Supermarkt irritaties

06-10-2009 19:00 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me echt dood-ergeren aan kassameisjes die niet letten op aanbiedingen. Je koopt iets omdat het in de aanbieding is en dan word de korting er bij de kassa niet afgehaald. Soms gaat het over een lullige 60 cent, soms gaat het om meer. Als je er niets van zegt, loop je de aanbieding mis (dus voel je je genaaid). Als je er wel wat van zegt, staan er 5 mensen achter je zich op hun beurt weer dood te irriteren (omdat de manager altijd uren op zich laat wachten), waardoor ik het weer warm krijg. Dus hoe dan ook, het is gewoon enorm irritant. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het hier om principe gaat. Wie deelt mijn mening en wie totaal niet?
Wat ik irritant vind is wanneer jij als enige de boodschappen op de band moet zetten en dat ze die band laten draaien. En je als dan vraagt of ze die band even willen stopzetten zodat je een beetje gesorteerd je boodschappen erop kunt zetten, je dan zo glazig aankijken en zeggen "oh, maar dat doet ie vanzelf". En ook wanneer ze onderling aan het beppen zijn achter de kassa en jou rustig laten wachten totdat ze klaar zijn. Maar dat vind ik niet alleen achter de kassa in de supermarkt, maar heb dat ook meegemaakt bij andere gelegenheden waar je iets wilt afrekenen of vragen. Nederland kan nog wel wat leren op het gebied van klantgericht denken en handelen.
quote:Zamirah schreef op 06 oktober 2009 @ 19:58:

In Frankrijk staat er aan het eind van de band een extra hulp om in te pakken voor jou.

Hier in NL moet je dat zelf doen, logisch dat het dan niet zo snel gaat.Heu? Waar in Frankrijk? Ben afgelopen zomer in Frankrijk geweest, maar heb dit verschijnsel niet gesignaleerd daar (en ben toch in verschillende supers geweest)
Alles waar ik mij aan erger is al voorbij gekomen.

Het ergste vind ik van die chaggie kassameisjes.

Wij waren laatst bij de supermarkt en het was 15 minuten voor sluitingstijd. Draait het kassameisje wat ons hielp zich om naar haar collega om vervolgens heel hard te zeggen dat ze geen zin meer had!!

Dat kan toch niet! Daar gaan we dus echt nooit meer naar toe.
- Cassieres die met elkaar beppen, jou negeren en niet eens hallo zeggen.

- Mensen die eerst alles op de band laden, vervolgens precies gaan bijhouden wat de cassiere allemaal aan het scannen is, vervolgens heel lang zoeken naar hun pinpas, vervolgens heel langzaam hun zooi inpakken. Korto ik moet uren wachten en kan mijn boodschappen niet inpakken, omdat zij nog niet klaar zijn en in de weg staan. (bij onze buurtsuper hebben ze van die hele korte lopende banden aan t eind)

- Producten die altijd op zijn. (o.a. mozzarella, ham en coca cola)

- Gillende kinderen. Ja ik weet dat die er ook niets aan kunnen doen en hun moeders vaak ook niet, maar ik wordt er wel heel erg naar van.

- Vakkenvullers die met hun karren in je hielen rijden
Life is too short for self-hatred and eating celery sticks
quote:Liv schreef op 06 oktober 2009 @ 20:28:

[...]

Heu? Waar in Frankrijk? Ben afgelopen zomer in Frankrijk geweest, maar heb dit verschijnsel niet gesignaleerd daar (en ben toch in verschillende supers geweest)Ik had dit laatst in NL wel ergens. Volgens mij was het Groenrijk. Of Ikea. Een van die 2 in elk geval.
Ik zie hem er zo snel niet bij staan maar waar ik me aan irriteer bij de AH is dat als je iets met 35% korting koopt en ze dat er dan niet afhalen. En dan mag ik vervolgens achterin de rij bij de klanteservice mijn geld terug gaan halen. Hallo, jij hebt toch wat fout gedaan!
quote:schoneslaapster schreef op 06 oktober 2009 @ 20:51:

- Cassieres die met elkaar beppen, jou negeren en niet eens hallo zeggen.

- Mensen die eerst alles op de band laden, vervolgens precies gaan bijhouden wat de cassiere allemaal aan het scannen is, vervolgens heel lang zoeken naar hun pinpas, vervolgens heel langzaam hun zooi inpakken. Korto ik moet uren wachten en kan mijn boodschappen niet inpakken, omdat zij nog niet klaar zijn en in de weg staan. (bij onze buurtsuper hebben ze van die hele korte lopende banden aan t eind)

- Producten die altijd op zijn. (o.a. mozzarella, ham en coca cola)

- Gillende kinderen. Ja ik weet dat die er ook niets aan kunnen doen en hun moeders vaak ook niet, maar ik wordt er wel heel erg naar van.

- Vakkenvullers die met hun karren in je hielen rijden

De bovenste vind ik zelf heel irritant en onbeschoft.

Heb vaak de puf niet meer om er iets van te zeggen.

Qua mede-klanten vind ik het irritant als je voorganger geen balkje achter zijn boodschappen zet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik irriteer me inderdaad dat er niemand is om mee te helpen inpakken. Heb je net snel, snel, snel, alles op die band gepleurd, snel, snel, snel betaald en dan wil ik wel even rustig inpakken ja. En dan is het zooo irritant als ze die balk met een klap opzij schuiven (daar gaan mijn eieren en stokbrood en aardbeien en chips) en dat ze je ook nog raar aankijken als je niet snel genoeg bent omdat klant nr 3 zijn spullen daar moet hebben. Hallo zeg, ik kan niet heksen ofzo. En ik wil ook geen andere boodschappen bij die van mij. Als de supermakrt geen mensen wil inhuren om te helpen inpakken dan wil ik geen haast maken of gehaast worden door de cassiere.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:LotsofLovely schreef op 06 oktober 2009 @ 19:54:

wat wel heel erg leuk is: Vervelende kleuters in hun oor fluisteren dat ze die snoepjes best in de kar kunnen gooien omdat mama het toch niet ziet. En dan mama een paar kassa's verder tekeer zien gaan tegen het kleutertje.

OF van alles in de kar (liefst al flink vol) van anderen gooien als ze even niet kijken. Hoe oud ben jij?
quote:LotsofLovely schreef op 06 oktober 2009 @ 19:54:

wat wel heel erg leuk is: Vervelende kleuters in hun oor fluisteren dat ze die snoepjes best in de kar kunnen gooien omdat mama het toch niet ziet. En dan mama een paar kassa's verder tekeer zien gaan tegen het kleutertje.

OF van alles in de kar (liefst al flink vol) van anderen gooien als ze even niet kijken.Andersom is leuker. Door de supermarkt lopen, geconcentreerd turen naar je boodschappenlijstje en dan alles wat je nodig hebt uit de karretjes van andere klanten vissen. Levert heel geinige reakties op (is wel eens gedaan door een of ander "verborgen camera" programma)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Raffi_online schreef op 06 oktober 2009 @ 20:24:

[...]

Dit vind ik dus complete onzin. Vroeger toen ik nog achter de kassa zat (20 jaar geleden, oej ik word oud :() hoorde ik dat hele foldertje uit mijn hoofd te kennen. Daar begon je de dag mee.

Dat is bij ons niet zo. Ik zie het meer als eigen verantwoordelijkheid van de cassiere. Ik wil graag dat ik de mensen kan helpen zonder eerst de folder door te spitten, dus neem ik de folder van te voren door. Het gaat me te ver om buiten werktijd heel dat foldertje uit mijn hoofd te leren.
Mensen die zo ongeveer tégen je aan staan in de rij: nog nooit van 'personal space' gehoord?

En mensen die het 'beurtbalkje' na hun boodschappen neerzetten, en je dan zo trots aan gaan kijken, zo van: goed van mij he!

Hoewel ik om dat laatste dan ook wel weer een beetje moet lachen....
quote:Dimanche schreef op 06 oktober 2009 @ 21:34:

Mensen die zo ongeveer tégen je aan staan in de rij: nog nooit van 'personal space' gehoord?

En mensen die het 'beurtbalkje' na hun boodschappen neerzetten, en je dan zo trots aan gaan kijken, zo van: goed van mij he!

Hoewel ik om dat laatste dan ook wel weer een beetje moet lachen....Maar zo hoort het ook!!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:dropshot1000 schreef op 06 oktober 2009 @ 19:29:

Aan de irritant snelle cassieres bij de Lidl.

Ik sta de boodschappen nog op de band te laden, en zij hebben de helft al gescand waardoor ik me enorm opgejaagd voel en alles maar snel op de band kwak om vervolgens naar de kassa te rennen om het gescande heel snel weer in mijn kar te gooien.

Wacht gewoon even tot ik mijn kar leeg heb zodat ik mijn boodschappen direct netjes in de tas kan doen zoals bij alle andere supermarkten.

Maar ja, de prijs he...

Dit doen ze bij AH ook, en als je geluk hebt staat de klant voor je ook nog in te pakken.

Ook erg leuk is dat ze dan dat schiedingsbalk gebruiken waadoor je chips direct kruimels zijn en je slaatjes smurrie.

En dan kijk je achter je en dan staat er verders niemand, dus vanwaar die haast?, ik snap het niet.

( ik ga meestal in de avonduren)
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
De snelheid van de cassiere's bij de lidl vind ik geweldig, maar er zit wel een dwang achter bij deze meiden, ze moeten zoveel artikelen scannen per minuut, zitten ze daar consequent onder zal hun contract niet verlengd worden, en je begint net als bij andere banen met een tijdelijk contract. Ook wordt er zomaar niet een kassa bij geopend, en het personeel moet in deze supermarkten gewoon keihard werken. Maar een paar mensen die de winkel runnen, het bijvullen, schoonmaken etc. gebeurd door heel weinig mensen, vandaar o.a. de lage prijzen.
Toen ik nog achter de kassa werkte, leerde ik écht niet de hele folder met de aanbiedingen uit mijn hoofd hoor. Ik nam wel even kort door en dat was het.

Ik erger me eraan als mensen achter me in de rij zowat in mijn nek komen hijgen. Dan zeg ik er wel wat van.

Ik stoor me hier niet heel erg aan, maar het valt me wel op: Als mensen pas op het aller- allerlaatste moment naar hun geld gaan zoeken die ook nog onderin hun tas in een hoekje is opgeborgen. Dat duurt ook even.
quote:BeeTle schreef op 06 oktober 2009 @ 19:47:

Casierres die je niet begroeten hier bij de Jumbo met stip op 1! Soms leuk om bijdehand te zijn, als een soort 'stille agressie' pas in de supermarkt:

'Spaart u zegels?'

- 'Nee'

'Lege flessen?'

- 'Nee, die spaar ik ook niet'

Oh...

Maakt de irritatie weer goed hahahaha
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Vooral bij Aziatische supermarkten worden de spullen voor je ingepakt. Handig.
quote:toffifee schreef op 06 oktober 2009 @ 20:13:

Hier bij het Kruidvat kunnen ze er ook wat van. Het is werkelijk waar onmogelijk om daar te lopen met een kinderwagen. De stellingen zijn al redelijk dicht op elkaar gezet en als ze aan het vakkenvullen zijn is het helemaal onmogelijk om daar langs te manouvreren.

Dat heb ik ook ooit eens gehad, en toen ik klemgereden stond tussen de luiers , wcpapier en babyvoeding, zei het kruidvatkutje, "Ja, dan moet je maar niet met de kinderwagen hier naar binnen gaan" Toen heb ik heel aso mijn mandje neer gezet , midden in het pad, en ben ik weggegaan.

Heb jaren lang geen stap meer naar binnen gezet daar. Nu zitten ze in een groter pand met wat meer ruimte en kom ik er soms nog.....
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik krijg zonder kinderwagen bij het kruidvat vaak al last van claustrofobie, laat staan als je idd een kinderwagen bij je hebt of je zit in een rolstoel.....
Life is too short for self-hatred and eating celery sticks
quote:borodini schreef op 06 oktober 2009 @ 21:43:

[...]

Dat heb ik ook ooit eens gehad, en toen ik klemgereden stond tussen de luiers , wcpapier en babyvoeding, zei het kruidvatkutje......
Kruidvatkutje zou die het doen met een HEMAworst ?

quote:Raffi_online schreef op 06 oktober 2009 @ 20:24:

[...]

Dit vind ik dus complete onzin. Vroeger toen ik nog achter de kassa zat (20 jaar geleden, oej ik word oud :() hoorde ik dat hele foldertje uit mijn hoofd te kennen. Daar begon je de dag mee.

Ik zat daar nog wat jaren daarvoor achter de kassa en toentertijd moest je nog alles zelf aanslaan en uitrekenen wat je als wisselgeld teruggaf. Je wist ook veel sneller de prijzen van de artikelen. Nu is het domweg de code op het artikel vinden en scannen; zeer geestdodend werk.

Ik heb het al eerder zien staan. De zooi in de gangpaden bij het Kruidvat. Het lijkt wel alsof altijd en eeuwig de vakken aan het vullen zijn. Ik zie het bij mijn supermarkt ook. Op wat voor tijdstip ik kom, ze zijn altijd de vakken aan het vullen en dan ook nog op zo'n slakken tempo dat het nog meevalt dat ze niet in slaap vallen.
Hier zijn ze ook verhuisd naar een groter pand. Was lekker ruim....de eeste 2 weken.

Ik stond laatst in een pad, ik kon me nog net ergens tussen wurmen, dus stond tussen 2 stelling in zeg maar, komt dat kruidvatkutje (hihi) eraan, zet een paar dozen neer DAAR WAAR IK ME NET TUSSENDOOR GEWURMD HAD. Zat ik dus opgesloten in dat pad.

En ze zag me wel hoor, ze liet met gewoon ergens anders overheen stappen. Niet te geloven was dat!
Calvijn, ik vind het ook fijn dat ze dat ding uberhaupt neerzetten na hun boodschappen, maar inderdaad: zo hoort het ook, dus daar hoef je niet trots van te gaan kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven