Tips voor veel te druk verjaardagsfeestje

11-10-2009 14:38 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha forummers,

Mijn zoon werd in de zomervakantie 6. Hij zou als de school een poosje bezig was een kinderfeestje mogen geven.

Dat is aanstaande vrijdagmiddag.

Omdat wij tijdens zoons verjaardag zelf ook op vakantie waren, zijn de kinderen van vrienden etc op die dag niet allemaal geweest (vrienden met hun kinderen, die vlakbij vakantie hadden, wel en ons enige neefje ook).

Normaal gesproken zouden we voor het kinderfeestje niet al die kindjes uitnodigen, wat sowieso een beetje een lastige kwestie is omdat mijn zoon nu wat ouder wordt. Dan ga je niet meer de hele kleintjes op een partijtje uitnodigen.

Enfin. Wikken, wegen. Zoon leek aanvankelijk maar een of twee kindjes uit zijn klas te willen vragen. Dus ach, dan kunnen er daarnaast ook wel wat kinderen van vrienden komen. Maar welke wel en welke niet? Die van onder de 5 jaar niet, bijvoorbeeld? Pfff... toen werden mijn zoontjes uitgenodigd op het kinderfeestje van dochtertje van een vriendin, dat meisje werd 4 en dat was vorige week. Dan kun je moeilijk vlak daarna een feestje geven en haar niet uitnodigen. En als zij komt, moet ook het zoontje van andere vriendin komen. Enzovoort. En inmiddels wil zoon graag nog twee andere klasgenootjes uitnodigen en dat wil ik in elk geval niet belemmeren.

Om een lang verhaal kort te maken: aanstaande vrijdag zullen wij hier als iedereen komt met 14 kinderen zijn. Ruim de helft van die groep is 4 jaar oud.

Natuurlijk wordt het een puinhoop maar dat boeit me niet. Ik wil graag dat iedereen het naar de zin gaat hebben en hoop op tips voor spelletjes of activiteiten die voor zowel 4-jarigen als 6-jarigen leuk zijn.

En die ook met zo'n grote groep - of gesplitst in tweeën - gespeeld kunnen worden.

Kom maar op en alvast dank!

xx lisa.
Dank dames!

Degene die suggereren minder kinderen uit te nodigen: dat is dus net het punt, door omstandigheden is dit zo gelopen nu en iedereen is al uitgenodigd. Normaal gesproken zou ik hier niet voor kiezen.

Dat er veel vierjarigen bij zijn, komt omdat een paar jochies uit de straat waar mijn zoon regelmatig mee speelt vier zijn. Dochtertje van een vriendin en zoontje van andere vriendin zijn ook vier. Mijn jongste zoontje is vier. Twee klasgenootjes van zoon zijn nog vijf, evenals vriendje/zoontje van vriendin.

Ik heb hulp van drie andere volwassenen.

Naar een binnenspeeltuin vind ik niet zo leuk, dat is zo 'makkelijk'. Bovendien moet je ze dan ook weer erg goed in de gaten houden de hele tijd, er zijn echt kleintjes bij.

Als het goed weer is, zou het wel een idee kunnen zijn om lekker naar het bos te rijden, daar een speurtochtje te doen en wat te ravotten.

Jammer dat we dat niet van tevoren weten. Wat dat betreft is het vieren van een feestje gewoon in augustus op de dag zelf een stuk prettiger!

Brandweerfeestje hebben we voor onze jongste gedaan toen hij vier werd.

Treinenfeestje is wel iets voor onze oudste, daar is hij dol op.

Cake versieren had ik zelf ook al bedacht. Tafel vol met eet-versierspul en gaan maar. Daarna zingen en cake opeten.

Ook een uitbeeldspelletje dat ze vorige week bij dochtertje vriendin gedaan hebben, gaan we doen.

Een hele film opzetten lijkt me niet aan de orde en bioscoop ook niet, weer gezien de hele kleintjes.

Een kort filmpje of aflevering van iets dat ze leuk vinden zou nog wel kunnen.

Ik ga de tips nog eens grondig lezen en breng na vrijdag zeker verslag uit, haha.

xx lisa.
Succes ermee!!

Ik doe je het je niet graag na.
Moppetoet, stuur die scheepjes maar hierheen, haha.

Er heeft trouwens een kindje afgezegd vanochtend wegens laatste oefenles voor diplomazwemmen, dat kwam wel goed uit!

xx lisa.
En, hoe was het?
En zo is het alweer een week geleden dat het feestje was, sjonge, de tijd vliegt weer eens.

Het ging goed! We hebben niet alle spellen gedaan, veel te weinig tijd. Als een soort intermezzo zijn we naar het huis van mijn ouders geweest, waar mijn moeder een paar spelletjes had voorbereid, ook in de tuin. Onze tuin heeft veel zwart zand en daar wilde ik de bende liever niet in loslaten omdat het regenweer was. Mijn ouders hebben weinig zwart zand, dus daar kon een leuk circuitje gelopen worden en had ik wat verstopt en zo.

Ik had een groot scorebord gemaakt met alle namen erop en ook had elk kind een bakje. Bij binnenkomst mochten ze een sticker in feestthema kiezen en die plakte ik dan op het bakje en dezelfde bij de naam op het scorebord. (voor de kinderen die hun naam nog niet kunnen lezen handig en ook gewoon leuk). Ze konden met alles stickers verdienen, ook met iets opruimen of goed hun best doen of een spelletje winnen. Bij drie stickers mochten ze steeds een pakje grabbelen uit een grote ton vol ingepakte kleine dingetjes. Dat mochten ze niet uitpakken, maar in hun bakje leggen. Aan het eind van de middag gingen we gezamenlijk uitpakken. De bedoeling was om bingo te spelen met als prijsjes de pakjes die ze liever wilden ruilen, maar daar was helemaal geen tijd meer voor. Kinderen die een cadeau'tje wilden ruilen deden dat toen in een mandje, vervolgens trok ik een naam uit een bakje en dat kind mocht dan als eerste weer iets kiezen uit de te ruilen cadeau'tjes (is dit nog te volgen, haha). Er was ook nog een schat die gezocht moest worden, cakejes versieren aan het begin en wat simpelen spelletjes. Kortom: een groot succes eigenlijk wel!

xx lisa.
Fijn dat het zo goed gegaan is, Lisa! Klinkt inderdaad heel geslaagd.
Om een kort verhaal lang te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven