Hoeveel kun je vragen op de rommelmarkt?

22-10-2009 16:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
As zondag ga ik met een vriendin op een grote, overdekte rommelmarkt staan. We gooien alles wat we niet meer gebruiken op een tafel neer en weg ermee! Echter, er zit echt nog keigoed spul tussen. Ook kleren bijvoorbeeld. Er zitten echt kleren bij die ik misschien 2x heb aangehad.. zelfs een nieuw paar schoenen.. goeie cd's.. mooie vazen.. vanalles en nogwat. Maar volgens mijn schoonmoeder kan ik nooit meer dan 3 euro vragen voor iets. Al is het nog helemaal in perfecte staat. Is dat zo? Iemand rommelmarktervaring?
Hier iemand met wat rommelmarktervaring. Mijn ervaring is ook dat je op rommelmarkt nooit veel kan vragen. Misschien dat je op Marktplaats meer kunt krijgen voor je spullen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
En wat doet dit onderwerp onder PSYCHE?
Je kan veel vragen, maar als de koper het dan laat liggen... verdien je uiteindelijk nog niets.

Op een rommelmarkt moet je alles kwijtraken waar mensen interesse in hebben. Of dat nu veel of weinig is. Weg ermee!

Dat is mijn filosofie...

Dus, kijken = kopen, dat moet je regelen. Anders ga je straks weer naar huis met 'hele goede spullen die veel waard zijn, maar waar geen haan naar kraait'.
quote:siesa schreef op 22 oktober 2009 @ 16:43:

As zondag ga ik met een vriendin op een grote, overdekte rommelmarkt staan. We gooien alles wat we niet meer gebruiken op een tafel neer en weg ermee! Echter, er zit echt nog keigoed spul tussen. Ook kleren bijvoorbeeld. Er zitten echt kleren bij die ik misschien 2x heb aangehad.. zelfs een nieuw paar schoenen.. goeie cd's.. mooie vazen.. vanalles en nogwat. Maar volgens mijn schoonmoeder kan ik nooit meer dan 3 euro vragen voor iets. Al is het nog helemaal in perfecte staat. Is dat zo? Iemand rommelmarktervaring?

Tis een beetje vraag en aanbod, als er iedereen weinig vraagt kan jij niet veel vragen natuurlijk. Maar goed, als mensen echt iets willen hebben, dan betalen ze wel.

Ik vind een standaard bedrag van 3 euro volkomen kul.
Je kan altijd meer vragen natuurlijk, dan kunnen mensen altijd afdingen!

En of je iets twee keer hebt gedragen, maakt dan niet uit, het is en blijft tweedehands...

Vrienden van me doen dit ook regelmatig en staan dus gewoon open voor afdingen. Als je dat niet doet, blijf je straks nog met de rommel zitten....

Maar waarom staat dit bij psyche..???
Ligt eraan...

Echt heel mooi spul kun je wel iets meer voor vragen. Ligt aan het artikel... Bijv. jas...¤ 10, 00/ ¤ 12. 00

Veel plezier!
Nee, hoor als het echt mooi is kan je best 5 tot 10 euro vragen. Rommelmarkt is wel een plek waar onderhandeld wordt over de prijs, dus wees wel bereid om dan in prijs te zakken. Aan het eind van de dag doe je dat natuurlijk makkelijker dan aan het begin!

Veel plezier!
Afdingen zullen mensen die er handig zijn proberen, je kunt dan proberen om hoog in te zetten.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Excuse me.. had niet door dat het onder psyche stond..
En als je een prijs noemt en ze druipen af; dalen met de prijs. De kans dat er later op de dag nog iemand naar vraagt is ook niet zo groot.
Overigens, hangt het er ook vanaf waar zo'n rommelmarkt gehouden wordt. Als je een rommelmarkt hebt waar je entree voor moet betalen, dan zijn de prijzen op een kraam vaak al wat hoger dan bij een rommelmarkt in een buurthuis.
Al 15 jaar niet op de markt gezeten, maar wij prijsden altijd alles en keken daarbij naar wat het ongeveer nog waard was.

Dus het kon zijn dat iets nieuw 50 gulden was geweest, nauwelijks gebruikt, en dat wij dan 20 gulden vroegen.

Vind die 3 euro ook beetje onzin, tenzij het echt gaat om een hele berg rotzooi die je weg wilt doen.

Soms zie je ook wel mooie schilderijtjes op een markt, vind het niet raar als die meer kosten dan 3 euro.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@prima: Het is inderdaad zo'n grote rommelmarkt/braderie (in een veilinghal) waar je entree moet betalen.

We zien wel.. weet ook nog niet of ik alles vtv ga prijzen.. misschien zit ik er wel helemaal naast met mijn prijs en kan ik beter ter plekke gaan onderhandelen. Ben benieuwd!
Mijn ervaring is ook dat aan het begin van zo'n rommelmarkt vaak handelaren komen die heel erg proberen af te dingen op de prijs, hou dat in de gaten, die willen dan echt voor een spotprijs dingen overnemen.
De prijzen moeten welk leuk blijven. Max 10,- vind ik meer dan genoeg maar dan moet het er écht goed uitzien wil ik het kopen. Wil je er meer aan verdienen dan hoort het eerder op Marktplaats (niet dat daar min/maxbedragen voor zijn natuurlijk )

Edit: ik zie nu dat je er entree moet betalen, dan kun je de prijzen ook hoger inzetten natuurlijk! (Het hangt helemaal van de locatie af vind ik)
@prima: goeie tip! Niet eerder gehoord!
siesa, dit weet ik toevallig van iemand die zelf met regelmaat op rommelmarkten staat en zelf ook een beetje sjachert.
Ik zou het niet prijzen. Als er prijzen op staan haak je eerder af, en kan je de reacties ook niet goed in de gaten houden (plus daarop inspelen).
Ja , nogmaals, denk ad handelaren!.

Helemaal als je niet ervaren bent , ben je voor hen een gewillige prooi.

Ze zullen je , je mooiste spulletjes aftroggelen, die je dan later als je koffie gaat halen, of naar het toilet gaat, voor het driedubbele van jouw prijs op hun eigen kraam ziet staan.

Ze maken ook misbruik, van het feit dat je nog aan het uitpakken bent, en je weinig tijd en! aandacht voor ze hebt.

Als je het goed doet, zeg je gewoon, " ik ga eerst mijn kraam in orde maken maken, komt U dan allen later maar terug."

En dan onderhandelen!.

Ik in mijn geval, zei altijd, "opgesodemieterd nu".

Maar ben dan ook Die Hard. (op de rommelmarkt.

Veel succes en goede zaken gewenst.!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
De prijs is afhankelijk van het artikel. Zo ben je natuurlijk zot als je de oude antieke klok uit de boedel van je oma voor 3 euro aanbied. Verder is het echte kolder dat je nooit iets duurder kan maken dan 3 euro. Sowieso is het een kwestie van wat de gek er voor geeft. Het is een feit dat de naasten van buitenlandse komaf niet meer dan 20 cent willen betalen voor maakt niet uit wat, maar de normale clientele o zo´n markt weet best wat een normale prijs is. Je leert het snel genoeg als je de eerste drie keer niets verkoopt weet je zeker dat je te duur bent. Verder is het natuurlijk ook zo dat je je zooi echt kwijt moet willen, verkoop je het dit weekend niet, dan is d ekans vrij klein dat je er ooit nog d evraagprijs voor krijgt en je er mee blijft zitten. Dan heb je helemaal niets. Ga je naar de Brabanthallen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou het wel prijzen. Als er nergens een prijs op staat loop ik door! Heb het idee dat het dan veel kost namelijk. Volg je eigen gevoel met prijzen en neemt iemand meerdere dingen geef je korting.
Op de rommelmarkt vraag je nooit echt veel op je spullen. Ik vind dat eigenlijk ook wel beetje rommelmarkts eigen. Als je er echt ' veel' voor wil hebben zou ik het ook idd via Marktplaats verkopen.
Mijn ervaring is dat het wel vestandig is om alles te prijzen. Mensen vinden het vervelend als ze bij ieder item moeten vragen wat het kost, de kans is groot dat ze dan doorlopen.
The time is now
@fame: nee ik ga niet naar de brabanthallen.. maar ben wel in het zuiden idd.. Venlo.

Bedankt voor alle tips, vooral die van die handelaren ('Opsodemieteren nu!!', ik zal oefenen hihi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven