Origineel kerstpakket

22-10-2009 16:56 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuk en origineel kerstpakket voor medewerkers. Het is de bedoeling dat bijna iedereen het pakket leuk vindt en er ook wat mee kan. Wie heeft een goed idee?
Een Pluim, of andere cadeaubon?

Uit ervaring weet ik helaas dat niemand zit te wachten op een goed bedoeld kerstpakket met blikken soep of chocoladefondues.

Al zijn die natuurlijk wel het leuks om uit te pakken!

Maar anders misschien een kerstpakket met een thema? China, Spanje. Daarin een wok of tapaspakket?
Ik zou voor een ouderwets (vr)eetpakket gaan. Iedereen blij en geen onnodige zooi erbij
Wat wil je besteden per pakket, misschien ook makkelijk om te weten!
Zo'n 50 euro. Vorig jaar hadden we een pluim. Ik wil ook geen onnodige rotzooi. Lastig lastig.
quote:Mosterd schreef op 22 oktober 2009 @ 17:00:

Maar anders misschien een kerstpakket met een thema? China, Spanje. Daarin een wok of tapaspakket?

Dat vind ik dus echt zooi zo'n goedkope wok die ik niet in mijn kastjes kwijt kan. Of twee tapasschaaltjes die niet bij de rest van het servies passen.

Overigens waardeer ik het fenomeen kerstpakketten wel. Maar meer het gebaar. De rotzooi erin boeit me over het algemeen niet.

Het spreekt voor TO dat ze er wel echt aandacht aan wil besteden. Een pluim zou het beter doen denk ik.
quote:duploo schreef op 22 oktober 2009 @ 17:06:

[...]

Dat vind ik dus echt zooi zo'n goedkope wok die ik niet in mijn kastjes kwijt kan. Of twee tapasschaaltjes die niet bij de rest van het servies passen.

Overigens waardeer ik het fenomeen kerstpakketten wel. Maar meer het gebaar. De rotzooi erin boeit me over het algemeen niet.

Het spreekt voor TO dat ze er wel echt aandacht aan wil besteden. Een pluim zou het beter doen denk ik.

Voor 50 euro kun je toch een aardige wok kopen

Maar ik denk dat een pluim toch het leukste is om als werknemer te krijgen. Eventueel met een persoonlijke cadeautje erbij? Een boek, of...uh...een massage omdat ze zo hard gewerkt hebben?
Een pluim is op zich heel leuk maar we hebben vorig jaar ook een pluim gedaan dus dat is misschien niet leuk om dit jaar weer te doen. Het probleem is altijd dat iedereen iets anders wil en er altijd mensen ontevreden zijn. Terwijl het inderdaad om het gebaar gaat. Thanx voor jullie tips.
En je vond die Pluim vorig jarig origineel?
Een pluim is leuk maar niet 2x (of vaker) achter elkaar.
Het belangrijkste is denk ik je te bedenken dat je nooit 100% tevreden kan stellen. Sommige mensen vind 'goiedbedoelde rotzooi' geweldig, anderen vinden het zonde van het geld. De één vind een pluim een uitkomst, de ander vind het jammer dat ze daardoor geen doos uit kunnen pakken. (Kijk maar eens op oude topics over kerstpakketten). Of zoals mijn omaatje zei: "Mensen hebben toch altijd wat te zeiken".
Geef ze een WCpot !
quote:Schravelvot schreef op 22 oktober 2009 @ 17:17:

Geef ze een WCpot !
Pak koffie, pak thee, pak bonbons, pak koekjes, zak chips, blikje tonijn, pakje toastjes, keukenhanddoek, theedoek, vaatdoekje, blik soep, 4 soepkommen, croutons, zak drop, fles sap, fles wijn, schaal om stokbrood in te doen, afbakstokbrood, minikaasje, spagetti, pot saus.

Dat was zo ongeveer de inhoud van het kerstpakket van vorig jaar.

Alles is wel zo een beetje opgegaan
Wat is een pluim?

Ik las vandaag over de kerstpakket-vakantiecheque, die je dan in kan leveren bij vakantie, misschien is dat wat?

Ik vind alles leuk dus ben geen goeie hulp
Ik zou een klein bedrag besteden aan leuke dingetjes om uit te pakken (10 euro ofzo) en de rest aan iets leuks.
ik kreeg vorig jaar een bon van een website om een foto op canvas af te laten drukken. Ik was er erg blij mee en een collega die hem zelf niet zo goed kon gebruiken had een leuk cadeau voor zn schoonmoeder...
Boekenbon? Irischeque? Met een doosje chocolaatjes of een flesje wijn erbij ofzo. Kan iedereen gewoon zelf uitzoeken wat ie leuk vindt. Net ff anders dan een pluim :-)
ow, en het jaar daarvoor hadden we een boekje met pakketen waar je uit kon kiezen met een thema (sport, spelletjes, wijn enz) toen was ook de optie om het geld wat anders aan je kerstpakket besteed zou worden weg te geven aan een goed doel. (en het was schrikbarend hoe weinig mensen dat deden)
quote:Pilous schreef op 22 oktober 2009 @ 17:19:

Pak koffie, pak thee, pak bonbons, pak koekjes, zak chips, blikje tonijn, pakje toastjes, keukenhanddoek, theedoek, vaatdoekje, blik soep, 4 soepkommen, croutons, zak drop, fles sap, fles wijn, schaal om stokbrood in te doen, afbakstokbrood, minikaasje, spagetti, pot saus.

Dat is toch verschrikkelijk, zo'n pakket? Dat is gewoon een tas boodschappen, en over het algemeen zijn het ook nog eens C-merken in zo'n kerstpakket. Een vaatdoekje? Spagetti?

Afschuwelijk, wat een armoe.

Ik vind bonnen als kado nooit een goed idee (want zo onpersoonlijk) maar in dit geval, dus van de werkgever aan alle werknemers, lijkt het mij de enige juiste oplossing. Anders heb je altijd mensen die het leuk vinden en anderen die het direct weggooien.
Of gewoon een envelopje . Die kreeg ik altijd, met ¤100,- erin, kwam altijd erg goed van pas in de dure decembermaand.
The time is now
Nog wat gebrainstorm:

- Bon van fotograaf om mooie foto te maken of mooie foto af te drukken. Dealtje proberen sluiten met plaatselijk fotograaf of keten.

- Keuze om in schrijfwarenzaak pen te kopen en te laten graferen (als men dat wil). Goede pen kost wel wat duiten.

- Organiseer een fotowedstrijd onder je werknemers en de mooiste foto's worden gepubliceerd in een kalender voor 2010

- Bon van de Hema: gebruikt iedereen wel eens

- Zoals gezegd is het vooral het gebaar dat het voor mij persoonlijk doet. Dus maak het wat persoonlijker. Een kleinigheidje (kerstster, pak oliebollenmix, flesje wijn, of iets symbolisch wat bij bedrijf past, weet ik wat) berichtje/ jaarverslagje van bedrijf erbij of vooruitzichten voor 2010 en spreek waardering maar eens woordelijk uit. Moet natuurlijk wel positief worden. Dus vooral praten over succesjes en blablablabla en dan besef uitspreken dat met hulp van personeel niet gelukt was bladiebla. Moet persoonlijk worden, dus zelf schrijven! Kan gedrukt zijn, maar met handtekening van bazen zelf gezet is dan wel leuk.
Een pluim is een soort waardebon die je kan inwisselen voor een cadeau voor een bepaald bedrag.

http://www.pluimen.nl/
Humm misschien toch te herkenbaar...
Misschien ook een leuk idee om met z'n allen uit eten te gaan op kosten van de zaak?
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven