Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
haha, ja nog best spannend

Thanks voor je beterschap en je knuffel Justme!! (f)
Ik had vandaag een Hurray uit Duitsland, die heeft er 11 dagen over gedaan, best lang. En terwijl de kaart naar Japan, die ik gelijk gestuurd heb er al een dag eerder was. Nou ja, zal wel te maken hebben met het tijdstip van registreren.

Ik heb net 2 nieuwe kaarten aangevraagd, 1 mag naar Amerika naar een meisje met een leuk profiel. En de ander mag, (mijn eerste die ik naar NL mag sturen!!) naar Noord-Brabant. Iemand hier die Japans studeert en daar woont?
Geen hurray's of kaartjes..... mijn ouders hebben wel even wat nieuwe kaarten voor me gekocht in de dierentuin
Wat lief dat je ouders kaarten hebben meegenomen uit de dierentuin!

Beterschap Kozoo!
Kom eerst een knuffel voor Kozoo geven. Dat is wel heel erg jammer zeg. En beterschap jij.

Hanneke, wel leuk dat mensen je profiel goed lezen zeg en daarna een leuk verhaal erbij zetten.

Hier heb ik een vriendenweekend achter de rug, we gingen en dat wist ik omdat ik het heb mee-georganiseerd naar Rotterdam.

We hadden twee schepen tot onze beschikking, wat er eerst eentje zou zijn! en nog heel veel gedaan.

Uiteraard de Euromast bezocht, kaarten gekocht maar 4! Op de boot kon ik ook kaarten kopen maar de beste man kon ze helaas niet vinden.

Twee kaarten, een RR heeeeel mooi uit Australië en een zo belachelijke official uit Japan die ik een soort bedankje dat ze zoiets naar niemand moet sturen. He is een kaart waar mijn adres opstaat met een miniscule afbeelding die niet te zien is wat het is en verder happy postcrossing. Dat vind ik, maar wie ben ik?, niet goed.
Jee Steph, dus als ik het goed begrijp had je niet eens een kaart met een afbeelding voorop?? Wat debiel. Eigenlijk moet je dit soort verstuurders gewoon moeten kunnen 'melden'. Net als een soort 'dit is niet OK' bij hyves. Zo is het toch helemaal niet leuk? Sommige mensen doen er zo veel moeite voor, en sommige mensen maken zich er zo makkelijk vanaf. Erg jammer. Wel leuk dat je zo'n mooie kaart uit Australie had!!

Beterschap Kozoo!!
quote:Kozoo schreef op 11 oktober 2009 @ 12:15:

Er zijn nu 2 van mijn kaarten aangekomen die we verstuurd hebben tijdens de meeting in zwolle, maar geen van beide heeft er iets over gezegd! Zo raar... alleen maar dat ze de kaart mooi vonden , maar niks over al die namen. Ik vind dat echt vreemd...

Gelukkig kreeg ik via-via wel bedankjes van de door-anderen- verstuurde kaarten.

Straks een posten naar Engeland. Had ik gister al geschreven maar vergeten te posten.

Nieuwzeeland, Just me. Cooool!!! Ik heb er wel eens een ontvangen uit dat land. Ook heel leuk! Volgens mij is dit, qua kilometers, het verste land dat je kunt krijgen.

(En nou gaat iemand waar ik heel veel van hou over een paar dagen daarheen emigreren..snik snik..)

Wat raar dat je helemaal geen reactie krijgt over het feit dat je tijdens een meeting kaarten hebt gestuurd!

Heel veel sterkte met de emigratie van je vriend/vriendin!

Wat ontzettend gezellig al die smurfen!
Ik snap ook niet dat mensen vragen om een kaart onbeschreven in een envelop te sturen. Gisteren vroeg iemand het ook aan mij. Dat was voor een tag en dan doe ik het nog wel eens, maar voor een official echt niet.

Net kreeg ik een hurray: Italie in 6 dagen. Ik had een kaart uit zijn wenslijst gestuurd met een leuk verhaaltje erop en wat stond er in zijn hurray: NIETS.

Snapt hij nou echt niet dat het leuk is om te lezen dat hij blij is met die kaart?

Mijn volgende kaartje gaat naar Hongarije. Ze heeft als enige wens kunstschaatskaarten en verder is alles welkom..

Leuk vandie UNESCO kaart, Hanneke!

@sweetcandy; wat lief dat je ouders kaarten voor je kopen!!

@steph: je kreeg dus eigenlijk een blanco papiertje met een klein plaatje erop en verder niets? Balen hoor :(

Ik kreeg zaterdag een kaart uit Belgie. Mijn 2e pas uit dat land, dus erg leuk om te krijgen. Alleen... was de kaart in het Engels geschreven. De laatste zin ging het ineens over in het Nederlands. Net alsof ze een stapel precies dezelfde teksten aan het schrijven was en zich toen bedacht dat er 1 kaart naar haar NL talige buurland ging.. Het was trouwens geen Franstalige Belg. Erg jammer. Heb er niets over gezegd en gewoon netjes in het Nederlands bedankt.
Dank voor alle beterschaps wensen en knuffels!!

Steph, dat klinkt als een ontzettend leuk weekend! Wat gezellig, waren jullie vast met een aardig clubje mensen.

Het valt me op dat er nog best veel mensen zijn die een onbeschreven kaart willen. Misschien plakken ze ze wel in en willen ze daarom niet dat er tekst aan de achterkant staat. Maar ja eh... dan zoek je toch een andere manier van opbergen?

Ook jammer dat er nog vaak onbeleefde mensen zijn. Doe je zo je best en ben je er zelf enthousiast over, zoals hondjewoef, en dan niet even een aardig bedankje.. Maar ja, zulke mensen heb je overal , dus ook bij postcrossing.

Over opbergen gesproken... ik vind dat ik echt de allerleukste kaartenopberger allertijden heb! Ik zal wel een fotootje plaatsen. Ik ben er nog steeds blij mee
Tadaaaaaaaaa

Mijn vader heeft m vorig jaar met sinterklaas als surprise gemaakt. Hij is alleen inmiddels wel erg vol..
Hondjewoef, wel leuk een kaart uit België. Misschien had ze veel kaarten geschreven in het Engels en vergat ze dat ze naar jouw in het nederlands kon schrijven. Het komt weleens/nog al eens voor dat mensen zo een bedankje doen, zeker geen tijd voor een leuke hurray.

Kozoo, jammer van de kaarten waar je geen reactie op hebt gehad van de meeting. Maar wat heb jij een leuke kaarten opberger zeg, dat is volgens mij ook DE LEUKSTE allertijden.

Stuur de foto met een leuk verhaal naar de PC-site en dan naar contact, misschien word er een blog van gemaakt!!!!

We waren met zijn 17-en het weekend en idd een leuke club.

Ik heb vier kaarten, een official en drie van de oktoberlotto. Waar er eentje van een zekere Hondjewoef bij zat!!! en het is nog wel een Unescokaart. Ik had hem al maar die was onbeschreven dus die haal ik uit de map en nadat ik de winnaar m/v en de pseudowinnaar m/v heb bekend gemaakt dan doe ik hem in de map met alle Unescokaarten.
Hier een superspontane hurray uit the UK! yeahh
Ook nog beterschap gewenst van mij, Kozoo!!

Wat een gave kaarten opberger! Zou wel grappig zijn als je, zoals Steph zegt, de foto naar de PC site stuurt en er een blog van wordt gemaakt!

Wie van jullie heeft Twitter? Daar kun je postcrossing ook volgen. Ze plaatsen af en toe een berichtje met een plaatje, of een link ergens naartoe.

@Steph: wat fijn dat je mijn kaart hebt gekregen, maar wat ontzettend balen dat je hem al had :( Helpt het als ik je nog een andere kaart stuur?

Wel leuk dat je 4 kaarten kreeg vandaag! Ik ben benieuwd wat er bij mij thuis in de bus ligt.
Ik heb me ook aangemeld voor die site...jeej...

en vandaag 5 kaarten verstuurd...

wat leuk zeg :D

kan niet w8en totik zelf ook post krijg hihi
ff domme vraag maar wat zijn hurrays?
inmiddels weet ik wat een hurray is hoor haha
Ik heb vandaag een kaartje uit Taiwan gekregen. Helaas geen hurray .
Snjókorn falla, á allt og alla
JJ dat is leuk zeg een superspontane hurray.

Hondjewoef, die ik al had was ook nog eens van jouw! Nee, geen tweede kaart. Dat je eraan dacht dat ik Unescokaarten spaar is al genoeg hoor. Lief van je.

Ik heb geen twitter en begin er ook niet aan om eerlijk te zijn.

Welkom Varisha, geduld moet je hebben totdat je een hurray krijgt en daarna geduld totdat er een kaart in je brievenbus valt.

Waar gaan je kaarten heen?

Snjokorn, wauw een kaart uit Taiwan! Hurray's komen wel, dat weet je zelf al.
Beterschap Koozoo!:hug:

Ik had vandaag twee hele leuke Hurray's!! Een uit Australië, met een heel leuk en lief berichtje. Ik had geschreven dat ik in Australië was geweest en hij schreef dat ik als ik nog eens kwam ik bij hun langs moest komen.

Is natuurlijk makkelijker geschreven dan gedaan, maar ik voelde wel die warmte van Australische mensen.

De andere hurray was uit Finland en ze schreef excellent choice!

Goede dag dus!:-)
Jeej het gaat wel lekker bij jullie. Hier geen hurry en geen kaartje ontvangen.

Welkom Varisha!!
Hey Varisha, welkom!!!

Hier vandaag helemaal niets.... zou ook wel te mooi om waar te zijn hoor! Al zou mijn kaart naar Finland met zijn 7 dagen wel al aangekomen kunnen zijn, toch??

Kozoo, leuke opberger!!! enne, nog beterschap!

Steph, ik begin ook niet aan Twitter hoor, kan niet alles bijhouden.

Wat raar van die kaart uit Japan trouwens. Net wat Hanneke zegt, kun je zoiets niet ergens melden, ik vind het ook niet kunnen.
mijn kaarten zijn naar duitsland,china,taiwan,usa,finland...

Ik wil bijna nog een account aanmaken om nog meer kaarten te versturen...zucht haha...

maar zal geduld hebben
@steph: neeee heb ik 2 dezelfde gestuurd? Ik dacht dat ik die eerste uit een mapje met kaarten had uitgezocht en die 2e uit mijn 'losse' kaarten :( Zijn ze ook precies even groot?

Wat dom zeg, sorry! Ik wist het echt niet meer..

@snjokorn: leuk zeg, een kaart uit Taiwan! Ik heb er toevallig vandaag eentje heen gestuurd.

@c_estelle: Finland in 7 dagen moet inderdaad kunnen, maar ik moet soms ook wel eens bijna 3 weken wachten!

Hey Varisha, leuk dat je ook mee doet!! Wat voor kaarten heb je gestuurd?

Geduld... je mag vanzelf meer kaarten sturen Ik zou geen 2 accounts willen, want dan heb je je kaarten, statistieken e.d. niet bij elkaar staan en over een tijdje mag je veel kaarten tegelijk sturen!

Helaas geen officials voor mij vandaag.

Twitter kan heel leuk zijn hoor en je kunt er zoveel tijd instoppen als je wilt Maar ik begrijp ook dat jullie er niet aan beginnen.

Iedere kaart die ik registreer of aanvraag, komt voorbij op mijn twitter profiel en op die van mijn vrienden die me volgen. Ik vind het leuk om dat van elkaar te zien, daarom was ik benieuwd of er hier meer twitteraars zitten
Kozoo, wat naar voor je! Beterschap

Ook hier geen Twitter overigens.

Varisha, welkom! Veel plezier met postcrossen, en succes met het oefenen van je geduld...

Hier vandaag een heel leuke Hurray, van iemand die schreef dat ze het een heel leuke kaart vond en dat het een van haar favorieten was! Kijk, dat is leuk om te lezen .
Welkom Varisha... geduld is idd een schone zaak!

Wat leuk dat je kaart zo leuk ontvangen is, Teigera.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven