Gezondheid alle pijlers

Bezoek internist; mogelijke diagnose CVS of fibromyalgie

11-10-2009 19:19 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na jarenlang ploeteren met mijn gezondheid en het moeizaam behouden van werk en een sociaal leven, ben ik nu eindelijk doorverwezen naar een internist. De huisarts denkt aan CVS of fibromyalgie. Mijn belangrijkste klachten zijn wekelijks tot dagelijks aanwezig en zijn;

Vermoeidheid, weinig reserves, duizeligheid, oorsuizen, maag en darmklachten, spierpijnen.

Ik zou graag goed beslagen ten ijs willen komen in het ziekenhuis, omdat ik hoop op wat antwoorden! Waar ik vooral benieuwd naar ben van mensen die dit traject al hebben gehad..; Wat kan ik zo ongeveer verwachten bij de internist; Hoe wordt de diagnose verder gesteld? Hoeveel tijd gaat daar ongeveer over heen? Hebben jullie verder nog tips voor het eerste internisten bezoek?

BVD!
Zijn allebei van die 'we weten niet wat je hebt maar we zien wel dat het niet goed gaat met je dus er moet nu maar iemand anders naar kijken' diagnoses. Hoop dat het iets oplevert, sterkte hoor!
Er is hier ergens een CVS topic, gaat daar over de vragen wel of geen CGT bij CVS. Daar zijn de ervaringsdeskundigen.

Ga t topic even voor je zoeken.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Gevonden
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Bij Fibromyalgie heb je wel echt erg veel pijn in je gewrichten (in je weke delen dus niet echt je gewrichten) en dagelijks.

Heb jij dat ook?
Bij fibromyalgie gaan ze vooral af op bepaalde drukpunten. Wanneer de arts op die drukpunten drukt en een bepaald aantal van die punten doen pijn, dan stellen ze diagnose fybromyalgie. Het is niet in het bloed aan te tonen. Beetje vreemd, maar zo werkt het wel. Mijn moeder heeft het namelijk en heeft deze medische molen doorgaan.
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Ik heb dagelijks pijn in mijn gewrichten, maar die drukpunten zijn nog niet 'geprobeerd' ..

Bedankt voor de reacties tot nu toe, en voor de link Noanne, ik ga daar ook even polsen!
Mijn moeder heeft ook de diagnose fybromyalgie gekregen (al járen geleden)

Zij heeft veel huidpijn.

Herken je dat?
Ik had een aantal dezelfde klachten: o.a. extreme vermoeidheid, maag-darm klachten en veel spier-gewrichtspijnen. Bij mij bleek uiteindelijk een trage schildkliel de boosdoener.

Echter bij.v ook een B12 tekort kan veel van dergelijke klachten geven. Laat dus zeker ook je bloed prikken op dergelijk zaken!

Succes!
Dank je Ruby, had ik er even bij moeten zetten..mn bloed is onderzocht ook op b12 en schildklier, waren ok, er was alleen 1 ontstekingswaarde zeer licht verhoogd.
quote:Strong_Pearle schreef op 11 oktober 2009 @ 20:52:

Mijn moeder heeft ook de diagnose fybromyalgie gekregen (al járen geleden)

Zij heeft veel huidpijn.

Herken je dat?

Ik herken het zeker.

Er zijn periodes dat je me niet kan aanraken op bepaalde plekken zoals armen,benen,gezicht. Als ik me maar een beetje stoot,dan doet dat zo'n pijn. In bed kan ik ook niks verdragen, geen aanraking,geen man die tegen me aanligt. Zelfs het dekbed over me heen doet pijn.

Ik ben zelf 10 jaar bezig geweest met allerlei onderzoeken,met verschillende uitkomsten. Op een gegeven moment zijn ze gebundeld en moest ik naar de reumatoloog. Die stelde fibro vast. Ik kreeg toen Amitriptyline voor de pijnen,en dat werkte heel erg goed! Dat is een depressiva die word voor fibro voorgeschreven vanwege de bijwerkingen. Je krijgt dan een veel lagere dosering dan mensen die het voor depressies etc gebruiken. Je slaapt er ook heerlijk op.

Het gaat nu heel goed, maar kan zo morgen weer anders zijn.Ik heb het niet continu erg,zeg maar. Maar full time werken zal voor mij niet meer lukken.

Als ik eerlijk ben weet ik ook niet of ik het echt heb,ik vind het wel een vage ziekte,een modeverschijnsel.

Ik weet wel dat ik echt ziek ben,met erge vermoedheid en pijn en 1000 andere dingen die er bij komen.

Maar ik denk wel dat er te snel word gezegt dat iemand fibro heeft. Dan heeft het in ieder geval een naam.

Maar goed,ik weet wat het is,ben de hele molen 10 jaar in geweest,en ik wens je veel sterkte!

En als het zo mocht zijn,vraag om dit medicijn..het verlicht alles,en dat heb je na jaren pijn wel nodig!
Voordat er CVS en/ of Fibromyalgie gediagnostiseerd wordt moet eerst een vitamine B12 tekort worden uitgesloten. Dus laat je bloed eens uitgebreid onderzoeken.
quote:BrownEyedGirl26 schreef op 12 oktober 2009 @ 08:57:

Dank je Ruby, had ik er even bij moeten zetten..mn bloed is onderzocht ook op b12 en schildklier, waren ok, er was alleen 1 ontstekingswaarde zeer licht verhoogd.
Is er ook al eens een evenwichtsonderzoek gedaan? De duizeligheid en het oorsuizen kunnen op de ziekte van meniere wijzen. Ik heb dit sinds 1.5 jaar, maar zijn er pas na 9 maanden achtergekomen doordat ik zelf ben gaan googlen. 3 Ziekenhuizen en vele artsen ben ik langs geweest, maar niemand kon me vertellen wat het was.

Ook de vermoeidheid en geen reserves hebben past bij Meniere. Degene die Meniere kan vaststellen is kno-arts.
Is er ook al eens een evenwichtsonderzoek gedaan? De duizeligheid en het oorsuizen kunnen op de ziekte van meniere wijzen. Ik heb dit sinds 1.5 jaar, maar zijn er pas na 9 maanden achtergekomen doordat ik zelf ben gaan googlen. 3 Ziekenhuizen en vele artsen ben ik langs geweest, maar niemand kon me vertellen wat het was.

Ook de vermoeidheid en geen reserves hebben past bij Meniere. Degene die Meniere kan vaststellen is kno-arts.
Petra, dank je wel! Ik neem je info mee naar de internist. En jij sterkte, lijkt me ook geen pretje..
Bij mij is ook een maand geleden de aandoening fibromyalgie vastgesteld door een reumatoloog (de enige die de diagnose mág stellen volgens mij). Dit na ruim 20 jaar reumatische klachten. Ben zo'n beetje lekgeprikt in de loop der tijd, en reuma is nooit aangetoond in het bloed.

Bij fibromyalgie moeten er 11 van de 18 overeengekomen 'tenderpoints' pijnlijk zijn, bij mij waren ze allemaal pijnlijk

Het is inmiddels een erkende aandoening en valt onder de noemer reumatologie omdat het pijn in het bewegingsapparaat is. Er zijn helaas geen medicijnen voor, aangezien elke patient anders reageert. Ik ben dus ook nog 'zoekende' maar ik werk wel gewoon fulltime.

Succes met het verdere verloop, ik hoop dat er voor jou ook eindelijk een einde komt aan de zoektocht!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Hoe is het nu? Ben je al wat wijzer geworden?
Wat lief dank je, ik mag nog.. pas half november..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven