Een relatie van al 22 jaar en dan toch......

22-10-2009 14:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames

Graag jullie kijk op het volgende ik zie zelf namelijk niet wat ik fout doe in mijn relatie.

Een beetje achtergrondinformatie mijn vriendin en ik zijn al vanaf onze 19e gaan samen wonen en hebben inmiddels al 22 jaar een relatie, Huisje boompje, …en twee kids (één in de puberteit)

Inmiddels een kleine anderhalf jaar geleden zijn wij begonnen met het “swingen”. Ons leven voor die tijd was volmaakt, we hadden eigenlijk nooit ruzie, waren vaak intiem met elkaar (ongeveer 4x per week) en het leven lachte ons toe.

Het enige waar ik soms wat moeite mee had is dat zij mij best wel claimt, ik realiseer mij dat ik hier zelf ook altijd bij was en misschien ook vaker had moeten zeggen dat ik iets voor mijzelf wil doen.

Veel vrienden heb ik niet en ben eigenlijk ook niet een standaard man die met vrienden in een café gaat hangen of naar voetbal kijkt, ik ben meer geïnteresseerd in mensen wat ze voelen hoe ze doen, ben gek op de natuur en zie daar veel schoonheid in. Ik kan gedichten mooi en ontroerend vinden om te lezen.

Ik heb ontzettend veel hobby’s waar ik eigenlijk niet eens allemaal aan toekom. Mijn vriendin daarin tegen heeft geen hobby’s en geen vriendinnen, gekscherend roep ik altijd dat ik haar grootste hobby ben.

Op het moment dat ik aangeef dat ik eens iets voor mijzelf wil doen gaf ze mij altijd de indruk dat ze dat niet prettig vond. Inmiddels heb ik aangegeven dat ik meer behoefte heb aan vrijheid en mijzelf wil ontplooien in mijn eigen dingen, niet altijd samen met haar maar ook met andere mensen.

In onze fantasie hadden we het er vaak over hoe het zou zijn wanneer zij contact zou hebben met een andere man. Uiteindelijk hebben wij de stoute schoenen aangetrokken en is zij in contact gekomen met een andere man, ze heeft in die tijd ontzettend veel gechat met die man uiteindelijk afgesproken, is intiem geweest met die man enz. Dit is in totaal met 7 verschillende mannen gebeurt. Begrijp mij niet verkeerd ik ging hiermee akkoord, ik vond het heerlijk om de verhalen te horen als ze terug kwam, ik vond het leuk om het hele voortraject wat zij meemaakte met die mannen van dichtbij mee te maken, het chatten , mailen en sms- en wat zij deden naar haar.

Als ze thuis kwam na zo’n date zat ze ook vol energie ze sprankelde, was heel zelfverzekerd ze verzorgde zich goed en zag er heerlijk uit. Ons gemiddelde van 4x per week werd zelfs 7x per week. Kortom een fantastische tijd. In deze tijd zijn wij ook een aantal maal naar een parenclub geweest. Ook hier had zij veel contacten met andere mannen, ik was erbij en genoot ervan om haar te zien genieten.

Een paar keer is het voorgekomen dat we intiem waren met een ander stel, ikzelf dus met een andere vrouw. Op het moment zelf vond ik het aardig maar voelde mij nooit zo op mijn gemak en kon mij niet echt laten gaan.

Wel heb ik een oudere gescheiden vrouw via mijn werk leren kennen waar ik nu driemaal op viste ben geweest en met haar intiem ben geweest over de periode van een jaar. Ik kan met haar goed overweg, we vertrouwen elkaar en dat zorgt ervoor dat ik hier meer van kan genieten dan in bijv. een club. Mijn vriendin weet overigens gewoon dat ik met deze vrouw een paar keer heb afgesproken. En heeft hier niet echt een probleem mee.

Ik heb echter ook een ander meisje ontmoet die 11 jaar jonger is dan mij en waarmee ik het ontzettend goed kan vinden. We hebben een gezamenlijke hobby kunnen daar veel over chatten en praten we hebben elkaar twee maal ontmoet en dat was heel gezellig, Ik heb het idee dat ik met haar op dezelfde golflengte zit wat betreft gevoelens en emotie. Eigenlijk alles is bespreekbaar, we hebben beide een hang naar vroeger.kortom een goeie vriend in de vorm van een vriendin.

In het begin was het niet duidelijk in wat voor soort contact dit zou uitmondde een erotische contact of een gewoon vriendschappelijk. Ik ging in de eerste instantie voor het laatste met het idee dat het eerste eventueel zou kunnen gebeuren.

Nu maakt mijn vriendin ontzettend veel poeha om het contact wat ik met haar heb omdat ze een onderbuik gevoel heeft bij haar en ik niet duidelijk ben geweest in mijn intenties met haar. (ik heb haar bijvoorbeeld vrij snel mijn telefoonnummer gegeven zonder dat dit met mijn vriendin te overleggen, en ik ben vorige keer de tijd vergeten toen ik met haar op een terrasje zat te babbelen waardoor ik een half uur later naar huis ging dan ik eigenlijk van plan was. Ik ben niet iemand die zomaar met een vrouw kan denken dat is iemand waar ik intiem mee kan zijn er moet voor mij een bepaalde band zijn ik heb dit dus nooit zo kunnen aangeven wat ik wel of niet zou willen. Inmiddels is het voor mij duidelijk dat ik met haar in de eerste instantie een vriendschappelijk relatie wil hebben waarmee ik het andere niet wil uitsluiten maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van haar. Ik vindt de vriendschappelijke band in iedergeval belangrijker dan een sexueele relatie met haar.

Ik heb zelfs al een x op het punt gestaan om deze vriendschappelijke relatie met haar te verbreken om zo maar de goede vrede thuis te bewaren, maar vindt ook dat ikzelf keuzes moet mogen maken.

Inmiddels is dit contact met die vrouw drie maanden oud en doen we nu thuis niets anders dan ruzie maken, iets wat voorheen nooit gebeurde.

Mijn vraag (na dit hele lange verhaal) heeft mijn vriendin een punt dat ze hier zo moeilijk over doet, bijv. dat ik mijn telefoonnummer geef en soms wat flexibel reageer. Of denken jullie dat er andere oorzaken zijn waarom ze zo reageert als ze reageert?

Alvast bedankt voor jullie kijk hierop.
quote:cappi schreef op 22 oktober 2009 @ 16:59:

Wat bedoel je hier nou precies mee? Wat wil je niet uitsluiten een eventuele relatie?

Zeer waarschijnlijk bedoelde hij daar seks mee.
Het was zo'n lap tekst dat ik dacht dat hij met haar ook sex had gehad, maar ik lees net nog even terug en niet het geval dus
dit soort topics is altijd heerlijk als je zelf net het gevoel hebt er een ingewikkeld zootje van te maken. valt reuze mee dus haha

ok en nu even serieus, problemen in je relatie los je niet op door je bezig te houden met anderen, niet met ons, niet met je vrienden, niet met je s8xbuddies, niet met je familie (voor de volledigheid) dus hou het de komende tijd gewoon even simpel want als jullie het met zijn tweeen niet kunnen laten werken dan is 22 jaar misschien wél gewoon te lang. Zo'n gedoe wil je toch ook niet als voorbeeld voor je kiddo's...
Ik vind het maar lastig. Heb voor beiden van jullie het idee dat jullie ergens fout zitten.

Zoals ik het hier lees heeft zij alle lol en klaart ze er helemala van op. Was het bij jou niet goed genoeg ofzoo?

Maar ik denk ook dat ze gewoon bang is dat je er vandoor gaat met die andere vrouw. Je hoort vaak zat verhalen van mannen die er met veel jongere vrouwen vandoor gaan. En je hebt natuurlijk gewoon een goede klik met die andere vrouw.

Ik zou het gewoon op een vriendschap houden met die vrouw en dat duidelijk aan je vrouw vertellen..
praktische tip: maak een smoelenboek met foto's en namen van jullie vriendjes en vriendinnetjes en een vinkje wel of geen seks. Hang deze op het prikbord. Wel zo overzichtelijk
quote:meds schreef op 22 oktober 2009 @ 18:05:

praktische tip: maak een smoelenboek met foto's en namen van jullie vriendjes en vriendinnetjes en een vinkje wel of geen seks. Hang deze op het prikbord. Wel zo overzichtelijkIs er tenminste iets overzichtelijk in deze relatie
Dat is een goed idee van Meds

Verder vind ik dat jullie er wel op moeten letten allebei evenveel buiten de deur te mogen neuken, als het dan toch daarom gaat.

Zij mag het al jaren, jij mocht het dus ook. Of niet?
quote:anacondafromnl schreef op 22 oktober 2009 @ 16:25:En bedreigend dat ze ingeruild wordt, na 22 jaar schuif je niet iemand zomaar aan de kant omdat je iemand anders tegen komt. Ik ben mij heel bewust dat alles wat nu leuk en nieuw is over een jaar heel anders kan zijn. Het is ook mijn intentie niet om een andere relatie aan te gaan ik vindt het leuk om een gesprek aan te gaan met iemand over dingen die mij bezighouden.

Dit is mooi rationeel gesteld, maar jullie kunnen niet in elkaars hoofd kijken. Je partner voelt zich bedreigd, zo liggen de kaarten. En nu heb ik zelf geen ervaring met dit soort 'open relaties', maar volgens mij is een belangrijke afspraak dat wanneer de partner zich bij een contact niet prettig voelt dat boven alles gaat. Want anders zet je inderdaad veel op het spel.

Het met twee maten meten van je partner vind ik wel meevallen: zij had losse contacten met mannen waar jij ook nog grotendeels bij betrokken was in die zin dat je vertelt dat je het leuk vond om te zien wat die mannen zeiden/schreven. Ik krijg uit je verhaal de indruk dat jouw contact met die andere vrouw zich een stuk minder in de openheid afspeelt.
Ik ben het helemaal eens met Your_Wake_Up_Call.

Jouw vriendin komt mij toch wel een beetje 'overheersend' over.

En nu je na 22 jaar, tóch wat meer voor jezelf wilt gaan doen, zónder je vriendin, gaat zij steigeren.

Waarschijnlijk had ze dat zonder dat jullie aan het 'swingen' geslagen waren óók wel gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven