Iets leuks doen op mijn verjaardag (23)... Maar wat?!

10-10-2009 19:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar vier ik mijn verjaardag, meestal door gewoon een aantal vrienden uit te nodigen om hier een drankje en een stuk taart of wat snacks te doen... maar dit jaar wil ik wat anders. Ik heb alleen geen idee wat!

Een chocoladeworkshop leek me erg leuk, maar dat vind ik echt veel te duur. Hebben jullie toevallig briljante tips? Mijn verjaardag is in november, dus picknicken e.d. gaat (helaas!) niet op.

Alvast bedankt!
Ik heb vorig jaar een grote tafel gereserveerd in een restaurant, mijn beste vrienden uitgenodigd en we hebben met z'n allen een heerlijke avond gehad.

Ik heb zelf een bedrag op tafel gelegd en de rest vulde het aan. Op de uitnodiging had ik al gezegd dat ik geen cadeautjes hoefde.
Ga gezellig paintballen of lasergamen!!
Wat AgentL schrijft dus. Ik heb dat ook vaker gedaan en altijd een groot succes. Ik betaalde dan vaak de drank en verder iedereen gewoon z'n eten.
Misschien moet ik dat inderdaad maar gewoon doen! Dat ik daar zelf nooit bij nagedacht heb joh... Bijvoorbeeld gewoon gaan wokken met een groepje. Dan doe ik een aanbetaling (want: inclusief drank) en de rest doet iedereen zelf en dan dus geen cadeautjes, want dat hoeft van mij ook helemaal niet zo nodig...

Niettemin: als iemand nog verder een briljant idee heeft, hoor ik dat natuurlijk graag.
Uit eten is leuk maar je kan het ook gewoon thuis doen natuurlijk. Dan vraag je iedereen iets te drinken mee te nemen en dan maak je zelf bijv. de tapas.
Wij hebben best een groot gezin waarvan de helft is getrouwd en kinderen heeft dus is eten ook vaak lastig. Dus als we sinterklaas vieren gaan we eerst eten...

Eentje maakt soep.. de andere maakt een lekkere (pasta)salade... de volgende maakt een goede hartige taart. Iemand zorgt voor een toetje... Iedereen maakt wat hij lekker vindt...dan hebben we een heerlijke maaltijd en nog super gezellig ook. We zetten alles op een tafel en iedereen zit gewoon op de bank... dus geen officiele maaltijd ofzo...
Een wokrestaurant is dan weer niet mijn 'place to go'...

Afgelopen jaar ook met mijn 4 beste vriendinnen sushi gaan eten, en dan op zondag nog een borrel bij mij thuis maar dat was toch niet zo'n groot succes. Ik had 16 mensen uitgenodigd maar er konden er maar 6 (ok, ik had pas laat besloten wat ik wilde gaan doen en iedereen pas een week van tevoren uitgenodigd )
Een taartenworkshop! super leuk en lekker!

zie taartenworkshop

Groetjesss Soof
Doe ik ook vaak met m'n verjaardag, gewoon lekker uit eten. Als de rekening komt gooi ik 100 of 200 euro op tafel, en de rest wordt gedeeld.(krijg wel cadeautjes nog trouwens)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Met zijn allen een hapje en een drankje thuis rond borreltijd en daarna lekker de kroeg in allemaal.

Vriend van mij viert het vanavond ook in de kroeg,echt gezellig!!

Ben je eens lekker met een bekend clubje op stap.
Of lekker niet origineel.

Huur een paar bowlingbanen af en bestel daar schalen bitterballen.

Lol verzekerd!
High tea.
Dagje pretpark (als je er van houdt dan)

Kookworkshop bij een huiskamerrestaurant.

Eerst samen koken en daarna neer ploffen aan de tafel daar en lekker eten.

Wel prijzig maar als je vraagt geen kado's te geven maar een bijdrage voor dit uitje en de rest lap je zelf bij.
Of maak thuis een themafeest.

Meubels aan de kant,sta-tafels erin.

Ga los met versiering in het thema en nodig uit met een dresscode.

Muziek en hapjes in thema.

Komt wel een beetej op hetzelfde neer als normaal,maar de sfeer heeft toch een tintje.
Met zijn allen naar de film en borrelen na afloop.
Koop een hoop knutselmateriaal en ga thuis met zijn allen kerstkaarsten maken.

Daarna stapels pannekoeken bakken of gourmetten.
Of ga thuis met zijn allen thuis koken,sushi maken,tapas.

Geef een erotiekparty en laat zo'n miep komen met haar handel.

Huur leuke dvd's en organiseer een filmavond met popcorn en liters cola.
Kijk op de site leukedingendoen punt nl.

Zo nu ben ik uitgedacht .
Spelletjescompetitie, met spelletjes als mensergerjeniet en mastermind, maar ook twister en hints. Moet je wel lekker veel mensen uitnodigen.

Een ouderwets kinderfeestje met ezeltjeprik, spijkerpoepen en verkleedrace.

Hmm ik hou van spelletjes
High tea! Of ga schaatsen!
Ik heb idd ook een keer mijn 6 beste vriendinnen op een zondagmiddag uitgenodigd voor een high tea. Was superleuk! Ik wilde niet echt iets doen voor veel mensen, gewoon alleen mijn beste vriendinnen en verder niets. Wat er over was hebben we na afloop onder elkaar verdeeld zodat ik niet met allerlei dingen overbleef. Was prima!

Ik vond dat met name fijn omdat ik het ook leuk vond om wat terug te doen voor mijn vriendinnen, ipv alleen maar met een feesthoedje rondlopen en kadootjes in ontvangst nemen zeg maar.

Een vriendin van me heeft haar club beste vriendinnen ook wel eens meegenomen uit lunchen. Met een man of 6 is dat ook qua kosten nog goed te doen en je hoeft er niets aan voor te bereiden behalve mensen uitnodigen en reserveren. Scheelt ook een hoop gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven