Gezondheid alle pijlers

Echinaforce van A. Vogel

27-09-2009 01:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week een flesje druppels gekocht omdat ik voor de zoveelste keer verkouden ben nadat ik al weken vitamine pillen slik.

Ik drink de druppels nu 2-3x per dag maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het echt helpt. Dus ik vraag me af na hoeveel dagen je het merkt? En of het ook wel echt werkt want ik vind het wel vies spul.
quote:huma schreef op 16 oktober 2009 @ 16:48:

Als het als een kruidengeneesmiddel verkocht wordt dan vraag ik mij af of die slappe Vogel-druppeltjes evenveel effect hebben op het niet verkouden worden als de 200 keer krachtigere capsules.

Het is geen geneesmiddel en zo wordt het ook niet verkocht. Het wordt verkocht als supplement. Dat betekent dat men van alles kan beweren maar dat het niet gecontroleerd wordt.

Als je hoofdpijn hebt, heeft het slikken van een pilletje waar 200 keer zo weinig werkzame stof in zit weinig als de alledaagse aspirine niet veel zin.

Nogmaals aspirine is een geneesmiddel, homeopathische middelen beslist niet, zo zijn ze niet geregistreerd en zo hoeven ze ook niet te voldoen aan dezelfde strenge wetgeving. Probleem is dat sommige supplementen gewoon erg gevaarlijk zijn, maar het mag gewoon verkocht worden omdat het een supplement is. Een goed voorbeeld is de B-caroteen, die kankerverwekkend is

I
quote:Liv schreef op 28 september 2009 @ 13:30:

Kun je beter af en toe naar de sauna gaan! Dat helpt beter.Ik vind de sauna lekker maar nooit geweten dat het ook goed voor je gezondheid is. Is dat echt zo?
quote:paloma schreef op 16 oktober 2009 @ 19:46:

[...]

Ik vind de sauna lekker maar nooit geweten dat het ook goed voor je gezondheid is. Is dat echt zo?

Ja, is echt zo!

Heb dit even van een site geplukt:

"Zelfs na al die jaren gaan er nog steeds de wildste geruchten de ronde over de gezondheidsaspecten van een saunabeurt. Op deze pagina beantwoorden wij de meeste vragen - wat sauna doet, wat het niet doet, wanneer sauna iets voor u is, en wanneer net nièt.

Is sauna gezond?

Beslist. Een sauna ontspant, kalmeert, reinigt, vergemakkelijkt de ademhaling en stimuleert het gevoel van gezondheid en welzijn. Sauna is bovendien een zegen voor de huid (daarover straks meer), maar de voornaamste verdienste van regelmatig (maar matig!) saunagebruik merkt u niet zo meteen. Sauna traint immers uw lichaam, en bouwt uw weerstand tegen temperatuurschommelingen geleidelijk op. Mocht u een statistiek hebben bijgehouden van het aantal verkoudheden dat u jaarlijks oploopt, zou u dat aantal drastisch zien slinken zodra u een regelmatige saunabezoeker wordt. Zelfs uw weerstand tegen griepepidemies neemt gevoelig toe."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven