Supermarkt irritaties

06-10-2009 19:00 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me echt dood-ergeren aan kassameisjes die niet letten op aanbiedingen. Je koopt iets omdat het in de aanbieding is en dan word de korting er bij de kassa niet afgehaald. Soms gaat het over een lullige 60 cent, soms gaat het om meer. Als je er niets van zegt, loop je de aanbieding mis (dus voel je je genaaid). Als je er wel wat van zegt, staan er 5 mensen achter je zich op hun beurt weer dood te irriteren (omdat de manager altijd uren op zich laat wachten), waardoor ik het weer warm krijg. Dus hoe dan ook, het is gewoon enorm irritant. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het hier om principe gaat. Wie deelt mijn mening en wie totaal niet?
Mensen die hun karretje tussen de kassa's laten staan als jij je boodschappen ook al wilinpakken en zij te traag zijn met inpakken van hun boodschappen.
Ok, het ligt dus niet aan de kassameisjes. Dus de meesten van jullie vinden dat het niet nodig is dat de kassameisjes de aanbiedingen even doornemen. Misschien ben ik wel gewoon vaak de lul. En trouwens: ik haal bijna altijd mijn boodschappen bij de AH. Laatst ging het niet om een korting die er af moest, maar werd er een totaal andere prijs aangeslagen dan het product werkelijk kost, Zo'n 2 euro meer. Ik heb gezegd dat ze het product er af kon halen, want ik had echt geen zin om te wachten op de afdelingschef. En het irriteert me ook dat de prijskaartjes verkeerd staan bij de artikelen. Hahaha.

En de andere irritaties die ik heb gelezen snap ik wel, maar doen mij persoonlijk niet zo veel.
Aan de irritant snelle cassieres bij de Lidl.

Ik sta de boodschappen nog op de band te laden, en zij hebben de helft al gescand waardoor ik me enorm opgejaagd voel en alles maar snel op de band kwak om vervolgens naar de kassa te rennen om het gescande heel snel weer in mijn kar te gooien.

Wacht gewoon even tot ik mijn kar leeg heb zodat ik mijn boodschappen direct netjes in de tas kan doen zoals bij alle andere supermarkten.

Maar ja, de prijs he...
quote:hmmmm schreef op 06 oktober 2009 @ 19:22:

ik haal optimel omdat het in de aanbieding is, anders zoek ik wel iets dergelijks b-merk-achtigs uit. Dus toen na de kassa bleek dat ik geen korting kreeg ging ik naar de balie, daar moest ik mijn bonuskaart inleveren, waar mijn sleutelbos aan hangt, en toen zei ze, 'nee hoor. niet deze variant' waarop ik zei 'wel hoor, want er stond toch echt een bordje boven' en dus wilde ze dat ik meeliep naar waar dat bordje dan wel niet stond, dat ik haast had om zelf aan het werk te gaan deed er niks toe als ik mijn 40 centjes wilde terugkrijgen... komen we aan bij de bak en ja hoor, ik twijfelde al bijna aan mezelf, maar daar stond toch echt het bordje met veelzeggend: alle varianten erbij. Er volgden uiteraard geen excuses, nee ik mocht gewoon weer achter haar aan teruglopen naar de balie waar ik eruit wist te persen 'gaat u nu dat bordje weghalen of geldt de actie nu ook echt voor alle varianten?' waarop ze nog geen antwoord wist en mij 40 cent overhandigde waarna ik me, meer rennend dan lopend naar mijn werk begaf, om er daar achter te komen dat ze mijn bonuskaart plus sleutelbos nog hadden.... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

(of zo mogen ze de appie van mij voortaan wel noemen)Ik vind dit zo herkenbaar!
quote:dropshot1000 schreef op 06 oktober 2009 @ 19:29:

Ik sta de boodschappen nog op de band te laden, en zij hebben de helft al gescand waardoor ik me enorm opgejaagd voel en alles maar snel op de band kwak om vervolgens naar de kassa te rennen om het gescande heel snel weer in mijn kar te gooien.

Wacht gewoon even tot ik mijn kar leeg heb zodat ik mijn boodschappen direct netjes in de tas kan doen zoals bij alle andere supermarkten.

Maar ja, de prijs he...Hahaha, grappig, tenminste niet zo grappig, maar wel erg grappig beschreven!
quote:LotsofLovely schreef op 06 oktober 2009 @ 19:20:

[...]

Welke winkel is dat ?

Haha... wou je effe komen kijken?? Toen ik nog borstvoeding gaf rende ik als een hertje door die afdeling... als de doods voor een borst ontsteking!

Heus nie leuk hoor!!!!
quote:Tia Dalma schreef op 06 oktober 2009 @ 19:21:

Even mijn ergernissen:

- een rij van 16 mensen tot aan het brood en dan nog niet een kassa erbij openen (nogal wiedes dat ze bij deze AH nooit dat bord 'drie in de rij, kassa erbij' durven ophangen.... ware lynchpartijen zou het opleveren

- kassameisjes die zonder je uberhaupt maar aan te kijken, laat staan vragen, aan de kant schuiven om langs een kassa naar de winkel te kunnen lopen ipv even om. (heb de laatste weken meer dan eens daardoor met mijn hoogzwangere buik in de loopband gestaan)

- vakkenvullers die niet kunnen spiegelen (bij ons pak je standaard het vóorste pak yoghurt om de meest verse te hebben) of oude voorraad niet nakijken op datum (héule smerig stinkende stroopwafels terug moeten brengen)

- personeel dat staat te joelen en te kletsen tijdens het vakkenvullen, en niet oplet of er misschien een klant toevallig bij moet.

- in een noodsituatie (want op het laatste moment toch zelf moeten koken ipv weg) om vijf minuten vóór sluitingstijd nog even snel een kant-en-klare maaltijd willen kopen, maar dan niet binnengelaten worden door de manager onder de snerpende uitspraak 'wij willen óók wel eens naar huis hoor mevrouw!'.

Kortom, een dagelijks rondje AH bij ons in de buurt. Waarom ik er nog kom? Is de enige op loopafstand en ik heb overdag geen auto meer tot mijn beschikking.

Ik ga serieus eens gebruik maken van de feedback-optie op ah.nl...

Ook al zo komisch, haha of eerder: grrrrrr...

Wat me ook irriteert is als je vraagt of een product nog achter ligt en ze automatisch nee zeggen, zonder dat ze hebben gekeken!
quote:haaasje schreef op 06 oktober 2009 @ 19:32:

[...]

Haha... wou je effe komen kijken?? Toen ik nog borstvoeding gaf rende ik als een hertje door die afdeling... als de doods voor een borst ontsteking!

Heus nie leuk hoor!!!!

Sorry, maar dát probleem heb ik niet....

En sja... vrouwen met harde knoppen.... KAN mooi zijn, maar je hebt er zo weinig aan... En al helemaal in een supermarkt.
In sommige supermarkten is de vloer zo glad. Ren je achter je peuters aan en val je op je mik. Vooral de appie heeft het vaak...

Oja, mensen die bij het openen van een kassa iedereen uit de weg duwen en niet netjes de eerste aan de beurt laten. Het is gewoon beleefd om het WEL te doen.
anoniem_91574 wijzigde dit bericht op 06-10-2009 19:38
Reden: mix up d en t...
% gewijzigd
Als kassameisje ergerde ik mij ook dood aan sommige klanten. Een paar ergernissen:

- Denken dat de supermarkt voor jou nog wel even wat langer open blijft en dus niet naar de kassa gaan als het sluitingstijd is.

- Mensen die hun portomonnee vergeten.

- Mensen die 'Dus nu is het gratis?!' zeggen als de barcode het even niet doet en je de code in moet toetsen.

- Vaders die het keileuk vinden om hun kinderen even op de lopende band neer te zetten.

- Mensen die geen 'dingetje-hoe-heet-het' tussen je eigen boodschappen en die van de ander neerleggen.

- Mensen die hun sinaasappels niet afwegen.

- Krijsende kinderen.

- Agressieve mensen
pluk de dag
Ik snap de post van TO wel. Alleen is het zo goed als onmogelijk om alle aanbiedingen uit je hoofd te kennen. Ik lees altijd het foldertje door voordat ik aan mijn werkweek begin, juist omdat ik het voor de klant vervelend vind als ik dit soort dingen niet weet. Overigens weet ik dan weer wel welke producten onder aan de bon als actie verschijnen en welke producten al met de kortingsprijs in het lijstje staan.

Eigenlijk irriteer ik me alleen aan brutale klanten. B.v. mensen die gelijk roepen dat hun actie er niet af is, terwijl dat wel zo is en ook op het bonnetje staat. Maar gewoon vragen of het er wel af is, is er vaak niet meer bij. Of mensen die b.v. roepen 'En mijn zegeltjes nog!' terwijl je je best doet om ze fatsoenlijk af te scheuren.

Oja, de 'dus het is gratis' komt me af en toe ook wel mn neus uit trouwens. Maar ach, die mensen weten ook niet dat je dat vaker te horen krijgt.
Oh en........... DE FLESSENAUTOMAAT

Braaf je flessen of lege kratten erin... en dat ding weer in storing, dus bellen, wachten, bellen, wachten, bellen, bel ingedrukt houden. Ah ! Daar komt de puisterige puber die de emballage doet, Machine open, fles eruit, machine dicht, fles er weer in, fles komt weer terug.... hand geschreven bon en op naar de kassa. Ik heb meerdere keren op het punt gestaan die hele automaat uit de muur te rukken
Casierres die je niet begroeten hier bij de Jumbo met stip op 1! Soms leuk om bijdehand te zijn, als een soort 'stille agressie' pas in de supermarkt:

'Spaart u zegels?'

- 'Nee'

'Lege flessen?'

- 'Nee, die spaar ik ook niet'

Oh...

Maakt de irritatie weer goed
quote:dropshot1000 schreef op 06 oktober 2009 @ 19:29:

Maar ja, de prijs he...Dan ga ik dus juist heeeeeeel kalmpjes aan doen met het inladen van mijn boodschappen :-)
Ik heb zelf nooit zo'n last van supermarktleed, maar ik hoor wel altijd wat irritant is van anderen. Niets is blijkbaar zo irritant als een bordje 'drie in de rij kassa erbij' dat niet wordt waargemaakt als het druk is. Ik lig daar nooit zo wakker van (ze hebben personeelsteort te zien aan de enorme affiches) en het wordt heus niet leuker/stressvrijer als ik mij er druk om maak. Die mensen achter mij die erover zeuren DIE zijn pas vervelend...
Ik lees ook aan het begin van de week de folder even door met de aanbiedingen.

Ergernissen als kassiere zijnde;

-Mensen die gewoon blijven staan terwijl jij een kar vol boodschappen aan het scannen bent, en pas gaan inpakken ná het afrekenen.

-Als er een extra kassa open gaat, de kassiere aan de eerst volgende klant die aan de beurt is zegt ''U mag ook hier komen hoor, deze kassa gaat ook open'' en dat er dan meteen andere mensen voorsprinten, die áchter die eerstvolgende klant stonden.

-Mensen die al beginnen te gillen dat dat artikel in de aanbieding is, voordat je het gescand hebt.

-Mensen die KEIhard gaan schreeuwen als een aanbieding of artikel er niet is, terwijl het een op=op actie is.
quote:Faye_C schreef op 06 oktober 2009 @ 19:38:

In sommige supermarkten is de vloer zo glad. Ren je achter je peuters aan en val je op je mik. Vooral de appie heeft het vaak...

Ik ren achter peuters aan -ze jatten incidenteel snoep uit mijn kar- en bedenk dan dat het niet mijn peuters zijn. Dat ik eigenlijk ook geen kinderen héb. Dat ik voor niets struikel.

Maar het enige waar ik me aan erger zijn kauwgomkauwende weekendhulpen achter de kassa die 'hoooooooi' en doeidoeiiiiii' zeggen zonder oogcontact te maken.
Mijn grootste irritatie van toen ik zelf nog caissiere was, waren de klanten die al bellend aan de kassa kwamen en nog niet eens het fatsoen hadden om me even te groeten. Ronduit onbeschoft.

Sommige klanten keken me zelfs kwaad aan als ik ze "stoorde" tijdens hun zeer belangrijke gesprek omdat ze moesten betalen...

Als klant zijnde erger ik me af en toe aan de containers die in het gangpad staan tijdens het vakken vullen. Altijd nét op de drukste momenten...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Het kassameisje dat in paniek is omdat een collega een winkeldief aanhoud die niet meer naar binnen wil, en dus NOG langzamer de artikelen scant..... Ben maar naar buiten gelopen, pikkende puber in zijn nekvel gevat en de winkel in "geholpen" netjes bij het kantoor neergezet....
quote:BeeTle schreef op 06 oktober 2009 @ 19:47:

Casierres die je niet begroeten hier bij de Jumbo met stip op 1! Soms leuk om bijdehand te zijn, als een soort 'stille agressie' pas in de supermarkt:

'Spaart u zegels?'

- 'Nee'

'Lege flessen?'

- 'Nee, die spaar ik ook niet'

Oh...

Maakt de irritatie weer goed die ga ik ook een keer gebruiken!!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@Malibu82. Ja, het niet groeten van de cassiere vind ik ook heel onbeschoft.
quote:Zamirah schreef op 06 oktober 2009 @ 19:06:

Ga naar Appie, daar maken ze die fouten niet.

ik heb al heeeeeel vaak bij de appie gehad dat de prijs die gescant wordt bij de kassa niet overeenkomt met de prijs op het kaartje bij het schap. elke keer overigens bij gewone artikelen niet aanbiedingen. wat ik nog weet 1 keer bij de espresso, 1 keer bij de chocolaatjes en heel vaak bij de vleesvervangers.

(een tijd geleden hadden ze de prijzen van de vleesvervangers verhoogd, maar in het filiaal bij mij in de buurt hadden ze de kaartjes weken later nog niet vervangen. en ik iedere keer zeggen dat 't niet klopte; kassamedewerker vakkenvuller bellen, vakkenvuller op prijskaartje kijken, idd mevrouw heeft gelijk)
wat wel heel erg leuk is: Vervelende kleuters in hun oor fluisteren dat ze die snoepjes best in de kar kunnen gooien omdat mama het toch niet ziet. En dan mama een paar kassa's verder tekeer zien gaan tegen het kleutertje.

OF van alles in de kar (liefst al flink vol) van anderen gooien als ze even niet kijken.
Wat dat betreft hebben wij dan vrij strenge regels die redelijk tot goed nageleefd worden als ik jullie verhalen zo lees.

Onze regels:

-Altijd de klant begroeten, Goedemorgen/middag/avond en Tot ziens/fijne dag (wat je wilt, als het maar beleefd is)

-Nóóit maar dan ook nooit met je collega's kletsen als je achter de kassa zit.

-Geen kauwgom in je mond, geen snoepjes oid. Of het moeten keelpastilles zijn.

-Pas beginnen met producten scannen als de klant alle producten op de band heeft, en klaar staat om in te laden. Eerder beginnen mag wel, maar alleen als de klant heeft gezegd dat we wel mogen beginnen met scannen van de producten.

Ook irritant;

-Klanten die tegen hun kinderen zeggen ''Zo Keesje, ga jij dat meisje maar eens helpen met het scannen van onze spulletjes'' En dat dan het kind hardhandig en onhandig de spullen naar je toesmijt.

-Klanten die zeggen (n.a.v. de reclame) ''Ik bied de helft''

-Klanten die zeggen ''Zo, jij bent nog jong? Hoef jij niet naar school?'' Nee meneer, ik werk fulltime. ''Oh zonde, je bent nog zo jong, je moet naar school gaan, je moet leren, dan kun je pas geld verdienen''
Die houten scheidingsbalk die ze consequent NIET gebruiken zodat jij je boodschappen tussen die van je opvolger uit moet vissen....

Die band die ze nooit aanzetten zodat je je armen moet uitrekken tot 2 meter om je boodschappen te pakken....

Dat ik ze elke keer weer moet herinneren aan dat bord wat ze zelf hebben opgehangen...:"drie in de rij, dan kassa erbij!"....

Dat altijd de mozzarella op is....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven