Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Hehe nou ik ben benieuwd wie de eerste kaart uit Argentinië gaat krijgen!
Drie kaarten hier. Één swap, Unesco weer uit Maleisië. Twee officials, eentje uit Finland en een uit Rusland. Beide met een mooie voorkant en een leuk verhaal op de achterkant.
Steph, wat is bij jou de post vroeg zeg!

Er zijn zojuist 2 kaarten bij mij afgeleverd, een RR uit Canada (met leuke quatchi postzegel) en een official uit Finland --> een héél erg leuke! Van de derde op de ranglijst uit meest actieve postcrossers uit Finland. Ze had een heel verhaal erbij opgeschreven, echt leuk! Wel steno-handschrift, moest paar keer lezen om het te ontcijferen.

Leuke postdag.... nu een paar hurrays graag :P
haha, wie-o-wie krijgt de eerste Argentinie kaart

Helaas nog geen hurray's, maar wel een leuke kaart uit Finland! Ook gekozen naar het profiel, dus dat vind ik ook extra leuk.

@Gavia, ok al blijf je thuis, tóch een fijne vakantie!!
Fijne vakantie Gavia!

Wauw, wat een vangst, Jokejacket! En een Moomin kaart, gaaf!

@steph: leuke post dus vandaag!

Hier gisteravond een hurray uit Duitsland met helemaal niets erin..

Gelukkig net een leuke hurray uit China. 17 dagen, snel he?Dat was ook de kaart die het langste onderweg is. De langste is nu 14 dagen naar Portugal en diegene is al 16 dagen niet online geweest.. Normaal doen mijn kaarten naar Portugal er 5 a 7 dagen over.

Ik zou het erg leuk vinden om een kaart uit Argentinie te ontvangen!!

Ik stuur nu kaarten naar Duitsland en Litouwen.

Zaterdag had ik een heel lief Hello Kitty kaartje uit Amerika in de bus liggen!

Nog 14 tegoed en jullie?
17 te goed hierzo en nog wat Unescokaarten die nog maar net gepost zijn.

Veel Finlandkaarten zeg.
Hello !

Daar was ik ook weer even, ben nog steeds ziek :(

Ik heb afgelopen week paar kaartjes gehad waarvan 1 echt helemaal 'mij' is. Datgene staat in mn profiel, dat is echt heel leuk als je dan zo een kaart krijgt! Die gebruik ik nu als boekenlegger!

JokeJacket: wat ben jij heerlijk bedolven onder de kaarten zeg! Wat leuk om je te verheugen op aaaaaal die kaartjes die je hebt gehad, maar nog niet hebt gezien. Dat is fijn thuiskomen dan.

Ik wil heeeeeel graag een kaart uit Argentinie. Ik ben gek op alles dat spaanstalig is, dus please naar mij...

Hmm, kreeg net een mail van Postcrossing dat een van mijn kaarten zonder ID is verstuurd. Vreemd. Kan natuurlijk gebeuren maar ik doe altijd check check dubbel check. Oh, krijg nu de hurray binnen. Nou ja.. is dat weer op zn pootjes terecht gekomen. (haha, die gast heeft net aan 5 kaartjes gestuurd en dan tegen mij zeggen, met al tig kaarten verstuurd, don't forget to write the id!)

Weet iemand bij wat voor een winkel je strand kaarten kunt kopen? Ik woon niet bepaald aan het strand, maar misschien verkopen ze die wel bij een bepaalde winkel?

Ik ben erg benieuwd wie zich hier binnenkort meld met ' Hurrayyy ik heb argentinie!' (ik ik ik ik)
Ik heb vandaag een kaartje uit NL gekregen. Degene heeft duidelijk niet goed naar mijn profiel gekeken, daar staat toch echt dat ik NLse ben.... Kaartje met typisch NLse afbeeldingen was in het engels geschreven. Heb het bedankje uiteraard in het NLs geschreven...
Snjókorn falla, á allt og alla
Kozoo, nog steeds sterkte uiteraard. Wat vervelend ziek zijn zeg.

Kan altijd gebeuren dat je zonder of met een verkeerd ID een kaart op de bus doet TIP: eerst het ID en dan het adres. Al zal iedereen het op zijn/haar manier doen. Het is mij nl ook een keertje overkomen.

Strandkaarten???? Nee, geen idee.

Snjokorn, dat is balen als iemand niet in je profiel kijkt welke talen je spreekt of helemaal niet je profiel inkijkt.

Wel goed dat je dat in het nederlands schreef.
Denemarken 52 dagen

USA 47 dagen

China 46 dagen

Belarus/Taiwan 12 dagen

Rusland 11 dagen

Nieuw Zeeland 8 dagen

Finland 6 dagen

O wat leuk is dat he Kozoo, een kaartje wat helemaal van jou is!

Is wat anders dan bij jou snjokorn! Dat slaat ook nergens op....

Ja heb ik laatst ook gehad dat ik hem zonder ID verstuurd zou hebben, naja het kan natuurlijk wel, maar leek me erg sterk ;)

Nee strandkaarten zou het niet weten, zie al erg weinig kaartjes hier in de buurt.
Hai hai,

Ik had gisteren een leuke Hurray uit Finland. Die man hield van kunst en ik had een kaart gestuurd gemaakt door een geestelijk gehandicapte kunstenaar. Vond hij helemaal geweldig

Gelijk een nieuwe kaart aangevraagd en die mag naar een 16 jarig Duits meisje met een miniem profiel. Ze wil het eerst een proberen schrijft ze. Ik heb haar een kaart met diverse afbeeldingen waaronder een strand gestuurd.

Ik woon vlakbij strand en heb van de week vrij, heb nog plannen om een lange strandwandeling te maken met zoonlief.

Kozoo, als je het leuk vind wil ik daar ook wel voor je kijken voor wat mooie strandkaarten hoor.

Mail me anders maar even op c_estelle_e@hotmail.com
Hoi,

Ik heb vandaag twee kaarten ontvangen, eentje uit Taiwan en eentje uit China. Deze laatste lijkt veel op de kaart die Just me pasgeleden uit Taiwan heeft ontvangen.

@Kristin, Zeeland hier! Maar wellicht is jouw kaart allang gearriveerd maar dan was het niet hier.

Enne dames niet om jullie jaloers te maken hoor maar ik heb al een official uit Argentinië mogen ontvangen....

Vandaag wederom wat kaarten verstuurd naar Ukraine, Polen, Spanje, Brazilië, Japan en China
Grrrrrrrrr Chrisy en wij maar denken dat die nog moet komen.

Taiwan en China, ook al zo'n ver weg landen.
Ik kom net terug van vakantie en in mijn postvakje lagen 4 kaarten! Erg leuk om zo thuis te komen en mijn huisgenoten zijn allemaal jaloers op zoveel post:) De kaarten kwamen uit Duitsland (2x), Finland en Frankrijk. Die uit Duitsland vielen een beetje tegen, een toeristische kaart met een korte onpersoonlijke tekst, maar die uit Finland en Frankrijk waren erg leuk.

In Rusland (daar was ik op vakantie) heb ik helaas geen leuke kaarten gevonden. We waren er erg kort en ik heb alleen toeristische kaarten gezien, welke ik niet leuk vind om te sturen.

Ik heb nu 2 kaarten verstuurd en 4 ontvangen, dus voor de volgende kaarten die ik stuur zal ik nog even niks ontvangen. De volgende kaart gaat trouwens naar Amerika. Ik koop postzegels per keer want met 2 maanden kom ik weer naar Nederland en ik wil geen Deense (dure!) postzegels overhouden...
Chrisy, gefeliciteerd met de eerste official uit Argentinië! Je mag ook kaarten sturen naar toffe adressen zeg!

Kozoo, jeetje wat balen dat je je nog steeds niet lekker voelt. Super dat je een kaartje hebt gehad dat helemaal bij je past! Stond er ook een leuke tekst op?

Vises, wat leuk! 4 kaarten na een vakantie Heb je een goede vakantie gehad in Rusland?

C_estelle: wat fijn dat die man de kunstkaart kon waarderen.

Mijn moeder koopt altijd kaarten van Removas, een organisatie voor voet- en mondschilders... Die kaarten mocht ik vorige week van haar meenemen voor postcrossing. Ik ben benieuwd naar reacties van ontvangers!
Heyhey,

Ik ben er weer even een tijdje niet geweest, maar ik maak nu zoiets raars mee met PC, dat ik dit met jullie wilde delen.

Laatst mocht ik een kaartje sturen naar een Duitse dame, die in haar profiel had staan dat ze natuur/landschapkaarten of kaarten met muizen/ratten wilde, geen kunst, geen zwart-wit, geen blablabla. Met postzegels en zonder enveloppe, ajb. Dat idee.

Ik had geen kaarten die aan al haar wensen voldeden, terwijl ik toch zo'n 100 kaarten op voorraad heb. Maar ja: geen kunst, geen zwart-wit, geen advertising, geen... Etc! Daardoor vielen ze allemaal wel op een gebied af.

Ik heb haar dus gewoon een kaartje van het koningshuis gestuurd (wel zwart-wit) en gezegd dat ik niks had wat aan haar eisen voldeed en dat haar profiel niet erg veel ruimte biedt.

Kreeg ik een boos berichtje terug dat iedereen city views kon kopen! Dus ik antwoord: ik heb een voorraad waar ik uit kies, op dat moment waren de city views op, DUS had ik geen enkele andere die jouw schikte.

Zij antwoordt weer: iedereen kan die toch kopen!

Grrr... Ik zit me zo te ergeren aan deze dame! Heb haar gezegd dat we in het Nederlands een spreekwoord hebben: Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.
Dat lijkt me een goede reactie Linndaatje! Hoe haalt ze het in haar hoofd!

Steeds als zoiets gebeurd denk ik weer: er zou toch een knop moeten zijn op de wesbite waar je dit soort dingen kan melden?!

Net zoals bij Hyves e.d.

Misschien moeten we daar eens over mailen of dat er is en zo niet of ze dat kunnen maken.

Ik had trouwens vanochtend een Hurray uit Finland en mijn nieuwe kaart mag naar Japan!

En een kaartje in de bus gister uit Tsjechië.

@ Chrisy, gefeliciteerd! Of had je deze al een hele tijd?

ik hou de brievenbus weer in de gaten vandaag!
Ik had vanochtend al 2 hurrays. Finland en Polen. Allebei blij met de kaart die ik gestuurd had.

Linndaatje, ik kies ook uit m'n voorraad dus als er iets niet bij zit dan is het gewoon pech. Wat een ondankbare reactie van die vrouw zeg.

Ik ga vanmiddag even naar het postkantoor om nieuwe postzegels te halen, kan ik weer nieuwe adressen gaan aanvragen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Linndaatje, soms heb ik ook geen citypostcards op voorraad maar dan ga ik er ook geen kopen. Momenteel ligt die hier ook stil in mijn woonplaats omdat de zomervakanties in elk land voorbij zijn (zeiden ze).

Goede reactie van je hoor, dat mens ook.

Vises, leuk thuiskomen zeg. Hoe was Rusland?

JJ, gaaf zo'n kaart om te versturen.
Lindaatje; wat ongelooflijk stom! Gaat ze eigenlijk gewoon 'ruzie' zitten maken via de berichtjes van de site. Erg triest...

Ik vind jouw reaktie super assertief! Goed van je.

C_estelle: ik denk dat ik jou even mail! Ik ga als het lukt vandaag even kijken in de stad of ik bij de hema of bruna ofzo iets kan vinden van nederlands strand. Maar ik denk dat de kaartjes die jij kunt kopen perfect zullen zijn. Super

JJ: ja mijn leuke kaart had ook leuke tekst, ze heeft een ongelooflijk mooi handschrift en met leuke kleurtjes geschreven.

Die jongen met wie ik al 9 maanden mail, uit finland die ik van postcrossing ken is vrij stil de laatste tijd. We sturen vaak foto's naar elkaar, van de omgeving en mooie natuurverschijnselen enzo. Hij stuurt ook wel foto's waar hij zelf opstaat, maar niet heel duidelijk. Nou zei hij laatst dat hij geen idee had hoe ik er eigenlijk uitzie. Dus ik had m een foto gestuurd, echt een van recht in mn gezicht, duidelijker kan niet. Haha.. en toen was het stil.... Nou niet helemaal stil, wel een mail dat hij het druk heeft nu en binnenkort weer lange mail stuurt. Maar toch....haha, kan er wel om lachen. Geloof niet dat er iets achter zit hoor. Soms zit er lange tijd tussen dat we mailen.

Ik hoop een dag vol kaartjes voor iedereen!

Ps: gaat iemand van jullie naar de meeting 21 november in amsterdam? Ik wel!
@steph: zo dat is nog een heleboel zeg, 17 kaarten!

gisteren helaas geen kaarten voor mij

@Kozoo: wat vervelend dat je nog steeds ziek bent, wat heb je?

Ik schrijf ook altijd eerst het ID, linksboven op de kaart, maar ik kreeg pas ook zo'n mail van postcrossing. Degene die de kaart registreerde zei dat er een nummer miste. Hmm nouja kan gebeuren, al check ik het ook altijd.

@snjokorn: jammer is dat he? Dan weet je meteen hoe goed iemand naar je profiel kijkt. Dat had ik dus laatst met een Belgische die me in het Engels schreef, op de laatste zin na, die was in het Nederlands

@justme80: 3 van jouw kaarten zijn al lang onderweg zeg!! Komen die mensen wel online?

@chrisy1: die kaart met het masker bedoel je? Ik zat laatst door mijn kaarten te bladeren en toen zag ik dat ik ook zo'n soort kaart ontvangen had, ook uit China.

Gaaf van die official uit Argentinie!! Wij wachten (on)geduldig af :D

@vises: leuke thuiskomer met 4 kaarten! Heb je een leuke vakantie gehad? Jammer dat er geen leuke kaarten te koop waren.

@Linndaatje: goed antwoord heb je gegeven! Heb je het spreekwoord ook nog even voor haar vertaald? Ik zou juist blij zijn met een kaart van het koningshuis, ook al zou ik niet van zwart/wit kaarten houden! Erg kieskeurig zijn sommige mensen hoor! Je hoeft echt niet speciaal een andere kaart te kopen, omdat zij specifieke wensen hebt. 100 Kaarten is een ruime voorraad!

Zo lang ik geen gratis kaarten krijg en iemand er wat voor me op schrijft, ben ik helemaal gelukkig.
quote:Kozoo schreef op 20 oktober 2009 @ 09:37:

Lindaatje; wat ongelooflijk stom! Gaat ze eigenlijk gewoon 'ruzie' zitten maken via de berichtjes van de site. Erg triest...

Ik vind jouw reaktie super assertief! Goed van je.

C_estelle: ik denk dat ik jou even mail! Ik ga als het lukt vandaag even kijken in de stad of ik bij de hema of bruna ofzo iets kan vinden van nederlands strand. Maar ik denk dat de kaartjes die jij kunt kopen perfect zullen zijn. Super

JJ: ja mijn leuke kaart had ook leuke tekst, ze heeft een ongelooflijk mooi handschrift en met leuke kleurtjes geschreven.

Die jongen met wie ik al 9 maanden mail, uit finland die ik van postcrossing ken is vrij stil de laatste tijd. We sturen vaak foto's naar elkaar, van de omgeving en mooie natuurverschijnselen enzo. Hij stuurt ook wel foto's waar hij zelf opstaat, maar niet heel duidelijk. Nou zei hij laatst dat hij geen idee had hoe ik er eigenlijk uitzie. Dus ik had m een foto gestuurd, echt een van recht in mn gezicht, duidelijker kan niet. Haha.. en toen was het stil.... Nou niet helemaal stil, wel een mail dat hij het druk heeft nu en binnenkort weer lange mail stuurt. Maar toch....haha, kan er wel om lachen. Geloof niet dat er iets achter zit hoor. Soms zit er lange tijd tussen dat we mailen.

Ik hoop een dag vol kaartjes voor iedereen!

Ps: gaat iemand van jullie naar de meeting 21 november in amsterdam? Ik wel!

Ik heb ook nog wel een kaartje liggen van Vlieland bijvoorbeeld, met wat strand erop. Als je die graag wilt, geef ik je mijn mailadres.

haha die jongen is vast niet van je gezicht geschrokken, al lijkt het zo over te komen

Ik mailde ook veel met een Finse vrouw, maar die is ook ineens stil. Ik zal haar binnenkort weer eens een kaartje sturen.

Die meeting ga ik heeeeel misschien heen, maar dat beslis ik pas vlak van te voren denk ik
Mijn ontvangen kaartje uit Argentinië dateert van 15 september, dus nog niet heel lang geleden....
Net een hurray uit Japan en de 2 kids zijn helemaal gelukkig met mijn kaart. Heleboel excuses van hun moeder, dat ze de kaart al een paar dagen hadden, maar dat de computer kapot was. Ik heb ze meteen even een berichtje terug gestuurd. De kaart heeft er alsnog maar 12 dagen over gedaan!

Deze had ik gestuurd:

Nu een kaart naar Noord Holland, iemand van hier met een getal in haar username?
Ik heb een betekenis van het spreekwoord gegeven ja, niet de letterlijke vertalen. Zij zegt dat ik aggressief bezig ben (wat in ieder geval niet mijn bedoeling was, weet niet waarom zij dit zo interperteert), maar ja. Ik ga ook niet meer reageren, want ze zal toch niet anders gaan doen.

Volgens mij heeft ze inmiddels wel haar profiel wat vriendelijker gemaakt, als ik het me goed herinner van de vorige keer. Dus ik denk dat ze goed in de gaten heeft wat er speelt.

Anyhow! *zucht* Sommige mensen!

Ik zie hier wel een aantal nieuwe namen Jullie hebben dus weer wat mensen over gehaald? Leuk hoor! Zijn er ook weer mensen bij die in het buitenland wonen? Via PC kom ik er steeds weer achter dat er toch veel Nederlanders emigreren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven