Don't you wish your girlfriend....

19-10-2009 16:04 447 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat liedje krijg ik altijd in mijn hoofd als ik bepaalde postings lees. Van vrouwen die hun man helemaal begrijpen, nooit ergens boos om worden, alles kunnen accepteren en nou ja...simpelweg gewoon de beter vrouw zijn waar alle mannen van dromen. Ook hebben ze altijd zin natuurlijk, en anders maken ze het wel. Pijpen? Kost nog minder moeite dan een kopje thee zetten. Deze vrouw zegt nooit nee, nooit. Hoeft ook niet, want zij heeft ook de perfecte partner. Nee, dit gaat niet over iemand specifiek maar gewoon over dat soort type vrouw. De betere vrouw. Op papier dan.

Ik vind het ongeloofwaardig. Niemand is zennerder dan Ghandi, niemand. Niemand heeft oooooveral begrip voor en altijd zin. Kan niet.

Toevoeging: Deze betere vrouw zal ook geen gelegenheid voorbij laten gaan om een forumster met menselijke emoties te vertellen dat haar gevoelens feitelijk belachelijk zijn en dat zij begrip zou moeten hebben voor haar man. Wat hij ook doet.

Hoe zien jullie dat?

Geloof jij het?

Totaal aantal stemmen: 60

Ja natuurlijk (15%)
Absoluut niet (63%)
Ik twijfel soms idd... (22%)
quote:sprankelend schreef op 19 oktober 2009 @ 19:32:

[...]

Nam jij die nou niet net mee de discussie uit?

(Even off topic trouwens, OMGWTF weet je wel hoeveel dat slakkenspul kost bij De Tuinen . En nog meer off topic, witte port heerst inderdaad grote tijd!)
quote:sprankelend schreef op 19 oktober 2009 @ 19:33:

[...]

Ja, inderdaad Het is echter niet zo leuk voor de appelboer als de perenboer in het kraampje ernaast heel hard gaat schreeuwen dat peren beter zijn dan appels. En dat appels alleen voor minder ruimdenkende mensen zijn, wie echt het licht heeft gezien wil alleen een peer, niet die stomme appel.
quote:minny schreef op 19 oktober 2009 @ 19:35:

[...]

Het is echter niet zo leuk voor de appelboer als de perenboer in het kraampje ernaast heel hard gaat schreeuwen dat peren beter zijn dan appels. En dat appels alleen voor minder ruimdenkende mensen zijn, wie echt het licht heeft gezien wil alleen een peer, niet die stomme appel.Maar zo werkt reclame wél.
quote:minny schreef op 19 oktober 2009 @ 19:35:

[...]

Het is echter niet zo leuk voor de appelboer als de perenboer in het kraampje ernaast heel hard gaat schreeuwen dat peren beter zijn dan appels. En dat appels alleen voor minder ruimdenkende mensen zijn, wie echt het licht heeft gezien wil alleen een peer, niet die stomme appel.

Tja, Minny, ik ben het daar ook wel gewoon van harte mee eens .

Snap je dat het daarom ook een beetje vervelend is als de appelboer roept dat de peren verzonnen zijn en eigenlijk helemaal niet bestaan?
En voor degene die eigenlijk een appel wilde is het nog minder leuk, want die schaamt zich nu een beetje dat hij/zij de voorkeur geeft aan appels. Wegens het geschreeuw van de perenboer. De appeleter kan zelfs een beetje gaan twijfelen aan zijn/haar eigen smaak, terwijl appels toch eigenlijk diep van binnen echt de voorkeur genieten. En oei, alle andere marktbezoekers kijken gespannen toe wat de appeleter gaat doen. Nog erger! Twijfelend tussen de twee kraampjes staat de appeleter daar. Aan de ene kant de simpele appel, aan de andere kant de peer die uitvoerig als superieur en de weg naar het geluk wordt aangeprezen. De appeleter zal wellicht voor de peer kiezen op de markt, om vervolgens onderweg een appel te plukken en de peer stiekem weg te gooien.
Ik zit hier midden in een appelboomgaard dus ik heb nu wel trek in peren eigenlijk.
quote:sprankelend schreef op 19 oktober 2009 @ 19:37:

[...]

Tja, Minny, ik ben het daar ook wel gewoon van harte mee eens .

Snap je dat het daarom ook een beetje vervelend is als de appelboer roept dat de peren verzonnen zijn en eigenlijk helemaal niet bestaan?Nou de peren bestaan wel, maar de rotte plekjes zijn wellicht naar beneden gedraaid zodat ze er perfect uitzien.
.
Wat een vitaminesmijterij... Ik begreep de discussie, maar nu niet meer
quote:minny schreef op 19 oktober 2009 @ 19:41:

[...]

Nou de peren bestaan wel, maar de rotte plekjes zijn wellicht naar beneden gedraaid zodat ze er perfect uitzien.

Aha! Daar verschillen we dus van mening.

Zowel de appel àls de peer zijn wat mij betreft foutloos. Jouw levenservaring is anders dan die van mij. Maar als input in een discussie in de basis gelijkwaardig . Geen rotte plekjes dus.
Joh, en als de TO het niet eens is met de appels of de peren omdat dat niet het antwoord was wat ze wilde horen, maakt ze er een smoothie van....
Helaas at Eva van de appel....
quote:queenie1 schreef op 19 oktober 2009 @ 18:16:

[...]

Ik heb het hier niet over mezelf, Madhe. Want ik voelde me ook wel aangesproken door Minny's OP. Het zou me ook niets verbazen als ze op mij doelde. Maar ik zou niet weten waarom ik me aangesproken moet voelen, want ik heb gewoon een hele gelukkige relatie, etc. Tja, als je er niet tegen kunt om dat te lezen, dan vind ik je nogal sneu en jaloers.Nee muts Ik bedoelde dat BGB dus volgens Minny geen leuke relatie heeft (niet geloofwaardig, dus gelogen). En ik probeerde in het algemeen te spreken. Terwijl ik typte had ik al het idee dat ik de verkeerde woorden gebruikte, maar het was dus niet aan jou gericht. Ik voel me zelf trouwens ook aangesproken hoor. Omdat ik het ook vaak anders zou doen, rationeel kan denken en in eigen moeilijke keuzes mijn verstand volg ipv mijn gevoel.
quote:sprankelend schreef op 19 oktober 2009 @ 19:43:

[...]

Aha! Daar verschillen we dus van mening.

Zowel de appel àls de peer zijn wat mij betreft foutloos. Jouw levenservaring is anders dan die van mij. Maar als input in een discussie in de basis gelijkwaardig . Geen rotte plekjes dus.Jah, we verschillen zeker van mening, ik vind zowel de appel als de peer bij tijd en wijle minder dan foutloos.

De rotte plekjes worden verborgen om de schijn van perfectie te creëren. En dan verkoop je iets onder valse voorwendselen.
je doet je onderschrift eer aan, ...
Midi zet nu net een bord neer met wat lekkers voor mama....stukjes peer en appel....

En dan stomverbaasd zijn als ik in de lach schiet
quote:liselore schreef op 19 oktober 2009 @ 19:50:

je doet je onderschrift eer aan, ...Daarom heb ik m ook
quote:minny schreef op 19 oktober 2009 @ 18:24:

[...]

Ja, die zijn de leukste. En jezelf zijn is ook soms chagrijnig, onredelijk, moe, prikkelbaar en absoluut geen zin hebben. En daar heeft iedereen toch weleens last van lijkt mij.

Zin heb ik altijd. Echt waar. En als ik chagrijnig of prikkelbaar ben zegt vriend dat ik dat tegen iemand anders mag gaan doen. Hij vindt het prima, maar hoeft daar geen last van te hebben. Als ik moe ben moet ik gaan slapen, en als ik onredelijk ben dan gaat ie lopen geiten en neemt me voor geen meter serieus. Helemaal mee eens, zo denk ik ook dus dat begrijpen we van elkaar.

Dat maakt een relatie dus echt niet per definitie minder goed of minder sterk of liefdevol. En dat het bij ons blijkbaar beter werkt dan bij een ander, dat is niet mijn probleem.
quote:minny schreef op 19 oktober 2009 @ 19:47:

[...]

Jah, we verschillen zeker van mening, ik vind zowel de appel als de peer bij tijd en wijle minder dan foutloos.

De rotte plekjes worden verborgen om de schijn van perfectie te creëren. En dan verkoop je iets onder valse voorwendselen.Als ik voor mezelf spreek, dan denk ik dat de mensen die praten over bijvoorbeeld relaties die heel goed werken en daarmee op jou de indruk maken zichzelf perfect te vinden aan andere kijk op fouten maken en perfectie hebben. Aangezien niemand perfect is, zit de perfectie van mensen en hun relaties dus in het kunnen omarmen van de fouten in jezelf en anderen en er desondanks een spetterend succes van maken.

Dàt is ook wat ik terugulees in de bijdragen van BGB op dit forum. Een succes maken van je relatie binnen menselijke kaders. Kaders dus waarin fouten en rotte plekjes onoverkomelijk zijn.
Maar je bent dus niet perfect. En daar ging het om
quote:sprankelend schreef op 19 oktober 2009 @ 19:52:

[...]

Als ik voor mezelf spreek, dan denk ik dat de mensen die praten over bijvoorbeeld relaties die heel goed werken en daarmee op jou de indruk maken zichzelf perfect te vinden aan andere kijk op fouten maken en perfectie hebben. Aangezien niemand perfect is, zit de perfectie van mensen en hun relaties dus in het kunnen omarmen van de fouten in jezelf en anderen en er desondanks een spetterend succes van maken.

Dàt is ook wat ik terugulees in de bijdragen van BGB op dit forum. Een succes maken van je relatie binnen menselijke kaders. Kaders dus waarin fouten en rotte plekjes onoverkomelijk zijn.Ik denk niet dat men zichzelf perfect vindt, ik krijg de indruk dat men wel dat beeld van zichzelf wil verkopen. Door bewust de rotte plekjes te verdoezelen bij de presentatie van die peer.
quote:minny schreef op 19 oktober 2009 @ 19:53:

Maar je bent dus niet perfect. En daar ging het om

Ja, maar Minny, dat bewéér ik ook nergens.

Als ik mijn advies geef dan zitten daar echter ook zeer zeker geen valse voorwendselen bij.

Ik ga er namelijk vanuit dat iedereen op de hoogte is van het feit dat ik fouten maak.
Oh sorry, die was voor Madhe.
quote:sprankelend schreef op 19 oktober 2009 @ 19:56:

[...]

Ja, maar Minny, dat bewéér ik ook nergens.

Als ik mijn advies geef dan zitten daar echter ook zeer zeker geen valse voorwendselen bij.

Ik ga er namelijk vanuit dat iedereen op de hoogte is van het feit dat ik fouten maak.Het was een reactie op Madhe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven