Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Wow Papua. Ik heb vandaag een kaart uit Japan gekregen. Erg mooi.
Snjókorn falla, á allt og alla
Jokejacket, balen zeg zo'n nietszeggend verhaal en dan een grote sticker erop. Dat iemand zijn/haar adres erop plakt vanwege evt niet aankomen en dan terugsturen dat snap ik maar groot?nee.

Hondjewoef, en vertel waar komt de kaart vandaan?

C-estelle, Thailand wauw zeg.

Sweetcandy, sommige mensen snappen het niet.
Snjokorn dat is ook leuk om daar een kaart vandaan te krijgen.
quote:steph schreef op 08 oktober 2009 @ 18:47:

Snjokorn dat is ook leuk om daar een kaart vandaan te krijgen.Inderdaad en ze had ook m'n profiel gelezen en daarom een kaart gestuurd van handgeschept japans papier zoals ook gebruikt wordt bij origami wat ik dus doe.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hier nog een fan van PostCrossing.

Ben nog niet zo heel lang bezig, heb nu 12 kaarten verstuurd, waarvan er 11 zijn aangekomen, en er 1 al 26dagen onderweg is naar Finland.

Al wel een paar leuke kaartjes teruggekregen.
Hoi ILW, welkom in dit topic!

@steph: de kaart komt uit Moscow! Een mooie, met de kathedraal van Christ the saviour erop en prachtige kleuren in de lucht
Vandaag een kaartje ontvangen van iemand die in slowakije woont en op vakantie is in tunesie, krijg dus een kaartje uit Carthago. Vind ik wel erg leuk ben een paar jaar geleden daar ook geweest.( alleen jammer staat niet veel bijzonders op de kaart geschreven, nice greetings from my holiday in tunesia)

Ook een kaartje met bert en ernie erop vanuit nl ontvangen, deze vind ik ook erg leuk, ook goed volgeschreven maar wel staat er bij dat ze het leuk vind om ook een kaartje terug te krijgen. Sorry begin ik niet aan.
Steph: een kaartje sturen naar Papoua Nieuw Guinea is wel heel erg tof!!

ILW: welkom! Leuk dat je ook mee komt schrijven.

Snjokorn: wat tof dat iemand zo z'n best heeft gedaan om een mooie kaart voor je uit te zoeken, met dat handgeschepte papier!

Ik kreeg vandaag een leuke, filosofische kaart uit Duitsland. Ook was er een Hurray uit Taiwan, dat meisje had gevraagd of je iets over Taiwan wilde opschrijven, iets wat je wist, of dacht te weten. Dus ik had wat dingen opgeschreven, in haar Hurray gaf ze aan dat dit klopte en wilde weten hoe ik dat wist. Tja, ik lees nieuwssites, en niet alleen de Nederlandse... toch grappig hoe Nederlanders vaak goed op de hoogte zijn van allerlei landen en de politieke situatie bijvoorbeeld, terwijl sommige landen veel meer op zichzelf gericht zijn. Misschien komt het ook wel doordat Nederland erg klein is, en voor een groot deel draait op export / handel.
Wat grappig; ik lees de hele tijd mijn forumnaam! Daar is mijn forumnaam ook vandaan. Ik moest een naam verzinnen en boven mijn computer hangt een wereldkaart. Ik ben benieuwd hoelang die erover doet.

Ik kreeg een mailtje van postzegels met korting. Ze hebben nu kerstzegels. Deze kun je gebruiken vanaf 17 nov. Maar tot wanneer kan je die gebruiken? Kan je die ook op gewone kaarten plakken? Dat scheelt weer. niet dat ik zoveel kaarten in Nederland verstuur hoor.
Die dingen plak ik overal op ;

Niet té vroeg dus... maar zowel op gewone kaarten als kerstkaarten. Niemand die gaat kijken of ie wel voor kerst is bestemd hoor ;) De postzegels kun je tot ergens in januari gebruiken, daarna ook nog wel.. maar dan moet je 'bijplakken' tot 44 cent of meer.

Ik vond laatst nog een velletje kerstzegels bij mijn ouders uit 1998 ofzo :D Heb ze mooi gebruikt voor postcrossing! Dan plak ik er gewoon 2 op voor naar het buiteland bijvoorbeeld.
Welkom ILW!
Welkom ILW.

Gaaaaaf zo'n kaart Snjokorn, aardig als mensen je profiel lezen.

Justme, nee dan kun je blijven sturen moet je niet doen.

Die mail heb ik ook gekregen Papua (waar ken ik dat van?), weet nog niet of ik het doe.

Sweetcandy: Dat is wel een goed idee.
leuk postcrossing! :-)
doe je ook aan postcrossing Yalara?

Die mail van postzegelsmetkorting heb ik ook gekregen en ik ga wel een setje kerstzegels bestellen. Handig voor de PC kaarten binnen Nederland en voor mijn 'eigen' kerstkaarten

Zijn jullie ook van plan om kerstkaarten via postcrossing te sturen? Ik wel, ik heb al wat leuke liggen. Ik zie het nu al wel eens de vraag naar kerstkaarten in profielen voorbij komen. En ook in het algemeen: dat ze rond pasen, kerst, oud en nieuw e.d. wel kaarten van dat thema willen.
Ik weet ook nog niet of ik de kerstzegels van postzegelsmetkorting ga bestellen... waarschijnlijk wel, want het is wel goedkoper, ff met vriendlief overleggen... we gaan niet zo heel veel kaarten versturen naar familie e.d. want we krijgen toch nooit iets terug!
Oh ik ga zeker kerstkaarten sturen met postcrossing, maar nu uiteraard nog niet. Ik stuur ze wel met envelop trouwens....
@hondjewoef: Is wel leuk om kaarten te sturen die ook bij de tijd van het jaar horen.

Ik had gisteren een Hurray uit Rusland en net een nieuw adres aangevraagd...en het is...USA geworden

Daarnaast is er nog eentje naar Australie onderweg.
@ Nietjuuh: Was het een leuke hurray uit Rusland?
ja ik doe aan postkrossen :-)

wie kan mij helpen aan een avatar? ik heb een leuk hello kitty plaatjes maar die wilt niet lukken.
@JJ: ja ze reageerde leuk op mijn tekst op de kaart. En ik was het eerste kaart wat zij mocht ontvangen. Wat een eer ;)
Dat is zeker een hele eer!
Yalara, ik weet dat niet meer. Op goed geluk is het mij gelukt.

Hondjewoef, ik iig wel heb er maar dertig gekocht dus...

Hier veel kaarten, twee officials eentje uit Finland en eentje uit Japan (jaaa weer) wat een Unescokaart is BEDANKT DAARVOOR.

Drie Round Robins, twee verstuurd vanuit Mozambique: sorry maar dan is er eentje uit Trier en eentje uit Rome en die heb ik allebei al.......Wat hij ook wist want hij heeft mij ernaar gevraagd.. Niet leuk. En eentje uit Trier en die had ik nog niet, dus dat is wel leuk.
Nou Steph, dat is idd niet leuk! Wat stom dat hij er eerst naar vraagt en vervolgens toch maar gewoon opstuurt.

Hier enkel en alleen een tag.. Ik verwacht leuke officiaals, tags en een notebook.
Ik had vandaag een Hurray vanuit Japan met een leuk bedankje. Daar doe je het toch voor!

Gelijk een nieuwe kaart aangevraagd en die mag naar Litouwen. Meisje met een leuk profiel en daardoor is de keuze voor de kaart wel makkelijk.

Dat van die Round Robins dat snap ik nog steeds niet, daarom doe ik er ook niet aan mee!

Stom trouwens van die kaarten Steph...

JJ, heb je een notebook/laptop via internet besteld dan?
C_estelle: op het forum kun je ook deelnemen aan zogenoemde Travelling notebooks. Je kunt schrijven in iemands schrift/notitieblok over jezelf, over je dagen en over andere zaken. Ook kun je zelf een notebook de wereld inzenden en anderen erin laten schrijven. Ik heb iemand beloofd in de hare te schrijven, maar heb het nog steeds niet mogen ontvangen. En ik heb er juist zoveel zin in!

Hehe ik begreep daar eerst ook echt niets van hoor. Ik dacht serieus dat mensen laptops naar elkaar zaten te versturen voor doorverkoop ofzo!

Round Robins: speciale thema's waarop je je kunt inschrijven, zodra een groep compleet is, krijg je adressen van de mensen in je groep (groepgrootte verschillend). Deze mensen ga je kaarten sturen met dat thema en je krijgt van al deze mensen dus ook een kaart terug. Stel: je doet mee aan de animal RR. Je zit in groep 10 met 4 mensen. Dat betekent dat je 3 kaarten met een dier erop verstuurt en er ook weer 3 terug ontvangt.

Is het zo een beetje duidelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven