hoeveel bedraagt jullie jaarlijkse waterrekening

15-10-2009 20:44 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben onze waterrekening gekregen en dat was iets van een 600 ¤ voor een heel jaar.Mij leek dat nog te doen (komt ongeveer op een 60 ¤ per maand) maar nu zei iemand me dat dit ongeoofelijk veel is, klopt dit????
Ik vind 't behoorlijk veel!!! hoeveel mensen wonen er bij jou in huis? Onze waterrekening is 150,00 per jaar... 2 personen.
wij hebben overigens geen bad
Dat is wel heel erg veel.. Wij zijn met 2 mensen en we hebben een rekening van zo'n 120 euro per jaar..
Hier 120 euro met 3 personen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hier ook, 37,50 per kwartaal. 2 volwassenen en 1 kindje.
Ik ben alleen en betaal per kwartaal 50 euro, maar ik krijg altijd geld terug aan het einde van het jaar. 600 euro lijkt me inderdaad wel erg veel
150 euro voor 2 personen waarvan er 1 heel lang onder de douche staat. Bovendien hebben we een bad.

Dus ja het is erg veel wat jij betaald.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
50 euro in de 3 maanden, 3 personen
Bedoel je de rekening van het waterschap misschien?

Maar toch is het dan nog erg veel.

ons voorschot van het verbruik van water is 16,50 per maand met twee personen.

Aan het waterschap betalen we 50 per maand, en dat 5 maanden lang.
Mhh, wij zitten toch al gauw op 20 per maand, dus 240 per jaar, ik vind dat eigenlijk best veel. We zijn maar met zijn tweeen tenslotte. We hebben er dan wel een tuin bij die af en toe water nodig heeft, vooral omdat we veel planten in potten hebben staan. Regenwater vangen we zoveel mogelijk op maar afgelopen zomer hebben we af en toe wel de tuinslang moeten gebruiken.

Misschien woon je in een gemeente waar je EN je waterrekening betaald EN de waterschapsbelasting? Want dan zou dit bedrag best kunnen kloppen.
600 euro per jaar? Dat is wel heel erg veel. wij betalen 19 euro per maand en meestal moeten we 15 a 20 euro bijbetalen bij de jaarafrekening. Wij zijn met 2 volwassenen, waarvan er 1 heel lang onder de douche staat en 2 kleine kinderen, dus de wasmachine draait hier dagelijks. De waterschapslasten zijn ongeveer 240 euro per jaar maar die betalen we apart.
Jee, hier ¤410,00 per jaar, zon 40 euro per maand met zn tweeen. Daarvan is ¤260,00 voor het waterschap. Dit alles bij een waterverbruik van gemiddeld 130 kubieke meter. En dat kost zonder vastrecht etc maar ¤125,00 per jaar. Ze weten het wel op te plussen zeg.
wij zijn geschat op ¤ 52 per 3 maanden voor 2 personen in een eensgezinswoning. ben benieuwd wat de eerste jaarrekening wordt.
Ik woon alleen en betaal geloof ik iets van 5 euro in de maand.
Ik betaal zo'n 15 euro per maand met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen. Daarbij hebben we een bad en kijk ik niet hoe vaak ik het badje buiten volgooi enz. Wij verbruiken tussen de 100 en 110 m3 per jaar.
Net de jaarafrekening gehad:

113 kuub gebruikt, kost E 213,= voor een heel jaar, voor 2 personen. Ik vind het echt bizar goedkoop, vergeleken met de energierekening.
Wij betalen voor 2 personen 78 euro per kwartaal.

312 euro per jaar dus.

Ik schrik er haast van hoe weinig anderen hier maar betalen!!!
heel erg veel, die van ons is ¤252,- per jaar voor 6 pers (waarvan 4 kinderen) en we hebben een wasmachine, droger en afwasmachine
Whatever, I do what I want
maar dat is dus water en geen waterschap
Whatever, I do what I want
Ik denk dat je even moet kijken of het alleen water is of misschien ook nog gemeentelijke belastingen. Bij ons in de regio betaal je via de waterrekening ook de afvalstoffenheffing en nog iets wat ik even niet meer weet, en dat maakt het behoorlijk duur, terwijl het water zelf niet zo veel kost.
We zijn met twee personen en betalen 30 euro per kwartaal. Aan het eind van het jaar krijgen we een paar euro terug of moeten we klein bedrag betalen, maar niet meer dan 10 euro.
25 euro per maand voor 4 personen, aan het eind van het jaar krijg ik altijd geld terug maar ik laat mezelf liever wat hoger inschatten dan dat ik bij moet betalen. Ik was wel heel veel en de kinderen staan vaak en lang onder de douche.
320 euro voor 5 personen. Er wordt vééél gewassen en gedouched.

De tuin wordt met grondwater besproeid.

600 euro is dan toch echt wel veel.
ja, wij zijn met twee volwassen en 1 dochter van 13 jaar die heel lang onder de douche staat, maar ik begrijp er niets van hoor .We nemen ieder van ons twee maal een douche per week ( dat zijn er dus 6)en voor de rest is het opfrissen aan de lavobo, we hebben zelfs geen bad.Ik ga dit toch eens laten nakijken hoor, ik heb hier dus nooit bij stilgestaan he,blijkbaar zaten we daar vorig jaar ook al aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven