Touwtje lichtschakelaar kapot
donderdag 22 oktober 2009 om 12:34
Ik heb een nogal stom probleem. Het touwtje van de lichtschakelaar is afgebroken. En dan ook echt ver afgebroken, ik heb het klepje opengemaakt en ik kan nog net de draadjes uit het hulsje zien steken. Het touwtje zit in een soort mini zwart balkje. Het komt er aan dezelfde kant uit als dat het erin gaat. Ik vermoed dus dat de schakelaar in dat balkje zit en dat je het touwtje om de schakelaar heen moet spannen. Alleen krijg ik dat balkje met geen mogelijkheid open en het touwtje er zo infrotten lukt al helemaal niet.
Weet iemand een oplossing?
Weet iemand een oplossing?
donderdag 22 oktober 2009 om 12:54
quote:Bells schreef op 22 oktober 2009 @ 12:41:
Ah, daar was ik al bang voor. Iemand enig idee hoe je een lichtschakelaar vervangt?Met een schroevendraaier de oude er af schroeven en meenemen naar de doe het zelf zaak. Daar even heel blond doen en hulp vragen. Dan betalen, hup naar huis en de nieuwe er op schroeven.
Ah, daar was ik al bang voor. Iemand enig idee hoe je een lichtschakelaar vervangt?Met een schroevendraaier de oude er af schroeven en meenemen naar de doe het zelf zaak. Daar even heel blond doen en hulp vragen. Dan betalen, hup naar huis en de nieuwe er op schroeven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 22 oktober 2009 om 13:13
quote:Fame schreef op 22 oktober 2009 @ 12:54:
[...]
Met een schroevendraaier de oude er af schroeven en meenemen naar de doe het zelf zaak. Daar even heel blond doen en hulp vragen. Dan betalen, hup naar huis en de nieuwe er op schroeven.Ik begin alvast met blond doen : je kunt zo'n ding er gewoon afschroeven? Met een doodnormale schroevendraaier? Ik hoef verder geen geleerde dingen te doen? (behalve idd stroom eraf halen, wel zo handig )
[...]
Met een schroevendraaier de oude er af schroeven en meenemen naar de doe het zelf zaak. Daar even heel blond doen en hulp vragen. Dan betalen, hup naar huis en de nieuwe er op schroeven.Ik begin alvast met blond doen : je kunt zo'n ding er gewoon afschroeven? Met een doodnormale schroevendraaier? Ik hoef verder geen geleerde dingen te doen? (behalve idd stroom eraf halen, wel zo handig )
donderdag 22 oktober 2009 om 13:19
waarschijnlijk moet je hem in een paar delen losschroeven.
Dus
1) stroom eraf
2) kap losschroeven
3) stroomdraden losmaken ( soms ook met kleine schroefjes)
4) nieuwe schakelaar halen. Let er wel op dat je de goede neemt. Als het een opbouwschakelaar is, dan geen inbouw nemen en andersom ( opbouw steekt echt een stuk uit de muur)
5) stoomdraadjes vastzetten volgens de aanwijzingen in de verpakking
6) kap vastschroeven en klaar!
nb.: Let er op dat de stroomdraden elkaar niet laat raken als je even weg bent en je de stroom er weer opzet.
Dus
1) stroom eraf
2) kap losschroeven
3) stroomdraden losmaken ( soms ook met kleine schroefjes)
4) nieuwe schakelaar halen. Let er wel op dat je de goede neemt. Als het een opbouwschakelaar is, dan geen inbouw nemen en andersom ( opbouw steekt echt een stuk uit de muur)
5) stoomdraadjes vastzetten volgens de aanwijzingen in de verpakking
6) kap vastschroeven en klaar!
nb.: Let er op dat de stroomdraden elkaar niet laat raken als je even weg bent en je de stroom er weer opzet.

donderdag 22 oktober 2009 om 17:28
zaterdag 24 oktober 2009 om 00:25