Gezondheid alle pijlers

Vaak moe.. actie ondernemen?

07-10-2009 19:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop er eigenlijk al een paar jaar mee dat ik vaak zo moe ben. In het begin wist ik dat dat kwam omdat mijn bloeddruk te laag was maar de laatste 2 keer dat ik dat na heb laten kijken was ie nog steeds iets lager dan normaal maar wel een stuk hoger dan de laatste keer. Heb namelijk van nature een wat lagere bloeddruk dan anderen. Ik heb toen ook al eens aangekaart dat ik vaak toch wel erg moe ben en de dokter asistente raadde me aan om dextro te pakken en af en toe wat meer zout te doen in drink boulion. Dat hielp wel even maar inmiddels ook niet echt meer.

Nu is het wel zo dat ik doordeweeks vaak wel wat later ga slapen dan goed voor me is maar heb al vaak geprobeerd om wat vroeger te gaan slapen maar dat lukt me echt niet, lig dan vaak nog wakker tot het tijdstip dat ik normaal ga slapen. En de keren dat het wel lukte had het de volgende dag ook nog niet veel verschil.

Het komt nu regelmatig voor dat als ik uit m'n werk kom en gegeten heb ik een uurtje of anderhalf uur slaap. Ik vecht er dan wel vaak tegen maar m'n ogen vallen dan vaak gewoon dicht en uitstellen heeft vaak geen zin want dan slaap ik de hele nacht slecht omdat ik zowat over m'n slaap heen ben :(

Ben dus van plan om binnenkort maar weer naar de huisarts te gaan en eventueel bloed te laten prikken, waar ik best tegenop zie, wellicht zegt hij wel dat ik echt eerder moet gaan slapen maar ik heb dus het gevoel dat er meer aan de hand is dan alleen moe zijn door wat later te gaan slapen. In het weekend komt het weleens voor dat ik ruim 12 uur slaap op een dag :$
Test in ieder geval op B12 tekort en op Pfeiffer. Allebei kunnen je klachten verklaren. Laat je zeker niet afschepen door de arts! Zoveel moe zijn en slapen is écht niet normaal.
Er kunnen ook lichamelijke oorzaken van je vermoeidheid zijn, zoals b.v. hidradenitis of een verstopte (krans)slagader.

Of wellicht 'vreet' je baan enorm veel energie, zodat je 's avonds minder over hebt.
Er kunnen trouwens ook psychische oorzaken zijn. Chronische moeheid kan ook duiden op depressie, maar dan heb je waarschijnlijk wel meer tekenen.
Clue is dus: laat je niet afschepen en ga het onderzoeken. Er zijn heel veel oorzaken die deze klachten kunnen geven.
Bedankt voor de reacties.

Ik zat persoonlijk aan B12 te kort te denken. Collega van mij heeft daar last van en mijn klachten lijken wel veel op die van haar. Vandaar dat ik dus bloed wil laten prikken. Vraag me alleen af of de huisarts dat wel doet of je dat ergens anders moet laten toen.

Maar het kan inderdaad van alles zijn en wellicht hangt het wel samen met andere lichamelijke klachten waarvoor ik zowiezo nog naar de huisarts wil gaan.

Ik ga morgen maar even de huisarts bellen voor een afspraak. Hoop alleen wel dat ik er redelijk snel doorheen kom want iedere keer als ik bel duurt het wel even voordat ik iemand te pakken heb.
Keroppi, je kunt gewoon langs de huisarts gaan met dit soort klachten. Waarschijnlijk zal hij een formulier voor je invullen waarmee je naar het ziekenhuis (of ander prikpunt) kunt gaan om bloed te prikken. Voor vermoeidheid prikken ze normaal gesproken op een aantal standaardwaarden waaronder op B12 tekort en Pfeiffer.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Hoi Keroppi,

Als je je bloed gaat laten testen, vraag dan aan de HA of hij/ zij B11, B6, B5, en vit. D plus MCV aankruist op het lab-formulier. En laat ook op je schildklier testen.
Gewoon naar de huisarts ermee. Elke dag als je thuiskomt moeten slapen is niet meer gewoon. En het kan heel simpel zijn, bv bloedarmoede door heftige menstruaties bv.

Je huisarts zal na een gesprek en evt onderzoek je waarschijnlijk bloed laten prikken. Vraag wel even of er ook naar je b12 gekeken kan worden (wordt niet altijd standaard geprikt). Bloedprikken via de huisarts gaat meestal zo dat je een briefje meekrijgt en daarmee naar een ziekenhuis of grote huisartsenpraktijk gaat, maar dit weet je huisarts je prima uit te leggen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven