ex: afscheid nemen ex-schoonouders?
woensdag 7 oktober 2009 om 21:26
Mijn vriend en ik zijn na jaren sinds kort uit elkaar. Ik merk dat mijn ouders graag een soort afscheid zouden willen, maar ze hebben zijn actuele adres etc niet om een kaart te sturen ofzo. Dat ga ik hen ook maar niet geven, maar ik denk er wel over om ex erop te wijzen dat hij hen even zou kunnen bellen/mailen/schrijven ofzo. Gewoon iets korts, zouden mijn ouders fijn vinden, er valt ten slotte ook iemand weg uit hun leven. Maargoed, dan gedraag ik me natuurlijk wel weer als zijn partner... en dat is natuurlijk niet de bedoeling. En bovendien hoef ik hem natuurlijk niet meer naar voren te schuiven als de lieve, attente partner bij mijn ouders. Maargoed, ik weet dat een klein afscheidgebeuren hen blij zou maken.
Niet doen? Wel doen?
Niet doen? Wel doen?
woensdag 7 oktober 2009 om 21:29
Waarom geef je dan zijn adres dan niet aan je ouders?
Ik vind inderdaad ook niet dat het aan jou is om hem daar op attent te maken.
Maar als je ouders het zelf willen dan kunnen ze hem zelf een kaartje sturen...
Ik snap dat wel, hebben mijn ouders destijds ook gedaan met mijn ex
Sterkte met alles meis...
Ik vind inderdaad ook niet dat het aan jou is om hem daar op attent te maken.
Maar als je ouders het zelf willen dan kunnen ze hem zelf een kaartje sturen...
Ik snap dat wel, hebben mijn ouders destijds ook gedaan met mijn ex
Sterkte met alles meis...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 7 oktober 2009 om 21:32
Niet doen!
Jij wilt je ex (!!) erop wijzen dat hij nog iets moet doen? Het is je ex hoor, niet je hond.
Als je ouders afscheid willen nemen kunnen ze zélf toch om zijn adres vragen? Het lijkt me dat ze, als ouders zijnde, groot genoeg zijn om dat zelf aan te geven.
Ik snap niet waarom jij daarover contact met je ex moet hebben, of dat zou moeten regelen. Ik zou me hier totaal niet mee bezig houden eigenlijk.
Jij wilt je ex (!!) erop wijzen dat hij nog iets moet doen? Het is je ex hoor, niet je hond.
Als je ouders afscheid willen nemen kunnen ze zélf toch om zijn adres vragen? Het lijkt me dat ze, als ouders zijnde, groot genoeg zijn om dat zelf aan te geven.
Ik snap niet waarom jij daarover contact met je ex moet hebben, of dat zou moeten regelen. Ik zou me hier totaal niet mee bezig houden eigenlijk.
woensdag 7 oktober 2009 om 21:38

woensdag 7 oktober 2009 om 21:40
Laat ze jou een kaartje geven, dan kan jij het op de bus doen.
Ik heb overigens mijn exschoonouders niet meer gesproken, ik snap ook niet zo goed waarom je dat zou willen?
Edit: ik voelde me ook inderdaad neit zo welkom, zou dat het zijn? De andere exschoonouders die ik heb zie ik nog wegens kinderen.
Ik heb overigens mijn exschoonouders niet meer gesproken, ik snap ook niet zo goed waarom je dat zou willen?
Edit: ik voelde me ook inderdaad neit zo welkom, zou dat het zijn? De andere exschoonouders die ik heb zie ik nog wegens kinderen.
woensdag 7 oktober 2009 om 21:41
Ik vind het niet jouw taak om jouw ex erop te attenderen. Ik krijg een beetje het gevoel dat jij vindt dat hij het moet doen ,anders zijn je ouders heel erg teleurgesteld in hem.. tja, zo werkt het niet in het leven. Als je ex die behoefte voelt, moet hij het zeker doen, als hij het niet zo voelt, doet hij het niet. Jouw ouders kunnen hem ook een kaartje sturen / smsje sturen / mailtje sturen om hem een goed leven verder te wensen omdat zij het willen.
Heb jij de ouders van je ex benaderd?
Heb jij de ouders van je ex benaderd?
DTEEZ!

woensdag 7 oktober 2009 om 21:43
quote:cybele schreef op 07 oktober 2009 @ 21:34:
Hij heeft momenteel geen werkelijk woonadres waardoor ik zijn adres niet kan geven en zijn 06 vind ik weer te direct, dat doe ik niet.
Het klinkt alsof jullie van de ene op de andere dag uit elkaar zijn gegaan en hij uit huis is vertrokken. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe jouw ex tegen jouw ouders aankeek. Je zou hem een SMS of e-mail kunnen sturen en aangeven dat je ouders dit fijn zouden vinden. Ik begrijp niet dat je het hem niet zou mogen vragen, je verwacht toch niets van hem en laat de keus bij hem.
Maar, zou het niet zo zijn dan wanneer jouw ex behoefte had gehad in contact met jouw ouders, dat hij dan zelf wel contact had gezocht? Hij weet tenslotte wel waar zij wonen.
Hij heeft momenteel geen werkelijk woonadres waardoor ik zijn adres niet kan geven en zijn 06 vind ik weer te direct, dat doe ik niet.
Het klinkt alsof jullie van de ene op de andere dag uit elkaar zijn gegaan en hij uit huis is vertrokken. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe jouw ex tegen jouw ouders aankeek. Je zou hem een SMS of e-mail kunnen sturen en aangeven dat je ouders dit fijn zouden vinden. Ik begrijp niet dat je het hem niet zou mogen vragen, je verwacht toch niets van hem en laat de keus bij hem.
Maar, zou het niet zo zijn dan wanneer jouw ex behoefte had gehad in contact met jouw ouders, dat hij dan zelf wel contact had gezocht? Hij weet tenslotte wel waar zij wonen.
woensdag 7 oktober 2009 om 21:44
quote:cybele schreef op 07 oktober 2009 @ 21:34:
Ja, ik heb met hen gebeld.
Jij hebt hun gebeld, of hebben zij jou gebeld? Jij vindt het geven van zijn 06 te direct, misschien vinden zij dat niet.
Misschien doen ze het dan wel voor jou. Het gaat hier niet om jou, toch? Al krijg ik heel sterk de indruk van wel.
Is het niet zo dat jij hem weer eens wilt zien, contactpersoon wil spelen in hun afscheid en dan eigenlijk wilt horen dat het niet over is? Laat het helemaal van je ouders afhangen. Komen zij hierop terug omdat ze dat afscheid zélf zo belangrijk vinden dan kun je dat 06 nummer geven. Aan hun om zich te excuseren voor hun verlangen voor een afscheid mocht hij het vervelend vinden. Ook dat is niet aan jou.
Ja, ik heb met hen gebeld.
Jij hebt hun gebeld, of hebben zij jou gebeld? Jij vindt het geven van zijn 06 te direct, misschien vinden zij dat niet.
Misschien doen ze het dan wel voor jou. Het gaat hier niet om jou, toch? Al krijg ik heel sterk de indruk van wel.
Is het niet zo dat jij hem weer eens wilt zien, contactpersoon wil spelen in hun afscheid en dan eigenlijk wilt horen dat het niet over is? Laat het helemaal van je ouders afhangen. Komen zij hierop terug omdat ze dat afscheid zélf zo belangrijk vinden dan kun je dat 06 nummer geven. Aan hun om zich te excuseren voor hun verlangen voor een afscheid mocht hij het vervelend vinden. Ook dat is niet aan jou.
woensdag 7 oktober 2009 om 21:46
Ik denk te lezen dat jouw ouders graag afscheid willen nemen.
Dan kan je niet tegen ex zeggen dat hij de eerste stap moet zetten.
Lastig dat hij geen adres heeft wat je kunt geven, maar waarom zijn 06 niet? Als je 'jaren' een relatie hebt gehad vind ik het bijna gek dat ze zijn nummer al niet hadden.
Dan kan je niet tegen ex zeggen dat hij de eerste stap moet zetten.
Lastig dat hij geen adres heeft wat je kunt geven, maar waarom zijn 06 niet? Als je 'jaren' een relatie hebt gehad vind ik het bijna gek dat ze zijn nummer al niet hadden.

donderdag 8 oktober 2009 om 09:38
Het klinkt allemaal een beetje koeltjes moet ik zeggen.
Als jullie na jaren uitelkaar gaan, dan neem ik ten eerste aan dat je ex het fatsoen in zijn reet heeft om zelf afscheid te nemen. Desnoods door een kaartje te sturen. Tenzij hij een bloedhekel had aan je ouders?!
En ten tweede, ik vind het vreemd dat jouw ouders, zijn schoonouders dus, zijn mobiele nummer niet hebben. Vooral niet als jullie jaren een relatie hebben gehad.
Misschien kun je het idd beter zo laten. Pech voor je ouders dus.
Als jullie na jaren uitelkaar gaan, dan neem ik ten eerste aan dat je ex het fatsoen in zijn reet heeft om zelf afscheid te nemen. Desnoods door een kaartje te sturen. Tenzij hij een bloedhekel had aan je ouders?!
En ten tweede, ik vind het vreemd dat jouw ouders, zijn schoonouders dus, zijn mobiele nummer niet hebben. Vooral niet als jullie jaren een relatie hebben gehad.
Misschien kun je het idd beter zo laten. Pech voor je ouders dus.
donderdag 8 oktober 2009 om 09:46
donderdag 8 oktober 2009 om 10:29

donderdag 8 oktober 2009 om 10:32
Jouw ouders willen dat dus.
Waarom wil jij dan dat jouw ex het moet doen? Als hij dat zou willen had ie het misschien toch al gedaan?
Geef gewoon dat tel. nr. aan je ouders.
Tegenwoordig is dat niet zo geheim meer toch? Nu lijkt het net of je denkt dat jouw ouders niet goed met dat nummer om zouden kunnen gaan.
Ik snap het dilemma niet echt. Of ligt er meer achter?
Waarom wil jij dan dat jouw ex het moet doen? Als hij dat zou willen had ie het misschien toch al gedaan?
Geef gewoon dat tel. nr. aan je ouders.
Tegenwoordig is dat niet zo geheim meer toch? Nu lijkt het net of je denkt dat jouw ouders niet goed met dat nummer om zouden kunnen gaan.
Ik snap het dilemma niet echt. Of ligt er meer achter?