Gezondheid alle pijlers

Is er een apothekersassistente in da house?

20-10-2009 21:43 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thyrax moet normaal een half uur voor het ontbijt ingenomen worden. Nu moet ik beginnen met een AB kuur en dat bijt met de Thyrax, er moet 6 uur tussen zitten. AB is 2 keer per dag.

Mijn plan is nu 's morgens geen Thyrax te slikken maar AB en gewoon te eten. Wanneer mag ik dan op z'n vroegst de Thyrax slikken?

voor wie mij kan helpen
waarom niet s morgens de thyrax en s middags en s avonds de AB

bij AB is het belangrijk om de kuur af te maken niet het tijdstip van inname
Tussen de inname van de AB moet 12 uur zitten.... Volgens de bijsluiter.

Als ik begin met de Thyrax wordt het dus nachtwerk....

9.00 Thyrax.... 1500 mag ik dan pas de AB nemen dus moet ik 's nachts om 3 uur de wekker zetten....

Is vriend niet blij mee en ik ook niet. Kan mijn slaap veel te goed gebruiken met deze ontsteking en weer een AB kkr. Laatste was 2 maanden geleden.
Heeft je eigen apotheek of arts je dit niet kunnen vertellen?

Even rekenen hoor. Thyrax gewoon 's ochtends nemen. En dan 6 uur later de eerste AB en dan vlak voor je gaat slapen de 2e AB?
waarom heeft de huisarts dan deze AB voorgeschreven?

er zijn nml meerderen
Noppes, Ik kwam er pas om 17.45 achter nadat ik de medicatie opgehaald had. Meteen proberen te bellen maar helaas.... Eerst in gesprek en daarna bandje sluiting..
Om 7 uur AB, 13 uur thyrax en om 19 uur weer AB?
uh, toen je het recept ging halen ben je niet voorgelicht over deze combi? Vreemd toch?

De assistente/apotheker weten alle contra-indicaties en combinatie mogelijkheden etc en hadden dit toch met je kunnen bespreken.
Er is toch altijd een nachtapotheek ergens open?

Anders wil ik mn vriendin wel bellen, die is assistente
Okkk... Ik heb een oorontsteking en dit is de 3e keer in 2 maanden. Ik heb eerst Augmentin gehad maar de oorontsteking kwam terug.

Nu heeft de ha vorige week een kweek gemaakt om te kijken welke bacterie erin betrokken is en heb nu Ciprofloxacine, 2 x daags 500 mg.
Dat kan Elninjoo alleen weet ik niet wanneer ik moet eten vanwege de Thyrax.... Er moet een tijd tussen en ik kan nergens vinden hoeveel uur dat is.

Als je de Thyrax op de nuchtere maag neemt is dat geen punt, er zit een nacht tussen.
Ne Twompie, las het dus thuis op de bijsluiter. Er is mij daar niks over gezegt.
Maar als je het 'n half uur voor je lunch neemt komt dat toch op hetzelfde neer als wanneer je het 'n half uur voor je ontbijt neemt?
Nee, ik ontbijt..... Voor het ontbijt ben ik de hele nacht nuchter geweest, dan de Thyrax en na een half uur mag ik dan eten.
Thyrax moet je op nuchtere maag innemen. Dus het is geen optie om die later in te nemen. Je kan wel je wekker eerder zetten zodat je thyrax bv om 7u in neemt. Je hoeft vast niet exact op de klok te kijken voor AB, dus een uurtje verschil zal niet veel uitmaken.
Ja, maar tussen je ontbijt en de lunch ben je weer nuchter (tenzij je tussendoor zit te snaaien) dus je hebt weer 'n lege maag, slikt die pil, wacht nog 'n half uur en gaat dan lunchen.
En niet stoppen met thyrax, dan moet je namelijjk weer helemaal opnieuw opbouwen...
Hoi Bosaapje,

Via google gevonden op apotheek.nl: minstens 2 uur NA het eten en een half uur VOOR het eten innemen. Anders kan de opname worden verminderd.

Hoeveel dagen moet je je AB eigenlijk slikken?

Succes en hoop dat je ontsteking snel voorbij is!
Nou ik werk in de zorg en wij geven de thyrax om 6uur smorgens en de kuurtjes en alle andere medicijnen tussen 8 en 9 uur..

Heeft eigenlijk nooit problemen opgeleverd..
Heb je ook in de bijsluiter van Thyrax gekeken, daar hebben ze t over 4 uur .

• Geneesmiddelen, die aluminium, magnesium of ijzer bevatten en het

antibioticum ciprofloxacine verlagen de opname van Thyrax Duotab.

Thyrax Duotab niet innemen binnen 4 uur voor of na inname van één van

deze middelen
OOO, dat scheelt nog al wat er op de bijsluiter staat.. 4 Uur vind ik wat anders dan 6 uur.

Restlesswithin heeft gevonden dat ik 2 uur voor de inname van de Thyrax nog mag eten dus dan kan ik wel een schemaatje in elkaar vogelen. De komende 7 dagen ga ik dus even een ander ritme pakken.

Dames, jullie zijn engelen, Bedankt voor het meedenken en zoeken.

Gaat dat om te thyrax?, 2 uur voor inname eten?
Thyrax moet minstens een half uur voor het eten en minstens 2 uur na het eten ingenomen worden. Dus hoe meer tijd tussen inname en voedsel/koffie e.d. hoe beter lijkt me.
De info over Thyrax op apotheek.nl:

Wanneer?

Neem de tabletten in op een lege maag. Dus minstens 2 uur na het eten of een half uur voor het eten. Bijvoorbeeld ten minste een halfuur voor het ontbijt of minstens twee uur na het avondeten.

Dit middel wordt namelijk slecht opgenomen als er ook voedsel in de maag zit. Dit is belangrijk aangezien de dosering zeer nauw luistert.
Exact Yeti. Dat was de info die bedoelde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven