Al 14 maanden bezig voor een 2e kindje!

13-10-2009 14:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al 14 maanden zijn we bezig voor een 2e kindje, en helaas nog steeds zonder resultaat!

We hebben een dochter van bijna 3 jaar en bij haar ging alles super snel, heb geen menstruatie meer gehad.

Dan denk/hoop je bij een tweede dat het hetzelfde gaat, maar helaas!

We zijn 2 weken geleden dan toch maar naar de huisarts gegaan, we moesten urine en sperma inleveren en beginnen met temperaturen. (voor 1 maand)

Ze vond dat we het lang genoeg zelf geprobeerd hadden, en stuurt ons nadat ze deze resultaten allemaal binnen heeft direct door naar een gyneacoloog.

We zijn blij dat het nu allemaal gaat lopen...

Er is nog wel iets bijgekomen wat de "druk"op een tweede kindje verhoogt heeft, namelijk dat mijn vader ongeneeslijk ziek is verklaart.

Ik hoop echt dat hij iig de begin tijd van een tweede zwangerschap nog mag meemaken.

Zijn er meiden die dit herkennen??

Ps: dit is de eerste keer dat ik me heb aangemeld op een forum, dus het is allemaal nog wat onwennig!

Liefs Suus
Hai, heb zelf geen kinderen, en ben er ook nog helemaal niet mee bezig, maar wat me wel opvalt is dat je schrijft dat er wel wat 'druk' staat op het krijgen van een 2e kindje. Ken uit mijn omgeving verhalen van mensen die heel graag een kindje wilden, maar waarbij het niet lukte. Ze waren echt alleen nog maar daarmee bezig. En op het moment dat ze het 'loslieten', was daar opeens tóch die zwangerschap (bij één iemand vervolgens in de jaren erop 3 gezonde kindjes geboren!).

Weet natuurlijk niet of dit bij jullie ook zo zal gaan, maar kan we er wel iets bij voorstellen dat dit meespeelt.

Wel verschrikkelijk trouwens, dat je vader zo ziek is. Heel veel sterkte iig, en hoop voor je dat hij alles nog gaat meemaken! Liefs, Pien
Hoi Pien,

Bedankt voor je reactie..

Er is ons wel vaker gezegd misschien moet je het loslaten, of waarschijnlijk lukt het niet omdat jullie stress hebben ivm ziekte van mijn vader.

Maar we waren al 8 maanden bezig zonder stress en ook toen was er geen zwangerschap.

Ik snap deze reacties wel hoor, maar de huisarts heeft er niet naar gevraagd of iets over gezegd, ik denk dat als dat echt mee zou kunnen spelen een arts in een eerste gesprek direct vraagt of er sprake is van stress etc.

Ze heeft veel gevraagd maar niets daarover.

Vind het iig erg fijn dat je meedenkt, en me sterkte wenst!

Liefs Suus
quote:Pien252 schreef op 13 oktober 2009 @ 15:00:

Ze waren echt alleen nog maar daarmee bezig. En op het moment dat ze het 'loslieten', was daar opeens tóch die zwangerschap.

Weet natuurlijk niet of dit bij jullie ook zo zal gaan, maar kan we er wel iets bij voorstellen dat dit meespeelt.Ik zou het eerder toeval noemen. Als het zo makkelijk ging dan dan liep het topic 'Kaetje en de prikbitches' niet al zo lang.
Heel vervelend Suus, maar wel goed dat jullie naar de huisarts zijn gegaan en fijn dat jullie huisarts ook meewerkt. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en wil jullie veel sterkte wensen.
Dankjewel mariesophie! Wij hadden ook niet verwacht dat we al zo snel de "molen" in mochten..

Dus dat was voor ons een meevaller.
quote:mariesophie schreef op 13 oktober 2009 @ 15:09:

[...]

Ik zou het eerder toeval noemen. Als het zo makkelijk ging dan dan liep het topic 'Kaetje en de prikbitches' niet al zo lang.

Nee dat snap ik, niet bij iedereen waarbij het zwanger worden niet lukt, zal stress de oorzaak zijn. Maar blijf het toch erg apart vinden dat één van deze stellen al bezig was met adoptie, en daarna binnen korte tijd, 3 gezonde kindjes kreeg. En daarvan ken ik hier dus meer verhalen.

Maar inderdaad, daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat dit bij TO of bij andere stellen ook direct de 'oorzaak' is. Bedoel alleen dat het zou kunnen meespelen...
In dat hele gedoe van "Niet teveel op focussen, dan word je echt veel sneller zwanger" geloof ik ook helemaal niets.

Suus, goed dat jullie naar een arts zijn gegaan. Misschien kunnen zij iets voor jullie betekenen. Ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt.
Dankjewel Naski! Lief!
quote:Pien252 schreef op 13 oktober 2009 @ 15:00:

Hai, heb zelf geen kinderen, en ben er ook nog helemaal niet mee bezig, maar wat me wel opvalt is dat je schrijft dat er wel wat 'druk' staat op het krijgen van een 2e kindje. Ken uit mijn omgeving verhalen van mensen die heel graag een kindje wilden, maar waarbij het niet lukte. Ze waren echt alleen nog maar daarmee bezig. En op het moment dat ze het 'loslieten', was daar opeens tóch die zwangerschap (bij één iemand vervolgens in de jaren erop 3 gezonde kindjes geboren!).

Weet natuurlijk niet of dit bij jullie ook zo zal gaan, maar kan we er wel iets bij voorstellen dat dit meespeelt.

Wel verschrikkelijk trouwens, dat je vader zo ziek is. Heel veel sterkte iig, en hoop voor je dat hij alles nog gaat meemaken! Liefs, Pien

Sorry maar ik word altijd zo naar van dit soort reacties! Weet je dat met zo'n reactie totaal voorbij gaat aan het probleem van TO? Je bagataliseert alles wat ze schrijft op deze manier. "ach meis, even niet aan denken en je bent zo zwanger" Sorry maar zo werkt t niet, en al zou het wel zo werken, probeer het maar eens, als je er al zolang mee bezig bent!

Ik vind het echt de grootste dooddoener die er bestaat en het is denk het laatste waar TO op zit te wachten!

Superfijn dat het bij de tante van je buurmeisje en die der nicht of wat dan ook wel is gelukt, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Sorry voor het ongenuanceerde verhaal, maar bah, ik kan er gewoon niet tegen!
Suus, heel veel succes. Jammer dat je MM in moet en het zo niet lukt.

Ik duim voor je dat snel zwanger bent!
Dankjewel Riz! Lief!

En bedankt voor je reactie op Pien252, dat wordt zo snel gevraagd of gezegd! Je hebt het precies goed onder woorden gebracht!

Thanx!
Ach weet je, Riz, die Pien geeft zelf al aan dat ze helemaal niet bezig is met kinderen krijgen enzo. Zo'n foute opmerking past wel in dat geheel. Het schiet mij ook altijd in het verkeerde keelgat, dit soort onwetendheid.

Maar ze probeert wel mee te leven met TO, dat is natuurlijk wel goed bedoeld.
Zeker,ik mag toch hopen dat mensen zulke opmerkingen niet plaatsen op iemand pijn te doen.

Maar ik heb er zelf ook altijd moeite mee, ondanks dat ik ergens wel snap dat mensen het vragen, zeker als je er zelf niet mee bezig bent!
Graag gedaan hoor suus

Naski, is ook hartstikke lief...ze bedoelt het ook echt niet verkeerd, maar dat bedoelen de andere 150 mensen van wie je dit soort reacties krijgt ook niet...moest er nou gewoon een keer op reageren!
quote:Riz schreef op 13 oktober 2009 @ 15:41:

[...]

Sorry maar ik word altijd zo naar van dit soort reacties! Weet je dat met zo'n reactie totaal voorbij gaat aan het probleem van TO? Je bagataliseert alles wat ze schrijft op deze manier. "ach meis, even niet aan denken en je bent zo zwanger" Sorry maar zo werkt t niet, en al zou het wel zo werken, probeer het maar eens, als je er al zolang mee bezig bent!

Ik vind het echt de grootste dooddoener die er bestaat en het is denk het laatste waar TO op zit te wachten!

Superfijn dat het bij de tante van je buurmeisje en die der nicht of wat dan ook wel is gelukt, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Sorry voor het ongenuanceerde verhaal, maar bah, ik kan er gewoon niet tegen!

Amen!

Word stiekem een beetje bang van die anders zo lieve Riz..
Riz, jammer dat je mijn opmerking helemaal verkeerd opvat. Zo is het absoluut niet bedoeld (zoals ik hierboven ook al heb uitgelegd). Ik ben idd zelf absoluut nog niet bezig met zwanger worden oid, en kan het me voorstellen dat als je er wél mee bezig bent en het lukt niet, dat je bij zo'n opmerking denkt 'daar heb je weer iemand die denkt dat ze het weet!'. Maar zo is het echt niet bedoeld. Vind het oprecht een erg vervelende situatie waar o.a. TO inzit, en heb ook heel duidelijk aangegegen bij haar wat ik met mijn opmerking bedoelde.

Jammer dat je direct zo boos reageert, want wil absoluut haar probleem niet bagatalliseren. Juist niet. Snap ook wel dat 'stress weghalen' echt niet bij iedereen het wondermiddel is tot een zwangerschap. En het weghalen van alle spanning bij zoiets als waar TO inzit zal waarschijnlijk niet eens lukken, het is verschrikkelijk dat haar vader zo ziek is, dat stop je niet 'even' weg. Maar goed, vind het fijn dat TO in elk geval wel snapt dat ik alleen maar wil meedenken (voor zover mogelijk), en haar sterkte wil wensen.
quote:Riz schreef op 13 oktober 2009 @ 15:53:

Graag gedaan hoor suus

Naski, is ook hartstikke lief...ze bedoelt het ook echt niet verkeerd, maar dat bedoelen de andere 150 mensen van wie je dit soort reacties krijgt ook niet...moest er nou gewoon een keer op reageren!Oke, sorry, wist niet dat er zo ontzettend veel mensen zijn die dit dus zeggen...!
Lieve Suus,

Wat vervelend dat je al zo lang hoopt op een tweede. Wat mij verontrust is dat je geen menstruatie hebt gehad, voor langere tijd. Ik had dat precies hetzelfde. Ik ben 1.5 jaar geleden bevallen en sinds de bevalling (tot nu toe!!) nogsteeds geen menstruatie. Ik ben naar de gyn gegaan, en door allerlei bloedonderzoeken en echo's is er bij mij een 'pof' geconstateerd. Dat betekent dat je eierstokken ermee opgehouden zijn. (geen menstruatie/eisprong, dus onmogelijk zwanger) Dit kan voor een kortere periode, maar het kan ook voor altijd. Ik vind het alleen iets te voorbarig om dat al te denken bij jou hoor, alleen ik zou zeker een bloedonderzoek gaan doen, waar onder andere je FSH waarde wordt gecontroleerd. Daaruit kunnen ze al heel wat zien.

Ik heb dit 2 weken geleden pas gehoord en ik vind het heel moeilijk om te accepteren, en ik hoop ontzettend dat mn eierstokken weer een 'opleving' krijgen een dezer tijd, voor een tweede kindje.

Succes en duim voor je...
Lieve Juul,

Sorry, misschien heb ik het niet duidelijk opgeschreven. Maar ik heb na de bevalling wel weer menstruaties gehad.

Ik bedoel dat ik van mn dochtertje direct zwanger was, heb toen geen menstruatie meer gehad.

Dat daarom nu de teleurstelling zo groot is omdat ik toen direct zwanger was en nu al 14 maanden wacht.

Ik kan me voorstellen dat als "pof" wordt geconstateerd je dat moeilijk/niet kan accepteren!

Ik hoop echt voor je dat het voor een kortere periode zal zijn.

Echt heftig hoor! Had er nog niet eerder van gehoord.

Ik zal duimen voor die "opleving"

Bedankt voor je berichtje!

Liefs Suus
oh gelukkig had ik het verkeerd begrepen van je... In jouw/jullie geval is dat dan wel heel vreemd dat het nu zo lang duurt. Je zou zeggen, eerste ging snel, dan zal de tweede ook snel gaan.. Goed dat je doorgestuurd bent, wie weet is het iets heel kleins en komt het snel goed!

Duim voor je, succes!
Pien, je moest eens weten hoe vaak jouw opmerking hier op het forum voorbij komt. Of door een goedbedoelende vriend, vriendin, buuf, collega etc. gezegd wordt.

Net als de opmerking dat "een nichtje van het buurmeisje en daar weer een tante van ook zo lang kinderloos is geweest, maar dat het toch nog gelukt is. Dus het zal jou ook wel lukken". Lief bedoeld, dat snappen wij ook wel, maar daarom niet minder irritant.
Ja klopt zo dacht ik ook, maar helaas!

Ik ben idd erg blij dat we snel doorgestuurd worden..en dat we serieus genomen worden.

We moeten nog wel even wachten, ik moet starten met temperaturen op de eerste dag van de menstruatie.

Toen ik bij de huisarts was, was ik net de week ervoor ongi geweest dus ik moet de volgende even afwachten om dat te kunnen starten.

Ik hoop ergens in December bij de gyneacoloog terecht te kunnen.
Ik hoop heel snel dat je meer duidelijkheid krijgt. En veel sterkte met je vader.
Mijn moeder is ongeneeslijk ziek, en ik zou ook heel graag willen dat ze nog een gedeelte van mijn zwangerschap mag meemaken.

Wij zijn net een maand bezig, dus we wachten het rustig af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven