Mijn baby slaapt maar ik niet meer

11-10-2009 03:21 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben moe.

Mijn baby van 6 mnd slaapt zo goed als door. Soms een speen nodig maar dat is het.

Ikslaap echt niet meer.

Ik ga rond 22 of 23 naar bed en om 2 uur schrik ik wakker. En dan is het klaar, ik slaap niet meer tot de volgende ochtend.

Normaal blijf ik wel liggen maar was het nu zo zat dat ik maar ben afgegaan.

Ik ben gewoon bang dat ik of mijn lichaam dit niet trekt. Mijn man werkt 5 dagen per week ad andere kant van t land dus ben ik alleen. Op de dagen dat ie thuis slaapt slaap ik wel gek genoeg.

Gaat dit ooit over en hoe leer ik mijzelf nu weer om door te slapen??
Ik heb precies hetzelfde.

Mijn dochter slaapt door maar ik zit iedere nacht wakker op de bank.

Het begon toen ze nog een baby was, maar ondertussen is ze al ruim 8 jaar.

Het went, maar leuk is het niet.
Tiaraatje, hier nog een lotgenoot. Niet zo extreem als jij, ik haal wel 4 á 5 uur per nacht, maar ik zit hier dus ook al weer een uurtje te computeren en zo tot de kindjes wakker worden...Baby is nu 4 maanden. Bij de eerste had ik het ook, dat herstelde zich na ongeveer een jaar. En het gekke is, geen enkele last ervan, jaar lang hooguit 4 uur slaap per nacht, maar geen centje pijn. Nu ook niet trouwens. Alleen frustratie. Baby slaapt al door sinds hij 6 weken is, en ik maar wakker zijn....
Om een kort verhaal lang te maken...
Misschien even langs de huisarts of hij je iets kan voorschrijven. Geen slaapmiddelen, maar misschien iets wat je slaapritme weer wat op orde brengt(je hoort vaak wat over melatonine).

Ik herken het ook wel enigzins in dat ik regelmatig wakker wordt in de nacht, maar zeker nu ik weer zwanger ben, ben ik ook zo weer in slaap.
Ik heb het ook en werd er na 4 jaar kriegel van. Ben paar weken geleden naar de HA gegaan en hij heeft me amitriptyline voorgeschreven, vanwege pijnklachten maar zou ook helpen bij doorslapen. Vooralsnog merk ik er weinig van maar misschien moet ik nog een spiegel opbouwen.

Oh ja, melatonine helpt bij het inslapen dus je zou als je wakker wordt dat kunnen proberen maar helaas werkt dat bij mij amper. In het begin wel maar later niet. Zelfs 5 mg pillen van dokter waren na twee weken uitgewerkt. Ligt er ook aan hoe mijn kinderen slapen: als zij wakker worden 's nachts dan wordt ik ook wakker (logisch). Als zij goed doorslapen is er een grotere kans dat ik ook goed doorslaap maar ook dat is geen garantie.
louise1 wijzigde dit bericht op 11-10-2009 08:29
Reden: melatonine verhaal toegevoegd
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:chicha schreef op 11 oktober 2009 @ 04:33:

Ik heb precies hetzelfde.

Mijn dochter slaapt door maar ik zit iedere nacht wakker op de bank.

Het begon toen ze nog een baby was, maar ondertussen is ze al ruim 8 jaar.

Het went, maar leuk is het niet.

Nee! Wat erg man.

Nu nog steeds?

Hoelaat ga je op bed en wanneer wordt je wakker?

Ik ben om 4 uur trouwens teruggegaan en heb tot half 8 geslapen. Dusdatwas zo fijn.
quote:weatherwax schreef op 11 oktober 2009 @ 05:46:

Tiaraatje, hier nog een lotgenoot. Niet zo extreem als jij, ik haal wel 4 á 5 uur per nacht, maar ik zit hier dus ook al weer een uurtje te computeren en zo tot de kindjes wakker worden...Baby is nu 4 maanden. Bij de eerste had ik het ook, dat herstelde zich na ongeveer een jaar. En het gekke is, geen enkele last ervan, jaar lang hooguit 4 uur slaap per nacht, maar geen centje pijn. Nu ook niet trouwens. Alleen frustratie. Baby slaapt al door sinds hij 6 weken is, en ik maar wakker zijn....

O jij zit er dus ook nog. Zwaar he.

Idd frustratie en bang dat mn lichaam het niet trekt.
Inslapen in het begin vd nacht is no problem.

Maar als ik wakker word dan kom ik er niet meer in.
Bij mij kwam het niet slapen door een postnatale depressie. Zodra ik wakker werd begon het malen in mijn hoofd. Dat hoeft bij jou niet het geval te zijn, het niet slapen was niet het enige. Maar even langs de huisarts lijkt me geen slecht idee.
Hoi Tiaraatje

Ik heb het ook heel lang gehad. Ook vanaf dat mijn zoontje een maand of 6 was, eigenlijk toen ik stopte met bv. Ik gaf de schuld aan de hormonen maar het heeft hier wel lang geduurd. Met veel pieken (goede nachten van 12 uur) en dalen (drie nachten achter elkaar 1 uur slapen, vreselijk) is het bij mij overgegaan toen ik zwanger werd van nr 2. En daarna (dochter is inmiddels 1) gelukkig heel weinig last van gehad. Soms nog een nachtje dat ik niet goed slaap maar niet zo erg als 3 jaar geleden.

Ik heb in die tijd ook alle tips/hoeopathische middeltjes/thee gebruikt die ik kreeg maar helaas... het enige wat bij mij een beetje hielp was een goede structuur. Eten slapen op vaste tijden etc

Succes, ik hoop voor je dat het snel overgaat!
Tiaaratje, je zegt dat je er geen last van hebt als je man thuis slaapt en wel als hij er niet is. Dan slaap je dus gewoon lichter omdat je bang bent dat je je baby niet hoort, toch? Als het zo erg is dat je echt maar 3 a 4 uur slaap per nacht krijgt dan zou ik gewoon op een matras naast mijn kind gaan liggen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je hem/haar hoort. Baby zal er geen last van hebben en hopelijk slaap jij beter. Dan kun je het over een paar maanden nog eens opnieuw proberen.

Ik heb het ook heel erg gehad, maar het gaat nu eindelijk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven