Welke schoolbeker lekt echt niet?

04-10-2009 20:58 49 berichten
Ik heb er net 2 weggegooid (foutje met uitkoken van de doppen, kunnen ze niet tegen ) en nu ik toch nieuwe moet kopen zou ik graag mijn geld uitgeven aan bekers die niet lekken. Ik heb de gewone schroefbekers, die lekken. Ik heb de MegaMindy/Cars-bekers met een zo'n bidonachtig tuutje, die lekken (en kunnen niet tegen uitkoken terwijl die doppen al snel vol schimmel zitten, jakkes). Ondertussen ben ik de zeiknatte, plakkerige tasjes behoorlijk zat.

Dus, welke schoolbeker lekt echt niet?
Alle reacties Link kopieren
hier de gewone schroefdeksels... maar nooit gelek gehad.

doe ze elke dag in de vaatwasser
Ik heb gewoon van die mepal bekers, die zijn er met allerlei figuren (dora, prinsessen, effen, paarden, mega mindy, dus misschien heb ik wel hetzelfde model als jij). Gekocht bij Blokker.

En ze bevallen goed. Wel dichtschroeven tot de klik. Ik was ze gewoon in de vaatwasser. Gaat altijd goed, geen schimmel o.i.d.
Ja Mepal heeft goede bekers.
Cum non tum age
quote:coravanmora schreef op 04 oktober 2009 @ 21:01:

Ik heb gewoon van die mepal bekers, die zijn er met allerlei figuren (dora, prinsessen, effen, paarden, mega mindy, dus misschien heb ik wel hetzelfde model als jij). Gekocht bij Blokker.

.die bedoelde ik dus ook
Sigg! Dat zijn echt fijne bekers, lekken niet, helemaal in de vaatwasser zonder problemen en leuke motiefjes. Enige nadeel: ze zijn dúúr!

Ook Mepalbekers. Nergens last van.
Hier ook Mepal.
Doen jullie ook de deksels van de Mepalbekers in de vaatwasse?
Ik heb ook de Mepal-bekers maar dan met het bidondrinkding bovenop maar die krengen lekken dus wel. Ik kan natuurlijk onwaarschijnlijk veel pech hebben, als ik het zo lees ben ik de enige met die probleem bij Mepalbekers
Tupperware bekers met schroefdop!

Mepal bekers had ik ook altijd problemen mee, lekken en schimmel....
Hier ook Tupperware bekers, de groen/oranje met schroefdop.
Ik doe de Mepal in de vaatwasser
Ik doe ook alles in de vaatwasser, alleen die bidondeksel wordt niet goed schoon. Dan moet je 'em echt helemaal uit elkaar halen en alle onderdeeltjes los in de vaatwasser doen.
quote:sassafras schreef op 04 oktober 2009 @ 21:14:

Doen jullie ook de deksels van de Mepalbekers in de vaatwasse?ja
@silyv,

Hier gebeurt dat wel eens per ongeluk, maar dan loopt die deksel helemaal vol water en ben ik een hele tijd aan het hannesen om alles te demonteren, drogen en weer in elkaar te frutten. Hoe doe jij dat dan?
Wij hebben een Mepal beker met pop-up tuit. Die haal ik helemaal uit elkaar en gaat dan de vaatwasser in. Hij lekt niet.
Hier ook een mepal beker, nog geen gelek mee gehad (nu 6 maanden in gebruik).
Hier ook de gewone Mepal bekers ipv de bidonbekers. Die gaan op een gegeven moment lekken en dan komt het niet meer goed met die krengen.
Check, geen bidonppopuptuitjesdingen meer dus.

Ik heb de Sigg-bekers gevonden maar ¤18 per bidon vind ik toch wat veel.
Ik hou het bij de Tupperware bekers, de Mepalbekers lekten bij mij altijd. Maar wel de groen/oranje bekers (misschien nu een andere kleur)
Ik doe ook de deksels in de vaatwasser met de binnenkant naar beneden op de besteklade. Geen last van vocht wat er in blijft. Ik heb twee bekers per kind, zodat ze niet rechtstreeks uit de vaatwasser weer mee naar school hoeven, maar die vaatwasserlucht er even uit kan. Ik zet ze dan ook zonder deksel in de kast. Ik inspecteer de deksel wel, maar geen schimmel dus.
Even voor de duidelijkheid: de schimmel zit alleen binnen in de deksels met het tuitje. Als je dat goed schoon wilt maken moet je ze altijd helemaal uit elkaar halen want er blijft vocht in achter.
En gewoon pakjes water meegeven van de Appie
Wij mogen geen pakjes meegeven, in het kader van het beperken van de afvalberg op school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven