Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Hey Orchid,

ik bereken ook nog niks. Ik hou alleen in mijn agenda bij hoe lang mijn cyclus is...voor als we voor het echie gaan beginnen!

Vriend zei van de week weer dat we in december er voor gaan!!!!! Jippie!!!!!

Maar toch wil ik het stiekem nu! Hoop ook soms met seksen dat ie zegt... 'ach laat dat condoom maar'
Wat is het stil hier....

Vertel eens meiden...hoe gaat het bij jullie thuis? Al weer een ernstig rammelend eierstok moment gehad? Ik vanacht....toen ik droomde dat de baby na de bevalling op mijn buik werd gelegd. En de bevalling deed niet eens pijn!

Gr. Boef!
Okeoke, ik denk dat ik ook maar eens uit de kast moet komen. Heb sinds enige maanden met terugkerende regelmaat last van rammelend eierstokken. Kan er helemaal op wegdromen, maar aan de andere kant grijpt de schrik zich wel eens om mijn hart wanneer ik er aan denk wat er allemaal gaat veranderen wanneer we er definitief voor kiezen. En dan bedoel ik vooral de doorwaakte nachten enmijn allergiën die erfelijk zijn. Wil ik een kind dat aandoen? Hebben jullie dat helemaal niet?

Mijn collega had het over een gigantische roze wolk toen ze graag kinderen wilde (ze heeft er inmiddels 2). Die roze wolk heb ik soms, maar ben ook heel realistisch in wat er allemaal niet leuk is of kan zijn aan een kind.

Maar toch het gevoel overheerst steeds meer.. (zit nu op mijn werk, dus kun je nagaan)

Ik ben 28 en man is 32, we hebben allebei een stabiele baan, genoeg inkomsten mooi huis etc. Man is er nog niet helemaal aan toe, maar ik merk wel dat hij het er ook vaker over heeft.

Ik heb laatst voor de grap aangegeven voor Sinterklaas een potje foliumzuur te willen. Ben benieuwd.

Het hoeft van mij ook niet á la minute, maar het is wel leuk om nu toch enigszins naar toe te gaan leven.

Of denken jullie door mijn minder aanwezige roze wolk dat ik nog helemaal niet aan kinderen moet beginnen.
Juniper, jij hebt gewoon oprechte twijfels waar vast elke aanstaande moeder wel mee te maken heeft. Het geeft alleen maar aan dat je behalve de pluspunten ook goed rekening houdt met de minpunten, en dat is alleen maar verstandig. Dan ben je in ieder geval voorbereid op de nadelen.

Ik vind het zelf ook een enorm dilemma hoor, aan de ene kant lijkt het me geweldig om een kindje te krijgen en op te mogen voeden. Anderzijds wou ik wel dat ik nog vijf jaar terug kon gaan in de tijd, dat we nog een paar jaar heerlijk kunnen genieten van ons vrije bestaan, veel reizen, uitstapjes maken, etc. Maar ja, ik heb nu toch de knoop doorgehakt en wil er - omdat ik al bijna halverwege de dertig ben - nú mee beginnen. Want wie weet duurt het nog maanden of jaren totdat ik zwanger raak...
Hallo!

Nadat ik alle berichten maar eens uitgebreid doorgelezen heb, nu vriendlief een avondje op stap is, post ik ook maar. Ben bijna 30 en vriend ruim 4 jaar jonger.

We gaan voorlopig niet trouwen, maar de rammelende eierstokken zijn aanwezig. Dus, zoals jullie het noemen, stap 1 is genomen, we gebruiken alleen nog maar condoom. Vriend wil wel ooit kinderen, maar vindt het heel moeilijk om tegen mij een tijd te noemen, omdat hij bang is dat hij er dan nog niet aan toe is. Speelt dit bij jullie ook?
@ Boefje: eierstokken rammelen hier harder dan ooit. In mijn familie is een baby geboren en die heb ik onlangs vastgehouden en ooooh wat is dat leuk! En wat is het leuk om te zien dat de baby op mijn familie lijkt. Zo bijzonder. Ik Wil Het Ook. Hoop echt dat het me gegund is en dat het komende half jaar voorbij vliegt.

Leuk dat er weer wat mensen gereageerd hebben want het was hier veel te stil! TO ook al in tijden niet meer gezien...

@Verkademeisje: heb je zelf al wel een tijd in gedachten? Wil jou vriend op iets speciaals wachten met werk/huis oid?

@Juniper/Orchid: op zich wel herkenbaar. Denk nu vaak 'met een kind kun je dit niet doen.' Maar aan de andere kant: ik heb het ervoor over. Afgelopen tien jaar genoeg gefeest/vakantie gehad etc. Ben stiekum wel een beetje een huismus aan het worden. Kindje past daar wel bij... Zeker omdat er in mijn omgeving steeds meer mensen aan de kinderen gaan dus ja, dan kunnen ze straks toch niet meer met mij gaan party-en (althans, niet zo vaak meer...). Vriend is echt he-le-maal om. Die baby stond hem ook reeetegoed tijdens het kraambezoek!!
Aanstekelijk he, die baby's. Hoe dichterbij (fam) ze geboren worden, hoe meer het me doet

Maar ja, hij wil dus graag wachten tot 'ie wat meer gewend is op z'n nieuwe werk en we zijn ook op zoek naar een huis. Maar voor je bevallen bent, ben je ook zo een tijdje verder.

Zelf zou ik het liefst meteen al beginnen, maar denk dat mijn vriend in zijn hoofd over ongeveer een half jaar heeft ofzo...
Heb afgelopen week nog een verhitte discussie met Man gehad. Hij wil zeker nog een jaar wachten zegt ie. Dit omdat hij in dec. met een opleiding begint naast zijn werk. Daarnaast wil hij graag mocht er een baby komen 1 dag minder gaan werken en vindt dat hij dat nu nog niet kan maken op het werk. Voel me er echt wel rot onder en heb één nacht flink gehuild. Temeer omdat ik het idee had dat het er volgend jaar wel eens van zou kunnen komen. Ik hoef niet meteen zwanger te worden, maar ik zou het zo leuk vinden om te weten dat we er zeg medio volgend jaar voor gaan. Die baby is er toch niet 1,2,3 maar dat krijg ik nog niet aan zijn verstand. Kan me er erg moeilijk bij neer leggen, en daar baal ik ook weer van want wil niet dat het een obsessie wordt.
@ verkademeisje: laten we elkaar het komende half jaar dan maar een beetje steunen, dit wordt volgens mij echt het langste half jaar van mijn leven... Heb wel besloten om er nu nog even echt van te genieten dat je gewoon alles kunt doen, zoals wijntjes drinken Wat je zegt klopt! De baby lijkt op mijn familie en dat vind ik zoiets bijzonders, zwijmel...

@ juniper: wat frustrerend dat je nog even moet wachten... Maar je vriend snapt toch ook wel dat die baby negen maanden in de belly moet zitten?? tegen de tijd dat je zwanger bent hoeft hij die dag minder werken natuurlijk nog niet gelijk aan te kaarten... Hoelang duurt zijn opleiding dan? Misschien is het voor hem een optie om halverwege de opleiding te beginnen?
Hey wat leuk!!! Weer wat meiden erbij!! Welkom...

@ Juniper: Die discussies heb ik vorig jaar ook met mijn vriend gehad.....hij had me beloofd op mijn 28ste verjaardag dat we zouden beginnen. Maar toen wilde hij niet...en ik natuurlijk heeeeeel graag. Nou....die discussie heeft me bijna m'n relatie gekost. Ik alleen maar huilen want mijn droom viel in duigen en vriend geirriteerd omdat hij er gewoon niet klaar voor was en door mijn 'gezeur' er nu helemaal geen zin meer in had. Geloof me....uiteindelijk wil je alleen kinderen met iemand die het net zo graag wil als jij toch?? Laat het geen obsessie worden (ook al is dat zeeeeer k*t)....hoe leuker jullie het samen hebben des te eerder is ie om!!!

Nu gaan we als het goed is in december beginnen...een jaar later. Ik zeg 'als het goed is' want ik weet nog steeds niet 100% zeker of mijn vriend er dan wel klaar voor is....

Succes in ieder geval en schrijf je frustratie maar lekker hier op!!
quote:Boefje1980 schreef op 29 september 2009 @ 11:51:

Hey wat leuk!!! Weer wat meiden erbij!! Welkom...

@ Juniper: Die discussies heb ik vorig jaar ook met mijn vriend gehad.....hij had me beloofd op mijn 28ste verjaardag dat we zouden beginnen. Maar toen wilde hij niet...en ik natuurlijk heeeeeel graag. Nou....die discussie heeft me bijna m'n relatie gekost. Ik alleen maar huilen want mijn droom viel in duigen en vriend geirriteerd omdat hij er gewoon niet klaar voor was en door mijn 'gezeur' er nu helemaal geen zin meer in had. Geloof me....uiteindelijk wil je alleen kinderen met iemand die het net zo graag wil als jij toch?? Laat het geen obsessie worden (ook al is dat zeeeeer k*t)....hoe leuker jullie het samen hebben des te eerder is ie om!!!

Nu gaan we als het goed is in december beginnen...een jaar later. Ik zeg 'als het goed is' want ik weet nog steeds niet 100% zeker of mijn vriend er dan wel klaar voor is....

Succes in ieder geval en schrijf je frustratie maar lekker hier op!!Hmmm, waarom denk je dat? Je bent nu toch met de pil gestopt dus wel een stapje dichterbij... Hebben jullie het er nog wel es over?
Ja hoor Pipo...en dan hebben we het ook gewoon over december hoor.... Maar als ik dan bijvoorbeeld zeg 'nou die 8 weken maken nu dan toch niks meer uit' (weet ik...is erg flauw) dan reageert hij nog erg kriebelig.... Het is uiteindelijk best snel december....en ik vraag me toch soms af of december voor hem niet hetzelfde is als 'ver weg' want het komt toch wel dichtbij nu.

Misschien is het een stukje zelfbescherming ofzo....ik wil het gewoon niet nog een keer uitstellen.....
quote:Boefje1980 schreef op 29 september 2009 @ 13:43:

Ja hoor Pipo...en dan hebben we het ook gewoon over december hoor.... Maar als ik dan bijvoorbeeld zeg 'nou die 8 weken maken nu dan toch niks meer uit' (weet ik...is erg flauw) dan reageert hij nog erg kriebelig.... Het is uiteindelijk best snel december....en ik vraag me toch soms af of december voor hem niet hetzelfde is als 'ver weg' want het komt toch wel dichtbij nu.

Misschien is het een stukje zelfbescherming ofzo....ik wil het gewoon niet nog een keer uitstellen.....

Haha Boefje, don't push your luck he ! Je kunt echt niet meer wachten he... Kan me het zo goed voorstellen!! Heb je beetje regelmatige cyclus of kun je daar nog niet zoveel over zeggen?

Ik ben me meeeega aan het inhouden richting vriend. Heb wel gezegd na het kraambezoek 'ben jij ook zo benieuwd hoe een kind van ons eruit zal zien..?' Nou, dat was hij ook wel!
Jeetje Juniper, dat kan ik goed begrijpen! Je kijkt er zelf al zo naar uit, en dan ineens... Balen zeg! Tuurlijk weet je met je verstand prima dat je er alleen aan moet beginnen als je er allebei klaar voor bent, maar je gevoel kan iets heeeel anders zeggen ;)

En pipo: heel grappig! Ben benieuwd hoe het bij ons allebei uit zal pakken. Zullen de mannen er dan helemaal klaar voor zijn?
hallo dames, ga ook maar weer eens even inbreken. ik heb op een van de eerste pagina's wel eens mee geschreven en kwam hier weer even bijlezen.

Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van jullie ideeën om tegen vriendlief te zeggen dat je alvast wilt ontpillen en je natuurlijke cyclus weer wilt leren kennen. Hij vond dat voorstel ineens prima en begrijpelijk (na jaren gesteiger haha) en morgen slik ik mijn laatste pil. Het potje foliumzuur staat al op de kast want in de laatste weken is hij toch wel steeds meer aan het idee gaan wennen, en vindt het nu prima.Er zijn wat kleintjes in onze vriendengroep geboren en dat steekt toch aan.

Wil nog even wachten tot nov-dec omdat we misschien nog op reis gaan (was eerst zeker, maar gaat nu vanwege werk toch waarschijnlijk niet door). Maar hij vindt het prima om tot die tijd geen condooms te gebruiken want als het eerder gebeurd is het ook goed.

Al met al vanaf nov-dec gaan we echt beginnen, maar durf met mijn rammelende eierstokken niet voor mezelf in te staan en waarschijnlijk ga ik nu toch net iets vaker uitdagend op bed liggen haha.

leuk he hoe die mannen toch ineens om kunnen slaan. dat geeft onze mede-rammelaars weer hoop! want dacht zelf tot een paar weken terug ook nog jaren te kunnen wachten.
@hellotitty: leuk dat jullie gaan beginnen, en zo snel al! Veel succes Hoe oud zijn jullie?
nog jong hoor, dus wat dat betreft is er ook geen haast. ik ben 27 en hij 28. maar we zijn al zo'n 8 jaar bij elkaar en wonen al een jaar of 5 samen. hebben net een nieuw huis gekocht, maatje gezinswoning, dus het is er hier eigenlijk helemaal klaar voor
Toch ook maar eens mijn hart luchten. We hebben het hier eigenlijk nog nooit over kinderen gehad in die zin van "zullen we ermee beginnen" etc. En toch krijg ik er de laatste tijd steeds meer zin in. Ik roep altijd het hardst dat ik geen kinderen wil, maar eigenlijk wil ik ze nu niet omdat het er financieel niet in zit. Maar stiekem kriebelt het wel. We hebben net een huis gekocht en de hypotheek is toch een stuk hoger dan de huur vroeger. Ik heb daarnaast geen vast contract en het bedrijf waar ik werk zit een beetje in de problemen. Kortom, vraag is of ik volgend jaar nog wel werk heb. We hebben een gezinswoning gekocht, dus in dat opzicht kan het allemaal wel. Maar als er kinderen komen zal ik toch minder gaan werken en ik zou het fijn vinden als mijn vriend dan ook een middag thuis is. Kids 4 dagen per week op de opvang vind ik niet echt de bedoeling namelijk. En minder gaan werken kan momenteel dus niet, vandaar ook nog geen kids. Wel heb ik altijd geroepen dat ik rond mijn 26e toch wel aan kinderen wil beginnen en ik ben nu 25 en mijn vriend is 29. Mooie leeftijd vind ik zelf. En opzich had ik er nu nog geen moeite mee dat het er nog niet in zat, tot vandaag. Het zusje van mijn vriend meldde namelijk dat ze 12 weken zwanger is. Heel erg leuk voor hun en ik ben ook echt wel blij voor ze. Maar hoe doen ze het in godsnaam?? Ze zijn in juni getrouwd (en laat dat nou ook zo ongeveer 12 weken geleden zijn), ze zijn vorige week in hun nieuwe koopwoning getrokken en ze is meteen zwanger ook. Het gaat ze allemaal zo voor de wind. Beide vaste baan, 5 dagen per week werken. Hypotheek erbij etc. en blijkbaar is er financieel gezien nog ruimte voor een kind ook...waarom kan dat bij ons dan niet. Wat doen we fout? Een collega van me is ook net bevallen en het begint toch echt wel te kriebelen dan, maar mijn verstand zegt nu gewoon echt nog nee. Ik wil niet krom moeten liggen omdat we zo nodig een kindje moesten, maar als ik dan de blijdschap van anderen om me heen zie wil ik dat toch ook wel. Het kriebelt, maar het kan nu niet. En dan is het toch wel moeilijk om blij te zijn voor een ander bij wie het allemaal voor de wind lijkt te gaan.
Hoi Ivetje,

jullie doen natuurlijk helemaal niks fout!!! het moment moet gewoon goed zijn. Ik wilde bijvoorbeeld 3 jaar geleden ook al graag kinderen maar toen waren mijn vriend en ik nog student...dus ja...dan begin je er verstandig niet aan.

Ik begrijp dat de kriebels erger worden als mensen in je omgeving aan kinderen beginnen. Maar onthou...het gras lijkt altijd groener bij een ander.

Stap 1 is er....jullie huis! Stap 2 is even afwachten hoe het met je baan gaat en stap 3 is KINDJE! Je bent er dus al bijna... Gewoon positief benaderen.

En als het in de tussentijd kriebelt gewoon lekker hier komen schrijven!!!

X Boef
@ Hellotitty: en? Al een poging tot bezwangeren gedaan??

@ Pipo: mijn cyclus is gelukkig heel regelmatig. 1x 29 dagen en 1x 28 dagen. Dus dat is mooi meegenomen!!!

En dat inhouden dat ken ik.....ik hou me ook de hele tijd in hahaha. Ik heb nu op mijn werk een kladblaadje waar ik af en toe een leuke naam opschrijf om te onthouden. Erg ben ik he....
Hey allemaal,

Ben ik weer, na een lange afwezigheid. Leuk om te lezen dat sommige mannen ineens omslaan en ook graag een kind willen. Bij mij is er nog niets veranderd. Mijn vriend heeft intussen een baan, maar het is nog niet helemaal wat hij leuk vindt. En mede daardoor wil hij nog geen kids. Hij wil een leuke baan met toekomst. Irritant, dat kan toch ook met baby denk ik dan? Maar goed, ik heb ook nog geen vaste baan en dat is wel *****. Waarschijnlijk krijg ik ook nog geen vast contract maar een jaarcontract en dan vanaf dec 2010 vast. Mjin vriend krijgt waarschijnlijk een vast contract in sept 2010. Dus ja, dan raadt je het al. Ik zou het liefst volgend jaar sept de condooms de deur uitsmijten. Mijn vriend en ik hebben er gesprekken over, maar echt een antwoord krijg ik niet. Ik wil zo graag en ik ben bereid om tot volgend jaar september te wachten. Daar heb ik vrede mee, maar het moet ook niet langer duren want dat trek ik niet. Arrghhh.. nou jullie zijn weer helemaal op de hoogte.

@boefje: ik woon ook in de buurt van Utrecht, ik woon er iets onder. Werk overigens wel in Utrecht.
Hallo allemaal,

Mag ik ook meedoen?

Vriend (bijna 27) en ik (29) zijn zeven jaar samen en hebben net een huis gekocht. 28 oktober krijgen we de sleutel. Mijn zus is nu zeven maanden zwanger en in mijn omgeving zijn nog een paar zwangeren.

Bij mij begint het flink te kriebelen! En gelukkig bij vriend ook. Van de week zei hij dat ik wat hem betreft wel mocht stoppen met de pil. Gisteravond hebben we afgesproken dat ik nog één keer een rondje haal en we dus over zes maanden met de pil stoppen. Dit vanwege de verhuizing en een geplande feest-wintersportvakantie in maart. Daarna gaan we ervoor! Jippiejee! Ben zó blij en vind het ontzettend spannend. Ik kan op dit moment echt nergens anders over denken, wat nogal stom is aangezien ik pas over zes maanden stop met de pil...

@verkademeisjeen @pipo, jullie dus ook over een half jaar. Kunnen we dan mooi een topic starten 'gestopt met de pil'! Tot die tijd, proost en kom maar op met de biefstuk.

@juniper

Lastig dat je vriend niet zo duidelijk is. Zijn bezwaren begrijp ik wel. Misschien kun je ook al iets eerder stoppen in het kader van 'in een ritme komen'?

@boefje

Begrijp ik goed dat jullie in december met de pil willen stoppen. Dat is al snel! Spannend.

@hellotitty

Wat gaaf! Gefeliciteerd! Ons nieuwe huis is ook een eensgezinswoning, met het oog op de toekomst.

@ivetje

Zo'n zwangerschap dichtbij is heel confronterend hè. Waarschijnlijk maken zij andere keuzes, ergens moet je toch consessies doen. Misschien vinden zij het bijvoorbeeld wel goed om hun kind straks vier dagen naar de opvang te doen. Laat je niet te veel beïnvloeden door wat anderen doen. En zet nog eens goed op papier wat minder werken financieel betekent, waar je op kunt bezuinigen, welke extra kosten je krijgt en op welke toeslagen je recht hebt.

@janine

Lastig hoor. Natuurlijk wil je het financieel allemaal op orde hebben, maar helemaal perfect wordt het nooit (maarja, dat kan ik beter tegen je vriend zeggen). Uiteindelijk vind je je weg daar wel in, denk ik.
@ boefje.. dat namen opschrijven herken ik wel.. kep er inmiddels al 4 (2 meiden, 2 jongensnamen). En ik speel graag sims 2 op de pc.. ook leuk! daar heb ik nu al 4 kids.. haha
@ boefje.. dat namen opschrijven herken ik wel.. kep er inmiddels al 4 (2 meiden, 2 jongensnamen). En ik speel graag sims 2 op de pc.. ook leuk! daar heb ik nu al 4 kids.. haha
Hoihoi,

Ik moet idd even mijn 'ei' kwijt.

Klinkt heel stom... Maar we durven niet!

Door een lichtelijk onstabiele situatie omtrent gezondheid en werk.

Ik weet dat je vaak niet 123 zwanger bent.... Maar stel je vor dat het wel direct lukt.

Twijfels dus! Maar ook weer niet. Aaaahhhh ik word gek van mezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven