huwelijkse voorwaarde / samenlevingsovereenkost testament

06-10-2009 19:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen binnenkort gaan vastleggen dat we samenwonen. We zitten te kijken wat het verschil is tussen trouwen op huwelijkse voorwaarden of samenlevingscontract met testament waarin de eigendommensplitsing beschreven staat.

Wat is het verschil tussen deze 2 opties?
Dit is al een goede startpagina:

http://www.postbus51.nl/n ... eregistreerd-partnerschap

Trouwen op huwelijkse voorwaarden: je bent echtelieden voor de wet, automatische erkenning kinderen die in huwelijk worden geboren, zorgplicht bij scheiding

Samenwonen op contract met testament en inbrengstaat: je bent formeel als partners aan te duiden, hebt als het goed is in contract een aantal zaken mbt scheiding geregeld, testament regelt erfrecht. Alleen zorgplicht als onderdeel van contract.
Trouwen...maar maak gewoon een vrijblijvende afspraak bij een notaris in de buurt.
Dit kun je heel makkelijk op internet vinden hoor

Lang leve google :D

Heb ik een tijd terug ook gedaan!
Ik ben hier zelf ook mee bezig en heb uitgebreid www.notaris.nl zitten bestuderen. Ga binnenkort voor een informatief gesprek ook met de notaris praten (samen natuurlijk!! )
Ik heb ook op notaris.nl gekeken. Ik zal postbus51 ook nakijken. Bedankt. Binnenkort staat ook het langsgaan bij de notaris gepland. Zal ik zeker meer te weten komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven