Ga/moet ik scheiden of niet?

24-10-2009 14:17 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lezers,

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Zowel de negatieve als postieve feedback hebben mij veel aan het denken gezet.

Hartelijk dank!

Wolkenvrouw, jij in het bijzonder bedankt!
quote:Jerom schreef op 24 oktober 2009 @ 14:17:

Ik heb haar nu 3x gewezen dat ik in therapie wil want ik trek het niet. echter doet zij er verder niets mee en gaat naar mijn gevoel gewoon verder met het dagelijkse leven alsof er niet aan de hand is. Dit is het probleem. IK trek het niet! .

Je hebt met haar drie keer gesproken over dat jij in therapie wilt?

Zij doet daar verder niks mee? wat bedoel je? Wil ze niet met je mee? Maakt zij geen afspraak?
Vervelend voor je....jij geeft en zij ontvangt,heb je het al met haar besproken dat je het niet meer ziet zitten,en dan serieus?Jij bent meer waard en je verdient veel beter...
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
: hoi Liselore

Ik heb haar gevraagd of ze in therapie wil gaan maar het lijkt mij handig om dit samen te doen en dan bedoel ik het zoeken naar therapeut aangezien ik van mening ben dat ook zij haar goed moet voelen bij deze therapeut. Haar mening is alleen dat zij het waarschijnlijk zonde vind van het geld omdat zij denk dat ik mijn besluit al heb genomen. Maar dan zou ik niet deze stap willen maken en was ik er al vandoor gegaan.
quote:esra schreef op 24 oktober 2009 @ 14:22:

Vervelend voor je....jij geeft en zij ontvangt,heb je het al met haar besproken dat je het niet meer ziet zitten,en dan serieus?Jij bent meer waard en je verdient veel beter...ja dat heb ik echter ben ik wat dat betreft weer een mietje omdat ik gewoon bang ben om weg te gaan.
quote:Jerom schreef op 24 oktober 2009 @ 14:24:

: hoi Liselore

Ik heb haar gevraagd of ze in therapie wil gaan maar het lijkt mij handig om dit samen te doen en dan bedoel ik het zoeken naar therapeut aangezien ik van mening ben dat ook zij haar goed moet voelen bij deze therapeut. Haar mening is alleen dat zij het waarschijnlijk zonde vind van het geld omdat zij denk dat ik mijn besluit al heb genomen. Maar dan zou ik niet deze stap willen maken en was ik er al vandoor gegaan.

Dus jullie zitten op elkaar te wachten...

Zij totdat je gaat... en jij totdat zij initiatief neemt om samen met jou naar een therapeut te gaan zoeken....

Als je echt nog wilt... maak een afspraak bij een therapeut en zeg haar dat je dat gedaan hebt en wanneer jullie verwacht worden.
Jerom,je bent geen mietje ,jij kent je verantwoordelijkheden goed!Kun je aan haar niet duidelijk uitleggen dat je dat besluit om weg te gaan nog niet hebt genomen?Waarschijnlijk is ze ook onzeker........
Waarom ben je zo bang om weg te gaan? Wat ik zo lees zal het huishouden jou totaal geen moeite kosten...

Of ben je bang dat jij de kinderen neit "mag zien" van haar?

Als ik jouw verhaal zo lees, heeft therapie denk ik ook niet zoveel zin...want dan moet er toch nog wel volop liefde aanwezig zijn!
Liselore,precies wat ik ook bedoel!!!
Therapie heeft wel degelijk zin, de uitkomst hoeft alleen niet te zijn dat jullie samen blijven....
Ik merk dat je alleen bezig bent met weggaan omdat je alles al geprobeerd hebt. In die zin kan ik je vrouw wel gelijk geven.

Je zegt altijd al getwijfeld te hebben in je relatie. Ik denk dat je vrouw dat altijd al gevoeld heeft. Iets proberen te maken van een twijfel werkt niet. heb het zelf meegemaakt en geloof me...dat werkt niet. Iets wat er al vanaf de basis niet is kan je niet maken. Trek je eigen plan.
quote:Nammmma schreef op 24 oktober 2009 @ 14:29:

Waarom ben je zo bang om weg te gaan? Wat ik zo lees zal het huishouden jou totaal geen moeite kosten...

Of ben je bang dat jij de kinderen neit "mag zien" van haar?

Als ik jouw verhaal zo lees, heeft therapie denk ik ook niet zoveel zin...want dan moet er toch nog wel volop liefde aanwezig zijn!Nee ik ben ook niet bang voor het huishouden ben zelf heel zelfstandig. Alleen wil ik haar geen pijn doen en de kinderen. Ik wilde altijd een gelukkig gezin waar onze kinderen hun ouders binnen bereik zouden hebben. Ik ben bang dat ze probleem kinderne worden en moeilijkheen krijgen om mijn keus.
Dat hoor je zo vaak...eigenlijk altijd al twijfels gehad en dan tóch kinderen in de wereld zetten...

Als kinderen van gescheiden ouders allemaal probleemkinderen zouden worden, was Nederland er vol mee!

Je doet je vrouw ook pijn door te blijven, al is dat misschien niet zichtbaar. Bij iemand blijven uit angst lost nooit iets op. En als jullie op een vriendelijke, normale manier uit elkaar gaan, hebben kinderen daar misschien wel last van, maar toch niet zo dat ze direct probleemkinderen worden. Als pa en ma als vrienden met elkaar om kunnen blijven gaan (doen jullie nu ook, aangezien er amper seks is!), dan voelen kidneren dat ze niet hoeven kiezen tussen pa en ma, maar van allebei mogen houden...
quote:somana schreef op 24 oktober 2009 @ 14:33:

Ik merk dat je alleen bezig bent met weggaan omdat je alles al geprobeerd hebt. In die zin kan ik je vrouw wel gelijk geven.

Je zegt altijd al getwijfeld te hebben in je relatie. Ik denk dat je vrouw dat altijd al gevoeld heeft. Iets proberen te maken van een twijfel werkt niet. heb het zelf meegemaakt en geloof me...dat werkt niet. Iets wat er al vanaf de basis niet is kan je niet maken. Trek je eigen plan.Dat wil ik heel graag geloven en het zal ook zo zijn. Maar ik heb haar zo vaak gevraagd om er over te praten. echter nooit een antwoord mogen krijgen. Ik dacht dat ik misschien te veel aan het pushen was dus ben de laatste tijd heel terughoudend geweest echter zonder effect. Ik sta open voor alles en dat heb ik echt nadrukkelijk gezegd tegen haar, maar ook dit heeft geen reactie verder gekregen. Meestal wordt ze dan boos en wil ze stoppen met het gesprek.
Maar welk antwoord wil je dan van haar als JIJ degene bent die altijd al heeft getwijfeld?
quote:Jerom schreef op 24 oktober 2009 @ 14:39:

[...]

Ik sta open voor alles en dat heb ik echt nadrukkelijk gezegd tegen haar, maar ook dit heeft geen reactie verder gekregen. Meestal wordt ze dan boos en wil ze stoppen met het gesprek.

Nogmaals maak zelf die afspraak bij de therapeut als jij echt nog wilt.... Dan kunnen jullie misschien nog leren communiceren, of jullie relatie dan wel of niet lukt. Als jullie een normaal gesprek met elkaar kunnen voeren is dat wel zo prettig voor de kinderen.

Bovendien is het niet zo dat niet scheiden altijd beter is voor je kinderen. Jij en je vrouw zijn hun voorbeeld van hoe een relaties is.... volgens mij is dit geen leuk voorbeeld en kunnen ze hier als volwassenen als zij zelf relatie aangaan ook tegen aan lopen.
Kun je voor jezelf helder krijgen wat je echt wilt? En dan bedoel ik niet 'hoe het hoort' maar gewoon 'wat zegt je gevoel'?

Je zegt dat je al jaren twijfelt, maar komt dit omdat je niet (genoeg) van je vrouw houdt of is het omdat jij andere verwachtingen hebt van een relatie en zij daar niet aan kan voldoen?

Wat verwacht je van therapie? Wat hoop je daaruit te kunnen halen?
Scheiden is niet altijd beter voor kinderen. Maar een voorbeeld als dit, waarin mensen bij elkaar blijven uit angst, is óók geen goed voorbeeld voor kinderen!
quote:isabon schreef op 24 oktober 2009 @ 14:42:

Maar welk antwoord wil je dan van haar als JIJ degene bent die altijd al heeft getwijfeld?

Dat is nou juist hetprobleem Isabon.

Ze weet dat ze laks is en dat ze te moe is om wat aan het huishouden iets te doen. Laat staan intimiteit. Zij ziet het ook alleen zit zij er niet mee. Ik zou het redelijk vinden als ze dan zegt ok laten we er voor gaan want ik zit er ook mee. Nu komt het nml over van niet. En als ik zeg dat het verstandig lijkt dat we samen gaan kijken naar een therapeut dat ze in ieder geval zegt dat ze het inderdaad fijn zou vinden als zij ook mee mag kiezen het is nml ons huwelijk, in voor en tegenspoed!

Er voor elkaar zijn.dat vind ik belangrijk. Laten blijken dat WE het besten uit onze relatie willen halen. SAMEN. Nu heb ik het gevoel alsof ik MIJN relatie aan het redden ben. Ik hou van haar. Misschien ben ik te egoistisch omdat ik denk dat het nml anders kan. Omdat ik denk dat je samen het huishouden kan doen, niet alleen de vrouw en niet alleen de man. Zij werkt P-time en ik F-Time. Samen heb je een gezin te runnen en daar heeft natuurlijk ieder zijn kwaliteit in. Daar moet je naar mijn mening gebruik van kunnen en willen maken.
[quote]Jerom schreef op 24 oktober 2009 @ 14:57:

[...]

Dat is nou juist hetprobleem Isabon.

Ze weet dat ze laks is en dat ze te moe is om wat aan het huishouden iets te doen. Laat staan intimiteit. Zij ziet het ook alleen zit zij er niet mee. Ik zou het redelijk vinden als ze dan zegt ok laten we er voor gaan want ik zit er ook mee. Nu komt het nml over van niet. En als ik zeg dat het verstandig lijkt dat we samen gaan kijken naar een therapeut dat ze in ieder geval zegt dat ze het inderdaad fijn zou vinden als zij ook mee mag kiezen het is nml ons huwelijk, in voor en tegenspoed!

Er voor elkaar zijn.dat vind ik belangrijk. Laten blijken dat WE het besten uit onze relatie willen halen. SAMEN. Nu heb ik het gevoel alsof ik MIJN relatie aan het redden ben. Ik hou van haar. Misschien ben ik te egoistisch omdat ik denk dat het nml anders kan. Omdat ik denk dat je samen het huishouden kan doen, niet alleen de vrouw en niet alleen de man. Zij werkt P-time en ik F-Time. Samen heb je een gezin te runnen en daar heeft natuurlijk ieder zijn kwaliteit in. Daar moet je naar mijn mening gebruik van kunnen en willen maken.[/quote]

Dat is toch precies jullie probleem? Jij voelt niet dat jullie een team zijn. En daar heb jij last van. Jij doet al het werk...

Dat ze dat zelfde gedrag laat zien als jij een therapeut wilt inschakelen moet jou er niet van weerhouden dat toch te doen.

Tenslotte is haar houding niet anders dan anders... en hoe jullie wel/of een team kunnen worden kan je leren in therapie
Volgens mij heeft zij geen probleem maar jij. Dat maakt het dus dat dit niet jullie probleem is. Een huwelijk heb je samen, een gezamelijk huishouden voeren doe je samen, kinderen opvoeden doe je samen. Ik lees alleen maar dat jij alles alleen doet en zij laat het zich welgevallen. Dat je het gevoel hebt dat je alleen werkt aan je eigen relatie omdat je geen respons krijgt klopt dus. Wat wil je er nu zelf mee verder? Het lijkt mij dat je alles wel geprobeerd hebt en nu post je dit probleem op het forum. Maak gewoon een keus voor jezelf.
Ik begrijp jullie heel goed. Want ik heb inderdaad een probleem. Huishouden doe je samen en de kinderen opvoeden ook. Nu is het alleen zo dat wanneer ik het huishouden laat liggen het huis een grote bende is. Dit gebeurd wel eens wanneer ik het te druk heb op mijn werk en ik niet altijd thuis ben. Helaas wordt er dan niet gedaan. Wat betreft de kinderen krijgt zij alle lof van mij, omdat zij veel met de kinderen wil doen. Helemaal top! Maar dan de liefde..... Is het niet normaal dan, dit vraag ik jullie dan dames, om elkaar even een knuffel te geven? zeggen dat je van elkaar houdt? Dit kreeg ze van mij elke dag.... of is dit ook mijn probleem dat ik wil laten weten dat ik van haar hou en ik graag een bevestiging wil zien. Niet dat ik de aanzet doe maar dat ze dit uit zichzelf doe, waarschijnlijk stel ik me dan aan of niet?
Ik zou ook als laatste strohalm een afspraak maken met een relatietherapeut. En haar dus gewoon meenemen. Op jouw initiatief, dan heb jij er iig alles aan gedaan.

Het lijkt erop dat jullie enorm slecht met elkaar communiceren, en hoe dat komt tja geen idee. Maar wellicht is het wel op te lossen nog in therapie.

Is je vrouw misschien ziek zonder dat ze het weet dat ze altijd zo moe is?
Er voor elkaar zijn.dat vind ik belangrijk. Laten blijken dat WE het besten uit onze relatie willen halen. SAMEN. Nu heb ik het gevoel alsof ik MIJN relatie aan het redden ben. Ik hou van haar. Misschien ben ik te egoistisch omdat ik denk dat het nml anders kan. Omdat ik denk dat je samen het huishouden kan doen, niet alleen de vrouw en niet alleen de man. Zij werkt P-time en ik F-Time. Samen heb je een gezin te runnen en daar heeft natuurlijk ieder zijn kwaliteit in. Daar moet je naar mijn mening gebruik van kunnen en willen maken.[/quote]

Wat voor een problemen had je ooit dat je vond dat je de trouwplannen met haar moest doorzetten? Waarom denk je dat je vrouw gelukkiger is als haar man al 10 jaar bij haar blijft met twijfels dan wanneer jij bij haar weggaat? Zaten de twijfels in het begin nou bij jou of heb je altijd getwijfeld of zij wel de vrouw van je leven was?

Weet je vrouw überhaupt dat je altijd al twijfelde? kan ze dat onbewust gevoeld hebben? In dat geval vind ik het namelijk niet zo raar dat ze doet zoals ze doet of is geworden zoals ze is. Als je zelf onvoorwaardelijk gekozen hebt en altijd voelt dat je man de deur op een kier heeft staan, dat kan je behoorlijk slopen en je persoonlijkheid en zelfvertrouwen erbij. Ik heb het 3,5 jaar mezelf laten overkomen en het heeft een tijd geduurd voordat ik daar overheen was.
Nee, ik vind niet dat jij je aanstelt. Iedereen heeft behoefte af en toe aan een arm om hem/haar heen, een knuffel of een bevestiging dat hij/zij van je houdt.

Maar heeft ze dit ooit wel gedaan? Dit is me in jouw verhaal niet helemaal duidelijk....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven