wel of geen positiejas?

21-10-2009 11:56 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben uitgerekend in juni en dus nog heel pril zwanger. Heel klein beginnend buikje, maar voor de omgeving nog niet waarneembaar.

Nu liep ik van de week in en babywinkel en zag ik daar positiejassen hangen voor de winter. Ik was bij mijn vorige zwangerschap in de zomer op mijn dikst (september uitgerekend), dus had ik echt geen jas nodig. Maar nu twijfel ik dus.

De echte kou kan tot maart aanhouden. Dan ben ik zo'n 27 weken zwanger. Vorige keer had ik echt al een grote buik rond die tijd en eigenlijk verwacht ik dat dat er dit keer niet veel minder op zal worden.

Volgende speelt ook mee. In Nederland is het niet zo koud, maar ik moet deze winter voor mijn werk nog een paar keer naar Scandinavie, waar het wel erg koud kan zijn.

Nu weet ik, ik ben nog niet lang zwanger, wie weet groeit mijn buik niet zo groot als bij de vorige zwangerschap enzo. maar ik ben bang dat het met positiejassen nog erger is dan met gewone winterjassen en dat ze dus tegen november alweer zijn uitverkocht....

Wie is/was er ook in/rond mei/juni uitgerekend of heeft voor dezelfde keuze gestaan?

Groetjes,

(nog niet zo) Dikbuikje
Hmm, zit met hetzekfde probleem. Ik ben in maart uitgerekend en heb nu al een behoorlijk buijje. krijg mijn oude jas nog net dicht, maar dat houdt niet over :-)

Ergens weiger ik een jas te kopen die ik maar 1 winter draag. Denk dat ik het voorlopig maar doe met een dikke trui en een poncho erover. Misschien veranderd mijn mening nog als het echt kouder wordt (al vriest het hier in Duitsland al best!)
Ik was in mei uitgrekend en wilde wel een leuke positiejas maar kon niks vinden. Dus ik heb het zonder gedaan en hem uiteindelijk niet gemist. Het was een zachte winter en tegen de tijd dat ik echt geen enkele normale jas meer paste, hoefde ik geen jas meer aan, of ik liet mijn jas openhangen.

Als je een leuke ziet en je hebt er het geld voor, koop er dan een. Zo niet, dan kun je volgens mij best zonder.

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens.
mahna mahna tuduuuudududu
Ik kon bij beide zwangerschappen (uitgerekend in januari en maart) nog in mijn gewone winterjas. Maar bij de tweede zwangerschap heb ik er wel een gewone winterjas met buikruimte (A-lijn) bijgekocht, ook met het idee dat ik in februari vast geen jas meer kon vinden, mocht ik 'm echt nodig hebben.

M.a.w. wellicht kun je een leuke 'normale' winterjas vinden die je ook met een grote buik aan kunt hebben.

Overigens heb ik wel het idee dat bijna iedereen bij de tweede zwangerschap een grotere buik heeft dan bij de eerste.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Ik was de vorige keer ook in juni uitgerekend en nu weer. Ik heb geen positiejas gehad maar heb tot het minder koud werd (april?) gewoon een normale winterjas aangehad. Wel een wijd model uiteraard (mijn mooie getailleerde past nu al bijna niet meer ). Die wijde jas spande op het laatst ook wel om mijn buik, maar het ging wel. In april werd het warmer en kon ik toe met een dik vest.
Oh ja, ik had inderdaad ook een 'normale' winterjas in a-lijn model gekocht. Daarmee redde ik het tot 7 maanden.
mahna mahna tuduuuudududu
Gefeliciteerd met de zwangerschap!!!!

Ik heb voor de winter een 2ehandse positiejas gekocht....zonde idd om er gigaveel geld aan uit te geven maar ik plof nu al bijna uit mijn normale jassen...:)
Heb je een nette jas nodig voor je werk?

Zo niet, dan zou ik een ski-jas kopen. Zijn lekker warm en vaak wijder en kan je volgende jaren gewoon nog weer aan doen.
Ik ben zwanger van de tweede en met vijftien weken kon mijn normale jas al niet meer confortabel dicht. Dus ik zou neigen naar wel een jas kopen, als ik jou was. Nu ben ik in januari uitgerekend, dus geen positiewinterjas was niet echt een optie. De vorige keer (december uitgerekend) heb ik het gedaan met positievesten etc., maar toen heb ik het af en toe toch echt wel flink koud gehad. Ik heb de jas 'Felisa' van Mamalicious gekocht (te vinden met Google). Die kost afhankelijk van de winkel 50-60 euro, dat vond ik nog wel goed te doen. Je zou ook op Marktplaats kunnen kijken eventueel, daar worden ook wel jassen aangeboden.
De eerste keer in juli uitgerekend en geen positiejas gekocht, maar een maat groter (van vriendin) voldeed toen prima. Bij de tweede in maart uitgerekend en was ik te laat met het kopen van een positiejas en toen ben ik geslaagd door een poncho (met mouwen) te kopen. Ideaal! En ook nog draagbaar na je zwangerschap. Nu ben ik zwanger van de derde en in januari uitgerekend en ik ga het gewoon weer met de poncho doen.
Hier hetzelfde, ook in juni uitgerekend en ik denk dat het ook hard gaat. Ik ga denk ik in de uitverkoop kijken voor een grotere maat jas (miss etam/M&S ofzo), en A-lijn is dan een goede tip. Ik vind positiejassen best duur, dus ook marktplaats vereer ik met een bezoekje.

Ik heb ook een grote skijas liggen, maar die is ook wel heel erg warm. Handig dus voor als het echt gaat vriezen.
O ja, inderdaad een poncho. Die tip kreeg ik ook, maar ik vraag me wel af of die goed genoeg is voor op de fiets, ik fiets namelijk veel.
Ik ben eind mei uitgerekend, dus ongeveer net zo ver als jij ! Mijn moeder heeft me een A-lijn jas cadeau gedaan, met heel veel ruimte voor de (oekomstige) buik. Die jassen zijn nu ook best wel in de mode, ik zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden

Ik heb zo'n jas dus, maar dan met gewone mouwen
Ik zou het even aankijken denk ik. Ik vind positiejassen best duur voor die paar maanden. Maargoed, moet je er voor je werk ook representatief uitzien? Dat maakt ook nog uit.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik eind april uitgerekend en heb ik aan het einde van het jaar nog een goedkope jas bij de H&M gekocht die wat wijder was. Het begon toen ook nogal te vriezen.

Nu ben ik begin januari uitgerekend en dus 29 weken zwanger. Mijn "herfstjas" past nog prima, mijn winterjas zal denk ik niet meer passen want die is erg getailleerd. Ik zal dus binnenkort wel weer overstappen op mijn H&M-jasje.

Wellicht wordt je buik niet zo groot en anders kun je altijd nog even op MP kijken? (hoewel ik een jas van 50-60 euro ook goedkoop vind hoor. Die kun je natuurlijk zelf ook doorverkopen).
quote:magica schreef op 21 oktober 2009 @ 12:12:

Ik ben zwanger van de tweede en met vijftien weken kon mijn normale jas al niet meer confortabel dicht. Magica, gefeliciteerd!
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Ik ben echt nogal een koukleum en heb het idee dat een poncho niet zo warm is en eerlijk gezegd ben ik ze nog niet tegengekomen hier in de stad..... Een jas een maat groter kopen is idd ook een optie, maar zit die dan niet op allerlei andere plaatsen (schouders enzo) al gauw niet mooi omdat die jas dan dus te groot is?

De jassen die ik zag zijn niet echt heel mooi ofzo, maar wel maar 60 euro en dat vind ik (met het oog op doorverkopen op MP, slimme tip!) wel te doen.

En dan ook nog....als ik een positiejas koop, kan ik die dan beter meteen een beetje ruim kopen? Bij nr. 1 kwam ik ruim 30 kilo aan. Ben dat nu niet van plan, maar je weet maar nooit....

Ik denk er nog even over na.
Hier goedkope jas bij H&M gekocht in 2 maten groter. Was voor 40 euro klaar geloof ik.
Ik ben nu in maart uitgerekend en heb wel een positiejas gekocht. Ten eerste omdat mijn oude jas vorig jaar aan het eind van het seizoen kapot is gegaan en ik dus wel een nieuwe moest. Ten tweede omdat ik veel fiets en je dan gewoon een warme jas nodig hebt.

Volgens mij heb ik dezelfde jas als Magica, van Mamalicious. Niet al te duur en ik heb hem nu al een tijdje aan en zit heerlijk! Volgend jaar verkoop ik hem gewoon voor de helft van de prijs. Bij mijn dochter was ik begin november uitgerekend en heb ik het met een dik vest gered. Maar dat was een hele zachte herfst. Nu ben ik 18 weken zwanger en had ik allang niet meer in een normale jas gepast!
Maar als je een jas twee maten groter koopt zijn de mouwen toch veel te lang?

Toevallig zag ik laatst in de H&M folder hele leuke A-lijn jassen staan met volgens mij alleen knopen aan de bovenkant.
Ik ben begin april uitgerekend en had hetzelfde probleem. Heb nu een ponchojas gekocht. Echt ideaal. Is wat dikker en langer dan de gemiddelde poncho's, dus geeft voldoende warmte. Er zit zelfs een sjaal aan vast. Was ook best duur, maar in dit geval niet erg omdat ie toch tijdloos is (kleur zwart). Kan 'm na de zwangerschap ook nog jaren gebruiken. Dat zou dus een optie zijn...
quote:mizuki schreef op 21 oktober 2009 @ 12:27:

Magica, gefeliciteerd!Hee Mizuki, dank je! Ben al een eind op weg hoor, nu 27 weken zwanger. Alles goed met jou en de jouwen?
Ik ben nu hoogzwanger (nog een maandje) en heb mijn gewone winterjas nog aan. Beetje jammer van de speciaal aangeschafte poncho (die ik nu inderdaad al te koud vind!), maarja...

Ach, shoppen is leuk toch?
Ik was afgelopen februari uitgerekend en ik heb al die tijd mijn gewone winterjassen kunnen dragen (heb redelijk grote borsten, dus strakgesneden jassen passen mij sowieso niet) al was het de laatste weken wel een beetje krapjes-aan. Ik had een brede, lange en dikke sjaal gekocht voor het geval ik jas niet meer dichtkreeg. Die heb ik niet hoeven gebruiken. Daarbij mocht ik door complicaties de laatste 2 maanden alleen nog maar een beetje rondscharrelen, dus ik ben de deur bijna niet meer uit geweest en al helemaal niet om stukken te lopen. Ik was dus wel blij dat ik geen dure positiejas had gekocht (gecompenseerd met een dure babyjas die hij nooit heeft aangehad )
Ik heb ook vorig seizoen een jas in A-lijn gekocht. De knopen zitten rond de borststreek en daaronder hangt alles verder los. Ideaal voor een dikke buik. Er zaten wel verborgen knopen op om de flappen onder de borsten niet open te laten vallen, maar die deed ik dus niet dicht. Dat paste niet. Ondertussen ben ik bevallen en draag ik hem deze winter weer.
Home is where your wifi connects automatically.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven