geen relatie, samenwonen om te zien of het wat kan worden?

14-12-2008 14:46 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

tijdje terug heb ik al keertje eerder gepost.. En ondanks alles krijg ik het niet voor elkaar om hem los te laten... telefoonnummers gewist msn.. En toch zoekt hij mij ook weer op.

We hebben nu weer meer contact alleen ja ik kan zo voorspellen dat er straks weer 2 weken stil is.

Toch is er elke x weer beetje de hoop hij verandert wel. Hij vecht er voor. Daarom vind ik het zo moeilijk.

Ik confronteer hem nu meer met zijn eigen woorden, geef voorbeelden en probeer met hem te praten en ik probeer afstand te nemen maar mijn gevoelens blijven heel sterk.

We hebben paar dagen geleden weer heel lang met elkaar gebeld gesproken enz.

Nu kwam hij met een heel apart voorstel. Hij heeft me gevraagd of ik met hem wil samenwonen ( tijdelijk dan )

Hij vind het moeilijk om rekening te houden en hij wil heel graag kijken of dat zou werken hoe we met bepaalde dingen om gaan verschillende werk ritme's of ruzie enz..

Natuurlijk is aan de ene kant zou ik een gat in de lucht kunnen springen wat wil ik nog meer maar realistisch gezien

zou dit verstandig zijn?

Heeft iemand hier ervaring mee of tips enz

Alvast bedankt

Liefs mirjam
Ik ken jouw andere topic niet maar het lijkt mij heel erg onverstandig om met iemand te gaan samen wonen alleen "om te kijken of het lukt".

Recept voor ruzie, stress en ergernis.
Ja, dat vind ik echt.
Oh, hij wil je op de 'proef' ?!

Doe niet zo raar zeg! Samenwonen ga je doen omdat het je allebei ontzettend leuk lijkt! En anders dus niet! (mijn mening dus)
quote:vivastudent schreef op 14 december 2008 @ 14:52:

Oh, hij wil je op de 'proef' ?!

Doe niet zo raar zeg! Samenwonen ga je doen omdat het je allebei ontzettend leuk lijkt! En anders dus niet! (mijn mening dus)Juist!
Ja, dat vind ik echt.
Mirjam, ik lees tussen de regels door dat er meer aan de hand is dan je nu omschrijft. Samenwonen doe je vanuit een gezamenlijke basis. Een basis die goed en geborgen voelt. Een basis die je verder wilt uitbouwen.

Nu lijkt het samenwonen een middel om een basis te creeeren die er niet is. Mijn advies: niet doen. Laat je niet elke keer een wortel voorhouden omdat hij zegt dat hij voor de relatie wil vechten. Hij komt op mij onvolwassen over. Doet me denken aan mijn eigen ex. Ook allerlei 'lapmiddeltjes' om bij elkaar te blijven maar de werkelijke oorzaak aanpakken? Ho maar.

Je weet zelf dat er patronen in jullie relatie zitten en die verdwijnen niet met samenwonen maar zullen nog frequenter en indringerder worden. Je bent nu redelijk veilig door de afstand tussen jullie beide. Als je de afstand verkleint zou je in iets meegezogen kunnen worden waar je gevoel je al tijden voor gewaarschuwd heeft.
Ik ken het andere topic ook niet maar het komt op me over alsof je proefpersoon moet spelen om te zien of hij zich volwassen kan gedragen in een relatie.

Nou ja, als je er zin in hebt om skippybal te zijn moet je het doen maar ik zou er niet teveel van verwachten.

Ik denk eigenlijk dat loslaten hier het toverwoord is.
hoi

Bedankt voor de reacties.. Ja los laten zou misschien zeker wel beter zijn.. dat is vaak de oplossing.

Ja speelt idd wel meer dat klopt.. en gaat dus bij hem er om dat dingen niet vanzelfsprekend gaan zoals elk ander stel dat zou doen.

Afspraken maken is moeilijk en hij weet zelf niet hoe hij er mee om moet gaan omdat hij altijd heel gericht is geweest op zichzelf en dit wil hij veranderen ( geeft hij zelf aan )

voor mij is het ook meer van we zien wel en misschien is dat dan eindelijk de stap om te beseffen dat gewoon echt nooit wat gaat worden...

het zit bij ons zo ingewikkeld in elkaar dat soms moeilijk is om naar een buitenstaander uit te leggen.

In mijn andere topic was dus ook de vraag dat heel verwarrend was en dat ik dacht aan mis schien mogelijke sociaale stoornis enz...

Liefs
Samenwonen vind ik heel wat, dat doe je pas als je er beide voor 100% achter staat en de rest van je leven bij elkaar wilt doorbrengen. Niet op proef!

Kunnen jullie niet eerst gewoon een keer samen op vakantie ofzo? Meestal is dat al heel wat......
hey

Ja woord samenwonen is hier misschien ook wel heel groot,

maar we kunnen als we elkaar zien altijd er een feestje van maken nooit op tijd naar bed en na drie dagen elkaar gezien te hebben is het gewoon dat je een week nodig hebt om bij te komen.

Allebei zeggen we ook wel het is niet verstandig eerder afspreken en dan op tijd op bed. bij ons heeft altijd aanloop nodig sms contact en uit eindelijk iemand die dan vraagt of we filmpje gaan kijken bakje koffie doen enz.

We zijn wel x weekend weggeweest en ook wel eens ander halve week bij elkaar gebleven en dat gaat ook helemaal super.

alles gaat zo vanzelf sprekend koken samen doen de was en helpen met huishouden. Het probleem is als we samen zijn lijkt het alsof we tijden al samen zijn zo op elkaar ingespeeld.

Het gaat hier nu ook niet echt om samenwonen op de manier zoals de meeste dat zouden doen. Ik heb namelijk mijn eigen huis en hij. Het gaat er meer om om te kijken hoe het is als we rekening met elkaar moeten houden, dat hij thuis komt van avond dienst en ik uurtje later op moet staan om te werken.. je eigen leven te hebben en toch samen te zijn. Voor hem is het misschien zoals jullie dat zeggen een proef. Hij zoekt zijn grenzen op om niet weg te gaan lopen als ff niet zo gaat als hij wil. Dat hij moet praten en rekening moet houden met dat hij niet altijd egoistisch kan zijn..

En ja aangezien ik natuurlijk gek op hem ben wil ik die kans graag geven... maar daar mee besef ik ook zeer zekers wel dat ik nog harder op mijn bek kan gaan of gekwetst kan worden

liefs
Ja joh, zou ik doen, samenwonen met iemand die volgens jouw zeggen geen afspraken kan maken, altijd heel gericht is op zichzelf en mogelijk een sociale stoornis heeft. Succes!
Ik begrijp dat je 't niet allemaal horen wil Mirjam, maar ik zie alleen maar zeer verstandige en scherpe antwoorden op jouw probleem. Waarschijnlijk wilde je het tegenovergestelde horen. Vermoedelijk zal je er niet aan sterven als je hem toch nog kansen geeft, maar als je liefde wilt en geen pijn (die twee sluiten elkaar uit) dan moet je hiermee niet verder gaan. Maar misschien moet je gewoon nóg meer pijn ervaren om het te leren. Iedereen heeft recht op zijn eigen leerschool en gelukkig maar. Veel geluk, met of zonder deze man en prettige kerstdagen!
Gewoon doen! Anders blijf je toch twijfelen en naar hem toe trekken.

Het zal waarschijnlijk helemaal fout gaan en jou veel verdriet opleveren. Maar dan weet je wel dat dit geen goede man voor je is.
Let erop dat je de zakelijke kant van jullie samenzijn vooral niet regelt. Als je wilt ontdekken hoe het is om met hem samen te wonen is het namelijk veel échter om samen een lening aan te gaan voor bijvoorbeeld zijn nieuwe auto en om hem direct in te schrijven op jouw huisadres. Ik zou overigens ook alvast ophouden met anticonceptie. Dan kun je gelijktijdig ontdekken hoe hij als aanstaande vader bevalt. Ik zeg: twee vliegen in één klap!
omg
Doen, meteen.
Ik snap echt niet waarom je twijfelt hoor,deze vent klinkt echt als een lot uit de loterij..

Deze gouden kans zou ik met beide handen aangrijpen..
Iets voordeliger maar ook een goeie proef ; zorg voor flinke buikloop , een lekkend tentje , een vakantie oord waaar het drie weken regent , de verkeerde haringen voor die grond , te weinig batterijen en kook elke avond een aangebrande of ongare hap .

Als jullie elkaar daarna nog leuk vinden komt het ook wel goed met die verschillende werktijden enzo .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom zo een ingewikkelde relatie aangaan? Dit brengt 100% zeker alleen maar problemen, tranen en verdriet voor jou mee. En hij kan proefdraaien en misbruik van je maken, want daar komt het op neer.

Als hij wil veranderen is samenwonen niet de stap. Een goede psycholoog wel.
Eens met domnaiefmutsje,en als het over dezelfde man gaat als in je vorige topic is een psych helemaal geen overbodige luxe.
Absoluut NIET doen..
hoi

het is niet wat ik wel of niet wil horen ik wil eerlijke antwoorden en die krijg ik hier soms wat overdreven of beetje sarcastisch dat heeft ook niet echt veel nut vind ik maar goed!!

tuurlijk weet ik zelf wel dat je altijd hoopt dat dat de oplossing is dat dan goed gaat.. maar ik ben echt wel heel realistisch hoor er is zoveel gebeurd en dat hoeft niet hier allemaal op het forum dat maakt ook niet uit dat weet ik zelf allemaal wel

mijn vraag was of iemand hier ook idd ervaring mee heeft en of tips en ja ik hoor idd dat de tips idd zijn vooral niet doen wat ik ook onwijs begrijp maar ja misschien dat jullie mij ook beetje kunnen begrijpen dat je toch alles uit de kast wil halen en daardoor vaak op je bek gaat maar misschien net de stap is van oke dit was de laatste x dat ik gewetst ben..

maar ja ergens zit mijn gevoel wel van ja misschien is dit net het stapje wat hij nodig hebt

maar goed.. psycholoog zou niet onnodig zijn maar daar heb ik verder niks over te zeggen dat moet hij doen

liefs
lieve_mirjam,

Je verhaal is ontzettend herkenbaar voor mij. Ik zie dat het topic al bijna een jaar oud is, maar hoop je toch nog op dit forum te vinden.

Alle reacties hier zijn nogal sceptisch, maar ik weet bijna zeker dat geen van allen begrijpen waar ze het over hebben aangezien ze niet alle informatie hebben. Namelijk: Alle dingen die je hier vertelt over het gedrag van je vriend, herken ik als symptomen van een bepaalde stoornis, die erg dicht bij huis ligt voor mij. En ik begrijp uit je verhaal dat je vriend (in ieder geval ten tijde van het posten van je topic, nog geen diagnose heeft gehad). Ik heb nog gezocht naar het "vorige topic" wat je hier noemt, maar helaas niet kunnen vinden.

Ik zou graag horen hoe dit verhaal voor je afgelopen is, wat je gedaan hebt en waarom. Op het moment zit ik in eenzelfde soort situatie en zou graag met iemand spreken die weet waar ik het over heb.
Franscesca, de to heeft later ook nog topics geopend op de relatiepijler over waarschijnlijk dezelfde man. Dat is dus niet goed gegaan, zoals al heel sceptisch werd voorspeld hier. Zeer realistisch dus.
Als je veel verdriet, frustratie, ellende en vooral een ongelukkige tijd wil hebben moet je vooral met hem gaan samenwonen. Zelfs voor proef! Ben er zeker van dat je dan alle dingen die ik net opsom ga meemaken.
Ik ben vooral benieuwd naar meningen en/of ervaringen van mensen die het ook werkelijk hebben meegemaakt, of meemaken. Ook i.v.m. wat ik al zei over de diagnose.

Ik heb dan ook gezocht naar meerdere topics van deze persoon, maar na veel zoeken niks gevonden. Iemand een link?

Zou alsnog graag lezen hoe het haar vergaan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven