Toch voor diploma B gaan?
donderdag 15 oktober 2009 om 10:10
Mijn dochtertje is 7 jaar.
Ze heeft een roerig zwemverleden.
toen ze met A bezig was,moest ze op dokteradvies een jaartje stoppen ivm constante ontstoken oor en de kattekrabziekte.
Ze pikte elke bacterie op en werd daar erg ziek van.
Nu heeft ze A gehaald,daar heeft ze een jaar over gedaan,in de vakantie heeft ze turbogezwommen,waardoor ze het eerder had.
Nu is ze sinds de zomervakantie bezig voor B. En dat gaat niet lekker. Juf zegt dat ze conditioneel zwak is en het duiken door gat gaat niet goed.
Haar bloeddruk is veel te laag,waardoor ze als een flauwgevallen is(gelukkig niet in zwembad)
Ze is erg moe,ik denk nog steeds nasleep van d ekattekrabziekte.
Als ik er met andere mensen over praat,vinden ze dat ik moet doorzetten met haar. Ik zelf vind het welletjes.
Wat is de toegevoegde waarde van B?
Wie zijn kind heeft ook alleen A?
Ik word er zo radeloos van..
Ze heeft een roerig zwemverleden.
toen ze met A bezig was,moest ze op dokteradvies een jaartje stoppen ivm constante ontstoken oor en de kattekrabziekte.
Ze pikte elke bacterie op en werd daar erg ziek van.
Nu heeft ze A gehaald,daar heeft ze een jaar over gedaan,in de vakantie heeft ze turbogezwommen,waardoor ze het eerder had.
Nu is ze sinds de zomervakantie bezig voor B. En dat gaat niet lekker. Juf zegt dat ze conditioneel zwak is en het duiken door gat gaat niet goed.
Haar bloeddruk is veel te laag,waardoor ze als een flauwgevallen is(gelukkig niet in zwembad)
Ze is erg moe,ik denk nog steeds nasleep van d ekattekrabziekte.
Als ik er met andere mensen over praat,vinden ze dat ik moet doorzetten met haar. Ik zelf vind het welletjes.
Wat is de toegevoegde waarde van B?
Wie zijn kind heeft ook alleen A?
Ik word er zo radeloos van..
donderdag 15 oktober 2009 om 17:22
Het zwemdiploma A is veel uitgebreider tegenwoordig dat het vroeger was. De toegevoegde waarde van B is niet eens zo heel veel. Mijn dochter deed over A 1.5 jr. en over B 6 weken, dat zegt al iets. Het enige wat het verschilt is dat het gat verder zit en kleiner is. Ze langere afstanden moeten zwemmen en met borstcrawl moeten ze armen en benen goed doen (dacht dat me A genoeg was dat of armen of benen goed gingen). Dus ik zou zeggen: stop er lekker mee en wie weet ooit als ze het zelf graag wil.
vrijdag 16 oktober 2009 om 22:54
mijn zoontje is al bijna 2 jaar bezig voor zijn A diploma
in de vakantie;s duikt hij zo het water in, zwemt lang onder water,
zodra hij A heeft, stoppen we er mee
B voegd naar mijn mening niks toe, alles wat ze met A leren krijgen ze bij B ook, alleen de afstanden bv onder water zwemmen en zo is langer
kijk gewoon aan wat je dochter kan
in de vakantie;s duikt hij zo het water in, zwemt lang onder water,
zodra hij A heeft, stoppen we er mee
B voegd naar mijn mening niks toe, alles wat ze met A leren krijgen ze bij B ook, alleen de afstanden bv onder water zwemmen en zo is langer
kijk gewoon aan wat je dochter kan

zondag 18 oktober 2009 om 12:38
Borstcrawl voor een b-diploma? Hell, als dat 'in mijn tijd' zo was had ik nevernooitniet dat b-diploma gehaald. Ik kan schoolslag op mijn buik en mijn rug. En door gaten zwemmen hoefde ik ook al niet, ik moest gewoon tot een bepaalde streep onder water zwemmen. Heb daarna nog wel geprobeerd een zwemslagen diploma en een reddingsbrevet te halen (moest voor schoolzwemmen), maar bij de één ben ik gestrand op borstcrawl (rugcrawl kan ik wel, da's makkelijker) en bij de ander op het opduiken van talloze dingetjes.
Ik denk dat het goed is om nu te stoppen met zwemles hoor, anders krijgt ze een hekel aan zwemmen en da's toch ook niet leuk. Ik zou wel een andere sport gaan doen met d'r (en dan bedoel ik niet alleen 'spelen', 'spelen' is geen sport) om haar conditie te verbeteren.
Ik denk dat het goed is om nu te stoppen met zwemles hoor, anders krijgt ze een hekel aan zwemmen en da's toch ook niet leuk. Ik zou wel een andere sport gaan doen met d'r (en dan bedoel ik niet alleen 'spelen', 'spelen' is geen sport) om haar conditie te verbeteren.
zondag 18 oktober 2009 om 13:18
Ik háátte zwemmen vroeger en heb dus ook alleen een A-diploma. Ben het later wel leuk gaan vinden en heb nog duikcursussen e.d. gedaan. Kan dus prima zwemmen maar heb geen B-diploma. Zie de toegevoegde waarde er ook niet van. Zeker niet als je ziet wat je nu allemaal voor je A diploma al moet doen, wat ik vroeger allemaal niet hoefde.