Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Goedemorgen!

Ben vandaag (nou ja, was het alleen maar vandaag...) niet vooruit te branden. Wat een zeikweer zeg, en wat is het donker en koud. Mijn daglichtlamp staat dan ook overuren te draaien.

Ben er bovendien achtergekomen dat mijn wintergarderobe maar bar weinig voorstelt, dus ik heb net eerst eens online een lading kleding besteld. Kom maar op met de warme truien en vesten!

Roque, wat sneu voor Meis! Bovendien voor jullie ook erg zoeken naar wat wél kan, de kosten nog even buiten beschouwing gelaten. Hopelijk wordt snel duidelijk wat ze wel en niet verdraagt!

Caylinn, balen van de ontstekingen. Is dat ook reden om de medicatie aan te passen?

Roos, zwaar irritant is dat, het gevoel hebben voor aansteller te worden aangezien. Was dat bij een behandelaar? Mijn recente akkefietje bij de huisarts kwam ook hieruit voort.

Babs, volkomen begrijpelijk dat de schrik je om het hart slaat bij het verhaal van je vader en de parallellen met je eigen geschiedenis. Hopelijk zit hij aan de 'goede' kant van de statistieken en knapt hij snel op!

Dreamer, 't is een perfecte dag om je op de bank te nestelen met een kop thee of een beker warme chocolademelk, dus neem lekker je rust dit weekend!

Mijn stuitje is nog niet optimaal, maar wel beter dan het was. Het schoot ineens verkeerd doordat ik een beetje onderuitgezakt op een harde ondergrond zat. Mijn fysio heeft gisteren geprobeerd het weer in de oude positie te krijgen, maar de uitstralende pijn daarbij was zo heftig dat hij die poging maar snel opgaf. Dinsdag kijken we verder.

Zo, en nu weer aan de studie...
Cay; Maandag even bellen? Bedoel, als jij over zichtbare ontstekingen begint dan krijg ik allerlei beelden zullen we maar zeggen.

Tsk Lieske toch. Loop ik een paar weken niet meer constant als een Oude ZeikDoos te zeveren of het wel goed is om zo veel op de grond te zitten, liggen, hangen en krijgen we dit. Eigenwijs lekker ding. Wil studie inmiddels alweer een beetje vlotten? Of ga je straks niet veel verder komen dan álles over de Amerikaanse disney historie te vertellen?

Was een seh/gipskamer incidentje. Klein lullig rot wondje aan hand. Was zelf dus al aan dubben, valt toch wel mee, moet er dan wat mee gedaan, zucht geen zin, maar ja wel op een rotplek qua genezing net tussen duim en wijsvinger. Vervangend huisarts heeft gehecht en doorgestuurd voor gips. Heb geen gipsjes op voorraad met een aantal MCP's vast, zul je altijd zien he. Kort samengevat; 'we hebben vandaag geen tijd, maandag bent u de eerste. Valt allemaal reuze mee,is een wond van niets, u heeft toch nog wel een polsspalk die u zolang wel even kunt gebruiken'. Sja, ehm? De hele toon en houding waren dusdanig dat het me niet lekker zat/zit. Tel erbij op dat HA heeft gebeld, dan zegt men niets, ze laten je komen en sturen je weer weg. Maandagochtend dus eerst even babbel met huisarts, heb nogal erg de neiging om te zeggen "zak er maar in dan". Denk ik vooral even ouch omdat ik het juist daar met dit -daar bekende!- probleem niet had verwacht.
vandaag ga ik van alles kunnen
Hoho, geen voorbarige conclusies trekken Ik zat op een soort zitvensterbank in de snackbar. Tja, had beter met m'n gat in m'n rolstoel kunnen gaan zitten, maar parkeren kon op 5 meter van de snackbar en 't was wel makkelijk op deze manier, enzo... Weten we ook weer voor de volgende keer

Wat een rare toestand op de SEH. Nadat ze overlegd hebben met de huisarts sturen ze je zo weer terug?! En dan op zo'n toon toegesproken worden; kan me voorstellen dat dat niet in goede aarde valt.

Studie? Mmm, moeizaam: weinig energie en taaie kost. Heb me vandaag door de buitenlandpolitiek van de VS geworsteld. Ik bereid me maar ernstig voor op een herkansing over ruim een half jaar, want ik vrees met groten vreze voor het tentamen eind volgende maand (moet Groot Brittannië ook nog 'ff' bestuderen).
Voorbarige conclusies? Kan ik dan nog andere conclusies trekken na die grondshow op New Ark te hebben gezien? Geen zitvensterbanken meer dus.

Ja, leek bijna wel Koefnoen. Gewoon absurdistisch. Heel duidelijk aangemeld, was bekend dat ik zou komen, laten komen en dan wegsturen. En ondertussen van alles zeggen om de volgende regel die eerdere regel alweer tegen te spreken.

Een klein voordeel heb je, je weet waarschijnlijk al meer van de US foreign policy dan de gemiddelde (oud)minister(s) van hetzelfde departement. Nog een week of 5 te gaan dus? Wanneer GB?
GB, VS, Nederland, EU en internationale betrekkingen/organisaties in één tentamen
Hmm, dan ben je er wel in 1 keer vanaf. Schiet natuurlijk geen flikker op die opmerking, maar details details.

God, wat verlang ik op dit moment even naar zo'n bruin-houten-met-blauwe-kussens-loungechair met uitzicht op een tropisch Carribische zee. Zucht. Een maal raden waar ik me stiekem mee bezig houd.
En wat voor studie doe je dan, Lieske? Politicologie ofzo? Ben nu wel benieuwd. Lijkt me op zich wel interessant, om zo eens te weten hoe e.e.a. werkt. Nu weet ik in principe net zoveel van de Amerikaanse politiek als van de .. eh.. Togoaanse (ik noem een land, waar ik alleen de naam van ken, zeg maar )

Hebben jullie wel eens de topografiespelletjes bij spele.nl gedaan? Echt bedroevend wat ik bijvoorbeeld weet van de landen in Afrika en Azie! Of van de staten in Amerika.. (of van al die nieuwe kleine landjes in Europa ~driedubbel :-$~)

Ik zeg gelijk niet meer zoveel over wat Amerikanen wel en niet weten. Aan de andere kant.. een minister van buitenlandse zaken moet natuurlijk minstens weten waar Nederland ligt, de grondleggers van Manhattan! ()

Ehm.. Roosvrouw, houd jij je per ongeluk stiekem bezig met een volgende reisplanning Kan het me zó goed voorstellen!

Stom gedoe bij zo'n SEH

Zo

ik ga nog kopje koffie maken

laters!
Later is nu
Je zou het bijna gaan denken, Dream, dat ik iets in die richting studeer. Maar nee, ben bezig met de HBO-opleiding vertaler Engels. Vraag mij ook niet waarom je in dit internettijdperk nog uit je blote hoofd moet weten welke Nederlanders waarvoor een Nobelprijs hebben gewonnen, wat de kantonrechtersformule inhoudt, wanneer de Bataafse Republiek was, wat de Verklaring van Bologna is, de functie van het ESCB, het verschil tussen M15 en M16, welke gebieden in de VS worden aangeduid met Rust Belt, Sun Belt en Bible Belt, welke Ivy League colleges er zijn, enz. enz. Maar ik moet het wel weten

Roos, doe mij ook zo'n loungechair en uitzicht...
Dreamer, dat soort spelletjes waag ik me niet eens aan. Voel de vernedering al aankomen zeg! Alhoewel mijn kennis van de Amerikaanse staten langzaam wat minder rampzalig begint te worden, met dank aan al dat reizen.

Lieske, jij haalt de vraag uit mijn mond.
Roos, dankjewel voor je sms

Zichtbare ontstekingen daar vat ik onder, dat mijn knokkels vooral in de handpalm zichtbaar opgezet zijn. Ik heb zelfs mijn ringen weer af moeten doen omdat ze te strak zaten. In die zin zichtbare ontstekingen. Het is al wat verbeterd, maar nog niet goed

Nou ja eerst maar eens erwtensoep koken, vlees en erwten staan al op. Overmorgen issie wel goed vermoed ik, wij doen er nogal lang over om lekkere soep te koken
Dan had ik je dus inderdaad goed ingeschat. Mooi dat het verbeterd is! Toch dan heel even BemoeiDoos; niet te lang wachten met aan bellen hangen als het verbeteren niet doorzet, he.

Snert heeft lang nodig, maar zó lang? Dat hoor ik niet vaak.

Hoe gaat het met Meis, Roque?

Heb net ha het 'vuile' werk op laten lossen. Laat die maar lekker klagen over vrijdag. Vervolgens de boel maar weer opnieuw gehecht. Er was alweer een hechting uit komen zeilen, dus heeft hij er maar weer 3 extra bij gezet. Verbaaste me even, maar hij vind het risico op infectie klein genoeg en het risico op geneesgedoe te groot. Bij normale mensen zou hij dit nooit doen. Ja ik weet het, ik ben niet normaal. Das oud nieuws. Inmiddels ook mijn gips binnen, dus kan weer over tot de orde van de dag.

Ben de laatste dagen stiekem al een beetje obsessief de prijzen van bepaalde vliegtickets in de gaten aan het houden. Heb enorm de neiging om te willen boeken. Dit weer is levensgevaarlijk voor mijn banksaldo.

Awel, ik ga nog even aankloten voor het alweer avond is. Prettige maandag allen te saam!
Pff.. voel me een oud reumatisch omaatje (niets zegt dat over jullie, helemaal níets.. alleen over mijn beeldvorming en mijn eigen oma) Heb nu, met dit weer ineens meer pijn. In m'n schouders, hoofd en ineens in m'n linker heup. Vraag me af of dit komt door het weer of mijn weerzin tegen het weer

Vooral die heup is nieuw en niet fijn. Heb zwemmen maar weer eens afgezegd. Kan beter gaan afspreken dat ik wel aangeef wanneer ik wél kan zwemmen

Kan me goed voorstellen dat je neiging krijgt tot het boeken van nieuwe reizen! In de winter begin ik ook altijd te kijken naar vacatures in het Caraïbisch gebied (alsof ik m'n familie/gezin meekrijg daarheen.. ) en in februari droom ik van de tijd dat de kinderen zo oud zijn dat ze niet meer meegaan met vakantie. Wij hebben nl. alláng bepaald dat we tegen die tijd (nog zo'n jaar of 6, er komt nu toch schot in ) een hele maand in januari/februari naar de zon gaan. Heerlijk!

Tuurlijk ben ik blij met m'n kinderen nog thuis en alles wat ik heb, maar dromen mag, tenslotte. (heb ik m'n nick voor mee )

Fijn dat HA vuile werk op wilde knappen, in elk geval

en wat een rare dingen moet je leren voor vertaalster! ~schrapt weer een mogelijke studie van 't lijstje~ Moet je dat allemaal weten voordat je een film mag vertalen? Waarom worden daar dan nog zoveel fouten in gemaakt? (tijdsdruk, neem ik zo maar aan)

Zo jammer dat vegetarische snert niet echt snert meer is

toedels
Later is nu
*zwaait naar iedereen*.

Ik lees mee en leef mee maar posten ho maar.

Nu dan toch even een teken van leven.

Allemaal heel veel sterkte, de herfst is meestal niet de allerbeste periode voor ons.

Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
terug naar Jasmine

(en hier gaat het iets beter, ben gisteren om half 9 naar bed gegaan en gelijk in slaap gevallen, heerlijk!!)
Later is nu
Oh da's echt lekker zeg zo'n lange nacht maken en goed uitrusten!

Mooi motto heb je!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
hoi hoi hier is de grote afvallige weer..

heb helemaal geen tijd voor pc merk ik, en zit dus ook veel te weinig op het pijnforum, ga van ruim 3 weken teruglezen.

ik schaam me diep..

ben dus na 4 okt. in een dippie gestort, stom genoeg doordat ik in de rolstoel zat zonder mijn eigen kussen. (de oudere lezers weten nog wel waar mijn kussen uithing, hi hi).

ontzettend moe, futloos, ws ook door het kouder worden buiten. Het aantal lesuren dat ik geef loopt echter stiekem op, waardoor meer voorbereiding. Ook vraagt zoonlief heel veel huiswerkbegeleiding waardoor ik pas rond half 11 's avonds op de bank plof. En ja, daar zit lief die ik ook liever niet wil verwaarlozen.

Zijn wel nog een weekend naar Zuid-Duitsland geweest. Heeeel toevallig speelde Herman daar ook .

Trier is een prachtige stad, dus dat viel mooi te combineren.

Nu hebben de kids nog vrij, die hangen om me heen. Morgenavond gaan ze naar papa maar dan moet ik donderdag en vrijdag dus werken en om is je week..

Nou ja, ik klaag niet hoor, dit is meer een heel lang excuus.

Ik ga nu eerst lezen hoe het was aan en op de grote plas, Lies en Roos!

knuffels voor alle zere plekken en de meisjes die er aan vast zitten..

groetjes, ambra
Lieve Ambra.. je hoeft toch geen excuus te geven voor afwezigheid hier? Het zou, juist hier, van de zotte zijn dat je tegen heug en meug, over grenzen heen, je best zou doen hier te komen. Het is vrijwillig en vrijblijvend.

Vervelend van je dip. Het weer wordt er niet beter op (nog zo'n 5 maanden.. maar ik houd dat bij.. ) maar je pijn hopelijk wel. Je hebt in elk geval je eigen kussen terug, toch?
Later is nu
ja mijn kussen is terug maar ik moet toch eens ernstig gaan denken over een kussen voor als ik niet in de rolstoel zit.

Gisteren was ik uit eten met zoon, omdat hij, jawel, over me heen gegroeid is! Eindelijk is het zover, dat we daarvoor uit eten konden. Moeders uit de straat waar ik hiervoor woonde, deden dat traditiegetrouw en zoon verheugde zich daar al jaren op. Ondanks mijn verhuizing naar een straat verder dit toch in ere gehouden. Helaas hadden ze bij de pizzeria niet echt lekkere stoelen, waardoor ik vandaag weer een zeer zware off day had. Ga toch eens struinen op internet naar een klein handzaam kussen wat mee kan voor diverse stoelen.

Ik geloof niet dat het weer veel invloed heeft op mijn lijf. Ik heb het koud ja, maar ik loop nu lekker in zo'n charmant huispak en dat lost dat probleem ook weer op. Heb niet het idee dat kou nu heel erg erg is voor die gekke wiebel-gewrichtsbanden.

Ik ga nog ff stukkie breien; lekkere warme trui!

groetjes ambra
Hoi ik kom ook maar weer eens langs waaien. Hele week meer of minder last van de handen gehad, nu is het terug naar zeer acceptabel.

Woensdag bij oogarts geweest omdat ik me bij huisarts meldde met meer floaters voor mijn ogen dan ik gewend was en de onderliggende vraag van mijn kant was: is er iets aan te doen. Doorverwijzing naar oogarts dus. vlgs ha was er best iets aan te doen. Mén wat een hork was die arts zeg. De eerste opmerking na de diverse oogonderzoeken was: hij snapte niet waarom ik was gekomen, want aan mijn ogen was niks te zien. Hij had patienten gehad die het veeeeeel erger hadden dan ik en die hadden nergens last van. Ik moest me er maar toe zetten om de floaters niet te zien. Als ze er al iets aan deden moest het heel erg zijn aangezien een groot deel van de patienten nadien op korte termijn een staaroperatie moesten ondergaan.

Ik heb de beste man er maar opgewezen dat ik niet perse doorverwezen wilde worden, maar gewoon antwoord op de vragen wat is het en wat is er aan te doen?

Als extra 'service' heeft ie wel mijn oogdruk (probleem van pa) en netvlies (schijnbaar kan ik daar klachten door krijgen ivm RA) goed nagekeken en dat was allemaal goed.

Nou ja op een erg botte manier en met een beste omweg is mijn initiële vraag beantwoord; er is niks aan te doen en het is ook niet erg. Alleen maar lastig dat die krengen met beeldschermwerk en lezen voor letters hangen (ik bedoel poep of roer is wel iets anders )

Vandaag maar eens ruim 2.5 uur bij de kapper doorgebracht. Ik wilde graag felrode plukken in mijn haar. Daarvoor moest het eerst geblondeerd worden om daarna het rood er in te krijgen. het resultaat is nogal iets roder dan ik verwacht en gewenst had. Niet lelijk, maar wel ff wennen. Ik heb brandweerrode plukken
Hoi ik kom ook maar weer eens langs waaien. Hele week meer of minder last van de handen gehad, nu is het terug naar zeer acceptabel.

Woensdag bij oogarts geweest omdat ik me bij huisarts meldde met meer floaters voor mijn ogen dan ik gewend was en de onderliggende vraag van mijn kant was: is er iets aan te doen. Doorverwijzing naar oogarts dus. vlgs ha was er best iets aan te doen. Mén wat een hork was die arts zeg. De eerste opmerking na de diverse oogonderzoeken was: hij snapte niet waarom ik was gekomen, want aan mijn ogen was niks te zien. Hij had patienten gehad die het veeeeeel erger hadden dan ik en die hadden nergens last van. Ik moest me er maar toe zetten om de floaters niet te zien. Als ze er al iets aan deden moest het heel erg zijn aangezien een groot deel van de patienten nadien op korte termijn een staaroperatie moesten ondergaan.

Ik heb de beste man er maar opgewezen dat ik niet perse doorverwezen wilde worden, maar gewoon antwoord op de vragen wat is het en wat is er aan te doen?

Als extra 'service' heeft ie wel mijn oogdruk (probleem van pa) en netvlies (schijnbaar kan ik daar klachten door krijgen ivm RA) goed nagekeken en dat was allemaal goed.

Nou ja op een erg botte manier en met een beste omweg is mijn initiële vraag beantwoord; er is niks aan te doen en het is ook niet erg. Alleen maar lastig dat die krengen met beeldschermwerk en lezen voor letters hangen (ik bedoel poep of roer is wel iets anders )

Vandaag maar eens ruim 2.5 uur bij de kapper doorgebracht. Ik wilde graag felrode plukken in mijn haar. Daarvoor moest het eerst geblondeerd worden om daarna het rood er in te krijgen. het resultaat is nogal iets roder dan ik verwacht en gewenst had. Niet lelijk, maar wel ff wennen. Ik heb brandweerrode plukken
Bah, dat vind ik altijd zo'n dooddoener "anderen hebben het ook en erger en die zeuren niet" Heb ik precies hetzelfde van de oogarts gehoord, jaaaaaren en jaaaaaren geleden. Maar IK had er hoofdpijn van, dus IK wilde een bril.. sjeumig, zo moeilijk is dat toch niet? Fijn dat anderen geen last hebben.. ~grmbl~

Mijn dochter had een - niet - slaapfeestje.

beneenbeetjemoe
Later is nu
hoi Caylinn, de vliegjes voor je ogen gaan best wennen hoor, al duurt het even. Heb ze ook, gek genoeg in het oog waaraan ik practisch blind ben. Rare gewaarwording paar jaar terug, toen ik binnenin mijn oog ineens 'beeld' had. Stoorzenders dat wel, maar het gaat echt wennen. (na een paar maanden).

Gisteravond naar try out van Claudia de Brey geweest, het was nog een leesvoorstelling maar het gaat best goed worden. Had haar nog nooit in een theater gezien, alleen op tv.

Het is hier achter me een drukte van belang, vriendlief is begonnen met zijn allereerste Winterdorp. Wat er hier niet allemaal voorbij komt, het lijkt wel een Gamma. Mijn halve kamer wordt dorp, vrees ik. Nou ja, hij is wel erg zoet

Ik ben druk met lesvoorbereidingen, wil het toch elke keer weer een beetje beter doen dan de vorige keer en daar gaat veel werk inzitten.

Nu maar eens een pauze.

By the way, laten jullie je inenten?

Ik wel, als het echt heel erg wordt in het ziekenhuis en ik ben niet ziek, dan wil ik mijn uiterste best doen om deel te nemen aan de patientenzorg. Kan natuurlijk niet veel maar allicht iets werkdruk wegnemen. Dus ik laat me inenten vanuit patientenoverwegingen, voor mezelf heb ik er niet eens zo over nagedacht.

Moet er trouwens niet aan denken met dit lijf de griep te krijgen, de gewone prik haal ik ook elk jaar.

Ben benieuwd naar jullie overwegingen..

groetjes ambra
Das wel errug rood, Cay. Foto!!! Ben het overigens met Ambra eens dat floaters wennen. Merk ze zelf vaak pas op als ze eens niet in mijn beeld zitten, dan mis ik wat.

Dromende, al bijgeslapen? Klinkt alsof dochter het feestje volgens de regels heeft gehouden.

Ambra, grappig dat je naar de try out geweest bent van CdB. zat er van de week aan te denken dat het wellicht wat zou zijn om te zien, en hup jij gaat.

Ik laat me absoluut enten. Hier is het zaterdag de eerste ronde. Heb het nog even voor de zekerheid besproken, ook omdat ik erg makkelijk ietwat idioot op kleine dingen kan reageren. Dat is een extra risico bij ondergetekende, ben standaard even onderweg na een griepvaccinatie, maar de conclusie was al snel klip en klaar; de potentiële complicaties van H1N1 zijn dusdanig dat we inenten nodig achten. Als we al zien hoe een basic klein dingetje al kan verworden tot grote problemen, dan mag dit best mijn deur voorbij gaan.

Moet eerlijk zeggen dat ik blij ben als ronde 1 een feit is. Ben van de week in 2 verschillende ziekenhuizen geweest en dat waren beide nogal hoest-proest-holen. Moet de komende tijd nog vaak genoeg heen, dus beetje extra bescherming is welkom.

Extra bijkomende bonus is vader. We komen regelmatig bij elkaar over de vloer en hij is nog vatbaarder door zijn infuzen. Zo minimaliseren we meteen het risico dat ik hem besmet.

Natuurlijk, niet alles is bekend over potentiële risico's op lange termijn van wel enten. Is ook hier een punt geweest. En die schaal slaat hier dus uit naar wel enten. Daarin is overigens van belang geweest dat ik weet dat mijn ha in mijn geval erg terughoudend is met allerlei zaken, incl. enten omdat we in het verleden al allerlei maffe dingen hebben meegemaakt. Ook bij de gewone griepprik is hij elk jaar weer op zijn qui vive. Al heeft hij me vlak voor dat moment nog gezien, dan nog checkt hij eerst weer van alles alvorens de naald daadwerkelijk het vlees in gaat. We zijn ons erg bewust van mogelijke gevolgen, dus als dan de meter uitslaat naar wel doen dan ga ik daar ook met een gerust hart voor.
Tja dat ze wennen, ik ben het er nog niet zo mee eens. De meeste floaters heb ik al vanaf dat ik een jaar of 16 was, en vrijwel allemaal midden in mijn blikveld waardoor ze dus niet uit beeld zakken, maar alleen van boven naar beneden zeg maar, maar altijd in blikveld. Echter sinds een ongeveer jaar heb ik er beduidend meer gekregen (en dan geen doorzichtige maar zwarte strepen en vlekken) en blijf ik ze zien. Voorheen alleen als ik naar lichte vlakken keek, maar nu dus ook als ik naar donkere vlakken kijk. En zoals ik ook tegen de oogarts zei; er zijn er een paar die mij het lezen van teksten bemoeilijken, dat is gewoon ronduit vervelend en lastig.

Tja niks aan te doen dus en ook niks ernstigs dus ik doe het er maar mee.

Hier een loom dagje, t weer zit weer eens niet mee zullen we maar zeggen.

Nou ja kind vermaakt zich op de WII
Haihai

Pfoei, dat lijkt me toch wel erg vervelend hoor, van die floaters. kan wel wennen zijn, maar dat maakt het nog niet minder erg, ofzo, toch? En lezen, dat heb je volgens mij ook echt nodig op het werk.

Hier niet inenten, maar ik behoor ook tot de gezonde mensen, die sowieso niet ingeënt worden. Krijg ook nooit een griepprik en heb nooit griep. Als het komt dan komt het, maar ik reken er niet op, eigenlijk. Merk dat ik wel alerter ben bij de kinderen op fruit en groente eten. Bij mij is dat niet zo'n probleem, ik eet daarvan enorm veel + ik eet nu multivit ivm de ijzer.

Uitgeslapen ben ik nog niet. Dochter vanmorgen om 8 uur training in plaats zo'n uur rijden van hier.. ja, inderdaad, om 7 uur in de auto. Vanmiddag had ze dan weer een wedstrijd, 10 minuten verder dan die andere stad.. bij Jasmine, maar die had helaas wat te doen, zodat ik niet bij haar langskon gaan. Tussendoor dus wel naar huis en daar 1,5 uur in bed gelegen. Was toch lekker

Vanavond vroeg naar bed, want ik ben ook ongesteld geworden en heb woensdag sollicitatie!! Op werkplek waar ik nu zit met uitbreiding van werkzaamheden. Wil ik heel graag hebben! Maar beter niet ziek worden of migraine krijgen dus.

Toedels
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven