Vastzittende verkoudheid

zondag 18 oktober 2009 om 15:38
Ik heb het idee dat sinds 1,5 week mijn verkoudheid vastzit in mijn hoofd. Ik heb last van hoofdpijn, af en toe keelpijn, een dichte neus en een dichtzittend oor. Als ik denk dat het bijna over is, komt het weer terug. Mijn neus zit wel dicht, maar er komt niks uit en dat is normaal bij mij wel altijd zo.
Hebben jullie misschien huistips hoe ik dit proces een beetje kan bespoedigen? Als het blijft ga ik wel ff naar de HA, misschien kan die dan iets voorschrijven.
Hebben jullie misschien huistips hoe ik dit proces een beetje kan bespoedigen? Als het blijft ga ik wel ff naar de HA, misschien kan die dan iets voorschrijven.
zondag 18 oktober 2009 om 15:53
Ken je een neusbidet? Dat helpt ook wel goed. Te koop bij de apotheek.
Mijn man heeft er een die er iets anders uit ziet.
Je doet er een zoutoplossing in, houdt je hoofd schuin boven het bad bijvoorbeeld, laat in een neusgat het water lopen en het gaat er via de andere weer uit.
deze is bij netipot.nl te koop.
Je doet er een zoutoplossing in, houdt je hoofd schuin boven het bad bijvoorbeeld, laat in een neusgat het water lopen en het gaat er via de andere weer uit.
deze is bij netipot.nl te koop.
zondag 18 oktober 2009 om 15:55
quote:amalia schreef op 18 oktober 2009 @ 15:53:
[afbeelding]
deze is bij netipot.nl te koop.Hier heb ik al vaker van gehoord. Doet dit nou niet ontzettend branden? Als ik vroeger een zoutoplossin moest opsnuiven brandde het als een gek.
[afbeelding]
deze is bij netipot.nl te koop.Hier heb ik al vaker van gehoord. Doet dit nou niet ontzettend branden? Als ik vroeger een zoutoplossin moest opsnuiven brandde het als een gek.
zondag 18 oktober 2009 om 17:13
zondag 18 oktober 2009 om 19:53
Heel vies, maar heb het ooit een keer gehoord en meerdere keren gedaan, en hielp perfect. Een ui doormidden snijden en als je gaat slapen tussen de 2 helften in gaan liggen. Je hele slaapkamer gaat stinken en jijzelf natuurlijk ook, maar je slaapkamer kan je de volgende dag luchten en jezelf kan je wassen. Als ik zo sliep had ik de volgende dag geen verstopte neus meer. Succes
zondag 18 oktober 2009 om 21:47
zondag 18 oktober 2009 om 22:08
acetylcysteine werkt tegen vastzittende hoest.
Een week otrivin met xylometazoline gebruiken (niet te lang achter elkaar gebruiken, dan went je neu eraan) werkt erg goed.
Daarbij kun je nog zout water opsnuiven (een theelepel zout in een kopje warm water is precies goed en dat hoort niet te branden in die verhouding). Een netipot kopen kan ook, maar als je er niet vaak last van hebt, zou ik het laten, moet je ook weer ergens opbergen enzo....
Stomen boven een bak net gekookt water met een handdoek over je kop werkt ook.
Genoeg mogelijkheden dus....
Een week otrivin met xylometazoline gebruiken (niet te lang achter elkaar gebruiken, dan went je neu eraan) werkt erg goed.
Daarbij kun je nog zout water opsnuiven (een theelepel zout in een kopje warm water is precies goed en dat hoort niet te branden in die verhouding). Een netipot kopen kan ook, maar als je er niet vaak last van hebt, zou ik het laten, moet je ook weer ergens opbergen enzo....
Stomen boven een bak net gekookt water met een handdoek over je kop werkt ook.
Genoeg mogelijkheden dus....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross