inleveren ov-kaart
vrijdag 16 oktober 2009 om 19:42
Ik heb een vraag omtrent het inleveren van de ov studentenkaart.
Ik las achterop de ov-kaart dat deze ingeleverd dient te worden op het moment dat je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Ik heb vier jaar recht gehad op studiefinanciering ik ben nu vijfde jaars en krijg geen studiefinanciering meer. Ik heb nog wel mijn ov kaart. Ik vroeg mij dus af, had ik de ovkaart meteen moeten inleveren toen mijn studiefinanciering stopte of moet deze ingeleverd worden op het moment dat je op school uitgeschreven wordt, wanneer ik dus geslaagd ben?
Hierover telefonisch contact gehad met de ib groep ze vertelden mij dat ik hem binnen vijf dagen nadat ik op school ben uitgeschreven in moet leveren. (ook als je 5de jaars bent) Dat zou volgende maand zijn dan zit mijn studie erop. Nu las ik net bij toeval op de site van de ib groep wederom dat je hem moet inleveren op het moment dat je studiefinanciering stopt. Nu begrijp ik het niet meer! Weet iemand hoe dit precies zit?
Moet je ov kaart ingeleverd worden op het moment dat je geen recht meer hebt op studiefinanciering? Of op het moment dat je op school wordt uitgeschreven omdat je geslaagd bent? (in mijn geval als vijfdejaars)
Ik las achterop de ov-kaart dat deze ingeleverd dient te worden op het moment dat je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Ik heb vier jaar recht gehad op studiefinanciering ik ben nu vijfde jaars en krijg geen studiefinanciering meer. Ik heb nog wel mijn ov kaart. Ik vroeg mij dus af, had ik de ovkaart meteen moeten inleveren toen mijn studiefinanciering stopte of moet deze ingeleverd worden op het moment dat je op school uitgeschreven wordt, wanneer ik dus geslaagd ben?
Hierover telefonisch contact gehad met de ib groep ze vertelden mij dat ik hem binnen vijf dagen nadat ik op school ben uitgeschreven in moet leveren. (ook als je 5de jaars bent) Dat zou volgende maand zijn dan zit mijn studie erop. Nu las ik net bij toeval op de site van de ib groep wederom dat je hem moet inleveren op het moment dat je studiefinanciering stopt. Nu begrijp ik het niet meer! Weet iemand hoe dit precies zit?
Moet je ov kaart ingeleverd worden op het moment dat je geen recht meer hebt op studiefinanciering? Of op het moment dat je op school wordt uitgeschreven omdat je geslaagd bent? (in mijn geval als vijfdejaars)
vrijdag 16 oktober 2009 om 19:47
Je moet de kaart inleveren als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Anders zou je hem nog maanden kunnen houden ook al heb je geen studiefinanciering meer. Dat klopt natuurlijk niet.
Elke maand dat je de kaart nog hebt terwijl het niet mag moet je een boete betalen. Dus als ik jou was zou ik hem maar heel snel inleveren.
Elke maand dat je de kaart nog hebt terwijl het niet mag moet je een boete betalen. Dus als ik jou was zou ik hem maar heel snel inleveren.
vrijdag 16 oktober 2009 om 19:51
Ik was er al een beetje bang voor. Blijkbaar heb ik dus een niet al te snuggere helpdeskmedewerkster aan de telefoon gehad. Zucht.
Ik dacht na haar antwoord dat het mogelijk is dat je je ov kaart mag gebruiken zolang je nog studeert ook als je geen studiefinanciering meer krijgt. Mevrouw zei ook zoiets als "nee dat is nog niet zo dat dan ook meteen de ov stopt, dat gaat misschien in de toekomst nog gebeuren"
Zou wel echt balen zijn dat is 68 euro per maand!
Ik dacht na haar antwoord dat het mogelijk is dat je je ov kaart mag gebruiken zolang je nog studeert ook als je geen studiefinanciering meer krijgt. Mevrouw zei ook zoiets als "nee dat is nog niet zo dat dan ook meteen de ov stopt, dat gaat misschien in de toekomst nog gebeuren"
Zou wel echt balen zijn dat is 68 euro per maand!
vrijdag 16 oktober 2009 om 19:52
Ik krijg al een jaar geen stufi meer maar je OV kaart kun je gewoon houden. Je moet dan bij de IB groep aangeven dat je een 0-lening wilt met OV kaart. Je krijgt dan geen geld maar de OV kaart kun je nog gebruiken. Als je studie afgelopen is moet je hem uiteraard wel inleveren. Een ov-kaart bij een 0-lening wordt ook omgezet in een gift wanneer je je diploma haalt.
Wel even opletten dat je niet over de bijverdien grens heengaat... dan moet je hem ook inleveren!
Wel even opletten dat je niet over de bijverdien grens heengaat... dan moet je hem ook inleveren!
vrijdag 16 oktober 2009 om 19:54
Vorig jaar februari heb ik hem ingeleverd, ben in januari geslaagd.
Toevoeging, ik had ook een lening, dus ik kan me heel goed voorstellen dat wat eerder gezegd is, dat je het aan moet vragen, maar daar heb ik geen idee van. Ik weet wel dat ik geen boete heb gekregen en ik ben toch echt een half jaar laten afgestudeerd.
Toevoeging, ik had ook een lening, dus ik kan me heel goed voorstellen dat wat eerder gezegd is, dat je het aan moet vragen, maar daar heb ik geen idee van. Ik weet wel dat ik geen boete heb gekregen en ik ben toch echt een half jaar laten afgestudeerd.
vrijdag 16 oktober 2009 om 19:55
Ik heb ook langer dan 4 jaar over mijn studie gedaan, maar wel mijn ov-kaart kunnen behouden. De truc was toen om een lening bij IBG aan te vragen en die op 0 euro te zetten. Werd destijds ook geadviseerd door de IBG. Je hebt namelijk na je 4 jaar stufi nog wel 3 jaar recht op een lening en daarbij ook op je OV-kaart.
Dit is inmiddels wel een jaar of 5 geleden.
Dit is inmiddels wel een jaar of 5 geleden.
I\'m not unfaithful, but I\'ll stray when I get a little scared.

vrijdag 16 oktober 2009 om 19:57
Je krijgt 4 jaar prestatiebeurs (ervanuitgaande dat je een 4-jarige studie doet). Als je daarna nog niet klaar bent, houdt je beurs op, maar krijg je een zogenaamde nul-euro-lening. Die kan je na afloop van je prestatiebeurs nog 3 jaar voortzetten.
Je hoeft je OV pas in te leveren als je afgestudeerd bent (niet meer ingeschreven bij je onderwijsinstelling) of als de 3 jaar van je nul-euro-lening 'op' zijn.
Volgens mij werkt het zo...
Je hoeft je OV pas in te leveren als je afgestudeerd bent (niet meer ingeschreven bij je onderwijsinstelling) of als de 3 jaar van je nul-euro-lening 'op' zijn.
Volgens mij werkt het zo...
vrijdag 16 oktober 2009 om 19:57
En daarnaast, snel zijn ze niet bij de IB groep, behalve als je een fout begaat, dan zijn ze er als de kippen bij om boetes te innen.
Zo had ik dat met particulier en ziekenfonds. Ik was particulier verzekerd en iedere zoveel maanden moest ik dat bewijzen, was ik vergeten, hup een dikke boete in de bus.
Zo had ik dat met particulier en ziekenfonds. Ik was particulier verzekerd en iedere zoveel maanden moest ik dat bewijzen, was ik vergeten, hup een dikke boete in de bus.

vrijdag 16 oktober 2009 om 19:58
quote:Helse_Heidi schreef op 16 oktober 2009 @ 19:55:
Ik heb zover ik weet nooit een 0-lening aangevraagd.
Als je niets stopzet gaat automatisch je leenperiode in. Je hoeft niet specifiek iets aan te vragen.
Overigens is er veel spraakverwarring, je stufi stopt op het moment dat je geen recht meer hebt op stufi, daar valt de leenperiode ook onder. Jouw basisbeurs is gestopt meer je hebt nog wel recht op stufi, maar dan in de vorm van een lening, dat noemt men nog wel stufi.
Ik heb zover ik weet nooit een 0-lening aangevraagd.
Als je niets stopzet gaat automatisch je leenperiode in. Je hoeft niet specifiek iets aan te vragen.
Overigens is er veel spraakverwarring, je stufi stopt op het moment dat je geen recht meer hebt op stufi, daar valt de leenperiode ook onder. Jouw basisbeurs is gestopt meer je hebt nog wel recht op stufi, maar dan in de vorm van een lening, dat noemt men nog wel stufi.
vrijdag 16 oktober 2009 om 19:58
vrijdag 16 oktober 2009 om 19:59
Ik heb ook wat langer dan 4 jaar over m'n studie gedaan en heb na die 4 jaar studiefinanciering een 0-lening aangevraagd. Dan leen je niks, maar heb je wel recht op een OV jaarkaart, toch wel aantrekkelijk voor die paar maanden. Volgens mij hadden ze dat toen zelfs zelf al aangepast, maar dat weet ik niet zeker meer. Toen ik klaar was met m'n studie heb ik 'm ingeleverd voor de 5e werkdag na de maand dat ik er geen recht meer op had.