Een 'ik ben single-oppepper' nodig

18-10-2009 21:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben inmiddels 2 jaar vrijgezel na een relatie van 2 jaar. Merk vooral de laatste maanden dat ik steeds meer moeite heb om alleen te zijn. Ik mis iemand om me heen, de knuffels, iemand waarmee ik samen in slaap kan vallen, waarmee ik alles kan delen en ook de sex. Heb een heel leuk leven, met hele lieve vriendinnen waarmee ik lief en leed deel en doe onwijs veel leuke dingen, mag absoluut niet klagen. Maar mist er een stukje!

De laatste tijd doet het gewoon pijn en kan ik me heel eenzaam voelen. Heb regelmatig huilbuien omdat ik het gevoel heb dat het allemaal nooit meer goed komt, onzin natuurlijk...maar voelt gewoon niet fijn. En weet niet zo goed hoe ik hier een goeie weg uit kan vinden. Besef namelijk dat als ik al uberhaupt iemand wil ontmoeten het niet bepaalde bevordelijk is als je ´te graag wilt´.

Ik ontmoet regelmatig leuke mannen bv. tijdens het uitgaan, maar meestal zijn dit de foute of gecompliceerde types...oftewel types waar je meestal niet echt gelukkig van wordt. Maar dit soort types voel ik me wel tot aangetrokken. Mannen die namelijk heel lief doen en hard voor me lopen vind ik vaak al heel snel niet meer interessant. Merk ook dat ik me steeds verder afsluit wanneer ik iemand ontmoet, omdat ik mijn gevoel niet meer de vrije loop wil laten gaan omdat ik er stiekem vanuit ga dat het toch weer mis gaat. Met als gevolg dat ik tegen persoon in kwestie heel afstandelijk doe, maar me ondertussen thuis zit op te vreten.

Ik heb het idee dat ik in een vizeuze cirkel ben beland. Zondagen heb ik met gemak een bloedhekel aan, want dan zit ik vaak thuis alleen op de bank... de week overdenken, alleen te zijn... en vriendinnetjes zijn lekker bij hun vriendje.

Bah...wil dit niet meer!!
Alles is betrekkelijk en tijdelijk. Wie weet hoe het er een over een jaar uitziet! Misschien ben je dan wel tot over je oren verliefd en zijn de relaties van je vriendinnen net kapot gegaan!

Volgens mij is het enige wat je kunt doen: erkennen wat je behoeften zijn, jezelf troosten en beseffen dat iedere dag het leven ineens 180 graden anders kan zijn!

Als je echt het idee hebt dat je door bepaalde ervaringen niet meer open kan staan voor nieuwe mensen (mannen), zou je misschien psychologische hulp kunnen zoeken? Om dingen te verwerken en je (zelf)vertrouwen te versterken?
Trouwens, ben je 24?
Thnx voor jullie reacties...

@ levenenlatenleven

Nee, ben bijna 27 (is van geboortedatum afgeleid)

Je reactie klopt als een bus... tis gewoon dat ik nu bijna weer jarig ben, zoiets heb van: ben ik na een jaar verder nog steeds alleen.

Heb zelf ook zitten denken om misschien hulp te zoeken, maar op zich herken ik de verbanden wel. Heb ooit hulp gehad met een aantal issues in mn leven (vooral moeder) en sindsdien kan ik heel goed verbanden onderscheiden. Althans dat denk ik.

Mijn zelfvertrouwen is op zich niets mis mee. Zit verder lekker in mn vel. Was wat onzeker over mn lichaam (mocht allemaal iets strakker) maar laatste maanden lekker fanatiek aan sporten en dat werpt zeker zijn vruchten af! Ook een goeie uitlaatklep! Weet ook dat er mag wezen als persoon en wat ik te bieden in een relatie.

Ben alleen, ondanks dat ik heel graag wil, beetje sceptisch.. zo van, dit zal ook vast wel weer mis gaan. En weet je, ergens heb ik dat gevoel ook niet voor niets. Meestal klopte dit gevoel achteraf ook, want het ging allemaal ook niet heel soepel in de leren kennen fase (bv mannen die niet zo hard voor je liepen, die net uit relatie komen, wispelturig etc etc). Heeft gewoon nog niet zo mogen zijn blijkbaar.
-lekker alleen boodschappen doen

-zelf kiezen wat je lekker vind om te eten

-'s nachts niet gestoord worden door gewoel of gesnurk

-je lievelingsprogramma's kijken zonder gestoord te worden

-geen ruzie om huishoudelijke taken

-doorslapen tot dat je eigen wekker af gaat

-geen troep van de ander hoeven opruimen

-troep lekker mogen laten slingeren

-eigen baas over inrichting huis (weg lelijke mannenspullen)

-geen schilfers rond je mond door zoenen met stoppels

-je lippenstift zit altijd goed (geen gezoen die het uitveegt)

-zondag in je pyjama rondhangen (je hoeft niet mooi te zijn)

-geen knellende lingerie, gewoon een sloggy kan ook

-geen kans op soa

-geen verantwoording afleggen hoe laat je thuis bent

-in je eentje kun je eerder aanschuiven (eten) bij anderen

-niet hoeven wachten om te kunnen douchen 's ochtends

-niet hoeven faken

-lekker je vibrator kunnen gebruiken zonder hem te krenken

-alle ruimte in je kledingkast voor je eigen spullen

-niet zijn overhemden hoeven strijken

-geen schoonouders

-met kerst niet heel de familie af hoeven werken
Heb precies hetzelfde als jou!!!

En vorige maand was ik jarig en voelde ik me ook zoals jou.

Het komt goed voor ons, daar moeten we in blijven geloven.... Dat is alleen best moeilijk.

Het is wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Jouw bericht pept mij een beetje op. En ook jij bent niet alleen in je situatie!

Het is niet leuk als je alleen je weekend moet doorbrengen omdat vriendinnen het weekend met hun vriend spenderen. Ben sinds een maand weer een single-vriendin kwijt. Zij heeft een vriend gevonden en nu zit ik dus op de bank maar te wachten tot er eentje zin heeft om weer eens uit te gaan zodat ik ook iemand kan tegenkomen...
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 18 oktober 2009 @ 22:07:

-lekker alleen boodschappen doen

-geen troep van de ander hoeven opruimen

-troep lekker mogen laten slingeren

-geen schilfers rond je mond door zoenen met stoppels

-je lippenstift zit altijd goed (geen gezoen die het uitveegt)

-zondag in je pyjama rondhangen (je hoeft niet mooi te zijn)

-geen knellende lingerie, gewoon een sloggy kan ook

-geen kans op soa

-geen verantwoording afleggen hoe laat je thuis bent

-in je eentje kun je eerder aanschuiven (eten) bij anderen

-niet hoeven wachten om te kunnen douchen 's ochtends

-niet hoeven faken

-lekker je vibrator kunnen gebruiken zonder hem te krenken

-alle ruimte in je kledingkast voor je eigen spullen

-niet zijn overhemden hoeven strijken

-geen schoonouders

-met kerst niet heel de familie af hoeven werkenDat weegt allemaal niet op tegen het hebben van een relatie hoor. Dat heb ik er allemaal met LIEFDE voor over! Met zijn tweeen zijn is veel beter dan alles alleen moeten doen.
@Reverie

Ik moest een oppepper geven, dus dat heb ik gedaan door alle voordelen te noemen van single zijn.
Ik denk dat het ook wel een beetje aan je eigen instelling ligt of je gelukkig kunt zijn als single hoor...Sorry, maar hier ga je je toch niet bij neerleggen! Ja leg je wel neer bij de feiten zou ik zeggen, maar maak dan een plan voor jezelf hoe je wél gelukkig kan zijn. Ik ben al jaren single en ben een oprecht gelukkig mens, dus het is gewoon mogelijk. Is voor mij zo klaar als een klontje
Kleine toevoeging: er komt nog wel eens een man over de vloer hier, dat vind ik dan wel weer belangrijk op zijn tijd (aandacht, seks noem maar op), maar een vaste relatie is echt geen voorwaarde voor geluk!
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 18 oktober 2009 @ 22:12:

@Reverie

Ik moest een oppepper geven, dus dat heb ik gedaan door alle voordelen te noemen van single zijn. Ohw whahaa ja dat is lief van je. Ik hoop van harte dat het voor TO heeft gewerkt!
quote:Reverie schreef op 18 oktober 2009 @ 22:22:

[...]

Ohw whahaa ja dat is lief van je. Ik hoop van harte dat het voor TO heeft gewerkt! Ben zelf single, werkt bij mij.
quote:Reverie schreef op 18 oktober 2009 @ 22:10:

[...]

Dat weegt allemaal niet op tegen het hebben van een relatie hoor. Dat heb ik er allemaal met LIEFDE voor over! Met zijn tweeen zijn is veel beter dan alles alleen moeten doen.

Vind je?

Ik vind namelijk dat het opgeven van alle bovenstaande punten (of een gedeelte daarvan) niet opweegt tegen het wel hebben van een relatie!

Ik ben nu ruim twee jaar single en begin het hoe langer hoe meer te waarderen!

Eehhh...wat LesBellesdesFleurs zegt dus.

Dus Bien...oppepper genoeg?
Huts!

Dat weegt allemaal niet op tegen het hebben van een relatie hoor. Dat heb ik er allemaal met LIEFDE voor over! Met zijn tweeen zijn is veel beter dan alles alleen moeten doen.

persoonlijk denk ik toch ver-schrik-ke-lijk veel moeite te zullen hebben om al die vrijheden op te geven...

Ik ben dan wel alleen en wil ook wel een relatie, maar ik verveel me werkelijk nooit. Ik geniet van weekends gezellig te doen wat ik wil, en na mijn werk kan het zo leuk zijn om in de zetel te ploffen met een grote pak chips, nog een paar repen chocolade en cola en niemand die me daar iets over zegt....

De liefde zal toch ENORM groot moeten zijn om dat allemaal op te geven voor een man.
Juistem.
Huts!
Ik ontmoet regelmatig leuke mannen bv. tijdens het uitgaan, maar meestal zijn dit de foute of gecompliceerde types...oftewel types waar je meestal niet echt gelukkig van wordt. Maar dit soort types voel ik me wel tot aangetrokken. Mannen die namelijk heel lief doen en hard voor me lopen vind ik vaak al heel snel niet meer interessant.

Dit stukje uit je OP doet mij vermoeden dat je (nog) niet toe bent aan een vaste relatie. Foute mannen vind je interessant maar je weet dat het niet raadzaam is om daar wat mee te beginnen en zorgzame mannen zijn oninteressant.

herkenbaar, een vriendin van mij liep hier ook heel lang tegenaan (heeft leeftijd niks mee te maken). Op een gegeven moment leerde zichzelf beter kennen en kon ze wél de juiste mannenkeuze maken.
quote:witteorchidee schreef op 18 oktober 2009 @ 22:28:

[...]

persoonlijk denk ik toch ver-schrik-ke-lijk veel moeite te zullen hebben om al die vrijheden op te geven...

Ik ben dan wel alleen en wil ook wel een relatie, maar ik verveel me werkelijk nooit. Ik geniet van weekends gezellig te doen wat ik wil, en na mijn werk kan het zo leuk zijn om in de zetel te ploffen met een grote pak chips, nog een paar repen chocolade en cola en niemand die me daar iets over zegt....

De liefde zal toch ENORM groot moeten zijn om dat allemaal op te geven voor een man.Heeeeeerlijk!!! Thuis komen en op je eigen bank ploffen en lekker bunkeren. Geen gezeur over "hoe was je dag? kook jij? heb je al boodschappen gedaan? zet jij het vuilnis buiten?"
Heeeeerlijk! 's Ochtends wakker worden met een ontieglijk ochtendhumeur en niemand die tegen je loopt te zeveren dat je uit de badkamer moet terwijl je nog aan het fohnen bent.

Heeeeerlijk! Deze week Champions League voetbal, 4 avonden voetballen kijken en niemand die erover zeurt!

Gisteren weer een nieuw paar laarzen gescoord. En ja, ik heb al tig paar, en niemand die erover zeurt!

Zaterdag eerst naar het voetballen geweest en daarna met vriendin op stap en niet hoeven uit te leggen waar je bent en hoe laat het wordt!

Zo ken ik er nog wel een paar...
Huts!

[...]

Dat weegt allemaal niet op tegen het hebben van een relatie hoor. Dat heb ik er allemaal met LIEFDE voor over! Met zijn tweeen zijn is veel beter dan alles alleen moeten doen.-lekker alleen boodschappen doen

je wil liever discussieren om welk merk hagelslag, hoe oud de kaas moet zijn en welke soort jam?

Het is fijner dat iemand je aankijkt als je je diner opdient met een blik waarin zich aftekent of je hem soms wil vergiftigen?

jaaaa, smorgens je je bed uitslepen met een zwaar hoofd!

"is gooise vrouwen al afgelopen? Weet je nou nog niet dat ze dood gaat? Echt, dit wordt niks hoor, ik kan je zo vertellen wat ze gaan doen straks. Jeetje zeg, wéér een half dode man in dat ziekenhuis, denk je dat ze zoveel tijd hebben in het echt?"

gewoon zelf de vuilniszakken buiten zetten

-geen troep van de ander hoeven opruimen [ Fijn, dan kom je thuis en dan is je huis één teringzooi omdat hij al zijn voetbalspullen aan het uitzoeken is...

-troep lekker mogen laten slingeren wááááar is mijn jarretelgordel??

.....
Heb ook alle voordelen gelezen, maar bij mij helpt het ook niet veel.

Herken er wel wat in, hoor...van toen ik net single was...maar nu...ik ben het ook BEU!

Maar schijnbaar moet je eerst een happy single wezen en dan ...ineens......komt er zomaar iemand op je pad, zeggen ze.

Dus als we nou maar heel goed ons best doen om happy te zijn en onafhankelijk enz. Dan komt het allemaal goed....

Jaaaaa...sure...tsssss!
quote:jufdoortje schreef op 18 oktober 2009 @ 23:04:

Heb ook alle voordelen gelezen, maar bij mij helpt het ook niet veel.

Herken er wel wat in, hoor...van toen ik net single was...maar nu...ik ben het ook BEU!

Maar schijnbaar moet je eerst een happy single wezen en dan ...ineens......komt er zomaar iemand op je pad, zeggen ze.

Dus als we nou maar heel goed ons best doen om happy te zijn en onafhankelijk enz. Dan komt het allemaal goed....

Jaaaaa...sure...tsssss!

Jahaaa je moet eerst van jezelf leren houden! En je mag iets vooral niet te graag willen!
quote:Reverie schreef op 18 oktober 2009 @ 23:10:

[...]

Jahaaa je moet eerst van jezelf leren houden! En je mag iets vooral niet te graag willen!

oja....dat cliché vergat ik nog....

thnx voor de aanvulling
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 18 oktober 2009 @ 22:07:

-met kerst niet heel de familie af hoeven werkenWat deed jij altijd met je (schoon) familie rond de kerst dan? (sorry, bij 'afwerken' moet ik altijd aan de 'afwerkplek' denken)
Single zijn is wat mij betreft heerlijk tot er een nog heerlijkere man langskomt! Tot die tijd geniet ik echt van het vrijgezellenleven ookal is dat mij ook al bijna 2 jaar en ben ik ook bijna jarig Ik heb soms ook het gevoel alleen te zijn. maar als ik dat dan vertel aan mijn bezette n vrienden, zijn ze bijna allemaal jaloers dat ik nog lekker vrij ben om te doen wat ik wil! Samen zijn kun je nog tot je 80ste!! en genieten van het jonge leven niet zo lang meer.....

Probeer nu de positieve dingen van vrijgezel zijn te zien en geniet!! En dan voor je het weet staat er n leuke man op de stoep!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven