Weet me geen raad!!

15-10-2009 13:32 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 6 jaar een relatie met mijn vriend. Hij is in het begin van onze relatie met mij vreemd gegaan (hij had mij nooit verteld dat hij een andere relatie had). Uiteindelijk heeft hij voor mij gekozen en had hem ook vergeven. Maar nu ben ik er achter gekomen dat hij daarna nog eens met 2 verschillende meiden vreemd is gegaan.

Ik ben er nu dan ook echt klaar mee en hij wil dat ik hem nog eenmaal een kans geef. Ik heb hier niet op geantwoord en we hebben vanavond afgesproken om er verder over te praten.

Nu denk ik er dus aan om een ander huisje te gaan zoeken en te gaan verhuizen zonder hem er verder over in te lichten. Nu is mijn vraag wat vinden jullie hiervan en is dit egoistisch van mij om tedoen? Ik weet me er gewoon geen raad mee. Help me.. Wat moet ik bijv. vanavond zeggen? Ik voel op dit moment zoveel haat!!
Hij is egoistisch geweest door vreemd te gaan. Dat jij nu weg wil lijkt me niet meer dan een normale reactie. Is het niet mogelijk op ZIJN spullen buiten te zetten in plaats van dat jij weg gaat?
Waarom zou je toch nog met hem praten erover, terwijl je zelf er klaar mee bent? Hooguit om hem mede te delen dat jullie uit elkaar gaan en jij een huis voor jezelf gaat zoeken dan. Dat zou ik dan weer wel vertellen. Waarom dat verzwijgen?

Hebben jullie zakelijk gezien de boel op orde, qua boedelscheiding en dat soort zaken, bv vastgelegd in een samenlevingscontract?
Waarom zou je 'stiekem' een ander huis zoeken, waarom niet openlijk? Als je er echt klaar mee bent, dan bevestig je dat vanavond nog eens (ik neem aan dat je het al verteld hebt maar dan nog maar een keer als hij het niet wil horen).

Wat ik mis in je verhaal: waar zit je nu? En hij? Je zult een tussenoplossing moeten vinden voor nu. Jij bij je ouders of hij bij een vriend o.i.d..
Helemaal niks tegen hem zeggen en gewoon verhuizen lijkt mij niet slim.

Je haalt dan een boel gedonder op je hals met hem, en je sluit het voor jezelf niet goed af.

Ik zou het juist uitspreken:

Dit is er gebeurd, daar ligt mijn grens, en daarom scheiden hier onze wegen.

Daar heb je ook in volgende relaties naar mijn idee veel meer aan, omdat je nu, bij deze meneer die je zo kwetst, opkomt voor je gevoel van zelfrespect en eigenwaarde.

Als je stilletjes weggaat, mis je dat stukje verwerking.

Sterkte!
@zwieber Ik kan zijn spullen buiten zetten maar heb gewoon geen zin in gedoe meer. Wil er nu echt een punt achter zetten en verder gaan met mijn leven. Hij zo te zien niet want hij zit me nu al te smeken en daar heb ik echt geen kracht meer voor om daar naar te luisteren.

@Tia dalma nee geen samenlevingscontract maar ik zou ook niet eens alles mee nemen gewoon mijn eigen dingen.

@Haley dat is het hem dus, ik heb het hem niet verteld. Ik heb al eens eerder hier een eind aan proberen te maken maar toen had hij me weer omgepraat om het toch nog eens te proberen. Hij zou veranderen (achteraf alleen maar praatjes). Ik ben nu thuis en hij is op z'n werk. Als hij thuis komt zouden we praten. Nu heb ik dus vanochtend al met een makelaar gebeld die wel een appartement beschikbaar heeft en ik kan het morgen al overmorgen al gaan bezichtigen.
Hij heeft jullie relatie meermalen op het spel gezet en is daarmee nu verbroken. Ik zou geen gesprek meer aangaan en verhuizen. Mooie woorden helpen niet meer na zoveel verbroken beloftes.
quote:weetmegeenraad schreef op 15 oktober 2009 @ 13:48:

@zwieber Ik kan zijn spullen buiten zetten maar heb gewoon geen zin in gedoe meer. Wil er nu echt een punt achter zetten en verder gaan met mijn leven. Hij zo te zien niet want hij zit me nu al te smeken en daar heb ik echt geen kracht meer voor om daar naar te luisteren.

@Tia dalma nee geen samenlevingscontract maar ik zou ook niet eens alles mee nemen gewoon mijn eigen dingen.

@Haley dat is het hem dus, ik heb het hem niet verteld. Ik heb al eens eerder hier een eind aan proberen te maken maar toen had hij me weer omgepraat om het toch nog eens te proberen. Hij zou veranderen (achteraf alleen maar praatjes). Ik ben nu thuis en hij is op z'n werk. Als hij thuis komt zouden we praten. Nu heb ik dus vanochtend al met een makelaar gebeld die wel een appartement beschikbaar heeft en ik kan het morgen al overmorgen al gaan bezichtigen.Als je bang bent omgepraat te worden, ga dan het gesprek niet aan. Daarvoor ben je te kwetsbaar. Ga en laat hem maar. Laat je geen schuldgevoel aanpraten want hij heeft het over zichzelf uitgeroepen.
Ik zou wel een afspraak met die makelaar maken.. en gewoon kijken hoe het gesprek vanavond loopt.

Dan kun je vanavond beslissen of je hem vertelt over je afspraak of niet.

Succes meid... ik ken het gevoel dat je nu gewoon verder wilt, maar dat je bang bent dat je je weer om laat praten omdat bij elkaar blijven toch wel erg veel makkelijker lijkt.
Je wilt hem dus niks zeggen, en "gewoon" stiekem verhuizen omdat je bang bent dat hij je ompraat? Maar dat kan hij toch helamaal niet doen als jij achter je beslissing staat?

Heel raar en onvolwassen ook.
@cornflower ik heb hem wel gelijk gezegd dat hij flink over mijn grens is gegaan en dat het wat mij betreft klaar is en dat hij het niet waard is om al die tijd zoveel energie hier in gestoken hebben. Maar jah dan begint hij weer met praatjes en daar heb ik dan weer zo'n zwakte voor en dat is het waar ik eigenlijk voor wegloop.. Wil niet meer praten wil verder met mijn leven!
Dus je hebt hem nog niet verteld dat je een punt zet achter jullie relatie? Tja, daar zou ik toch eerst mee beginnen. En ompraten? Welnee, gewoon voet bij stuk houden, maximaal 3 keer herhalen en dan einde gesprek. Maar zoals ik al zei, dan moet je wel een plan hebben. In dit geval denk ik dat het erg moeilijk wordt om hem de deur uit te krijgen dus ik zou wat spullen gepakt in de auto hebben staan en zelf de nacht ergens anders doorbrengen (en later terugkomen voor de rest).

Nogmaals: Vertel hem hoe het gaat gebeuren. Over de afwikkeling kan worden onderhandeld maar niet over het feit dat het hier eindigt.
Eens met Sharra.

Verbreek gewoon deze rotrelatie en verhuis, openlijk.
quote:domnaiefmutsje schreef op 15 oktober 2009 @ 13:49:

Hij heeft jullie relatie meermalen op het spel gezet en is daarmee nu verbroken. Ik zou geen gesprek meer aangaan en verhuizen. Mooie woorden helpen niet meer na zoveel verbroken beloftes.Zo voel ik het ook.. Praten heeft geen zin meer en veranderd ook niet aan de situatie!
Volgens mij ben je er al 300% uit maar wil je gewoon dat gesprek van vanavond niet, geen enkel gesprek meer. Pak je spullen en ga naar een vriendin. Zorg dat je dat appartement krijgt en haal de rest van je spullen op. Als hij inderdaad een scene maakt zou ik zeggen : lieve schat, hou je een beetje in, ik vind dat ik het nog heel netjes afhandel op deze manier. Hoop dat je heeeeel gelukkig wordt, maar niet met mij.
quote:sharra schreef op 15 oktober 2009 @ 13:52:

Je wilt hem dus niks zeggen, en "gewoon" stiekem verhuizen omdat je bang bent dat hij je ompraat? Maar dat kan hij toch helamaal niet doen als jij achter je beslissing staat?

Heel raar en onvolwassen ook.Ben niet zo zeer bang om omgepraat te worden maar praten veranderd in mijn ogen niets. Dus waarom zou ik energie gaan stoppen in een gesprek met hem. Wat schiet ik daar mee op.
ik ben ook weggegaan toen mijn ex vreemdging, maar het heeft wel 1,5 jaar geduurd eer ik mijn eigen (!!!) spullen terughad.

die zou ik dus eerst eens even veiligstellen!

enne: sterkte en succes
quote:Haley schreef op 15 oktober 2009 @ 13:52:

Dus je hebt hem nog niet verteld dat je een punt zet achter jullie relatie? Tja, daar zou ik toch eerst mee beginnen. En ompraten? Welnee, gewoon voet bij stuk houden, maximaal 3 keer herhalen en dan einde gesprek. Maar zoals ik al zei, dan moet je wel een plan hebben. In dit geval denk ik dat het erg moeilijk wordt om hem de deur uit te krijgen dus ik zou wat spullen gepakt in de auto hebben staan en zelf de nacht ergens anders doorbrengen (en later terugkomen voor de rest).

Nogmaals: Vertel hem hoe het gaat gebeuren. Over de afwikkeling kan worden onderhandeld maar niet over het feit dat het hier eindigt.Ik wil het hem uiteindelijk wel gezegd hebben maar omdat ik hier nog moet zijn totdat ik iets anders heb, wil ik het nog ff stil houden. Omdat ik anders geen rust krijg en het laatste wat ik wil is lastig gevallen worden door hem. Kan ook niet bij familie en/of vrienden blijven tijdelijk want wonen niet in de buurt. We zijn onlangs verhuisd en ik moet hier wel zijn voor werk dus dat lukt niet.
@tuffers thnx.. Ik breng dit weekend sowieso ff wat belangrijke spullen naar me moeder toe.
Dan zou ik zijn verhaal aanhoren en zeggen dat je even tijd nodig hebt om alles op een rij te zetten en te beslissen wat je wilt. Met het nadrukkelijke verzoek dat te respecteren en je dus ook even met rust te laten.
quote:weetmegeenraad schreef op 15 oktober 2009 @ 13:52:

@cornflower ik heb hem wel gelijk gezegd dat hij flink over mijn grens is gegaan en dat het wat mij betreft klaar is en dat hij het niet waard is om al die tijd zoveel energie hier in gestoken hebben. Maar jah dan begint hij weer met praatjes en daar heb ik dan weer zo'n zwakte voor en dat is het waar ik eigenlijk voor wegloop.. Wil niet meer praten wil verder met mijn leven!

Pff, ik ken het uit eigen ervaring, die praatjes zuigen en verwarren.

Nogmaals sterkte meid, even door de zure appel heen op jouw manier, dan heb je straks je eigen leven weer voor je.

@hariboo ja dat is het hem. Hij zegt we hebben het er vanavond nog wel over. Terwijl ik denk d'r valt niks mee over te hebben. Het maakt me toch alleen maar boos en gefrustreerd wat schiet daar mee op! Wil ook echt geen emotie tonen in zijn buurt en als ik vanavond nog in gesprek ga met hem weet ik niet of ik dat wel onder controle kan houden..
Je hebt hem al een paar keer vergeven en toch is de verleiding voor hem te groot om jou trouw te zijn. Hij beloofd veel maar de feiten spreken voor zich dat hij het steeds blijft doen.

Ik zou het wel weten. Hier ga je niet gelukkig mee worden. Want het leven is 1 verleiding, en hij kan er niet mee omgaan.

Ik zou voor mijzelf kiezen. Want erg serieus neemt hij jou ook niet. Want dan zou het zeker niet vaker zijn voorgekomen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:weetmegeenraad schreef op 15 oktober 2009 @ 14:08:

@hariboo ja dat is het hem. Hij zegt we hebben het er vanavond nog wel over. Terwijl ik denk d'r valt niks mee over te hebben. Het maakt me toch alleen maar boos en gefrustreerd wat schiet daar mee op! Wil ook echt geen emotie tonen in zijn buurt en als ik vanavond nog in gesprek ga met hem weet ik niet of ik dat wel onder controle kan houden..Je kunt het simpelweg afdoen door te zeggen dat je nog niet toe bent aan een gesprek en zeggen dat je hem laat weten als jij zover bent. Als hij toch begint, afkappen.
quote:Hariboooo schreef op 15 oktober 2009 @ 14:05:

Dan zou ik zijn verhaal aanhoren en zeggen dat je even tijd nodig hebt om alles op een rij te zetten en te beslissen wat je wilt. Met het nadrukkelijke verzoek dat te respecteren en je dus ook even met rust te laten.Ja dit ga ik doen en voor de rest ga ik er niet veel op in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven