan het worden nu.

Kike: hoe is het nu met de fles? Lukt het al? Is het toch handig dat je nu niet werkt. Hopelijk snapt hij snel wat de bedoeling is.

Marieg: wat vervelend zeg! Per wanneer ben je je baan kwijt? Heel veel succes gewenst om weer wat te vinden. Is niet echt een makkelijke tijd nu.

Ik ga naar bed.

Groet, Diana
alles goed hier hoor, ik lees wel altijd even snel bij een nieuw bericht, maar moet ook echt even de tijd nemen om te schrijven, nu dan doen, anders komt het er niet van!

Met Lizzy gaat het helemaal goed, zeker na de 2e afspraak osteopaat, wat een ander kind heb ik gekregen. Ze kletst de hele dag, is vrolijk, lacht en ik hoef niet uren meer rond te lopen na de fles (kan d'r zelfs gelijk neerleggen). Ze drinkt nu ook goed (5 flessen a 180 ml) en krijgt een bolle hamster-koppie.

Sinds een paar dagen heeft ze wel gewoon 3x per dag een poepluier (misschien met tandjes te maken?), maar we moeten maandag naar CB, dus zal het wel navragen.

KV gaat gelukkig heel goed, alleen bij mijn schoonmoeder (waar ze 1x per week is) gaat het minder. Tijdens het drinken is het telkens schreeuwen geblazen, boos, in paniek. Terwijl ze thuis en op het KV gewoon relaxt de fles opdrinkt. Schoonma doet niets anders dan ik, geen idee waar het dus aan ligt. Zielig is het wel, voor beide.

Marieg: wat erg zeg, ook omdat ze het van tevoren allemaal zo hebben gedacht en precies hebben gewacht totdat het wettelijk mag. Wat voor baan zoek je, welke regio?

Diana, zusje groeit goed, Lizzy zit met haar bijna 4 maanden op maat 62 (en dan zijn sommige dingen nog te groot).

Hoe gaat het met de rest?

Hier nog een foto'tje van ons kleine hamstertje...

oeps, foto'tje is foto geworden!
Hoi allemaal, ik heb het dus inderdaad vreselijk druk. Té druk en dus heb ik besloten om -vrijwillig- mijn baan op te zeggen. De studie stoppen wil ik niet, daar ligt namelijk mijn toekomst en dus hebben we na veel plussen en minnen besloten dat we het komende tijd van 1 salaris en mijn spaargeld gaan doen. Het is niet voor onbepaalde tijd, aan het einde van mijn 2e jaar mag ik als student-tolk aan de slag en dus hoeven we in principe maar een half jaar te overbruggen.

Lasse is een lekker ventje. Hij kan heerlijk kletsen en lachen en is een echt gezelschapsdier. Sinds hij zo verkouden is geweest, slaapt hij helaas niet meer door. Nu komt hij dus weer 1, soms 2, keer per nacht en dat vind ik zwaar vermoeiend, maar goed. Ik ga er vanuit dat het ook wel weer over gaat.

Lasse draagt met zijn bijna 4 maanden meestal maat 68. Het ligt wel aan het merk hoor, soms gaat een 62 ook nog prima. Sja, borstvoeding is slagroom. Geen idee wat je met een flesweigeraar moet doen eigenlijk. Misschien even navragen op de site borstvoedingsforum.nl ?

Ik ben echt niet gezellig, ik weet het, maar ik val óm van de slaap en kruip nog even terug in bed om een uurtje te tukken.
Hallo allemaal!

Zo te zien ben ik niet de enige die het er druk mee heeft, en ik werk nog niet eens...:)

Met Ruben gaat het prima, hij is nu al 64 cm en 6800 gram.Hij was iets minder hard gegroeid als de vorige keer maar zit nog steeds aan de bovenkant van de curve dus we maken ons er nog maar geen zorgen over. Hij kan zich al bijna op zijn buik draaien nu en als je hem bij z'n handjes pakt trekt hij zichzelf op tot hij zit. Erg leuk om die ontwikkelingen te zien!

Met mij ging het de laatste tijd iets minder goed. Ik was steeds vreselijk moe en had het de hele tijd bloedheet. Ook was ik vaak behoorlijk chagerijnig en soms nogal huilerig. Mijn bloed is inmiddels weer getest en mijn schildklier werkt nu te snel. Tijdens de zwangerschap deed 'ie het al te langzaam en nu dit... Het verklaart dus gelukkig wel mijn buien en ik weet nu dat ik niet gek of labiel ben maar gewoon hyperthyreoidie.

Om de oorzaak te kunnen bepalen moet ik een scan laten doen. Het is een beetje jammer dat ik daarvoor een infuus moet hebben met radio actief jodium waardoor ik 24 uur geen bv mag geven. Ruben is nog niet gewend aan de fles dus dat onderzoek heb ik nog maar even uitgesteld. Ach, inmiddels voel ik me alweer een stuk beter en een voordeel van een snelwerkende schildklier is dat ik een heleboel kan eten zonder er van aan te komen

Laminaat, dat geeft wel rust zeker, de beslissing om te stoppen met werken? Een mens kan ook niet alles tegelijk he..

Marieg, balen dat ze je er op die manier uitgewerkt hebben Heb je al zicht op iets anders of ben je nog zoekende?

Booo, wat fijn dat het inmiddels zo goed gaat met Lizzy, da's een wereld van verschil zeker? Hoef je nu helemaal niet meer naar die therapeut met haar?
Hallo dames, mag ik even *inbreken*?

Ik ben Fyrin en meestal te vinden bij mama's en mama's 2B, een clubje dat is ontstaan toen ik zwanger was mijn dochter van nu 1,5. Sinds woensdag weet ik dat de tweede onderweg is, ik ben uitgerekend op 14 augustus 2010.

Nu is mijn oudste van april, en heb ik genoten van verlof in voorjaar en zomer. Wat ik graag aan jullie wil vragen is hoe jullie je zwangerschap in hoogzomer en verlof in najaar hebben ervaren of ervaren. Hoe gingen jullie om met de hitte in juli en augustus, is het nu dan niet te koud om veel aan de wandel te gaan? Beetje suffe vragen misschien, maar jullie zijn de experts!
Nog ff een foto van Ruben, 14 weken oud

Hoi Fyrin!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Morgen is het precies een jaar geleden dat ik een positieve test had, was een mooi kado op 5 december. Ik was trouwens ook op 14 augustus uitgerekend, maar het werd de 24e...

Ik wil je niet ontmoedigen maar vanaf maart 2009 heb ik het alleen maar verschrikkelijk heet gehad en vooral op het laatst vond ik de zwangerschap daardoor ontzettend zwaar. Ik heb vooral binnen gezeten, bij de ventilator. En in lauwe baden. En op de fiets, omdat ik dacht dat ik dan nog wat wind zou voelen. De dag van de bevalling was het zowat 30 graden. We hadden natuurlijk ook wel een heel hete zomer dit jaar, misschien valt 2010 best mee.

Het weer is nu natuurlijk vreselijk vies dus gaan we niet naar buiten maar als het even kan doen we dat wel hoor. Gewoon lekker inpakken. Mijn zoontje heeft het niet snel koud, dat scheelt ook wel.

Veel succes met je zwangerschap, geniet er van!
Gazelle, wat een bloedmooi mannetje! Dat wordt een womanizer later. Balen van die schildklier, hoop dat ze (als je dat onderzoek eenmaal hebt gehad) de juiste medicijnen voor je hebben en dat je je dan weer beter voelt. En Ruben pakt de fles dus ook niet? Casper ook nog niet. Volgende week zaterdag hebben we een leuk diner, zoals het er naar uitziet zal ik tussendoor dus even op en neer moeten om te voeden. En kan ik dus ook geen wijntje meedrinken. Nou ja, er zijn ergere dingen. Ik vind het eigenlijk wel geestig: eerst was de borstvoeding een drama en gaat het zo goed dat hij niets anders meer wil. Maar ik houd me nog wel aanbevolen voor die ene magische tip die wél werkt...

Fyrin, gefeliciteerd! Ik was de eerste keer (hoog)zwanger in de winter en de tweede keer dus in juli/augustus. Moet zeggen dat ik het in de winter vooral wat praktischer vond met kleding. Ik had nl al vrij vroeg lekkende borsten dus van die pads in. En als je dan een dun shirtje aanhebt, zie je die zo zitten. De warmte viel me eigenlijk best mee. Gewoon heel rustig aan doen en veel in de schaduw of binnen zitten (net als Gazelle zat ik standaard met de ventilator aan). En nu het winter is ga ik gewoon ook zoveel mogelijk met mijn baby naar buiten hoor, alleen niet als het hoost. Lekker inpakken en wandelen maar. Ik wens je een fijne zwangerschap!
Oh Casper is echt een prácht van een mannetje zeg! En Lizzy vind ik ook een plaatje.

Fyrin, ook ik was de eerste keer hoogzwanger in de winter en dat beviel me prima. De laatste zwangerschap was sowieso al veel zwaarder dan de eerste, maar omdat we een lange, hete zomer hebben gehad, voelde ik me soms echt net een te vol geblazen waterballon. Ik was log, zwaar en zat vol vocht. Rust, rust, rust was het devies. Nou ja, ik kón simpelweg ook niets anders.

Ik neem Lasse ook gewoon zoveel mogelijk mee naar buiten. Ik had/heb nauwelijks de kap omhoog als hij in de wagen ligt, dus de wind waait lekker in zijn gezicht en hij kan gewoon rondkijken. Ik maak daarnaast ook veel gebruik van draagdoeken, heerlijk! Ik denk dat je gewoon moet kijken naar wat je kindje wil en waar jij je zelf prettig bij vindt, maar je kindje mee naar buiten nemen kan gewoon hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven