hoe vinden jullie dit

19-10-2009 22:54 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend waar ik mee samen woon heeft maanden zijn 3 kinderen niet meer gezien omdat hun mam mij niet mag.

En zolang ik er nog ben komen ze ook niet.

Maar kinderen zijn nu erg verdrietig.

Nu heeft mijn vriend zijn ex hem al een paar keer sms gestuud over dat zij met mijn vreind en de 2 oudsten wil praten maar ik mocht er niet bij zijn.

Nu heeft zij tegen mijn vriend gezegt dat ze morgen bij ons huis kwamen voor een gesprek maar dan moest opgehoepeld zijn dus ons huis uit.

Ik zei tegen mijn vriend dan ga je toch lekker naar haar huis of mag dat niet van haar vriend.

Ze wil het zo afspreken met mijn vriend als zijn kinderen komen moet ik het huis uit zijn.

Ik weet het niet meer.
Niet toegeven aan chantage! Als het ook jouw huis is, dan moet je je zeker niet laten wegjagen. Als je vriend zijn ex wil spreken dan doen ze dat maar op neutraal terrein ipv jou uit je huis te zetten.
ik zou als ik jou vriend was ook niet smsen met je ex! Langsgaan en kids ophalen!! Punt!!
Kunnen ze niet gewoon even ergens afspreken om zonder al die partners erbij met elkaar te praten over de kinderen?
wat een gedoe, hoelang zijn zij al uit elkaar? Hoe lang hebben jullie een relatie en wat is gebeurd?
Waarom heeft ex zo'n problemen met jou?

Jullie wonen samen, dus het is logisch dat de kinderen jou ook te zien krijgen als ze bij hun vader zijn.

Is er nog een mogelijkheid tot een gesprek tussen alle volwassenen om de lucht wat te klaren?
Waarom mag mam jou niet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat ze zonder jou erbij wil praten over de kinderen, vind ik niet zo gek. Kan je er niet boven staan? Bied aan dat het best in jouw huis kan en geef ze er een bepaalde tijd voor. Zo laat je zien dat jij niet de beroerdste bent, maar blijf je wel de baas in je eigen huis.

Het gaat er per slot om dat je vriend snel weer een fatsoenlijk contact met zijn kinderen kan hebben.

Als ze inderdaad eist dat jij elke keer als de kinderen komen, je eigen huis uit moet, kan ze wat mij betreft de boom in. Of ze moet daar een hele goede reden voor hebben omdat jij de hele dag stoned op de bank hangt of zo.
Ik zou het huis even uitgaan. Contact herstellen met kinderen op wat voor manier dan ook gaan voor welke principes dan ook.
Jouw vriend moet een omgangsregeling wat betreft zijn kinderen regelen met zijn ex-vrouw, als die er al niet is heeft hij daar gewoon recht op! Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.En jou vriend hoort ook respect voor jou te hebben!
Stel lekker het belang van de kinderen voorop en ga even een uurtje het huis om. Kinderen vinden het niet leuk om in zo'n ruzieachtige sfeer te zijn en snappen over een paar jaar echt wel dat hun moeder niet aan de goede sfeer bijdroeg. Het is heel confronterend om hun moeder ruzie te zien maken met de vriendin van hun vader en het leidt echt tot loyaliteitsconflicten. Laat de ouders het maar even uitvechten...

Hoe lang zorg jij nu mede voor de kinderen? Hoe zien de kinderen jou? Ben ik gewoon wel benieuwd naar...
ze mogen mij niet omdat ik mijn eigen regels heb in ons huis en dochter lief zegt dat zij geen regels van anderen aanneemt behalve van pap en mam.

Mam gaat zelf wel met haar vriend met de 3 kinderen van alles doen.

Zij mocht mijn vriend zijn vorige vriendin ook al niet toen ging het ook al mis.

Dit gaat al maanden zo eigelijk ben ik het zat.

En als mijn vriend niet direct naar haar berichtjes terug reageerd krijg ik weer de schuld.

Zegt ze heeft je vriendin je mail of sms verwijderd.

Ik ben de laatste tijd overal de dupe van dat ik er slecht van slaap.

Het contact met de kinderen en mij ging de eerste maanden heel goed tot mam zich ermee bemoeid.

Nou ik pak haar de kinderen niet af heb ik niet nodig.

Maar als ze hier zijn mag ik ze toch ook liefde geven net als mijn eigen.

verder laat ik aan pap en mam over het zijn hun kinderen.

Gr.
Welke regels zijn er bij jou zo anders?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
mijn regels zijn:

niet met de schoenen op de stoelen of op de bank.

Niet met de benen tegen de meubels aan liggen.

Hun pakken zelf wat ze maar hebben willen zonder te vragen en ruimen niets meer op.

dat ze bij mam gewend zijn met zak chips op de bank te zitten of op bed en ik zeg in een bakje.

Ik zeg dat het leuker is dat een bak met chips op de tafel staat waar ieder van kan eten en niet 1 de zak voor zich heeft en de ander niets krijgt.

met vieze laarzen of schoenendoor het uit lopen

dat is alles.

Misschien is dat dom maar ik heb wel mijn nieuwe meubels daar zijn net jaar oud.
Dat zijn geen rare regels lijkt me.

Het klinkt alsof het ergens in de communicatie tussen de volwassenen is misgegaan.

Probeer een keer met alle volwassenen om de tafel gaan zitten en een goed en rustig gesprek hebben.

En daarna 1 lijn trekken naar de kinderen.

Maarja, in a perfect world...
Even heel zwart-wit gezegd: jij bent hun moeder niet. Dat is zij wel, en jouw vriend is hun vader. Zij moeten hier met z'n drieën uit zien te komen. Neemt niet weg dat jouw vriend wel duidelijk mag maken aan zijn ex dat hij achter de regels staat die in jullie huis gelden. Ik zou zeggen, spreek de dingen die jij belangrijk vindt even door met je vriend en ga de stad in of zo. Het is belangrijker dat hij weer een goed contact met zijn kinderen krijgt dan dat jij erdoor drukt bij zijn ex dat hun kinderen zich aan bepaalde regels houden.
quote:Faye_C schreef op 19 oktober 2009 @ 23:26:

Stel lekker het belang van de kinderen voorop en ga even een uurtje het huis om. Kinderen vinden het niet leuk om in zo'n ruzieachtige sfeer te zijn.Welja! En leer die kinderen dan meteen even, dat hun moeder almachtig is, en zelfs mag bepalen of TO in haar eigen huis vertoeft of niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Maar heeft jouw vriend dan ook geen stappen ondernomen om zijn kinderen te zien? 3 maanden zonder je kinderen te zien, dat moet je toch iets doen.

Ik zou toch een beetje plaats maken hier, het gaat wel om de kinderen. Zijn kinderen, dat moet toch belangrijk zijn voor hem en indirect of direct ook voor jou.
Ik bedoel de kinderen opzoeken, buiten jullie huis om.
In jullie huis zijn het jullie regels, je vriend moet zijn kinderen duidelijk maken dat het bij jullie zo gaat en hij daar ook achter staat. Communiceer dat ook zo naar de kinderen, het zijn niet jouw regels, maar jullie regels. Dan kunnen de kinderen jullie niet tegen elkaar uitspelen.

Als de ouders met elkaar willen praten kun je best weggaan, ga gewoon zelf iets leuks doen en laat hen met elkaar praten, maar zorg dat jij en je vriend allebei weten waar jullie samen staan met betrekking tot regels. Je kunt je niet iedere keer laten wegsturen, maar 1 keer om het contact weer op gang te brengen lijkt me een prima offer. En jouw vriend moet aan zijn ex duidelijk maken dat hij en zij samen over de kinderen beslissen, maar dat in jullie huis jij en je vriend gewoon de regels bepalen. En dat hij achter jou en je manier van met dingen omgaan staat. Oftewel, zijn loyaliteit ligt bij zijn kinderen en bij jou, niet bij zijn ex.
quote:aikidoka schreef op 20 oktober 2009 @ 03:18:

Als de ouders met elkaar willen praten kun je best weggaanWaarom zou zij haar huis moeten verlaten? Haar vriend kan met z'n ex elders afspreken. En volgens mij heeft die vriend zelf weinig ruggengraat dat ie zich zo laat doen, want hij zou degene moeten zijn die zijn kids tot orde roept in jullie huis, dat moet ie niet aan z'n vriendin over laten. Van relaties met mannen met kinderen komt alleen maar ellende, altijd gezeik met exen en met die kids zelf. Jammer dat je voor zo iemand gevallen bent.
Wat een triestigheid.

Ik begrijp je dilemma best hoor Knuffelbeest maar wat een ellende allemaal, terwijl een scheiding toch al zo rot is voor kinderen.

Jij kent de situatie beter dan wij hier. Jij kan beter inschatten wat het beste is. Natuurlijk zou jij niet 'het veld moeten hoeven ruimen' maar zo zwaar hoef je het niet op te nemen.

Het is belangrijk voor je vriend dat de kinderen hem weer zien, dat hij zijn kinderen vast kan houden etc.

Het lijkt me dat zoiets ook gewoon geregeld moet kunnen worden maar zijn ex heeft blijkbaar nogal veel moeite met de nieuwe situatie.

Ik denk dat je vriend het op moet lossen. Niet jij. Wat vindt hij er van? Het gaat om zijn ex en zijn kinderen, laat hij ergens afspreken met zijn ex buiten jullie of haar huis, gewoon op een neutrale plaats zodat ze rustig kunnen praten en afspraken maken.

Doe een stapje terug, ga niet op je poot spelen, het gaat om het herstellen van het contact tussen de vader en de kinderen dus bemoei je er even niet al te veel mee en laat je vriend dit zelf oplossen.

Als jij je huis niet uit wil voor die afspraak, dan doe je dat niet maar ga er nou geen punt van maken, het is allemaal al triest, kinderachtig en ellendig genoeg.
Waarom gaat dit allemaal over de SMS? Is het niet veel efficienter om er over te bellen?
Woont je vriend al bij jou in of heeft hij ook nog een eigen huis. Is het een mogelijkheid dat hij in de weekenden dat hij de kinderen heeft afspreekt in zijn eigen huis en dat jij lekker in jou huis blijft? Of dat hij de kinderen evt. bij opa en oma ziet? Er zijn toch zat plekken buitenshuis waar hij met de kids kan afspreken en dat jij er niet bij bent. Waarom heeft hij dat de afgelopen 3 maanden dan niet gedaan?

En als hij bij jou woont, heeft hij daar uberhaupt over nagedacht toen hij bij je in kwam wonen over hoe hij de kinderen zou ontvangen. Is hij er maar vanuit gegaan dat jij dat ook wel oke vond of hebben jullie daar echt goed over gepraat? Hebben jullie het er over gehad wat wel en wat niet acceptabel is in huis. Vind je vriend het normaal dan dat kinderen met hun vieze schoenen op de bank zitten en alleen een zak chips leeg eten of zegt hij er ook wat van?
Laat je vriend het zelf oplossen. Als hij het niet kan, lukt het jou zeker niet om er nog wat aan te redden.

Je vriend heeft een relatie met jou en dus hoort hij loyaal aan je te zijn. Zij hoeft dat niet. Jouw vriend is degene die hier grenzen en regels aan moet geven en als hij die niet heeft of niet aangeeft, is hij degene die jou daarin in de steek laat.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven