baarmoederverwijdering
maandag 27 juli 2009 om 20:00
Omdat ik al jaren erg veel last heb tijdens menstruatie en dit ook gemiddeld zo'n 2,5 week in de 4 weken ben,wil de gynaecoloog nu mijn baarmoeder verwijderen.
Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.
Iemand hier die me wat meer kan vertellen??
Liefs Coebergh
Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.
Iemand hier die me wat meer kan vertellen??
Liefs Coebergh
vrijdag 9 oktober 2009 om 08:33
Nou vandaag is het kl.... mijn wond is weer een beetje open en heb er veel last van.
Dacht ik dat het eindelijk dicht is begint het gezijk weer.
Heb vanacht liggen spoken want het deed zeer.
Ze hebben mijn wond ook zo laag gesneden net langs mijn lies heen dus net in de vouw waar je zit dus dat trekt altijd.
Kan slecht 6 weken plat blijven liggen en niet lopen!!!
We wachten maar weer af en anders maar even bellen naar het ziekenhuis.
Heeft iemand van jullie dit ook gehad dat je er na 2 weken nog last van hebt?
En jee de zelfde dag geopereerd dat is wel toevaliig en zo kun je elkaar mooi helpen met vragen.
Krijgen jullie allebij via een buikwond?
Nou ik ga is effe de douche op mijn wond zetten.
Groetjes mutske
Ben benieuwd wanneer coebergh weer thuis is? En hoe het gegaan is.
Dacht ik dat het eindelijk dicht is begint het gezijk weer.
Heb vanacht liggen spoken want het deed zeer.
Ze hebben mijn wond ook zo laag gesneden net langs mijn lies heen dus net in de vouw waar je zit dus dat trekt altijd.
Kan slecht 6 weken plat blijven liggen en niet lopen!!!
We wachten maar weer af en anders maar even bellen naar het ziekenhuis.
Heeft iemand van jullie dit ook gehad dat je er na 2 weken nog last van hebt?
En jee de zelfde dag geopereerd dat is wel toevaliig en zo kun je elkaar mooi helpen met vragen.
Krijgen jullie allebij via een buikwond?
Nou ik ga is effe de douche op mijn wond zetten.
Groetjes mutske
Ben benieuwd wanneer coebergh weer thuis is? En hoe het gegaan is.
vrijdag 9 oktober 2009 om 08:42
quote:Verana schreef op 07 oktober 2009 @ 23:26:
Ik heb vandaag de gyn nog even weer gebeld, en ik hoef geen sondevoeding! Dit hoeft alleen als je een maag- of darmoperatie ondergaat.
Normaal gesproken is laxeren ook niet nodig bij een baarmoederverwijdering, zei de gyn. Hier hebben ze bij mij voor gekozen, omdat mijn baarmoeder zo sterk vergroot is, dat ze wat meer ruimte nodig hebben om het ding eruit te halen. Met lege darmen schijnt dit dan iets beter te gaan.Zal er dan ook wel van hebben. Ik krijg nog steeds gelukwensen omwille van mijn zwangerschap, heb een buik alsof ik 3 maand zwanger ben, maar ben wel al 4,5 maand geleden bevallen...
Ik heb vandaag de gyn nog even weer gebeld, en ik hoef geen sondevoeding! Dit hoeft alleen als je een maag- of darmoperatie ondergaat.
Normaal gesproken is laxeren ook niet nodig bij een baarmoederverwijdering, zei de gyn. Hier hebben ze bij mij voor gekozen, omdat mijn baarmoeder zo sterk vergroot is, dat ze wat meer ruimte nodig hebben om het ding eruit te halen. Met lege darmen schijnt dit dan iets beter te gaan.Zal er dan ook wel van hebben. Ik krijg nog steeds gelukwensen omwille van mijn zwangerschap, heb een buik alsof ik 3 maand zwanger ben, maar ben wel al 4,5 maand geleden bevallen...
vrijdag 9 oktober 2009 om 09:02
quote:Verana schreef op 09 oktober 2009 @ 00:33:
Geweldig! Voor zover je dat kunt zeggen in deze context natuurlijk. Dan loopt onze herstelperiode dus ook gelijk op. Dan kunnen we eventueel ervaringen uitwisselen!Lijkt mij ook leuk . Ik kijk er echt wel naar uit, gewoon omdat ik het beu ben dat ik nog steeds zwangerschapskledij moet dragen en omdat ik steeds gelukwensen krijg. Echt niet leuk.
Geweldig! Voor zover je dat kunt zeggen in deze context natuurlijk. Dan loopt onze herstelperiode dus ook gelijk op. Dan kunnen we eventueel ervaringen uitwisselen!Lijkt mij ook leuk . Ik kijk er echt wel naar uit, gewoon omdat ik het beu ben dat ik nog steeds zwangerschapskledij moet dragen en omdat ik steeds gelukwensen krijg. Echt niet leuk.
vrijdag 9 oktober 2009 om 12:06
Elke keer als s'nachts draai in mijn bed voel ik de wond vreselijk trekken en als ik dan s'morgen wakker wordt is het weer zover.
Heb straks de gyn gebeld en moet nu a.s dinsdag even komen.
Ja zei hij dan zullen we even kijken ofdat er misschien toch nog een hechting bij moet beeeeeeeeeeeeh Hoop het niet.
Moet dus nu heel rustig doen, en doe al heel de dag niks behhhhhhhhhh
Ik dacht dat het deze week is een klein beetje beter zou worden zodat ik weer is wat meer kon gaan lopen maar nu zit ik dus nog aan huis gekluisterd behhhhh.
Veel spoelen en vooral nietveel draaien s'nachts dus maar ik ben zo'n draaitol in bed.
Ik ben onderhuids gehecht en de hechtingen gaan er vanzelf uit maar ik zie er nog steeds veel zitten.
Hoelang dat duurt weet ik ook niet.
Nou weer een heel verhaal
Ik zal straks wel eens een foto maken en hierop zetten ok.
Als het lukt natuurlijk.
Groetjes mutske
Heb straks de gyn gebeld en moet nu a.s dinsdag even komen.
Ja zei hij dan zullen we even kijken ofdat er misschien toch nog een hechting bij moet beeeeeeeeeeeeh Hoop het niet.
Moet dus nu heel rustig doen, en doe al heel de dag niks behhhhhhhhhh
Ik dacht dat het deze week is een klein beetje beter zou worden zodat ik weer is wat meer kon gaan lopen maar nu zit ik dus nog aan huis gekluisterd behhhhh.
Veel spoelen en vooral nietveel draaien s'nachts dus maar ik ben zo'n draaitol in bed.
Ik ben onderhuids gehecht en de hechtingen gaan er vanzelf uit maar ik zie er nog steeds veel zitten.
Hoelang dat duurt weet ik ook niet.
Nou weer een heel verhaal
Ik zal straks wel eens een foto maken en hierop zetten ok.
Als het lukt natuurlijk.
Groetjes mutske
vrijdag 9 oktober 2009 om 12:58
Heey Mutske, dat is echt pech hebben! Ik had inwendige hechtingen, die volgens mij na een week of 4 op zouden lossen.
De uitwendige hechtingen waren nietjes, die precies na 1 week werden verwijderd. De wond was toen verder al mooi geheeld en ik heb daar toen verder ook geen last meer van gehad. Echt dikke pech dus. Spoelen met de douchkop schijnt inderdaad goed te zijn.
Ben wel beniewd naar die foto, hihihi.
Sterkte er mee en hopenlijk toch nog een fijn weekend!
De uitwendige hechtingen waren nietjes, die precies na 1 week werden verwijderd. De wond was toen verder al mooi geheeld en ik heb daar toen verder ook geen last meer van gehad. Echt dikke pech dus. Spoelen met de douchkop schijnt inderdaad goed te zijn.
Ben wel beniewd naar die foto, hihihi.
Sterkte er mee en hopenlijk toch nog een fijn weekend!
vrijdag 9 oktober 2009 om 13:13
Bij mijn keizersnede werd ik gehecht met oplosbare draadjes. Vond ik super. Totaal geen last van gehad. Hoelang zijn jullie eigenlijk in het ziekenhuis gebleven? Ik hoop dat ik minstens 5 dagen mag blijven, zal mijn kleintje wel missen (ze komt ook wel op bezoek he), maar daar word je goed in de gaten gehouden. De week na mijn keizersnede had ik ook al veel minder last. Nu, na 4,5 maand heb ik wel nog wat moeite met trekken en zo, maar iets dragen is geen probleem. Mij wordt vooral gezegd dat je de eerste weken heel veel aan kracht kwijt bent, mijn tante en nicht konden niet eens een fles of een glas vasthouden. Hadden jullie dat ook?
vrijdag 9 oktober 2009 om 14:53
Ik ben weer thuis!
Ben de eerste erg ziek geweest van de morfine,overgeven met een snee van 24 centimer is niet fijn!!!
Woensdag al even uit bed en op de kamer rondgewaggeld.Vind dit wel pijnlijker dan een keizersnee,buik is ook bont en blauw.
En ik ben erg moe.Hadden jullie dat ook?
Was ook best verbaasd dat ik vandaag al weer naar huis mocht,maar ligt best comfortabel hier,haha!
En het is het me zeker waard om van al het gelazer af te zijn!!Vanaf nu echt nooit meer!!
Ik ga lekker een dutje doen,tot later!!
Liefs Coebergh
Ben de eerste erg ziek geweest van de morfine,overgeven met een snee van 24 centimer is niet fijn!!!
Woensdag al even uit bed en op de kamer rondgewaggeld.Vind dit wel pijnlijker dan een keizersnee,buik is ook bont en blauw.
En ik ben erg moe.Hadden jullie dat ook?
Was ook best verbaasd dat ik vandaag al weer naar huis mocht,maar ligt best comfortabel hier,haha!
En het is het me zeker waard om van al het gelazer af te zijn!!Vanaf nu echt nooit meer!!
Ik ga lekker een dutje doen,tot later!!
Liefs Coebergh
vrijdag 9 oktober 2009 om 15:22
Welkom thuis coebergh en jee ja die shit morfine is niet echt heel geweldig, er worden er vele ziek van, ik heb het gelukkig niet gehad.
Pijn doet het ja en het is inderdaad erger dan een gewone operatie. Moe ben ik nu nog want echt vooruit gaat het nog niet zo.De eerste week is de moeheid wel wat erger dus rust maar lekker uit.
En blauw joh wat hebben ze met je uitgespookt hahaha.
Nou meid rustig aan en we spreken je nog.
Groetjes Mutske
Pijn doet het ja en het is inderdaad erger dan een gewone operatie. Moe ben ik nu nog want echt vooruit gaat het nog niet zo.De eerste week is de moeheid wel wat erger dus rust maar lekker uit.
En blauw joh wat hebben ze met je uitgespookt hahaha.
Nou meid rustig aan en we spreken je nog.
Groetjes Mutske
vrijdag 9 oktober 2009 om 17:57
quote:fien1 schreef op 09 oktober 2009 @ 08:42:
[...]
Zal er dan ook wel van hebben. Ik krijg nog steeds gelukwensen omwille van mijn zwangerschap, heb een buik alsof ik 3 maand zwanger ben, maar ben wel al 4,5 maand geleden bevallen...
Misschien moet jij dan ook wel laxeren inderdaad.
Volgens de gyn heb ik een buik alsof ik 24 weken zwanger ben, dus dat is echt groot. Mij is al meerdere keren gevraagd wanneer de baby komt....
Het lijkt mij ook leuk om ervaringen uit te wisselen in onze herstelperiode. Ik hoop wel dat ik een computeraansluiting heb die werkt tegen die tijd. Ik ga namelijk in november ook nog verhuizen, en je weet het maar nooit met die internetaansluitingen, of dat gelijk werkt.
(Beter gezegd: anderen gaan mij verhuizen, want ik kan natuurlijk niet met dozen sjouwen in november als ik 30 oktober geopereerd ben....)
[...]
Zal er dan ook wel van hebben. Ik krijg nog steeds gelukwensen omwille van mijn zwangerschap, heb een buik alsof ik 3 maand zwanger ben, maar ben wel al 4,5 maand geleden bevallen...
Misschien moet jij dan ook wel laxeren inderdaad.
Volgens de gyn heb ik een buik alsof ik 24 weken zwanger ben, dus dat is echt groot. Mij is al meerdere keren gevraagd wanneer de baby komt....
Het lijkt mij ook leuk om ervaringen uit te wisselen in onze herstelperiode. Ik hoop wel dat ik een computeraansluiting heb die werkt tegen die tijd. Ik ga namelijk in november ook nog verhuizen, en je weet het maar nooit met die internetaansluitingen, of dat gelijk werkt.
(Beter gezegd: anderen gaan mij verhuizen, want ik kan natuurlijk niet met dozen sjouwen in november als ik 30 oktober geopereerd ben....)
vrijdag 9 oktober 2009 om 18:04
Heeft trouwens iemand van jullie een snede gehad vanaf de navel naar beneden? Dit is wat ik ga krijgen, omdat mijn baarmoeder zo sterk vergroot is. Hoe beviel deze wond / litteken jullie? Ik heb soms het idee dat je daar minder last van hebt achteraf dan van een bikinisnede.
En als ik pech heb, gaan ze ook nog vanaf de navel naar boven snijden (er reiken vleesbomen tot aan mijn lever, en anders krijgen ze die er misschien niet uit).
En als ik pech heb, gaan ze ook nog vanaf de navel naar boven snijden (er reiken vleesbomen tot aan mijn lever, en anders krijgen ze die er misschien niet uit).
vrijdag 9 oktober 2009 om 20:10
vrijdag 9 oktober 2009 om 20:37
Nah, Mutske......probeer ik de foto te bekijken maar ik zie niets........ Wat moet ik aanklikken.........
Verana, ik zou een verticale snee krijgen, ook vanwege een vergrote baarmoeder door de vleesbomen. Als voorbereiding op de operatie had ik al zoladex-injecties gehad (daardoor kom je tijdelijk in de overgang en door die hormonen slinken de vleesbomen). Tot net voor de operatie (ik was al onder narcose), heeft de gyn. mij toch nog een keer inwending onderzocht, en gemeend dat de snee toch horizontaal moest kunnen. Gelukkig is dat gelukt en deze is echt mooi geworden (zolang je nog van mooi kunt spreken), en na de operatie kreeg ik te horen dat de injectie zijn werk goed had gedaan, de vleesbomen waren behoorlijk gekrompen.
Coeberghmetijs: Lekker hoor dat je weer thuis bent, en lekker dat je de operatie achter de rug hebt. Laat je nu maar lekker verwennen!
Verana, ik zou een verticale snee krijgen, ook vanwege een vergrote baarmoeder door de vleesbomen. Als voorbereiding op de operatie had ik al zoladex-injecties gehad (daardoor kom je tijdelijk in de overgang en door die hormonen slinken de vleesbomen). Tot net voor de operatie (ik was al onder narcose), heeft de gyn. mij toch nog een keer inwending onderzocht, en gemeend dat de snee toch horizontaal moest kunnen. Gelukkig is dat gelukt en deze is echt mooi geworden (zolang je nog van mooi kunt spreken), en na de operatie kreeg ik te horen dat de injectie zijn werk goed had gedaan, de vleesbomen waren behoorlijk gekrompen.
Coeberghmetijs: Lekker hoor dat je weer thuis bent, en lekker dat je de operatie achter de rug hebt. Laat je nu maar lekker verwennen!