monteren meerijplankje bugaboo?

20-10-2009 11:44 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via MP een meerijplankje van bugaboo gekocht.

Maar nou moet ik hem monteren. De verkoopster heeft het over twee klemmen die al op de wagen aanwezig moeten zijn waar het plankje in geklikt moet worden. Deze klemmen zie ik nergens.

Is dat omdat ik een nieuwe wagen heb of horen ze bij het plankje?
Ze horen bij het plankje en bevestig je op de zwarte plastic dingen die je links en rechts van het wiel ziet... Misschien heeft de dame van MP het er niet bijgegeven???
Je moet het plankje er dan 'onderschuiven'
Ik heb geen klemmen gekregen en die mevrouw van MP beweert dat die op mn wagen aanwezig zouden moeten zijn.
Als je het plankje nieuw koopt zitten ze er dan bij?
Of ze zaten bij mijn plankje of ik heb ze erbij moeten kopen dat weet ik niet meer.. Maar ik zie nu op de site van Bugaboo dat de meerijdplankjes anders zijn... er staat iets over een 'handig' click systeem
Hallo, lastig probleem als het je niet goed isuitgelegd!

Wij hebben ook een bugaboo met meerijdplankje en ik vond het in eerste instantie ook niet gemakkelijk om hem er aan vast te krijgen. Je moet eigenlijk de wagen schuin op zijn kant zetten zodat je het meerijdtplankje haaks tegen de achteras aan kunt zetten (ik hoop dat je het begrijpt) en daar schuif je hem dan zo onder de twee plastic 'schuifjes'. Ik hoop dat je het zo een beetje snapt, maar klemmetjes die hadden wij in ieder geval niet hoor (de 2e generatie bugaboo).

Succes!

Groetjes Rosi
Ik heb vanmiddag een meerijplank van Bugaboo gekocht. Inhoud doos: meerijplank, 2 klemmen die je aan de stang van de wagen moet klikken en een koordje om de plank omhoog te kunnen doen.

Als die klemmen er niet bij zitten vrees ik dus dat het niet gaat lukken.
Oh ja, ik heb een cameleon voor alle duidelijkheid.
Die klemmen horen bij de plank, dus die zou die mevrouw je nog even na moeten sturen. Als dat nou een probleem wordt kun je ook losse onderdelen bij Bugaboo proberen te bestellen. Die zijn echter niet goedkoop.

Ik heb de plank later gekocht dan mijn wagen en ik weet heel zeker dat ze bij de plank horen.

Als je de klemmen niet bij de hand hebt is de instructie lastig te geven, want dan is het nogal abstract.
Ik heb http://www.geboortewinkel.nl/bugaboo-meerijplankje.html deze, geen klemmen. Je zet het onderstel op z'n kant en klikt het plankje al draaiend op de juiste plek zeg maar. Lekker duidelijk
Die klemmen horen bij het plankje hoor. Ik heb ook een Cameleon en via MP een plank gekocht idd mèt klemmen. Overigens had de verkoper geen koordje meer, ik heb toen de klantenservice gemaild en heb toen kosteloos een nieuw koordje gekregen.
Misschien is het model veranderd en is het nu zonder klemmen. Mijn plankje zou echter zonder klemmen niet te monteren en dus waardeloos zijn. Ik heb een frog en ik heb in 2006 de plank gekocht.
Ik heb dus plank met klemmen vandaag (!) gekocht.
Aangezien vriend dat ding de eerste keer op de wagen heeft gezet, ga ik nu twijfelen...
Misschien kun je de klemmen los kopen??
Ik heb de doos gepakt. Datum oid staat er niet op maar het is echt een officiële plank. Aangeschaft bij Prenatal. Op Bugaboo.nl zie ik wel dat er een nieuwer model op de markt is (ik voel me dus nu genaaid door Prenatal maar afijn ) dus je moet even kijken of je die hebt of een andere. Bij andere heb je klemmen nodig, deze nieuwe is plug and play zo te zien (maar dan zou je geen moeite hebben met montage vermoed ik...).
Ik heb destijds ook alleen een plankje gekregen, zonder klemmen of touwtje. Die heb je wel nodig. Bij Bugaboo kun je klemmen en koordje gratis bestellen (heb ik via de Prenatal-winkel laten doen). Dat was geen probleem (ook al ik geen aankoopbon oid).

Op de wagen zitten niet echt 'klemmen', maar een soort zwarte delen (op de stang), waar je die 'klemmen' inschuift. Die twee losse klemmetjes moet je in het plaknje schuiven eerst. (als ik het me goed herinner...). Dat doe je dus 1 keer en dan zit het vast....

Maar voor zo'n eerste keer is het onwijs gepiel, je moet het even doorhebben (net als het inklappen vd wagen).

Trouwens: Ik heb een Gecko en dat plankje is zo'n plankje wat je bij iedereen ziet...
Ik heb in 2007 een meerijplankje gekocht. Daar zaten de klemmen bij.

De klemmen laten niet zo makkelijk los, m isschien dacht de MP-mevrouw dat ze vast aan de kar zaten?

(Juist omdat haar man em misschien wel gemonteerd heeft?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven