Hoofdstuk 629
vrijdag 9 oktober 2009 om 17:45
Heb net het topic waar jullie jullie judo enthousiasme is aangewakkerd/verstrekt gelezen en snap wat meer wat jullie bedoelen. Teamsport wil ik niet boven judo omdat het sociaal zo goed is maar omdat ik het zelf leuker vind. Het leerelement heb ik niet zo genoemd. Intuïtief zeg ik gewoon teamsport. Snap je?
En judo is een vechtsport. Toch echt heel wat anders dan dammen
De 31e bij Peb. Oké... lijkt me wel zo fijn voor jou.
En mocht MP er al zijn dan mag plan B bij mij thuis zijn.
Nu even lezen wat collega LLL geflikt heeft.
En judo is een vechtsport. Toch echt heel wat anders dan dammen
De 31e bij Peb. Oké... lijkt me wel zo fijn voor jou.
En mocht MP er al zijn dan mag plan B bij mij thuis zijn.
Nu even lezen wat collega LLL geflikt heeft.
vrijdag 9 oktober 2009 om 19:51
Ik snap het wel hoor Wind, ik heb ook altijd teamsporten voor ogen gehad, maar toen ik het stukje van Tia Dalma las vielen er opeens wel tien kwartjes en kon ik me echt niet meer voorstellen dat ik zelf nooit bedacht heb om Dim op judo te doen. Kind loopt de hele dag te stoeien en te duwen en aan zijn broertjes kleren te trekken. En dat mag dan nu gewoon een heel uur lang, en dan leert ie er ondertussen ook nog luisteren en hoe hij dat duwen en trekken zo kan doen dat hij er een ander geen pijn mee doet. Briljant vind ik het .
En die teamsport komt dan later wel, dat kan toch allemaal pas vanaf 6 jaar.
En die teamsport komt dan later wel, dat kan toch allemaal pas vanaf 6 jaar.
vrijdag 9 oktober 2009 om 21:30
vrijdag 9 oktober 2009 om 21:39
Ja zeg, alsof ik niks beters te doen heb dan weetikhoeveel pagina's bijlezen
Lekker veel geschreven weer zeg!
De 31e dus bij Pebbles, plan B mag ook hier wel hoor. Dat we verkassen als ze halverwege de avond weeeen krijgt
Millenium is ook heel erg gastvrij, en die kan ook supermakkelijk met iedereen een praatje aanknopen (en onthoudt dan ook alles van iedereen). Dan hoor ik hem bv. aan de telefoon heel enthousiast doen, en vragen wat het kleinkind nou geworden is en hoe de oogoperatie is afgelopen enz.enz., en dat is dan de verwarmingsmonteur die 2 1/2 jaar daarvoor is langsgeweest en even een nieuw telefoonnr. doorgeeft. Of ik kom thuis, en dan zit hij gezellig te kletsen met een wildvreemde meneer die de schoorsteen aan het voegen was van de buren die niet thuis waren, en dus heeft hij 'm maar even van het dak geplukt en van koffie voorzien, dat soort dingen.
En inderdaad; ook qua huishouden en kinderen doet hij heel , dat gaat behoorlijk gelijk op. Hij doet denk ik iets meer in huis en ik ben meer degene die de kinderdingen regelt (kleding, inschrijven voor school/zwemles/wat dan ook, partijtje en dat soort zaken).
Ik vind judo ook meer een verdedigings- dan vechtsport eigenlijk, en kan me voorstellen dat het lekker uitrazen is voor een stuiterkind
En tot zover het rijtjesreageren, ik ga straks nog even naar SG maar eerst nog even wat voorbereidingen voor partijtje van Mini morgen treffen!
Lekker veel geschreven weer zeg!
De 31e dus bij Pebbles, plan B mag ook hier wel hoor. Dat we verkassen als ze halverwege de avond weeeen krijgt
Millenium is ook heel erg gastvrij, en die kan ook supermakkelijk met iedereen een praatje aanknopen (en onthoudt dan ook alles van iedereen). Dan hoor ik hem bv. aan de telefoon heel enthousiast doen, en vragen wat het kleinkind nou geworden is en hoe de oogoperatie is afgelopen enz.enz., en dat is dan de verwarmingsmonteur die 2 1/2 jaar daarvoor is langsgeweest en even een nieuw telefoonnr. doorgeeft. Of ik kom thuis, en dan zit hij gezellig te kletsen met een wildvreemde meneer die de schoorsteen aan het voegen was van de buren die niet thuis waren, en dus heeft hij 'm maar even van het dak geplukt en van koffie voorzien, dat soort dingen.
En inderdaad; ook qua huishouden en kinderen doet hij heel , dat gaat behoorlijk gelijk op. Hij doet denk ik iets meer in huis en ik ben meer degene die de kinderdingen regelt (kleding, inschrijven voor school/zwemles/wat dan ook, partijtje en dat soort zaken).
Ik vind judo ook meer een verdedigings- dan vechtsport eigenlijk, en kan me voorstellen dat het lekker uitrazen is voor een stuiterkind
En tot zover het rijtjesreageren, ik ga straks nog even naar SG maar eerst nog even wat voorbereidingen voor partijtje van Mini morgen treffen!
vrijdag 9 oktober 2009 om 22:03
Nog vergeten te reageren op de vraag hoe het gaat, bedacht ik me. Iets beter maar nog niet echt goed. Vanmorgen de kinderen naar school en kdv gebracht, en toen heb ik 3 uur in bed gelegen en ook echt geslapen. En vanmiddag wel wat dingetjes gedaan hier in huis, maar ik moet er wel steeds even van bijkomen. Na het eten was ik ook erg blij dat de kinderen naar bed konden
Wel vanmiddag nog lekker lang in bad liggen lezen met het masker van Peb op, kwam er eindelijk aan toe!
Wel vanmiddag nog lekker lang in bad liggen lezen met het masker van Peb op, kwam er eindelijk aan toe!
zaterdag 10 oktober 2009 om 00:03
Ah, leuk, we gaan weer naar Pebbles. Is ook centraal. En anders naar Wind, ook leuk. Wat moet ik maken?
Pebbles, maagzuur was gelijk weg, fijn idee he? Ik had er ook enorm 'last' van. Bij mij hielp Graviscom heel erg goed. Een slok voor het slapen gaan.
Heb met vriendinnen gegeten en het was erg gezellig! Al was het alleen maar omdat Harrie enorm chagerijnig was en ik blij was dat ik weg kon. Ik moest nog aan je denken Pebb en wilde je nog sms-en dat ik in hetzelfde schuitje zat als jij van de week met Pebblo, maar ik was bang dat Pebblo per ongeluk het smsje zou lezen .
Maar het was leuk om weer eens relaxed in een restaurant te zitten en bediend te worden terwijl je lekker kletst.
Nu ga ik slapen met de jongens op 1 kamer, ik hoop dat ze een beetje goed slapen en dat Schorrie niet op mijn matras heeft liggen pissen.....
Mille, het klinkt trouwens wel alsof je het flink te pakken hebt.
En o ja, ik moet nog naar SG voor LLL's onthulling .
Pebbles, maagzuur was gelijk weg, fijn idee he? Ik had er ook enorm 'last' van. Bij mij hielp Graviscom heel erg goed. Een slok voor het slapen gaan.
Heb met vriendinnen gegeten en het was erg gezellig! Al was het alleen maar omdat Harrie enorm chagerijnig was en ik blij was dat ik weg kon. Ik moest nog aan je denken Pebb en wilde je nog sms-en dat ik in hetzelfde schuitje zat als jij van de week met Pebblo, maar ik was bang dat Pebblo per ongeluk het smsje zou lezen .
Maar het was leuk om weer eens relaxed in een restaurant te zitten en bediend te worden terwijl je lekker kletst.
Nu ga ik slapen met de jongens op 1 kamer, ik hoop dat ze een beetje goed slapen en dat Schorrie niet op mijn matras heeft liggen pissen.....
Mille, het klinkt trouwens wel alsof je het flink te pakken hebt.
En o ja, ik moet nog naar SG voor LLL's onthulling .
zaterdag 10 oktober 2009 om 08:08
Goedemorgen,
wat is het nog donker zeg. Normaal sta ik nu bij de bakker, maar ben nu nog lekker in mijn joggingbroek. Vind het maar koud en guur.
Vandaag geen voetbal, dus ga echt een beetje aanklooien. Morgen daarentegen voetbal en hockey op zelfde tijdstip en Leen komt zo, dus we zijn nog wel aan de beurt hoor .
Gezellig Morrie en idd, lekker om bediend te worden. Over de 31-e. Prima om het bij Pebb te doen met plan B. Sowieso ergens in de buurt van Pebb, want dan hoeft zij het minste te reizen. Gezellig!
Als ik niet meer werk dan ga ik een keer voor jullie koken, dan kan ik doordeweeks lekker allemaal boodschappen halen. Ik merk dat ik het nu gewoon te druk in mijn hoofd heb om zulk soort dingen te ondernemen.
wat is het nog donker zeg. Normaal sta ik nu bij de bakker, maar ben nu nog lekker in mijn joggingbroek. Vind het maar koud en guur.
Vandaag geen voetbal, dus ga echt een beetje aanklooien. Morgen daarentegen voetbal en hockey op zelfde tijdstip en Leen komt zo, dus we zijn nog wel aan de beurt hoor .
Gezellig Morrie en idd, lekker om bediend te worden. Over de 31-e. Prima om het bij Pebb te doen met plan B. Sowieso ergens in de buurt van Pebb, want dan hoeft zij het minste te reizen. Gezellig!
Als ik niet meer werk dan ga ik een keer voor jullie koken, dan kan ik doordeweeks lekker allemaal boodschappen halen. Ik merk dat ik het nu gewoon te druk in mijn hoofd heb om zulk soort dingen te ondernemen.
zaterdag 10 oktober 2009 om 08:22
Sjaak kletst ook altijd met iedereen. En onthoudt dan ook alles. Hij kende binnen een jaar nadat hij hierheen (mijn geboortestad waar ik het grootste deel van mijn leven gewoond heb) verhuisd was meer mensen dan ik. Echt heel grappig, dan liepen we samen door de stad en moest hij mij steeds aan mensen voorstellen die we tegenkwamen. En hij is ook veel verzorgender dan ik. Van mij krijg je één kopje koffie als je binnenkomt, en daarna vergeet ik de helft van de tijd gewoon om nog iets anders aan te bieden. Sjaak is altijd bezig mensen vol te stoppen met eten en drinken. Hij had ook wel een surinamer kunnen zijn net als Harrie .
Veel plezier met partijtje van Mini Mille! Wat gaan jullie doen?
Veel plezier met partijtje van Mini Mille! Wat gaan jullie doen?
zaterdag 10 oktober 2009 om 09:21
Pebblo legt niet zo snel nieuwe contacten, maar heeft daar ook gewoon geen behoefte aan. Als ze tegen hem praten maakt hij praatje terug, maar zelf begint hij niet zo snel. Op vakantie bijvoorbeeld ken ik binnen no-time de halve camping (ik ben dus wel ouwehoer) en Pebblo vind het echt niet belangrijk. Toch heeft hij kennelijk wel 'iets', want er zijn moeders op school waar ik nog nooit een wooord mee heb gewisseld of zelfs maar gegroet en die maken dan wel weer praatje met Pebblo!
Moet spelletje op DS-en zetten, later terug.
Moet spelletje op DS-en zetten, later terug.
zaterdag 10 oktober 2009 om 10:02
Dan is GW meer een Pebblo. Is totaal niet van het ouwehoeren om niks met vreemden terwijl ik nog in staat ben tegen een lantaarnpaal mijn verhaal te doen. En verzorgend is hij dan weer wel. Super zelfs.. gisteren ook. Hij eten bij schoonouders (en ik thuis gebleven want geen zin en nog vol van lunch ) en dan komt hij thuis en het eerste wat hij vraagt is of ik iets wil. Is ook wel een nadeel hoor, want hij maakt mij echt lui. En ja, dat sociale. Hij is gewoon wie hij is en zal niet extra zijn best doen om aardig gevonden te worden (of is dat man-eigen?). Vorige week training en ik zat in de auto en telefoon op speaker, maar collega reed mee en hij belde. Dan zeg ik dat collega hem ook kan horen en dan zal hij echt niet leuker of vrolijker (het was 08.00 uur en de ochtenden zijn niet zijn ding) doen.
Jouw avondje klinkt lekker, Morrie.
Ja, wat gaan we maken de 31e?
Iemand ideeën?
Gisteren zijn de jongens bij schoonouders gebleven en die gaan we zo halen. Hebben we lekker uit kunnen slapen. Nu aan het googlen voor een pretecho (duur!) want ben ik helemaal vergeten en voor de jongens allebei zo'n ding op dvd en GW vindt dat de derde er dan ook één moet terwijl ik zoiets heb dat we ons geld wel beter kunnen besteden... maar goed.
Jouw avondje klinkt lekker, Morrie.
Ja, wat gaan we maken de 31e?
Iemand ideeën?
Gisteren zijn de jongens bij schoonouders gebleven en die gaan we zo halen. Hebben we lekker uit kunnen slapen. Nu aan het googlen voor een pretecho (duur!) want ben ik helemaal vergeten en voor de jongens allebei zo'n ding op dvd en GW vindt dat de derde er dan ook één moet terwijl ik zoiets heb dat we ons geld wel beter kunnen besteden... maar goed.
zaterdag 10 oktober 2009 om 10:07
Ja dat heb ik dus ook, dat ik lui word door dat verzorgende van Sjaak. En dat vindt hij dan weer heel irritant, en daar krijge we dan weer 'ruzie' over. Laatst nog, nu hij thuis is doet hij echt heel veel in het huishouden en ik doe daardoor dan meteen niks meer. Als we er dan even over ruzieën gaat het wel weer goed, dan pak ik het wel weer op. Maar eigenlijk ben ik van nature gewoon heel lui denk ik. Ben ik dan toch de Surinamer?
(En nee, ik denk niet echt dat surinamers lui zijn, een van mijn beste vriendinnen is surinaams en echt alles behalve lui.)
(En nee, ik denk niet echt dat surinamers lui zijn, een van mijn beste vriendinnen is surinaams en echt alles behalve lui.)
zaterdag 10 oktober 2009 om 12:07
Ik zit ook nog ongewassen in huiskloffie. Heb dus mijn wasmachine definitief gesloopt (door deur heen getrapt), beetje was gevouwen, frituurzooi van Pebblo gisteravond opgeruimd en een beetje met de Pebbeltjes met LEGO gebouwd.
Ga dus toch even tandenpoetsen en haar fatsoeneren (tijdens lunch met Wind gisteren zag ik op toilet pas hoe bad mijn hairday was en vandaag is het nog erger. Moet eigenlijk wassen en föhnen ofzo maar daar heb ik geen zin in) en dan maar even boodschappen doen. En dan daarna weer met Lego spelen denk ik. Pebbeltjes hebben Pyjamadag. GP moet wel 1x hond uitlaten (verwisselt ie pyjamabroek voor joggingbroek en verder jas erover).
Vanavond eten we tomatensoep (zak van UNOX) met broodjes en lekker beleg.
Morgen, met vrienden, paëlla en tapas.
Boodschappen voor morgen doet PEbblo. Oh, ik moet nog wel opschrijven welke tapas ik wil.
Oh Wind, pennetjes DS kosten ¤ 4,95 voor 4 stuks.
En laarzen zijn door thuisfront ook leuk bevonden. Laarzen van mij kun je de 31e even bekijken en passen en beoordelen of oprekken mogelijk is.
We moeten maar even lijstje gaan maken wie wat meeneemt. Willen jullie echt voor-, hoofd-, en nagerecht of gewoon soort van buffetje maken met allerlei kleine hapjes en eventueel wel warm soepje en dan heel de avond door eten? En dus naadloos door naar toetje en koek en chocola.
Ga dus toch even tandenpoetsen en haar fatsoeneren (tijdens lunch met Wind gisteren zag ik op toilet pas hoe bad mijn hairday was en vandaag is het nog erger. Moet eigenlijk wassen en föhnen ofzo maar daar heb ik geen zin in) en dan maar even boodschappen doen. En dan daarna weer met Lego spelen denk ik. Pebbeltjes hebben Pyjamadag. GP moet wel 1x hond uitlaten (verwisselt ie pyjamabroek voor joggingbroek en verder jas erover).
Vanavond eten we tomatensoep (zak van UNOX) met broodjes en lekker beleg.
Morgen, met vrienden, paëlla en tapas.
Boodschappen voor morgen doet PEbblo. Oh, ik moet nog wel opschrijven welke tapas ik wil.
Oh Wind, pennetjes DS kosten ¤ 4,95 voor 4 stuks.
En laarzen zijn door thuisfront ook leuk bevonden. Laarzen van mij kun je de 31e even bekijken en passen en beoordelen of oprekken mogelijk is.
We moeten maar even lijstje gaan maken wie wat meeneemt. Willen jullie echt voor-, hoofd-, en nagerecht of gewoon soort van buffetje maken met allerlei kleine hapjes en eventueel wel warm soepje en dan heel de avond door eten? En dus naadloos door naar toetje en koek en chocola.
zaterdag 10 oktober 2009 om 12:39
De promo staat op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TB0k_CVQPog Is wel feel good filmpje vind ik. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
zaterdag 10 oktober 2009 om 13:43
Peb, weet je zeker dat je een Miele gaat kopen?
Ik was er namelijk ook van overtuigd dat er een Miele zou komen als de oude het loodje zou leggen, maar ben uiteindelijk toch gegaan voor hetzelfde (en goedkopere) merk. We hebben nu een wasmachine voor 300 euro (actie) en met de vorige hebben we 12 jaar gedaan. Ik heb veel gegoogled en ook Miele heeft ook maandagochtendproducten en dan is een wasmachine vanaf 1000 heel veel geld. Daar kan ik 3 wasmachines voor kopen
Toen we gingen kijken wilden we een machine die aan de volgende eisen moest voldoen; minimaal 1400 toeren, een trommel met minimaal 6 kilo inhoud, zelf in te stellen programma's (en niet alleen maar voorgeprogrammeerde programma's) en een startuitstelknop. En onze huidige machine (twee weken geleden gekocht) voldoet aan al deze wensen en ben hasske tevreden!
Maar... dit merk heeft zijn kunnen al bewezen bij mij door het 12 jaar goed te doen. Misschien scheelt dat ook.
Ik was er namelijk ook van overtuigd dat er een Miele zou komen als de oude het loodje zou leggen, maar ben uiteindelijk toch gegaan voor hetzelfde (en goedkopere) merk. We hebben nu een wasmachine voor 300 euro (actie) en met de vorige hebben we 12 jaar gedaan. Ik heb veel gegoogled en ook Miele heeft ook maandagochtendproducten en dan is een wasmachine vanaf 1000 heel veel geld. Daar kan ik 3 wasmachines voor kopen
Toen we gingen kijken wilden we een machine die aan de volgende eisen moest voldoen; minimaal 1400 toeren, een trommel met minimaal 6 kilo inhoud, zelf in te stellen programma's (en niet alleen maar voorgeprogrammeerde programma's) en een startuitstelknop. En onze huidige machine (twee weken geleden gekocht) voldoet aan al deze wensen en ben hasske tevreden!
Maar... dit merk heeft zijn kunnen al bewezen bij mij door het 12 jaar goed te doen. Misschien scheelt dat ook.