Bezemtopic deel 4

05-10-2009 12:43 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

Eerste bezemtopic

Het oude topic
Yep. De eerste 30 heb ik netjes beantwoord: "Er is een storing u kunt het later nogmaals proberen". Dan wordt je lichtelijk gestoord van alles hetzelfde zeggen, dus laat ik de nawerktijd uitlopen. Even rust. even internetten tussendoor.

En dan is de storing opeens opgelost, merken de klanten dat ze er weer op kunnen en dan hangen ze ook meteen massaal op.
Hai dames, tis weer maandag! Ik speel even vals, ik begin met een weeklijst. Allemaal goeie en nuttige dingen om zinvol bezig te blijven tijdens werkeloosheid.

1 de 1 sollicitatiebrief per dag volhouden.

2 verdiepen in rijlessen. Ik krijg van Kees mijn rijbewijs (voor mijn afstuderen) en ik moet me er maar eens in gaan verdiepen hoe en wat, dan kan ik gaan lessen.

3 mijn grafische kant opvijzelen. Ik kan een heel klein beetje tutten met Paint Shop Pro maar dat moet ik eigenlijk beter leren. Zowel voor mezelf als werktechnisch handig.

4 me opgeven voor een fotocursus. Wederom deels prive, deels werktechnisch handig.

5 me verdiepen in netwerken via linked in

6 kijken wat de vrijwillifgerscentrale in Kezendurp en ik voor elkaar kunnen betekenen.

Ambititieus he?

Voor vandaag

-Functie van donderdag nabellen en mailen (nog steeds ja)

-Iemand van het uitzendbureau die vrijdag had gebeld terug bellen

-me inschrijven bij een ander uitzendbureau

-lokale linked-in group (al wel ingeschreven) lezen en voorstellen

-fotoclub in de omgeving benaderen.

-sollicitatiebrief schrijven

-Paint Shop Pro boek bestellen

-Sporten.

Vind het zelf een doodeng lijstje. Allemaal dingen er op die ik moeilijk en eng vind. Maar ik ben vastbesloten, deze werkeloosheid moet wat op gaan leveren, ik kan en mag niet zoals de vorige keer wegzakken in een depressief gevoel en niets meer uit mijn handen laten komen.
Mogguh.

Zoebie, wat goed van je dat je ook bent gestopt met roken! Volhouden hoor, en gewoon iets heul moois kopen van die 40 euro die je aan het eind van de week hebt uitgespaard.

Pips, wat heb jij er een lieve bezempost bij staan

Ik denk dat ik vergeet dat Oudste een kind is omdat ik zelf ben vergeten hoe het was om kind te zijn. Of zo. Moet dat als aandachtspunt voor in mijn hoofd zien te krijgen maar hoe, daar ben ik nog niet aan uit. (vandaar dus opvoedingsondersteuning).

Vandaag:

Gebeld met Soza Er slingert nog ergens een boel geld voor me rond..

Boodschappen

Werken

Kinderen naar muziekles

Makkelijk eten

Voorlezen

Als het goed is makkelijk huiswerk.
Goedemorgen dames.

Vandaag weer eens een flinke lijst om weg te werken, zodat het huis weer glimt en blinkt voor we op vakantie vertrekken.

-stofzuigen

-dweilen

-stoffen

-wc poetsen

-badkamer poetsen

-huiswerk leren

De rest doe ik dan verspreid over de rest van de week. Morgen weinig tijd, even een halve dag extra gaan werken, woensdag ook werken en dan donderdag en vrijdag gebruiken om de laatste dingen in huis te doen. Zaterdag koffers inpakken en zondag op vakantie!! Heb er echt zin in!
Goedemorgen!!

En nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe kansen!!!

Pippi, lief dat je die oefening wilt posten! Ik heb vannacht uiteindelijk heerlijk geslapen (na wat oppep-smsjes van mijn moeder), maar soms lukt het gewoon niet om mijn hoofd leeg te krijgen...

(Mamz, ik moest hard lachen om jouw idee dat ik al jaren gelukkig getrouwd was..! Geef ik die indruk? )

Ik moet straks op de trein, dan op ziekenbezoek, en later schoonmaken (dus stof afnemen en lekker met een natte doek (heb het idee dat dat toch effectiever is dan een stofdoek)), en de wc doen. Vanavond komt er een vriendin eten, en we gaan Surinaams koken! Jum, ik heb er al helemaal zin in!

Nu ga ik me gauw klaarmaken voor de trein!
Wat is nawerktijd?

Rainz, waar ga je naar toe?
Oh Rainz lekker zeg, waar ga je heen op vakantie?

Hizzel jij studeert toch nog? Of vergis ik me nu erg?

Mamz Ik wil er aan het eind van de maand iets leuks voor kopen. 'k Heb wel al geld uitgegeven voor een Wii sports met balanceboard. Ik wil echt niet weer 12 kilo aankomen. En de hometrainer die bij zoon staat moet ook nog terug komen. Ook voor manlief om te oefenen. Dus en niet roken en sportief doen.

Manlief heeft nooit gerookt. En nu merkt hij niet eens dat ik gestopt ben. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij er achter komt.
Miss M. Na ieder gesprek met een cliënt, hebben we nog 20 seconden extra om de vragen van de klant te registreren. Met een storing is dat makkelijk, je hoeft alleen maar storing in te typen en je krijgt de hele registratie voor je neus. Ben ik dus zo mee klaar. Heb ik ook geen nawerktijd voor nodig. Dus ik kies dan voor ophangen en krijg meteen weer een nieuwe cliënt als er een wachtrij is. Maar na 30 keer hetzelfde laat ik die 20 seconden nawerktijd wel doorlopen. Heb ik even 20 seconden rust tussen de telefoontjes door.

Snappie?
Hihi, mannen........ Het is wel leuk om het zo vol te houden.. Maak er een spelletje van! Niks zeggen, en hoe langer het duurt voordat hij het doorheeft, hoe langer jij al gestopt bent..!

En ja, ik studeer nog..... Sssst! Don't remind me! (Waarom denk je dat ik zoveel tijd heb om leuke dingen te doen? )
Vorige keer was ik al 11 dagen gestopt toen ik het uiteindelijk toch maar zelf heb gezegd, hij had het niet eens gemerkt.

En soms zegt hij dat sigaretten stinken (is ook zo ) maar nu ik niet meer rook merkt hij er niets van. Ik maak er ook een spelletje van hoe lang het dit keer duurt voordat hij het merkt.

Vind het maar vreemd dat hij er niets van zegt. Hij moet dat toch merken????
Zit verplicht thuis om te wachten op een kleine herstel aan de drumset. Met koffie, da's een straf

Vloer geveegd, boodschappen gedaan, konijnen los (ai, dat wordt lastig straks), was ligt klaar om opgehangen te worden, zoek nog een mandje of iets om losliggende prullen in te doen.
Voor vandaag

-Functie van donderdag nabellen en mailen (nog steeds ja)

-Iemand van het uitzendbureau die vrijdag had gebeld terug bellen

-Paint Shop Pro boek bestellen

-Sporten.

Uitzendbureau heb ik al geprobeerd maar die persoon was in vergadering, ga ik zo nog eens doen. Vrijwilligerscentrale in durp heeft daadwerkelijk vacatures die aansluiten bij mijn wensen. Ik wil nog even afwachten wat er uit telefoongesprek zo meteen komt, anders ga ik die ook bellen. Ik ga best goed al zeg ik het zelf!
Hizzel, de meditaties die ik doe zijn zgn geleide meditaties. Dwz dat iemand je er door loodst. Uiteindelijk kan je zonder. Als je wilt vraag ik aan Mr N of hij ze voor je wil branden Of kan ik zoiets ook mailen? Geen idee

De los-laat oefening gaat als volgt:

Ik doe het in bed, kan natuurlijk ook op de bank, op een matje, in bad, whatever. Als je maar in een rustige omgeving bent en zo ontspannen mogelijk.

Ik lig op mijn rug, armen naast mijn lijf, handpalmen omhoog en duim en wijsvinger tegen elkaar.

Dan ga ik mijn problemen etc 'voelen'. Niet over nadenken, maar gewoon voelen. Ik zeg letterlijk (in gedachten dan ) 'kom maar met je pijn, je problemen, je narigheid' En vóel het dan, bij mij voel ik echt iets helemaal door mijn lijf. De eerste keer was heel naar, alsof er iets door mijn lijf heen ging en er tegelijkertijd iets heel zwaars op me drukte. Niet leuk. Blijf dat voelen, meestal volgen er een aantal gevoelens elkaar op (boosheid, pijn, verdriet dat idee) Dit duurt echt geen uren hoor, paar minuten

En dan geef ik het weg Klinkt simpel en dat is het ook.

Ik open mijn handen, strek mijn vingers helemaal en geef mijn problemen weg. Aan wat? De één noemt het God, de ander De Bron, The Force, Het Veld, het Universum en weer een ander geeft ze gewoon simpelweg weg.

Het rare is dat het werkt. Je wordt heus niet wakker in het paradijs, maar ik merk gewoon dat ik relaxter met zaken om kan gaan. Of het suggestie of echt, geen idee. Of het voor iedereen werkt, weet ik ook niet

Het is het proberen waard
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hoi allemaal. Even een kort en ego, ben een beetje met het verkeerde been uit bed gestapt.. merkte de afgelopen dagen dat ik weer helemaal in een oude valkuil ben terechtgekomen door dat ene voorval op mn werk. En dan word ik boos, heeeeel boos op mezelf, zit mezelf in de weg en word weer boos omdat ik boos word op mezelf terwijl ik weet dat dat nutteloos is. Vind gewoon dat ik me niet zo uit het veld moet laten slaan om niks en toch gebeurt het weer.. terwijl ik stiekem dacht dat ik hier nu echt eens klaar mee was..

Moet mezelf weer even oprapen en vertellen dat ik heus niet opeens alles verkeerd doe nu er één dingetje is misgegaan.. pfff.. leer ik het nou nooit???

Sporten ging weer niet door, les zat weer vol.. baal ik ook van want had graag wat frustratie van me afgefietst.

HPL, die oefening komt als geroepen! Ga het echt proberen vanavond!

Jullie allemaal een hele fijne dag en succes met alle lijstjes en alle andere dingen die spelen..

Coebergh, doe je rustig aan en gaat het een beetje??

Jonna en Zoebie: hou vol! Niet roken is stiekem best fijn!! Ben trots op jullie!
Gestreken

Stofzuigen en dweilen

Kinders op gehaald

samen gelunched

alle andere kinders liggen nu op bed

Dus even metime.
-stofzuigen

-dweilen

-stoffen

-wc poetsen

-badkamer poetsen Moet straks, dochter ligt nu te slapen

-huiswerk leren

Extra:

-vaatwasser uitgeruimd en ingeruimd

-was uit wasmachine in droger en droge was opgevouwen

Nu eerst even koffie en dan als dochter wakker is de badkamer even poetsen.

We gaan wederom naar Tenerife. Begin van het jaar ook al geweest en is op zich goed bevallen. Er is niet veel te doen daar (althans niet aan de kant waar wij zitten), behalve dan wat wandelen over de boulevard, maar voor de kinderen is het ideaal. Het hotel ligt aan het strand, dus dat wordt de hele vakantie op het strand zitten en genieten van de zon.
ooooh zon...heb ik momenteel ook wel behoefte aan, vooral om dan lekker om te kunnen dingelen met kienders....

Sja wat is omdingelen? het zelfde als omdangelen? Geen idee. beetje aan klooien denk ik.....(hmm nog niet gegoogled)

Geen lijst voor vandaag want heb nergens zin in....straks wel eten koken natuurlijk maar dat is zo klaar, ravioli met champignonsaus en peultjes.....easypeasy......

Blegh....de regen komt bakken uit de hemel vallen en doet m'n humeur geen goed.

ben vanochtend wel met de meisjes op de fiets nar de beestjes van het hertenkampje geweest en brood gegeven. Was voor Fenna de eerste keer...zo grappig dat ze meteen d'r vingers in de bek van een geit wil stoppen....

Daarna nog ff naar de kringloop geweest en een paar nagelnieuwe schoenen voor emzelf op de kop getikt en nog en schaaltje voor m'n aardewerkverzameling.....helemaal blij en een geode ochtend.

Meisjes liggen lekker te tukken en ook even me time...hmmmm koffie klinkt wel als een plan. (heb nog tot 14.00 in bed liggen doezelen nadat de meisen op bed waren....)
Ja, Pips, dat klinkt goed. Ik ken de gewone ontspanningsoefeningen wel waarbij je vooral veel op je ademing let, en gewoon lekker ontspant, maar die zijn niet specifiek voor het loslaten. Ik ga dit zeker eens proberen! Ik ben benieuwd Gelfling, of jij er ook wat aan hebt! Vervelend dat je weer in een dip zit, maar weetje: ik vind het al heel goed dat je je eigen valkuilen ziet en dat je er nu bewust iets aan kunt gaan doen!

Lief trouwens ook Pippi dat je de geleide meditaties wilt mailen, maar dat hoeft niet hoor. Het lukt me op zich goed om me te ontspannen, maar als er gezeur is even niet. Het gaat echt om het loslaten! Ik ga dan vrij snel in mijn hoofd zitten, denkendenkendenken.. (Terwijl ik op dit moment juist naar mijn hoofd zou moeten luisteren, mijn buik komt me nu nog te veel om te hoek... )
Badkamer is inmiddels ook gedaan en nog even een toren gebouwd met de kinderen, dus nu tijd voor mezelf tot 5 uur dan kan ik aan het eten gaan beginnen.
Voor vandaag

-functie van donderdag nabellen en mailen (nog steeds ja)

-Iemand van het uitzendbureau die vrijdag had gebeld terug bellen Ik word wellicht voorgedragen, heb mijn motivatie net aan haar gemaild, ga zo nog even een goed voorbeeld bedenken en dan haar terug bellen!

-Paint Shop Pro boek bestellen en een over digitale fotografie gekocht.

-Sporten.

Ik mag wel een bakje koffie even.

Sorry voor de egoposten vandaag, maar ik probeer vandaag het forum in mijn voordeel te laten werken. Als het allemaal niet zo soepel loopt dan kom ik weer anderen supporten!
Naar de kinderboerderij dat vind ik zo leuk!

MdK, goed bezig
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Vanmiddag hulp geregeld.Vriend moet weer gaan werken dus komt er hier 2 per week 3 uur iemand het huishouden doen.Woensdagochtend begint ze,ben benieuwd..

Vriend is nu aan het koken,gebakken aardappeltjes,salade en tartaatjes

Kids zijn nog langs geweest vandaag,die blijven nog even bij oma.Vinden zowel kids als oma leuk.

Fijne avond!
Stofzuigen, beneden en bovenverdieping

Wassen, vouwen wegruimen. Alles X 2.

Haar van vriendin verven

Foto's van het weekend op Hyves proberen te krijgen Lukt niet.

Koken Pizza's met salade

Repetitie toneel.
ik was er weer

ben vooral heel erg moe, druk weekend van werken en bezoek en poetsen (voor het bezoek)

Ik red het niet alles bij te lezen dus ik deel gewoon wat groepsknuffels uit. Bij deze

Morgen ga ik weer actief meedoen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hey meiden, ik sluit mij aan bij Its vwb het moe zijn, het bijlezen en de groepsknuffels

Vriendin was er weer een paar dagen en ik merk dat dat er toch wel inhakt. Kom met m'n eigen emoties soms wat in de knoop en daar gaat veel energie inzitten.

Verder een leuke dag gehad op mijn werk. Vanmiddag samen met een collega met de hele groep gevoetbald. Dan vind ik toch wel dat ik de leukste baan heb die er bestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven