conformeren

15-10-2009 21:02 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem/bepaald gedrag

ik, een vrouw van bijna 40 jaar en net uit een lange relatie, 18 jaar, vraag me af hoe het nu verder gaat. Heb nu een sv, maar vraag me af hoe ik me ga gedragen in een volgende relatie, mijn vorige relaties waren n.l. met mannen die "gered" moesten worden, niet echt natuurlijk en ook niet bewust, maar volgens mij, er is altijd iets niet goed, ze zien er goed uit ,vlotte babbel maar daarachter zit veel meer, schulden, drankproblemen, geen verantwoordelijkheids gevoel en de eerste had losse handje en weinig woorden, zijn er vrouwen die zich hierin herkennen en het nu anders(beter) doen. ik hoop dat ik wijzer ben geworden en nu eerder doorloop.

In afwachting van reacties.
Ik doe wat ik doe en vraag niet waarom
Hoi,Geestje

Ik worstel met hetzelfde probleem,heb ook altijd dit soort relaties gehad.Ben me er nu in aan het verdiepen waar dat vandaan komt en hoe ik er anders mee om kan gaan.Blijkt dat veel (zo niet alles) terug te leiden is naar wat je in je vroege jeugd hebt meegemaakt.Bij mij klopt dit aardig..Het is heel confronterend om daar mee bezig te zijn,maar ik wil er nu eens mee afrekenen,omdat ik vind dat ik een gezonde relatie verdien.Ja,het verstand komt met de jaren,haha.:)Wil mezelf dit gunnen en 'liever" voor mezelf worden.Heb het zo gehad met altijd maar de zorgzame,hulpverlenende rol op me te nemen! Ga dit alleen nog op mijn werk doen (werk in de zorg),lijkt me een goed voornemen!
haha ja hoor, komt er een drugs/alcohol/gokverslaafde man binnen een straal van 500 meter, ik val ervoor...

alle verstandige veilige mannen begrijpen me niet en zijn slaapverwekkend...

en waar ik behoefte aan heb, iemand die juist voor míj wil zorgen want ik kan ook wel wat hulp, aandacht en liefde gebruiken af en toe.

ik heb nu een vriend, sinds 2 jaar, die redelijk matig is in alle bovenstaande verslavingen en heel graag alle behoeftes van mij wíl vervullen maar het is vallen en opstaan hoor...

dus heel veel succes!
Dat je je ervan bewust bent, is al de helft van de oplossing, denk ik. Ik heb mijn eigen "ding" en ik ben me er nu EINDELIJK van bewust, kan het benoemen en omschrijven. Ik heb sindsdien nog geen nieuwe relatie gehad maar ik ga er vanuit dat er de eerstvolgende keer alerter op zal zijn!
@hmmmm:Zo herkenbaar..heb daar ook zo'n behoefte aan ,aan iemand die er ook voor mij is,die mij ook steunt en aandacht geeft.Dacht hem echt gevonden te hebben,alles klopte,dacht yes het bestaat toch!Maar helaas na een half jaar bleek dat deze man zijn verleden niet verwerkt had,met als gevolg dat hij mij uiteindelijk hard van zich afduwde..na 2,5 mnd break weer geprobeerd en nu 1 jaar later weer hetzelfde verhaal,hij verbrak de relatie weer.Hij was net in contact met een psycholoog,maar weet niet of hij dit nu alsnog doorzet.Maar goed,wil er mee zeggen dat er bij mij een omslag moet plaatsvinden,me op mezelf richten en daar maar eerst gelukkig mee zien te worden..
Heb je trouwens een SV omdat je het zelf leuk vindt of omdat hij dat leuk vindt?

(Testje: even kijken of je dit voor jezelf doet of voor de ander)

Lijkt me superlastig trouwens, om je altijd voor de foute mannen te vallen...
anoniem_91756 wijzigde dit bericht op 15-10-2009 21:42
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Op onbereikbare mannen val je als je zelf nog niet toe bent aan een relatie. Als je zelf eigenlijk niet alleen gelukkig kunt zijn. Anders heb je geen onbereikbare mannen nodig en laat je het wel. Puur omdat je jezelf beter gunt.

Dus als dat het probleem is, werk dan aan jezelf. Zodat je jezelf meer waard gaat vinden en alleen nog maar een relatie aangaat omdat dat leuker is dan je eigen superleuke leven en energie geeft, ipv kost.
quote:Geestje schreef op 15 oktober 2009 @ 21:02:

Ik heb een probleem/bepaald gedrag

ik, een vrouw van bijna 40 jaar en net uit een lange relatie, 18 jaar, vraag me af hoe het nu verder gaat. Heb nu een sv, maar vraag me af hoe ik me ga gedragen in een volgende relatie, mijn vorige relaties waren n.l. met mannen die "gered" moesten worden, niet echt natuurlijk en ook niet bewust, maar volgens mij, er is altijd iets niet goed, ze zien er goed uit ,vlotte babbel maar daarachter zit veel meer, schulden, drankproblemen, geen verantwoordelijkheids gevoel en de eerste had losse handje en weinig woorden, zijn er vrouwen die zich hierin herkennen en het nu anders(beter) doen. ik hoop dat ik wijzer ben geworden en nu eerder doorloop. In afwachting van reacties.

Actions speak louder than words.

Met andere woorden: uit het leven dat de man leidt kun je aflezen hoe het staat met zijn verantwoordelijkheidsgevoel en volwassenheid, niet uit zijn woorden. Vleiende koosnaampjes, zoete gedichten en romantische cadeautjes zijn eerder een contra-indicatie dan een aanbeveling. Ik geloof overigens niet dat de mens gemakkelijk breekt met gewoontes. Je zou een plan moeten hebben dat ertoe leidt dat je rustig kunt beoordelen hoe zo'n man in het leven staat én dat je in staat stelt zonder al te grote brokken afscheid van hem te nemen als hij niet bevalt.
@Madhe:precies,moet maar eerst een gelukkige relatie met mezelf zien te krijgen.Wordt wel steeds beter,weet ook beter wat ik wel en absoluut niet meer wil in een relatie.Weet ook dat ik beter verdien en moet dat heel goed in m'n gedachten houden..Vind het soms nog wel moeilijk hoor,maar van de andere kant,ben voor mijn laatste relatie ook 3 jaar alleen geweest met de kids en dat ging ook prima! Dus ik kan het wel..moet allen de kracht weer terugvinden,zit ook nog volop in verwerkingsproces (relatie is 5 weken voorbij).Maar ik wil zo graag sneller,geen pijn/verdriet en andere shit meer.Gewoon weer blij kunnen zijn.Weet ook wel dat het zo niet werkt ,maar ja..
mmmm..stil hier,dacht dat dit wel een interessant onderwerp was en voor veel mensen herkenbaar..jammer! Kan ook zijn dat het mij nu extra boeit i.v.m mijn eigen situatie,maar goed,we wachten af..
Ik reageer wel even hoor, dan kun je er toch nog even over praten als je dat graag wilt.

Wat wil je kwijt?
tja,dat ik druk bezig ben om uit te zoeken waarom je bepaalde types mannen en allemaal met problemen aantrekt/opzoekt terwijl je juist het tegenovergestelde wilt..zo stom..wil zo graag een relatie die ook eens rust brengt en die 'gewoon" klopt op alle fronten.En ja, weet nu dat ik daarin de omslag moet maken en ga dat ook zeker doen! Wil gewoon geen herhaling meer..jeetje zit er nu om te janken,bah! Maar ben blij dat je ff reageert Madhe..heb je nog tips die ik in dit proces kan gebruiken? Voel me er soms zo'n loser door..
Ik heb het idee dat ik heel veel van mezelf hou, maar ik val op moeilijke types, denk/hoop ook dat ik nu voor een lieve man ga vallen (ooit), laatst zei een bekende van me dat mijn leven waarschijnlijk altijd hoge pieken en diepe dalen zou kennen, lekkere opsteker, maar herken me zelf daar wel in, maar dan met een man zonder agressie, drank of schulden, wat ik wil wel is PASSIE. Of haal ik nu de dingen door elkaar?
Je hoeft je echt geen loser te voelen mirre. Juist dat gevoel zorgt dat je naar het type toetrekt waar je nooit een gezonde relatie mee kunt hebben.

Die rust moet je in jezelf zien te vinden. Niet in een ander. De bevestiging dat jij er mag zijn, en leuk bent, die moet je ook in jezelf zien te vinden. Door leuke dingen te doen, door keuzes te maken waar jij achter staat. Waar je blij van wordt.
Geestje, waarom stel je passie gelijk aan een heftig emotioneel leven? Passie, dat is een heel sterk gevoel. Een heel positief gevoel, waardoor je met je hele enthousiasme ergens voor kunt gaan. Daar hoeven geen hoge pieken of diepe dalen bij te komen kijken.

Dat is mijn mening tenminste. Passie, passie tussen twee personen is wanneer je elkaar versterkt in wie je bent op een hele positieve manier. Niet die pieken die na de hoge dalen komen. Dat is bullshit. Die moet je inderdaad niet verwarren met passie.
@ Madhe: I know,weet dat ik ook geen loser ben..ben meestal een sterke vrouw,gelukkig.Heb veel meegemaakt in relaties,voed mijn 2 dochters (13 en 9) alleen op en heb vorig jaar een studie van 3 jaar afgesloten.Doorzetten en sterk zijn is mij echt niet vreemd..maar ja,soms zit je er ff helemaal door en twijfel je aan alles.Komt ook dat ik nu midden in de verwerking van het eindigen van mijn relatie zit,ben nu zo emotioneel,en daar baal ik dan weer van..Maar vind die kracht steeds iets meer terug! En wil ook eerst de rust in mezelf terug vinden en de zaken op een rij zetten.Weet wel dat ik er mag zijn en toch kan het je door weer een 'mislukking"op relatiegebied aan het twijfelen brengen,damn..niet goed! Fijn dat je reageerde!
Mirre67, hoe herkenbaar, zie mezelf meestal als een "sterke vrouw" en ook gelukkig, studeer nu nog steeds, en heb ook veel doorzettingsvermogen, misschien ligt daar ons probleem, in ieder geval die van mij, wanneer een ander afhaakt in een relatie ga ik toch nog door, doorzetten en er iets van maken, maar nu positief voor mezelf, ik hoop het.

@Madhe leuk dat je zo meedenkt en schrijft, en inderdaad ik haal het door elkaar.
Passie wordt nogal eens verward met romantisch drama en hoogoplopende conflicten die gevolgd worden door een hartstochtelijke wiedergutmachung. Als dát is wat je zoekt dan zul je die stabiele relatie niet vinden, vrees ik.
@Geestje:Precies, misschien kan al dat doorzettingsvermogen ook tegen ons werken ,haha.In de zin dat je aan het beruchte dode paard blijft trekken...Kost veel energie en brengt zo weinig op.Maar ja ,als we ons er nu bewust van zijn,dan moet dat voor de toekomst toch goedkomen..Ik ben het iig wel van plan! en ik ben absoluut voor passie..maar als dat dan weer drama betekent,nou laat maar ff.. been there done that.Dan maar met een saaie meneer op de bank haha ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven