wel of niet mee 'bemoeien'?

08-10-2009 12:30 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd eigenlijk niet van bemoeien; ben er voor mensen die zelf nadenken i.p.v. klakkenloos alles op volgen uit boekjes oid; maar zit nu een dillema waar van ik niet goed weet wat ik er mee moet (en of ik er wat mee moet)

Een oude bekende van mij heeft een baby van een paar weken, en ze vertelde hoe het ging met de voedingen.

Baby had nogal last van spuitluiers en had meer honger dan er gegeven mocht worden. Toen is ze overgestapt op hongerige baby's voeding maar geen resultaat. Nou geeft ze het kindje bambix pap... De spuitluiers zijn over en hij gilt niet meer van de honger. Ook vind hij groente en fruit erg lekker, en van de week mocht hij een hapje ijs en dat ging er ook wel goed in. Kind heeft een hele sterke maag; zo zegd moeders....

Ik heb gevraagd of ze naar het consultatie buro gaat (die zullen dan wel zeggen dat het niet erg 'slim' is) maar nee, die kletsen maar wat....

Ik heb wel gezegd dat t raar was en duidelijk benoemd dat pap pas vanaf 6 maanden mocht (tegen argument; nee hij heeft echt een sterke maag hoor!)

Nou knaagt t... ik wil mij er niet mee bemoeien eigenlijk; we zijn niet onwijze vriendinnen (meer) maar ik ken haar wel al mjn hele leven, en vraag mij af... moet ik meer zeggen?

(Ik weet dat er op deze pijler hele fanatieke mensen zijn; deze persoon enorm afbranden kan maar daar heb ik niks aan, dus hopelijk krijg ik wel nuttige adviezen en kijken jullie door je verontwaardeging heen)
@Gigaluilak: Nou ja, fijn CB heb je! Het is toch juist goed als vaders ook dat soort dingen met hun kinderen doen?

@BGB: Ik vind het wel een rare manier van met elkaar omgaan als je gaat 'overdrijven' als je vindt dat je een 'ubermutti' voor je hebt.
quote:zusenzo schreef op 08 oktober 2009 @ 14:22:

BGB heb heb je wel gelezen dat het hier een kindje betreft van 4 weken?

Vind ik toch wat anders als 3 of 4 maanden.Ik vind een kom dikke pap anders ook wel weer iets anders dan een klein schepje door de laatste fles.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Sientje 2 schreef op 08 oktober 2009 @ 14:30:

@BGB: Ik vind het wel een rare manier van met elkaar omgaan als je gaat 'overdrijven' als je vindt dat je een 'ubermutti' voor je hebt.Daarom ging ik er ook niet écht mee om....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 oktober 2009 @ 14:23:

Niet alle pap bevat trouwens gluten. ( rijstebloem, maizena en aardappelmeel bevatten dat niet )

nee, maar bambix (wat ze volgens TO geeft) wél, dus wat doet het er toe dat andere papsoorten geen gluten bevatten?

Ik denk dat ik betreffende moeder wel uit zou leggen waarom dit niet zo'n goed idee is. Ik weet niet of ik het CB zou bellen, maar je kunt ze allicht even bellen om te vragen of ze met zo'n situatie iets kunnen/doen.

Verder ben ik het wel met jullie eens dat dit zeker niet goed is voor het kind, maar laten we er ook niet in doorslaan. Ik neem aan dat dit nog steeds beperkt is en naast de gewone flesvoeding. Vroeger kregen we met 6 weken allemaal liga met sinaasappelsap. Is ook niet erg best, maar de kans dat het goed gaat is (gelukkig) nog altijd veel groter dan dat het kind er echt last van krijgt.
O vandaar! Ik zag al voor me dat je vriendinnen bezorgd het CB gingen inlichten over hoe jij je kinderen voed.
Wat BGB typt, dat dacht ik al een tijdje.

(Maar heb dan weer niet t lef om het te zeggen )

Als ik de OP lees dan staan daar geen schokkende dingen in, ik lees niet dat ze borden brinta, hele potten groentehap of een appel in stukjes krijgt, ik lees een schepje door d efles en hier en daar een hapje of slikje van mama.

Deed ik ook wel hoor, en ja ook toen ze een maand waren.....shoot me!
BGB een schepje pap is iid wat anders dan ijs, fruit en groenten met 4 weken.

Dat is gewoon kindermishandeling, al is het misschien onbewust (lijkt me sterk tenzij de laatste jaren onder de grond heeft geleefd.)
Jij eindigt de laatste tijd elke post met 'shoot me' mamalief!
quote:Sientje 2 schreef op 08 oktober 2009 @ 14:33:

O vandaar! Ik zag al voor me dat je vriendinnen bezorgd het CB gingen inlichten over hoe jij je kinderen voed.

Mijn vriendinnen snapten wél hoe ik het bedoelde als ik over stroopwafels en jenever in de laatste fles begon

Kennelijk is zo'n overdrijving moeilijk voor te stellen, dus zal de context even verduidelijken ; een groepje vrouwen van babygym, allemaal kind van zo ongeveer dezelfde leeftijd. Zegt de ene " die van jou mag morgen de eerste liga, want dan is die precies bladiebladiebla (wat er toen ook voor stond ) " Waarop ik zeg dat die van mij zijn eerste stroopwafel al achter in zijn mik heeft .
quote:zusenzo schreef op 08 oktober 2009 @ 14:35:

BGB een schepje pap is iid wat anders dan ijs, fruit en groenten met 4 weken.

Dat is gewoon kindermishandeling, al is het misschien onbewust (lijkt me sterk tenzij de laatste jaren onder de grond heeft geleefd.)

Ik denk dat mijn kinderen ook wel eens een ieniemienie likje ijs en een ingedoopte pink met appelmoes hebben gekregen voor dat dat " mocht ". Misschien waren ze toen niet veel ouder dan de baby uit de openingspost.( maar zó lang geleden ; zou het niet precies weten )

Kindermishandeling?

Wow, .... heftig.
quote:Sientje 2 schreef op 08 oktober 2009 @ 14:36:

Jij eindigt de laatste tijd elke post met 'shoot me' mamalief!Ja, elke post de laatste tijd.....al wel helemaal 2x!
quote:mamalief schreef op 08 oktober 2009 @ 14:34:

Wat BGB typt, dat dacht ik al een tijdje.

(Maar heb dan weer niet t lef om het te zeggen )

!Bang dat ze Peter R de Vries op je af sturen ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 oktober 2009 @ 14:39:

[...]

Ik denk dat mijn kinderen ook wel eens een ieniemienie likje ijs en een ingedoopte pink met appelmoes hebben gekregen voor dat dat " mocht ". Misschien waren ze toen niet veel ouder dan de baby uit de openingspost.( maar zó lang geleden ; zou het niet precies weten )

Kindermishandeling?

Wow, .... heftig.Hier nog zo'n mishandelaar, als je ervaringen wilt uitwisselen mag je me altijd bellen hoor
quote:Sientje 2 schreef op 08 oktober 2009 @ 14:33:

O vandaar! Ik zag al voor me dat je vriendinnen bezorgd het CB gingen inlichten over hoe jij je kinderen voed.Dat zouden geen eens vriendinnen zijn, die zo met me om zouden gaan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 oktober 2009 @ 14:40:

[...]

Bang dat ze Peter R de Vries op je af sturen ? Nee, nog erger: het consternatie-buro
quote:mamalief schreef op 08 oktober 2009 @ 14:41:

[...]

Hier nog zo'n mishandelaar, als je ervaringen wilt uitwisselen mag je me altijd bellen hoor laten we elkaar maar kaartjes sturen vanuit de gevangenis . Bewaar ik die telefoontjes wel voor mijn advocaat.
quote:moppetoet schreef op 08 oktober 2009 @ 13:19:

Misschien zou je kunnen adviseren om de Bambix te vervangen door dat rijstebloemspul ? Schijnt toch iets lichter te zijn.

De potjes prut in Nederland zijn trouwens écht smerig, ik haalde ze liever in Duitsland (heel veel bio) en Frankrijk, zoals:

Apfel-Banane-mit Babykeks, 4 maanden,

Abendbrei Griess-Vanille, 4 maanden,

Kürbis mit Reis, 4 maanden.

Jardinière de légumes - Cabillaud, 6 maanden,

Canard aux petits pois, 8 maanden.Dit vind ik het zieligst in het hele topic...
Imki, een babymaag en een babydarmstelsel is gemaakt voor borstvoeding, iets anders kan dat hele stelsel verstoren en beschadigen. Een babymaagje is gemaakt voor borstvoeding, en daar zit ook alles in wat ze nodig hebben. Lukt dit niet of wil je dit niet, dan is er flesvoeding, dat lijkt er zoveel mogelijk op. Maar zelfs hierbij zie je al dat kinderen meer last krijgen van hun maag/spijsverteringsstelsel.

Dan snap je dat wanneer een maagje gemaakt is voor melkvoeding, dat groente, fruit, ijs en pap van een heel andere orde zijn. Dat geef je pas als de darmen helemaal af zijn. Bij een pasgeboren zijn die nog niet volgroeid en dus domweg niet in staat om de benodigde voedingstoffen daaruit te halen en niet in staat om het te verteren. Plus dat een baby heel specifieke dingen nodig heeft en die krijgt deze baby dus niet.

Dat kan een leven lang van maag/darmklachten, dingen als glutenallergie, eczeem en andere klachten tot gevolg hebben. Gewoon omdat je iets in de baby stopt waar hij nog niets mee kan.

Zo, wat Astarte hierboven zei, zou ik even aan die kennis van je vertellen. Lijkt me een duidelijk en helder verhaal dat haar misschien op andere gedachten brengt.
quote:Norre schreef op 08 oktober 2009 @ 14:43:

[...]

Dit vind ik het zieligst in het hele topic...Voor die eend of voor die baby?
quote:Norre schreef op 08 oktober 2009 @ 14:43:

[...]

Dit vind ik het zieligst in het hele topic...Canard aux petits pois, da's toch eend met erwtjes? Kind van 4 hoeft nog geen vlees, maar verder is er toch niks mis mee?
Ik ga weer, vind dat jullie nogal hysterisch en overdreven reageren eigenlijk. het er nog maar even over moeten hebben zonder mij erbij.

Goedenmiddag verder.
Voor die eend natuurlijk!

Dat overdreven gedoe tegenwoordig met voeding.
Toen mijn koters jong waren gaven we ze met drie maanden een fruithap, volgens mij. ( met Liga ; zitten daar gluten in? )

Ik ga vanavond vertellen dat ik ze mishandeld heb ; zal ze vast niets verbazen.

Ik ben trouwens aan het Googlen op bijvoeding, die zes maanden schijnt ook al weer - bijna - achterhaald te zijn, lees ik ergens.En sommige kinderartsen geven een totaal ander advies als het CB. Nou, handig weer, al die tegengestelde informatie.

Zelfde soort discussie ( voor wie er geen genoeg van krijgt ) ; http://www.babybytes.nl/answers/1245762162
quote:Norre schreef op 08 oktober 2009 @ 14:48:

Voor die eend natuurlijk!

Dat overdreven gedoe tegenwoordig met voeding.Waarom is het voor een eend zieliger dan voor een kip of een koe? Ik geeft kindlief sowieso geen of heel weinig vlees, maar zie het onderscheid niet zo...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 oktober 2009 @ 14:50:

Toen mijn koters jong waren gaven we ze met drie maanden een fruithap, volgens mij. ( met Liga ; zitten daar gluten in? )

Ik ga vanavond vertellen dat ik ze mishandeld heb ; zal ze vast niets verbazen.

Ik ben trouwens aan het Googlen op bijvoeding, die zes maanden schijnt ook al weer - bijna - achterhaald te zijn, lees ik ergens.En sommige kinderartsen geven een totaal ander advies als het CB. Nou, handig weer, al die tegengestelde informatie.

Zelfde soort discussie ( voor wie er geen genoeg van krijgt ) ; http://www.babybytes.nl/answers/12457621623 maanden en 4 weken zit nog wel een verschil tussen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven