zwanger worden met behulp van persona

31-07-2007 20:07 21 berichten
Hallo,

Wij hebben een dochter van 11 maanden. In de tijd dat ik zwanger werd van haar was ik al een tijdje gestopt met de pil, was pilmoe. Op zich waren we niet bewust bezig met het maken/krijgen van een kindje, maar we waren er ons van bewust dat de kans erin zat. Dus toen ik zwanger was, was het kindje meer dan welkom.

Nu na 11 mnd begint het toch te kriebelen om te kijken of een 2e kindje ons ook gegund is. Ik weet dat je (bij een normale cyclus) tussen dag 10 en 14 het meest vruchtbaar bent.

Maar zijn er mensen die goede ervaring hebben met de "persona"? En met goede ervaring bedoel ik eigenlijk, zwanger geworden....

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Omdat ik niet tegen de pil kan, heb ik een aantal jaar de Persona gebruikt. Ik had toen geen actieve kinderwens, maar heb door de persona wel mijn cyclus heel goed leren kennen.

Ik ben de persona blijven gebruiken en was in 1x zwanger. Wat hielp was dat ik ook een hele regelmatige cyclus heb, en ik dus al door mijn eigen kennis van die cyclus wist wanneer ik vruchtbaar was.

Hij heeft mij dus erg geholpen! Zoon is inmiddels bijna 2, en de tweede mag bijna geboren worden!

Succes, Kinke
Hier ook persona gebruikt om de vruchtbare dagen goed uit te kienen :D

Toen ik na een miskraam weer zwanger probeerde te worden duurde dat een half jaar maar toen ik de persona gebruikte was ik die maand erop zwanger.

Tja.... toeval of niet, geen idee?!

Daarna dus nóg 2 miskramen gehad maar ik werd wel steeds dezelfde maand nog zwanger bij het gebruik van persona.

Ik had trouwens wel een vrij strakke cyclus.

Nu heb ik een zoontje en ben ik zat van de pil en dus gebruik ik weer persona,

alleen voorlopig niet om zwanger te worden :P

Hey wij gebruikten de persona 2 jaar als anticonceptie, omdat ik het niet zie zitten om de pil te gebruiken. Ik heb een vrij onregelmatige cyclus. Varierend van 28-35 dagen. (al naar gelang ik veel of weinig gestresst ben geweest in de maand:D).

2 jaar hardstikke goed gegaan, en toen we besloten om er voor te gaan, meteen zwanger.
Goh, wat een goede berichten!

Haha, alledrie gewoon snel zwanger met behulp van de persona! Parel, wat erg dat het ook mis ging. Gelukkig is het ook goed gegaan!

Als jullie weer wilden proberen om zwanger te raken/worden zouden jullie dit dan weer met de persona doen?

Ik had het apparaat maandag gekocht, maar was zondag ongesteld geworden. In de bijsluiter las ik dat je de ochtend nadat je ongesteld bent geworden moet starten met de persona. Hm balen, was ik natuurlijk net te laat....

Dus nog maar even wachten tot de volgende x.

Vonden jullie het apparaat handig in gebruik?
hey je kunt alsnog starten hoor (tot 5 dagen na de eerste dag) Om te starten moet je het grijze knopje indrukken (in die tijdsmarge) tot je de 1 ziet (van dag 1, meestal laat je dan los. Maar als je te laat bent kun je dat grijze knopje ook ingedrukt houden en dan verspringt hij langzaam, bij het juiste nummertje weer loslaten
oh bedankt joeppie!

Ik had de bijsluiter nog niet geheel doorgelezen :$, ga dat nu wel in het zonnetje doen.

Vond de bijsluiter ook wat vaag overkomen, hebben ze het steeds over je "regels", eeehm kunnen ze het beestje niet gewoon bij z'n naam noemen... Maar ook hier is de kans groot dat ik ergens overheen heb gelezen hoor.

Haha, ik ga het NU doorlezen!
quote:

Goh, wat een goede berichten!

Haha, alledrie gewoon snel zwanger met behulp van de persona! Parel, wat erg dat het ook mis ging. Gelukkig is het ook goed gegaan!

Als jullie weer wilden proberen om zwanger te raken/worden zouden jullie dit dan weer met de persona doen?

Ikke wel hoor :D, altijd makkelijk om te weten toch wanneer je je ei gepresenteerd krijgt toch?! ;)

Ik had het apparaat maandag gekocht, maar was zondag ongesteld geworden. In de bijsluiter las ik dat je de ochtend nadat je ongesteld bent geworden moet starten met de persona. Hm balen, was ik natuurlijk net te laat....

Dus nog maar even wachten tot de volgende x.

Vonden jullie het apparaat handig in gebruik?

Vind m nog steeds erg handig, moest de 1e maand wel erg wennen om binnen die tijden te kijken enzo of ik had alweer gepiest voor ik uberhaupt had gekeken of ik de test moest doen. :$

Maar de 2e maand ging al veel makkelijker omdat het lang niet zoveel testjes waren als de 1e maand.

Heb je hem nog goed ingesteld gekregen eigenlijk?

Die teststaafjes van persona werkten hier trouwens ook super als zwangerschapstest :D

Ik geloof dat ik na het baren van deze tweede (nu 33+ weken zwanger) wel uitgebaard ben...dus ik gebruik de Persona niet meer en heb hem uitgeleend aan iemand die hoopt zwanger te worden.

Maar zowiezo kende ik mijn cyclus na het gebruiken van de Persona zo goed, dat ik hem bij het zwanger worden van deze beeb niet eens nodig heb gehad. Ik wist het zo al...(en daarmee ben ik dus een van de gelukkigen die een superstrakke cyclus heeft)

Maar had ik een minder straks schema gehad, dan had ik hem zeker weer gebruikt. Ik vind het een ideaal systeem. Jammer alleen dat de persona niet werkt voor mensen met een langere cyclus dan 33 dagen...mijns inziens zou hij daarvoor juist heel fijn zijn geweest...misschien is het iets voor het "nog uit te vinden" topic..!

veel succes!! Kinke
Helaas ook een ervaring met de Persona, waarbij het nog steeds niet gelukt is.

Wij zijn ondertussen 3 jaar bezig en na 1 miskraam in december nog niet zwanger. Heb de Persona gebruikt, was wel regelmatig ongi, maar toch lukte het niet daarmee.

Ik ben nl toen zwanger geraakt door 2 onderzoeken in het zh.

Ik heb em nu dus ook aan de kant geschoven. Ik was door de Persona er teveel mee bezig. Nu kan ik het iets meer laten varen en we zien het wel weer.

Hoop voor jou dat het wel snel resultaat mag geven! Succes ermee!
parel hoe zie je dan aan een teststaafje dat je zwanger bent????

Ik ben inderdaad op dag 5 begonnen....ben benieuwd wanneer mijn eieren rijp zijn.
Het werkt als volgt:

Als je test

vanaf je NOD, dus 14 dagen na je eisprong en de 'eistreep' (als je

staafje met schuine kant naar links legt het rechterstreepje) is dik

blauw, (veel dikker dan de dunne l.streep) dan heb je ook een positieve zwangerschapstest...

Maar ik zou er niet blindelings vanuit gaan dat dit klopt; zou voor de zekerheid ook een gewone zw.schps.test doen.
Hoi, hoi,

Helaas moet ik ook zeggen dat de persona niet heeft geholpen om zwanger te worden. Het is wel heel handig om je cyclus te leren kennen, maar na een half jaar iedere keer testen met de persona was ik nog niet zwanger. Toen had ik er genoeg van. Ben er uiteindelijk mee gestopt. Ik werd er ook helemaal gespannen van. Na allerlei onderzoeken waar niets uitkwam zijn we maar gestopt met timen en nu ben ik zwanger van een tweeling.
Na 10 jaar de pil durde het 14 maanden voordat ik zwanger was. Na ons eerste kindje een paar maanden persona als antconceptie gebruikt. Nadat we besloten nog een kindje te willen in 1x zwanger. Ik zou het alleen niet te lang gebruiken want volgens mij ben je er dan echt elke dag mee bezig... het is wel goed als anticonceptie en om je cyclus te leren kennen. Succes.
Ook ik ben met behulp van de persona zwanger geworden. Bij het eerste kind duurde het 14 maanden voordat ik zwanger was Bij de tweede ben ik bij de zevende maand de persona gaan gebruiken en toen was het meteen raak. Het bleek namelijk dat mijn ei zich op een later tijdstip aandiende dan gebruikelijk is, Ongeveer tien dagen voor mijn ongi ipv veertien!

Ik ben er deze week ook weer mee begonnen in de hoop dat het snel raak zal zijn.

Succes!
Hier zijn zoveel ervaren Pesona gebruikers, maar ik heb alleen maar gewone ovulatietesten gebruikt tot nu toe. Wat is het verschil? Heeft Persona voordelen ten opzicht van bijv. Clearblue ovutesten?
Ovulatietesten vond ik nooit echt duidelijk. De Persona wel. Verder voordeel vind ik dat je hem ook kan gebruiken voor anticonceptie, waar het eigenlijk voor bedoeld is.
quote:[Panda schreef op 13 augustus 2007

\Wat is het verschil? Heeft Persona voordelen ten opzicht van bijv. Clearblue ovutesten?

Panda, de persona is meer een computertje. In de eerste maand (waar ik nu in zit) moet je mega vaak over die teststaafjes heen piesen, maar voor zover ik het begrepen heb wordt dit steeds minder omdat het computertje je cyslus leert kennen.

Bij sommige vrouwen laat hij zelfs een eitje zien als je eisprong eraan komt, maar dat hoeft niet, als je dat niet ziet hoeft dat trouwens niet te betekenen dat je geen eisprong hebt hoor.
Mijn partner en ik zijn qua zwanger worden nu 1,5 jaar bezig en hebben de hele medische molen, inclusief kijkoperatie, doorlopen. Alles is goed, maar ik word toch niet zwanger. Ik gebruik ook persona, maar volgens mijn gynaecoloog is deze vaak net iets te laat met het aangeven van de eisprong. Misschien ook handig voor jullie om te weten. Succes allemaal!
Doe niet aan de lijn omdat je je lichaam haat, maar doe aan de lijn omdat je van je lichaam houdt!
Hi Libra, ik wil niet lullig doen, maar bij ons werkte het niet. Volgens dat ding had ik nooit een eisprong, totdat ik maar niet ongesteld werd en dus zwanger bleek, na een klein halfjaar gestopt te zijn met de pil. Vond het trouwens ook een hoop gedoe elke ochtend. Wel jammer, want op zich spreekt NFP me wel aan, maar niet echt betrouwbaar dus, tenminste niet bij ons. Succes!
Ik gebruik de Persona al een tijdje als anticonceptie en sinds deze maand ook als 'ovulatietest' . Ben benieuwd wat mijn verhaal wordt! (vriendin was trouwens tot 2 keer toe binnen 1 of 2 maanden zwanger met persona)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven