al 4 dagen een positieve ovulatietest

18-10-2009 14:30 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik ben aan het proberen om zwanger te worden (en schrijf ook actief mee op het forum hierover), maar ik heb nu een vraag aan iedereen die er maar iets van af weet:

ik heb nu al 4 dagen achtereen een (knal)positieve ovu-test. Al 4 dagen is het streepje donkerder of even donker als het controlestreepje, ik snap er niets meer van!

Vorige maand heb ik ook ovutesten gebruikt, maar toen ben ik na de eerste positieve test gestopt met testen, niet handig, maar dat wist ik toen nog niet. Ik werd toen oveirgens al 11 dagen na mijn positieve ovutest ongesteld, terwijl dat normaal gesproken 14 dagen hoort te zijn.

Wat ik op internet hierover kan vinden is: of zwanger (maar had dat vrijdag voor de zekerheid al getest, en was negatief), of hormonale storing.

Heeft iemand hier ervaring mee????
Of je bent zwanger, of je behoort tot the lucky few waarbij ovulatietesten idioot lang positief zijn (ik ben er zelf zoeentje, anderhalve week was geen uitzondering en zie dan maar eens een eisprong te achterhalen ). Ik duim voor je dat je gewoon zwanger bent.
quote:Es26 schreef op 18 oktober 2009 @ 14:30:

Hey meiden,

Ik ben aan het proberen om zwanger te worden (en schrijf ook actief mee op het forum hierover), maar ik heb nu een vraag aan iedereen die er maar iets van af weet:

ik heb nu al 4 dagen achtereen een (knal)positieve ovu-test. Al 4 dagen is het streepje donkerder of even donker als het controlestreepje, ik snap er niets meer van!

Vorige maand heb ik ook ovutesten gebruikt, maar toen ben ik na de eerste positieve test gestopt met testen, niet handig, maar dat wist ik toen nog niet. Ik werd toen oveirgens al 11 dagen na mijn positieve ovutest ongesteld, terwijl dat normaal gesproken 14 dagen hoort te zijn.

Wat ik op internet hierover kan vinden is: of zwanger (maar had dat vrijdag voor de zekerheid al getest, en was negatief), of hormonale storing.

Heeft iemand hier ervaring mee????`er is geen standaard termijn na je ovulatie dat je ongesteld wordt. Dit is bij iedereen anders. En aangezien je voor je zwanger wilde worden nooit testen kan het zijn dat je altijd 11 dagen erna al ongesteld was. Hoeft dus niets te betekenen. Gewoon lekker sexen met je man en dan over een paar weken testen.
Bedankt Aletta en Gizz, waarschijnlijk moet ik er inderdaad niet al te veel op letten, maar het is zo irritant, ik ben juist met die ovu tests begonnen omdat ik wat meer duidelijkheid wilde!
had ik ook vaak hoor, een aantal dagen een pos. ovu test is volgens mij niet heel gek ofzo.

Ik begon meestal op dag 10 van mn cyclus te testen en had dan vaak met een aantal dagen een positieve test, en soms een aantal dagen erna ook nog.

Ik heb wel een maand of 6 ovu testen gebruikt om inzicht te krijgen, en das naar mijn mening ook wel een beetje wat je nodig hebt. Omdat het 1 of 2 maanden testen gewoon niet zoveel zegt voor het hele overzicht zeg maar.

Het kan natuurlijk nog weleens verschillen he, je cyclus. Zowel qua lengte als qua wanneer je eisprong is.

Niks zo veranderlijks als je lichaam!

Ik zeg, probeer er niet teveel op te focussen, hoe lastig hoor, gebruik die testen " erbij" en verder gewoon lekker sexen.

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven