Werk & Studie alle pijlers

Werken in verzekeringen??

12-10-2009 18:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Wie heeft er ervaring met werken in de verzekeringsbranche?

Via het uitzendbureau ga ik binnenkort solliciteren bij Achmea....
Wat wil je er precies over weten dan?
Hoe lang ze verzekerd is van een baan

*sorry
Het is een vacature voor commercieel medewerker binnendienst. Vaak hoor je toch dat werken in de verzekeringen saai is....ik vraag me af of dit ook zo is?
Wat voor taakomschrijvingen horen bij die job? Is het het verkopen van verzekeringen? Of het afhandelen van claims?

Ik werk niet voor een verzekeraar, maar doe wel onder andere claims die wij binnenkrijgen (transportbedrijf) en ik vind dat erg leuk om te doen.
Als medewerker verkoop binnendienst informeer je klanten die de afdeling bellen over een breed scala aan schadeverzekeringen en verkoop je deze actief. Je creeert cross-sell en deep sell kansen, die je vervolgens weet te benutten. Tijdens het gesprek verwerk je de administratie, zoals mutaties op polis en klantgegevens in een geautomatiseerd systeem.

De functie is voor 40 uur per week. Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar. Je werkt 6, 7 of 8 uur per dag, één avond per twee weken (werkdagen) en één keer in de zes weken op zaterdag. Je begint op maandag 2 november met een fulltime opleiding van 5 weken (gedeeltelijk zelfstudie).

Vind jij verkopen een uitdagend vak, ga je altijd recht op je doel af, ben je eerlijk en direct en heb je minimaal een afgeronde opleiding op MBO+ of HBO-niveau? Reageer dan snel!
Verzekeringen zijn leuk! Ik zit er meer dan 10 jaar in. Succes!
Hoezo is het leuk? Doordat het divers is en je veel verschillende klantcontacten hebt en je iets kan betekenen voor mensen?
Verzekeringen zijn idd divers, het is eigenlijk iedere keer weer verschillend en niet te vergeten, Achmea is geen slechte werkgever Er zijn ook kansen om naar andere afdelingen door te stromen (natuurlijk als daar vacatures zijn)

Ik denk dat ik een beetje een idee heb waar je dan zou komen te werken en naar wat ik zo een beetje om mij heen hoor is dat helemaal niet saai hoor. Je hebt met veel verschillende producten te maken, altijd leuk.

Zelf werk ik al bijna 12 1/2 jaar "in de verzekeringen" (zorgverzekering) en ik heb er nog niets saais aan gevonden :D
Is er nog een specifieke opleidingseis over het algemeen eigenlijk bij verzekeringen? Of is hbo niveau vaak goed genoeg omdat ze veel interne trainingen doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven