bakfiets en babyschaal
vrijdag 9 oktober 2009 om 19:15
Sinds een week hebben wj een babboe bakfiets, waar ik erg blij mee ben. Nu wil ik dan ook graag fietsen met mijn dochter van 10 weken, daarom hebben we ook een babyschaal aangeschaft. Op de site van babboe staat dat deze veilig is voor baby's vanaf 2 maanden, maar ik vind hem er zo rechtop zittend uitzien. Is dit echt veilig? Heeft iemand hier ervaring mee? Heb haar er trouwens nog niet geprobeerd erin te zetten. Alvast bedankt.
vrijdag 9 oktober 2009 om 19:42
je hebt niet toevallig de peuterschaal gekregen? die bestaat ook en dan zit je peuter inderdaad rechtop, al betwijfel ik of een baby van 10 weken daar uberhaupt in kan. Zou het gewoon eens uitproberen en kijken hoe het zit. Overigens past je maxi cosi ook gewoon in de babboe, en zit dat net zo veilig. Of veiliger.
vrijdag 9 oktober 2009 om 19:54
vrijdag 9 oktober 2009 om 20:54
Een baby van 10 weken zou ik sowieso niet in een bakfiets vervoeren. Het wiebelt best behoorlijk en dat is niet echt gezond voor zo´n kleintje. Ik heb dochter van 4 maanden ooit 1 keer in de maxicosi in de fietskar vervoerd en schrok zo van het geschut van haar hoofd dat ik meteen gewacht heb tot ze 6 maanden was.
vrijdag 9 oktober 2009 om 21:12
Zover ik weet mag een baby vanaf 3 maanden in de bakfiets. Mijn dochtertje ( 4 maanden) gaat mee in de maxi cosi en de oudste zit op het bankje, past net. Het hoofdje van de baby wiebelt niet veel, niet meer dan in een auto. Wel doe ik voorzichtig met hobbels en ga ik niet hard over drempels. Gaat prima.
vrijdag 9 oktober 2009 om 22:32
Zelf heb ik ook de Babboe en ik heb mijn jongste zoontje er in de babyschaal vanaf zes maanden min een week in vervoerd. Voor die tijd durfde ik het niet aan met hem.
Heb je nog meerdere kinderen? Ik heb er drie en eerlijk gezegd vind ik de Babboe vanaf dat aantal een prima vervoermiddel. De eerste maanden met de jongste deed ik alles lopend of met de auto.
Heb je nog meerdere kinderen? Ik heb er drie en eerlijk gezegd vind ik de Babboe vanaf dat aantal een prima vervoermiddel. De eerste maanden met de jongste deed ik alles lopend of met de auto.
vrijdag 9 oktober 2009 om 22:37
Ik zit erover te denken om een bakfiets aan te schaffen speciaal om met kleuter, peuter en baby te fietsen ipv lopen 4x per dag maar als ik het hier zo lees is dat niet geschikt voor de eerste maanden?
Ik heb ze ook wel achterop de fiets gehad in de maxi-cosy, dat schudt toch net zo hard als een bakfiets?
Ik heb ze ook wel achterop de fiets gehad in de maxi-cosy, dat schudt toch net zo hard als een bakfiets?
vrijdag 9 oktober 2009 om 22:45
Achter op de fiets schudt inderdaad net zo hard mamalief, maar dat is dus ook pas aan te raden vanaf een maand of 3 en dus net zo goed niet geschikt voor de eerste maanden ...
De bakfietsen leverancier zei hier overigens ook vanaf 2 maanden, maar verder hoor ik overal 3 maanden.
Iemand enig idee waar het na te zoeken is? Ik heb het nu eigenlijk alleen van 'horen zeggen'.
De bakfietsen leverancier zei hier overigens ook vanaf 2 maanden, maar verder hoor ik overal 3 maanden.
Iemand enig idee waar het na te zoeken is? Ik heb het nu eigenlijk alleen van 'horen zeggen'.
zaterdag 10 oktober 2009 om 11:41
zaterdag 10 oktober 2009 om 15:14
ik heb vanaf een week of 8 met baby in de bakfiets gefietst. Met fietsen heb je veel zelf in de hand en ik vond het erg makkelijk. Rustig fietsen, niet over drempels racen, voorzichtig de bocht om, dan wiebelt je kindje echt niet heen en weer hoor. In de bakfiets en dan nog in de maxi cosi heb je echt wel een beetje een buffer. En als je gewoon voorzichtig doet en op fietspaden blijft, niet door rood fietst etc, kan er weinig gebeuren, behalve aangereden worden door een gek, maar dat kan ook lopend op straat.
zondag 11 oktober 2009 om 22:05
Volgens mij stond er een half jaar geleden een artikel(tje) in de ouders van nu dat baby`s in een bakfiets niet echt een goed idee zijn. Zeker niet zomaar in de MC in de bakfiets, wel eventueel met een speciale MC drager op of in de bakfiets. Dan staat de MC op een soort vering en die vangt dan de ergste schokken op.
De fietsfabriek bakfiets heeft die veringen en mijn fietsenmaker wilde die ook in de Babboe bakfiets monteren (heb trouwens geen bakfiets, gaan nu kijken voor een MC drager op de fiets, dochter is nu bijna 3 maanden en die wil ik gaan gebruiken vanaf 4 maanden.)
De fietsfabriek bakfiets heeft die veringen en mijn fietsenmaker wilde die ook in de Babboe bakfiets monteren (heb trouwens geen bakfiets, gaan nu kijken voor een MC drager op de fiets, dochter is nu bijna 3 maanden en die wil ik gaan gebruiken vanaf 4 maanden.)
maandag 12 oktober 2009 om 11:40
ik vind dit allemaal een beetje overdreven, wat voor schokken zijn er nou als je met een baby in een bakfiets fietst? je neemt toch niet het race parcours of de hindernisbaan? Gewoon met een baby op de fiets ben je veel kwetsbaarder omdat je makkelijker omvalt en sneller geneigd bent met 1 arm te fietsen of telkens achterom te kijken als je baby achterop ligt in de maxi cosi. Je moet rustig fietsen, niet bellen tijdens het fietsen, niet door rood fietsen, niet met 50 km per uur of drempels racen en je gezonde verstand gebruiken. En geen uren gaan fietsen, maar even om je oudere kind naar de creche te brengen of een boodschap te halen, vond / vind ik het erg makkelijk ipv elke keer het gesleep in en uit de auto en sommige dingen zijn te ver voor een wandeltochtje.
maandag 12 oktober 2009 om 15:18
Ik heb gisteren ook nog zitten zoeken Arwen of het nu echt afgeraden wordt, maar de fabrikanten zeggen dat het vanaf 2 maanden kan en ik kan nergens iets anders vinden dat het niet veilig zou zijn. Ja, de 'het ziet er zo wiebelig uit' verhalen van andere ouders. Liko gaat volgende week weer aan de slag, dus dan zal ik toch iets moeten. Lopen naar het kinderdagverblijf en de stad is me beiden net even te ver dus dan is dit een mooi alternatief. Iedere dag met de auto is ook niet echt een optie (naar de stad niet eens te doen) en met de draagdoek op de fiets wordt écht afgeraden (maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik denk dat ik dat ook nog wel een keer of wat zal doen omdat overpakken in de stad ook niet echt handig is).
maandag 12 oktober 2009 om 15:24
ik vond het er dus helemaal niet wiebelig uitzien, kind zit vast in de maxi cosi, die zit weer vast in de bakfiets (je moet echt even duwen en dan zit die erin, hij kan niet schuiven, maar zit ingeklemd), je fietst normaal neem ik aan, rustig, ziet wanneer er hobbels zijn, steekt niet over als er een bus aankomt etc. En bij een bakfiets, althans degene die ik heb, val je niet zo makkelijk om, op een gewone fiets val je nog om bij een onverwachte beweging als een overstekende hond ofzo, maar bij een bakfiets niet. Dus ik vond het echt een veilig gevoel en ik ben echt niet van de onnodige risicoos (draagdoek zou ik dus dan weer niet doen), maar je kan ook overdrijven. Er kan altijd wat gebeuren, maar dat lopend of in de auto ook.
zaterdag 14 augustus 2010 om 14:10
Even uppen...
Als je je kind in de maxi cosi in de bakfiets vervoert, hoe zit de mc dan vast? Hebben jullie hier speciale beugels of riempjes oid voor gebruikt? En ik zie ook wel eens mensen met een soort schuimrubber kussen onder de mc. Ik ben benieuwd, want wil binnenkort ook op pad met peuter en baby in de bakfiets.
Als je je kind in de maxi cosi in de bakfiets vervoert, hoe zit de mc dan vast? Hebben jullie hier speciale beugels of riempjes oid voor gebruikt? En ik zie ook wel eens mensen met een soort schuimrubber kussen onder de mc. Ik ben benieuwd, want wil binnenkort ook op pad met peuter en baby in de bakfiets.