Hoeveel kun je vragen op de rommelmarkt?
donderdag 22 oktober 2009 om 16:43
As zondag ga ik met een vriendin op een grote, overdekte rommelmarkt staan. We gooien alles wat we niet meer gebruiken op een tafel neer en weg ermee! Echter, er zit echt nog keigoed spul tussen. Ook kleren bijvoorbeeld. Er zitten echt kleren bij die ik misschien 2x heb aangehad.. zelfs een nieuw paar schoenen.. goeie cd's.. mooie vazen.. vanalles en nogwat. Maar volgens mijn schoonmoeder kan ik nooit meer dan 3 euro vragen voor iets. Al is het nog helemaal in perfecte staat. Is dat zo? Iemand rommelmarktervaring?
donderdag 22 oktober 2009 om 16:45
Je kan veel vragen, maar als de koper het dan laat liggen... verdien je uiteindelijk nog niets.
Op een rommelmarkt moet je alles kwijtraken waar mensen interesse in hebben. Of dat nu veel of weinig is. Weg ermee!
Dat is mijn filosofie...
Dus, kijken = kopen, dat moet je regelen. Anders ga je straks weer naar huis met 'hele goede spullen die veel waard zijn, maar waar geen haan naar kraait'.
Op een rommelmarkt moet je alles kwijtraken waar mensen interesse in hebben. Of dat nu veel of weinig is. Weg ermee!
Dat is mijn filosofie...
Dus, kijken = kopen, dat moet je regelen. Anders ga je straks weer naar huis met 'hele goede spullen die veel waard zijn, maar waar geen haan naar kraait'.
quote:siesa schreef op 22 oktober 2009 @ 16:43:
As zondag ga ik met een vriendin op een grote, overdekte rommelmarkt staan. We gooien alles wat we niet meer gebruiken op een tafel neer en weg ermee! Echter, er zit echt nog keigoed spul tussen. Ook kleren bijvoorbeeld. Er zitten echt kleren bij die ik misschien 2x heb aangehad.. zelfs een nieuw paar schoenen.. goeie cd's.. mooie vazen.. vanalles en nogwat. Maar volgens mijn schoonmoeder kan ik nooit meer dan 3 euro vragen voor iets. Al is het nog helemaal in perfecte staat. Is dat zo? Iemand rommelmarktervaring?
Tis een beetje vraag en aanbod, als er iedereen weinig vraagt kan jij niet veel vragen natuurlijk. Maar goed, als mensen echt iets willen hebben, dan betalen ze wel.
Ik vind een standaard bedrag van 3 euro volkomen kul.
Tis een beetje vraag en aanbod, als er iedereen weinig vraagt kan jij niet veel vragen natuurlijk. Maar goed, als mensen echt iets willen hebben, dan betalen ze wel.
Ik vind een standaard bedrag van 3 euro volkomen kul.
donderdag 22 oktober 2009 om 16:46
Je kan altijd meer vragen natuurlijk, dan kunnen mensen altijd afdingen!
En of je iets twee keer hebt gedragen, maakt dan niet uit, het is en blijft tweedehands...
Vrienden van me doen dit ook regelmatig en staan dus gewoon open voor afdingen. Als je dat niet doet, blijf je straks nog met de rommel zitten....
Maar waarom staat dit bij psyche..???
En of je iets twee keer hebt gedragen, maakt dan niet uit, het is en blijft tweedehands...
Vrienden van me doen dit ook regelmatig en staan dus gewoon open voor afdingen. Als je dat niet doet, blijf je straks nog met de rommel zitten....
Maar waarom staat dit bij psyche..???

donderdag 22 oktober 2009 om 16:47
donderdag 22 oktober 2009 om 16:49
Overigens, hangt het er ook vanaf waar zo'n rommelmarkt gehouden wordt. Als je een rommelmarkt hebt waar je entree voor moet betalen, dan zijn de prijzen op een kraam vaak al wat hoger dan bij een rommelmarkt in een buurthuis.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
donderdag 22 oktober 2009 om 16:51
Al 15 jaar niet op de markt gezeten, maar wij prijsden altijd alles en keken daarbij naar wat het ongeveer nog waard was.
Dus het kon zijn dat iets nieuw 50 gulden was geweest, nauwelijks gebruikt, en dat wij dan 20 gulden vroegen.
Vind die 3 euro ook beetje onzin, tenzij het echt gaat om een hele berg rotzooi die je weg wilt doen.
Soms zie je ook wel mooie schilderijtjes op een markt, vind het niet raar als die meer kosten dan 3 euro.
Dus het kon zijn dat iets nieuw 50 gulden was geweest, nauwelijks gebruikt, en dat wij dan 20 gulden vroegen.
Vind die 3 euro ook beetje onzin, tenzij het echt gaat om een hele berg rotzooi die je weg wilt doen.
Soms zie je ook wel mooie schilderijtjes op een markt, vind het niet raar als die meer kosten dan 3 euro.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
donderdag 22 oktober 2009 om 16:54
donderdag 22 oktober 2009 om 16:56
donderdag 22 oktober 2009 om 16:58
De prijzen moeten welk leuk blijven. Max 10,- vind ik meer dan genoeg maar dan moet het er écht goed uitzien wil ik het kopen. Wil je er meer aan verdienen dan hoort het eerder op Marktplaats (niet dat daar min/maxbedragen voor zijn natuurlijk )
Edit: ik zie nu dat je er entree moet betalen, dan kun je de prijzen ook hoger inzetten natuurlijk! (Het hangt helemaal van de locatie af vind ik)
Edit: ik zie nu dat je er entree moet betalen, dan kun je de prijzen ook hoger inzetten natuurlijk! (Het hangt helemaal van de locatie af vind ik)
donderdag 22 oktober 2009 om 17:05
Ja , nogmaals, denk ad handelaren!.
Helemaal als je niet ervaren bent , ben je voor hen een gewillige prooi.
Ze zullen je , je mooiste spulletjes aftroggelen, die je dan later als je koffie gaat halen, of naar het toilet gaat, voor het driedubbele van jouw prijs op hun eigen kraam ziet staan.
Ze maken ook misbruik, van het feit dat je nog aan het uitpakken bent, en je weinig tijd en! aandacht voor ze hebt.
Als je het goed doet, zeg je gewoon, " ik ga eerst mijn kraam in orde maken maken, komt U dan allen later maar terug."
En dan onderhandelen!.
Ik in mijn geval, zei altijd, "opgesodemieterd nu".
Maar ben dan ook Die Hard. (op de rommelmarkt.
Veel succes en goede zaken gewenst.!!
Helemaal als je niet ervaren bent , ben je voor hen een gewillige prooi.
Ze zullen je , je mooiste spulletjes aftroggelen, die je dan later als je koffie gaat halen, of naar het toilet gaat, voor het driedubbele van jouw prijs op hun eigen kraam ziet staan.
Ze maken ook misbruik, van het feit dat je nog aan het uitpakken bent, en je weinig tijd en! aandacht voor ze hebt.
Als je het goed doet, zeg je gewoon, " ik ga eerst mijn kraam in orde maken maken, komt U dan allen later maar terug."
En dan onderhandelen!.
Ik in mijn geval, zei altijd, "opgesodemieterd nu".
Maar ben dan ook Die Hard. (op de rommelmarkt.
Veel succes en goede zaken gewenst.!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
donderdag 22 oktober 2009 om 17:08
De prijs is afhankelijk van het artikel. Zo ben je natuurlijk zot als je de oude antieke klok uit de boedel van je oma voor 3 euro aanbied. Verder is het echte kolder dat je nooit iets duurder kan maken dan 3 euro. Sowieso is het een kwestie van wat de gek er voor geeft. Het is een feit dat de naasten van buitenlandse komaf niet meer dan 20 cent willen betalen voor maakt niet uit wat, maar de normale clientele o zo´n markt weet best wat een normale prijs is. Je leert het snel genoeg als je de eerste drie keer niets verkoopt weet je zeker dat je te duur bent. Verder is het natuurlijk ook zo dat je je zooi echt kwijt moet willen, verkoop je het dit weekend niet, dan is d ekans vrij klein dat je er ooit nog d evraagprijs voor krijgt en je er mee blijft zitten. Dan heb je helemaal niets. Ga je naar de Brabanthallen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!