Beugel en volwassen
woensdag 21 oktober 2009 om 08:30
Zijn we er nu allemaal?
Overzichtje!
Yamuna:
30 Jaar, start 2004, slotjes beugel boven en onder
28 Mei 2010 onderkaakverlengende operatie.
Panda:
28 jaar, start boven 14 dec 2007 start onder 28 juli 2008 metalen slotjes. Plan was 12 tot 36 maanden! >>> INMIDDELS KLAAR!!!
Marcaro:
25 jaar, start: febr. 2008 boven keramische slotjes, onder metalen slotjes, 26 nov 2009 kaakoperatie.
Hann:
44 jaar, Start 22 mei 2008 boven uitneembare beugel en 21 oktober onder en boven slotjes. Plan: 2 jaar.
Lotte35:
35 jaar, Start boven 19 aug. 2008, onder 20 mei 2009. Witte kunststof slotjes. Plan: nog 2 maanden boven, 4 maanden onder.
Yetje:
22 Jaar, half sept. 2008 onder keramische slotjes, eind juni 2009 boven witte slotjes, onderkaak operatie op 29 dec. 2009. Plan: 1,5 jaar. >>>> INMIDDELS KLAAR!!!
Cheese:
44 jaar Start 7 September 2009 Keramische slotjes boven en onder. Plan 2,5 jaar.
Shoppen:
33 Jaar, boven en onder keramische slotjes, zilveren elastiekjes, Start: 14 September 2009, Plan: 1 jaar.
Corine:
38 jaar, Start:17 september. Boven keramische met zilveren elastiekjes, onder zilverkleurige slotjes. Bandjes om 2 kiezen boven. Elastiekjes tussen boven- en ondergebit. Plan: 2 - 2,5 jaar.
Visje1969:
40 jaar, start 7 okt. 2009, boven en onder metalen slotjes. Plan: anderhalf jaar.
Snoepie:
31 Jaar, start: 29 Okt 2009, boven en onder slotjes.Plan: 2,5 jaar.
BoBeep:
40 jaar, start: 30 okt. 2009, onder en boven slotjes. Plan: 19 maanden.
Babette1968:
41 Jaar, start 17 Nov. 2009 met eerst onder metalen slotjes, 20 april 2010 ook boven slotjes. Plan: ca. anderhalf jaar.
Jolin:
41 Jaar, start 17 Nov. 2009, boven en onder metalen slotjes. Plan: 8-12 maanden.
Suzanne70:
39 Jaar, start: 18 Nov. 2009, boven en onder slotjes, Plan: ca. 2 jaar.
Meikert:
20 Jaar, start: 30 Nov. 2009, boven en onder metalen slotjes, Plan: 2,5 jaar.
Chelle8:
22 jaar, start: 10 dec. 2009, boven en onder keramische slotjes. Plan: ca. 1 jaar.
Aapjeopeenstokje:
29 jaar, start 11 dec. 2009 Plan: eerst half jaar alleen boven, daarna beneden ook slotjes, Plan: ca. 2 jaar.
Katrien910:
29 Jaar, start: 18 dec. 2009, een plaatje voor alleen boven. Ca. april 2010 slotjes onder, ca. aug. 2010 slotjes boven. Plan: ca. 2 jaar.
Isira:
36 Jaar, Start: 4 Jan. 2010, onder en boven slotjes en onderkaakoperatie. Plan: totaal beugelen incl. operatie: 2 jaar.
Bijntje:
26 Jaar, Start: 5 Jan.2010, onder en boven keramische slotjes. Plan: ca. 1,5 jaar.
Lady Phoxy:
27 jaar, Start: 21 Januari 2010, boven en onder slotjes. Plan: ca. 2 jaar.
Dzjanneke:
28 jaar, start: 21 Jan. 2010, onder en boven metalen slotjes. Plan: 1,5 jaar.
Social:
20 jaar, start: 24 febr. 2010, eerst boven metalen slotjes, later onder. Plan: 2-2,5 jaar.
Shay:
43 jaar, start: 24 febr. 2010, boven en onder keramische slotjes. Plan: 2 jaar.
Lowï:
31 jaar, start: 12 maart 2010, onder en boven witte slotjes.
Plan: 1,5 tot 2 jaar.
Lien90:
19 Jaar, start 26 maart 2010 boven slotjes, eind april 2010 ook onder. Plan: ca. 2 jaar.
Isapisa:
38 Jaar, start 31 maart 2010, onder en boven slotjes.
Plan: = nog niet duidelijk
Mozart:
40 jaar, start 17 april 2010, metalen brackets boven en onder, stoppers achter voortanden. Plan: 9 maanden.
Tinka23:
23 jaar, start 27 april 2010, boven en onder slotjes. Plan: ca.1,5 jaar.
Leeuw37:
37 jaar, start 27 april 2010, boven en onder slotjes. Plan: 2 jaar.
Suusziej:
20 jaar, start 10 mei 2010, boven en onder slotjes. Plan: 1,5 jaar.
Bostonbeertje:
30 Jaar, start 18 mei 2010, onder en boven slotjes.
Plan: 2-2,5 jaar.
Sophie:
40 jaar, 20 mei 2010 happen en foto's maken.
Uiteindelijk boven en beneden slotjes. Plan: 2 jaar.
Foto's plaatsen doe je zo:
1. Je klikt de foto aan die je wilt plaatsen
2. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'
3. Kopiëer de hele regel die achter 'Adres' staat
4. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij (4e van links)
5. Plak de gekopiëerde regel in het schermpje dat verschijnt
6. En daar is je foto!
Overzichtje!
Yamuna:
30 Jaar, start 2004, slotjes beugel boven en onder
28 Mei 2010 onderkaakverlengende operatie.
Panda:
28 jaar, start boven 14 dec 2007 start onder 28 juli 2008 metalen slotjes. Plan was 12 tot 36 maanden! >>> INMIDDELS KLAAR!!!
Marcaro:
25 jaar, start: febr. 2008 boven keramische slotjes, onder metalen slotjes, 26 nov 2009 kaakoperatie.
Hann:
44 jaar, Start 22 mei 2008 boven uitneembare beugel en 21 oktober onder en boven slotjes. Plan: 2 jaar.
Lotte35:
35 jaar, Start boven 19 aug. 2008, onder 20 mei 2009. Witte kunststof slotjes. Plan: nog 2 maanden boven, 4 maanden onder.
Yetje:
22 Jaar, half sept. 2008 onder keramische slotjes, eind juni 2009 boven witte slotjes, onderkaak operatie op 29 dec. 2009. Plan: 1,5 jaar. >>>> INMIDDELS KLAAR!!!
Cheese:
44 jaar Start 7 September 2009 Keramische slotjes boven en onder. Plan 2,5 jaar.
Shoppen:
33 Jaar, boven en onder keramische slotjes, zilveren elastiekjes, Start: 14 September 2009, Plan: 1 jaar.
Corine:
38 jaar, Start:17 september. Boven keramische met zilveren elastiekjes, onder zilverkleurige slotjes. Bandjes om 2 kiezen boven. Elastiekjes tussen boven- en ondergebit. Plan: 2 - 2,5 jaar.
Visje1969:
40 jaar, start 7 okt. 2009, boven en onder metalen slotjes. Plan: anderhalf jaar.
Snoepie:
31 Jaar, start: 29 Okt 2009, boven en onder slotjes.Plan: 2,5 jaar.
BoBeep:
40 jaar, start: 30 okt. 2009, onder en boven slotjes. Plan: 19 maanden.
Babette1968:
41 Jaar, start 17 Nov. 2009 met eerst onder metalen slotjes, 20 april 2010 ook boven slotjes. Plan: ca. anderhalf jaar.
Jolin:
41 Jaar, start 17 Nov. 2009, boven en onder metalen slotjes. Plan: 8-12 maanden.
Suzanne70:
39 Jaar, start: 18 Nov. 2009, boven en onder slotjes, Plan: ca. 2 jaar.
Meikert:
20 Jaar, start: 30 Nov. 2009, boven en onder metalen slotjes, Plan: 2,5 jaar.
Chelle8:
22 jaar, start: 10 dec. 2009, boven en onder keramische slotjes. Plan: ca. 1 jaar.
Aapjeopeenstokje:
29 jaar, start 11 dec. 2009 Plan: eerst half jaar alleen boven, daarna beneden ook slotjes, Plan: ca. 2 jaar.
Katrien910:
29 Jaar, start: 18 dec. 2009, een plaatje voor alleen boven. Ca. april 2010 slotjes onder, ca. aug. 2010 slotjes boven. Plan: ca. 2 jaar.
Isira:
36 Jaar, Start: 4 Jan. 2010, onder en boven slotjes en onderkaakoperatie. Plan: totaal beugelen incl. operatie: 2 jaar.
Bijntje:
26 Jaar, Start: 5 Jan.2010, onder en boven keramische slotjes. Plan: ca. 1,5 jaar.
Lady Phoxy:
27 jaar, Start: 21 Januari 2010, boven en onder slotjes. Plan: ca. 2 jaar.
Dzjanneke:
28 jaar, start: 21 Jan. 2010, onder en boven metalen slotjes. Plan: 1,5 jaar.
Social:
20 jaar, start: 24 febr. 2010, eerst boven metalen slotjes, later onder. Plan: 2-2,5 jaar.
Shay:
43 jaar, start: 24 febr. 2010, boven en onder keramische slotjes. Plan: 2 jaar.
Lowï:
31 jaar, start: 12 maart 2010, onder en boven witte slotjes.
Plan: 1,5 tot 2 jaar.
Lien90:
19 Jaar, start 26 maart 2010 boven slotjes, eind april 2010 ook onder. Plan: ca. 2 jaar.
Isapisa:
38 Jaar, start 31 maart 2010, onder en boven slotjes.
Plan: = nog niet duidelijk
Mozart:
40 jaar, start 17 april 2010, metalen brackets boven en onder, stoppers achter voortanden. Plan: 9 maanden.
Tinka23:
23 jaar, start 27 april 2010, boven en onder slotjes. Plan: ca.1,5 jaar.
Leeuw37:
37 jaar, start 27 april 2010, boven en onder slotjes. Plan: 2 jaar.
Suusziej:
20 jaar, start 10 mei 2010, boven en onder slotjes. Plan: 1,5 jaar.
Bostonbeertje:
30 Jaar, start 18 mei 2010, onder en boven slotjes.
Plan: 2-2,5 jaar.
Sophie:
40 jaar, 20 mei 2010 happen en foto's maken.
Uiteindelijk boven en beneden slotjes. Plan: 2 jaar.
Foto's plaatsen doe je zo:
1. Je klikt de foto aan die je wilt plaatsen
2. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'
3. Kopiëer de hele regel die achter 'Adres' staat
4. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij (4e van links)
5. Plak de gekopiëerde regel in het schermpje dat verschijnt
6. En daar is je foto!
zondag 25 oktober 2009 om 17:19
@Shoppen: Tja misschien is dat de gedachte van de ortho. Hij denkt ze wil er van af dus doe ik het extra strak meer pijn maar snel resultaat! haha
@Chees: Ja het is heel dubbel aan de ene kant wil ik hem wel kwijt aan de andere kant vindt ik het niet erg om hem te hebben en zal ik het wel missen denk ik. (gek eigenlijk)
@Han: Ook ik had de eerste weeke echt zoiets van dat ziet toch iedereen meteen maar nee dat was dus niet zo er zijn mensen die het pas zien als ze je meerdere keren hebben gezien?!
Nog 14 uur en dan weet ik ongeveer wanneer hij er uit mag?!
@Chees: Ja het is heel dubbel aan de ene kant wil ik hem wel kwijt aan de andere kant vindt ik het niet erg om hem te hebben en zal ik het wel missen denk ik. (gek eigenlijk)
@Han: Ook ik had de eerste weeke echt zoiets van dat ziet toch iedereen meteen maar nee dat was dus niet zo er zijn mensen die het pas zien als ze je meerdere keren hebben gezien?!
Nog 14 uur en dan weet ik ongeveer wanneer hij er uit mag?!
zondag 25 oktober 2009 om 19:55
Hoi allemaal,
Ook ik hoor nog in het rijtje thuis; Ik ben inmiddels van alles af maar ben ook pas op mijn 27e met de beugel begonnen.
Hier komen de richtlijnen:
21 nov. 2002; eerste afspraak orthodontist
27nov 2002; afspraak met ortho+kaakchirurg in het zhs
april 2003-;plaatsen van beugel(ivm onze bruiloft; wilde niet met beugel op foto's staan)
9 nov 2004; kaakoperatie waarbij de overbeet is verholpen
-3 dagen ziekenhuis
-2 weken kaken op elkaar met elastiekjes
-6 weken; zacht eten waarbij je niet veel hoefde te kauwen.
Kon gelukkig met kerstmis weer redelijk goed vlees kauwen.
Ik zou het zo weer doen. het is me heel erg meegevallen; Ik had meer last van het moeilijke praten door de operatie en de elastiekjes aan de beugel. Ik heb geen pijn gehadf.
Groetjes heidi
24 juni 2006 verwijdering. van beugel.
Ook ik hoor nog in het rijtje thuis; Ik ben inmiddels van alles af maar ben ook pas op mijn 27e met de beugel begonnen.
Hier komen de richtlijnen:
21 nov. 2002; eerste afspraak orthodontist
27nov 2002; afspraak met ortho+kaakchirurg in het zhs
april 2003-;plaatsen van beugel(ivm onze bruiloft; wilde niet met beugel op foto's staan)
9 nov 2004; kaakoperatie waarbij de overbeet is verholpen
-3 dagen ziekenhuis
-2 weken kaken op elkaar met elastiekjes
-6 weken; zacht eten waarbij je niet veel hoefde te kauwen.
Kon gelukkig met kerstmis weer redelijk goed vlees kauwen.
Ik zou het zo weer doen. het is me heel erg meegevallen; Ik had meer last van het moeilijke praten door de operatie en de elastiekjes aan de beugel. Ik heb geen pijn gehadf.
Groetjes heidi
24 juni 2006 verwijdering. van beugel.
zondag 25 oktober 2009 om 20:33
Wat leuk die foto's Panda, maarre..hoe krijg ik mijn foto's dan ergens op een forum. Vanaf welk forum deed jij dat dan Lotte? En kun je ze op dat forum wel vanaf je eigen pc krijgen?
Van die kettinkjes had ik nog nooit gehoord. Apart!! Hebben ze die op je tand geplakt ofzo?
Shoppen ongemerkt ben ik wel de hele dag bezig met mijn beugel. Ik heb stootkussentjes gekregen en nu maak ik de hele dag kauw bewegingen. Gaat zo automatisch. Het is niet zo dat ik mijn beugel de hele dag voel.
Ik heb trouwens vandaag wel weer een open wang. Het einde van het draadje is ineens erg scherp. Hoe kan dat nou vraag ik me af. Heb er afgelopen week helemaal geen last van gehad?
Heb er dus maar weer was op gedaan.
Babette, die veertjes ken ik ook niet. Sowieso weet ik eigenlijk niet heel veel van al die extra's. Meestal valt alleen de beugel zelf op, niet alles wat eraan zit.
Cheese mijn mondhygienist had mij ook alleen raggertjes en tandenstokers mee gegeven, maar ik ben zelf het flossen gaan proberen, en dat gaat eigenlijk prima. Er is nu alleen 1 plekje waar ik de draad ECHT niet meer tussen krijg. Als ik de draad er niet tussen krijg, dan kan er ook geen eten tussen komen denk ik dan maar.
Spannend Panda. Nog iets van 11 uurtjes
.
Heidi, heb jij van die draadjes gekregen om ervoor te zorgen dat alles op zijn plek blijft staan?
Van die kettinkjes had ik nog nooit gehoord. Apart!! Hebben ze die op je tand geplakt ofzo?
Shoppen ongemerkt ben ik wel de hele dag bezig met mijn beugel. Ik heb stootkussentjes gekregen en nu maak ik de hele dag kauw bewegingen. Gaat zo automatisch. Het is niet zo dat ik mijn beugel de hele dag voel.
Ik heb trouwens vandaag wel weer een open wang. Het einde van het draadje is ineens erg scherp. Hoe kan dat nou vraag ik me af. Heb er afgelopen week helemaal geen last van gehad?
Heb er dus maar weer was op gedaan.
Babette, die veertjes ken ik ook niet. Sowieso weet ik eigenlijk niet heel veel van al die extra's. Meestal valt alleen de beugel zelf op, niet alles wat eraan zit.
Cheese mijn mondhygienist had mij ook alleen raggertjes en tandenstokers mee gegeven, maar ik ben zelf het flossen gaan proberen, en dat gaat eigenlijk prima. Er is nu alleen 1 plekje waar ik de draad ECHT niet meer tussen krijg. Als ik de draad er niet tussen krijg, dan kan er ook geen eten tussen komen denk ik dan maar.
Spannend Panda. Nog iets van 11 uurtjes
Heidi, heb jij van die draadjes gekregen om ervoor te zorgen dat alles op zijn plek blijft staan?
zondag 25 oktober 2009 om 21:23
zondag 25 oktober 2009 om 21:37
Ja joh shoppen, mijn fototoestel is bijna overspannen geraakt door al die beugelfoto's. Als de beugel er eenmaal uit is, organiseer ik een avondvullend diafestijn, komen jullie ook?
@Visje: Ik zet mijn foto's altijd eerst op het forum van tandarts.nl. Ik ben daar al jaren lid van, ken Panda daar ook van. De laatste tijd is er weinig meer aan daar, er wordt zo weinig gereageerd. Gisteren heb ik er bijvoorbeeld weer twee foto's geplaatst. Je kunt dan zien hoe vaak die zijn bekeken. Nou, al 67 keer dus, en NIEMAND reageert (behalve Panda, die is altijd heel trouw. Het hele topic bestaat dus bijna alleen maar uit postings tussen Panda en mij). Maargoed, op dat forum kun je wel foto's direct vanaf je computer uploaden. Da's dan wel weer handig. Maar dít forum is echt hónderd keer zo gezellig!!
@Visje: Ik zet mijn foto's altijd eerst op het forum van tandarts.nl. Ik ben daar al jaren lid van, ken Panda daar ook van. De laatste tijd is er weinig meer aan daar, er wordt zo weinig gereageerd. Gisteren heb ik er bijvoorbeeld weer twee foto's geplaatst. Je kunt dan zien hoe vaak die zijn bekeken. Nou, al 67 keer dus, en NIEMAND reageert (behalve Panda, die is altijd heel trouw. Het hele topic bestaat dus bijna alleen maar uit postings tussen Panda en mij). Maargoed, op dat forum kun je wel foto's direct vanaf je computer uploaden. Da's dan wel weer handig. Maar dít forum is echt hónderd keer zo gezellig!!
zondag 25 oktober 2009 om 22:26
@Visje: Ja dat van die kettinkjes kende ik ook niet voor ik ze kreeg. Het is een heel lang verhaal zal het kort proberen te houden. Ik had 2 melkhoektanden die er uit zijn getrokken en toen is het tandvlees opengesneden (mijn blijvende tanden zaten daar onder in de kaak) daar heeft de kaakchirurg toen 'goude' slotjes opgeplakt met die kettinkjes er aan. Deze wonden groeide dicht en het kettinkje bleef er uit steken en die werdt aan mijn beugel gemaakt en zo zijn mijn tanden naar beneden getrokken. Elke keer als ik bij de ortho kwam werdt het strak gezet en zo kwamen mijn tanden naar beneden en in rij. Toe ze er ver genoeg uit waren zijn er 'gewone' slotjes op geplakt.
Ik hoop het een beetje duidelijk is dit is dus in het heeeeeeel kort mijn beugel verhaal waar het om ging.
En nu nog maar 10 en een half uur ongeveer!
@Heidi: Ik ben ook dol op foto's dus showen maar! haha
@Lotte: Ja wij hebben een dubbele band samen! haha
Maar idd er valt daar niet veel te beleven. Ik haal mijn foto's voor hier idd van mijn web-log wel zo makkelijk (nu ik door heb hoe) Tja en ook mijn foto toestel heeft menig keer overuren gemaakt! Ik blijf het leuk vinden om het resultaat te zien vooral de begin en (bijna) eind foto's bij elkaar!
Ik hoop het een beetje duidelijk is dit is dus in het heeeeeeel kort mijn beugel verhaal waar het om ging.
En nu nog maar 10 en een half uur ongeveer!
@Heidi: Ik ben ook dol op foto's dus showen maar! haha
@Lotte: Ja wij hebben een dubbele band samen! haha
Maar idd er valt daar niet veel te beleven. Ik haal mijn foto's voor hier idd van mijn web-log wel zo makkelijk (nu ik door heb hoe) Tja en ook mijn foto toestel heeft menig keer overuren gemaakt! Ik blijf het leuk vinden om het resultaat te zien vooral de begin en (bijna) eind foto's bij elkaar!
maandag 26 oktober 2009 om 11:01
http://www.tandarts.nl/phpBB/download/f ... id=350&t=1
Heb diverse dingen geprobeerd, maar de foto laat ie hier niet zien.
Via de link kun je 'm wel zien.
Op de foto is te zien dat er een veer zit tussen 2 tanden om ruimte te maken voor de tand die er achterin zit.
Aan die tand is nu een kettinkje gemaakt waarmee die naar voren getrokken wordt.
Het is dus idd een ander soort veer als wat Snoepie omschreef.
(deze foto is van mijn dochter)
Heb diverse dingen geprobeerd, maar de foto laat ie hier niet zien.
Via de link kun je 'm wel zien.
Op de foto is te zien dat er een veer zit tussen 2 tanden om ruimte te maken voor de tand die er achterin zit.
Aan die tand is nu een kettinkje gemaakt waarmee die naar voren getrokken wordt.
Het is dus idd een ander soort veer als wat Snoepie omschreef.
(deze foto is van mijn dochter)
maandag 26 oktober 2009 om 11:09
Ben ik weer terug van de ortho. Ik mag nog 2 of 3 maanden met mijn beugel doen! (sorry shoppen ik weet dat jij hem kwijt wil)
Toen ik vanmorgen bij de ortho kwam een OPG gemaakt en blijkt dat mijn wortels van mijn hoektanden niet goed staan die staan tegen andere wortels aan. Omdat dit gevolgen in de toekomst kan hebben moet dit verandert worden. Tja dus 4 slotjes er af en 4 nieuwe er op (iets anders geplaatst) om deze slotjes zit nu geen elastiekje maar een ijzerdraadje. Nu over 2 of 3 maanden als de wortels goed staan mag hij er echt uit! ben benieuwd?!
Het resultaat:
Toen ik vanmorgen bij de ortho kwam een OPG gemaakt en blijkt dat mijn wortels van mijn hoektanden niet goed staan die staan tegen andere wortels aan. Omdat dit gevolgen in de toekomst kan hebben moet dit verandert worden. Tja dus 4 slotjes er af en 4 nieuwe er op (iets anders geplaatst) om deze slotjes zit nu geen elastiekje maar een ijzerdraadje. Nu over 2 of 3 maanden als de wortels goed staan mag hij er echt uit! ben benieuwd?!
Het resultaat:
maandag 26 oktober 2009 om 11:13
Wow Babette, wat een mooie foto! Dat is toch je dochter? Ik vind het toch zó knap, wat ze allemaal kunnen met die beugels, want die tand staat wel èrg eigenwijs naar achteren zeg.
En Panda, je gaat dus nog gezellig even door. Ach, je hebt 'm nu al zo'n tijd, dat die paar maandjes extra ook niet meer uitmaken, toch?
En Panda, je gaat dus nog gezellig even door. Ach, je hebt 'm nu al zo'n tijd, dat die paar maandjes extra ook niet meer uitmaken, toch?
maandag 26 oktober 2009 om 11:17
quote:panda2 schreef op 26 oktober 2009 @ 11:10:
@Babette: Zo dat is ook een leuke tand zo! Deze wordt nu dus terug in rij getrokken? Hoe komt het dat deze tand
zo staat? Is dat zo gegroeid of door een val of iets?
Fijn Panda! je weet nu dus dat je nog een maand of 2,3 moet. Heerlijk lijkt me dat!
Mijn dochter had haar tanden heel erg tegen elkaar, schots en scheef door plaatsgebrek. Deze ene tand stond ver achterin. In het begin zei de ortho: we gaan er alles aan doen om 'm terug in de rij te plaatsen. Mocht dat echt niet lukken, dan trek ik 'm alsnog. Wij dachten: dat wordt trekken, maar nee hoor. Super zoals die ortho techniek is tegenwoordig! Als deze tand er netjes tussen staat, zal mijn dochter zover klaar zijn. Hij schat bij haar nog zo'n half jaartje. Ze is in maart 2008 begonnen, eerst met een buitenbeugel en toen boven slotjes, later onder. Als ze helemaal klaar is, zal ik een foto van voor en na laten zien. Dat is echt een enorm verschil. Het heeft mij doen besluiten om ook weer te gaan beugelen!
@Babette: Zo dat is ook een leuke tand zo! Deze wordt nu dus terug in rij getrokken? Hoe komt het dat deze tand
zo staat? Is dat zo gegroeid of door een val of iets?
Fijn Panda! je weet nu dus dat je nog een maand of 2,3 moet. Heerlijk lijkt me dat!
Mijn dochter had haar tanden heel erg tegen elkaar, schots en scheef door plaatsgebrek. Deze ene tand stond ver achterin. In het begin zei de ortho: we gaan er alles aan doen om 'm terug in de rij te plaatsen. Mocht dat echt niet lukken, dan trek ik 'm alsnog. Wij dachten: dat wordt trekken, maar nee hoor. Super zoals die ortho techniek is tegenwoordig! Als deze tand er netjes tussen staat, zal mijn dochter zover klaar zijn. Hij schat bij haar nog zo'n half jaartje. Ze is in maart 2008 begonnen, eerst met een buitenbeugel en toen boven slotjes, later onder. Als ze helemaal klaar is, zal ik een foto van voor en na laten zien. Dat is echt een enorm verschil. Het heeft mij doen besluiten om ook weer te gaan beugelen!
maandag 26 oktober 2009 om 11:32
quote:panda2 schreef op 26 oktober 2009 @ 11:27:
Tja tot gisteren dacht ik over 3 weken klaar te zijn en nu is dat 3 maanden! Ach het geeft niet het resultaat is super!
Ja de techniek staat voor niks tegenwordig echt super wat ze allemaal kunnen! Ben erg benieuwd naar voor en na foto's.
Ik ook!
Ja mooi he Lotte! Ik ben ook super trots op mijn dochter. Ze heeft het hartstikke goed gedaan met het beugelen! Laat alles rustig over haar heen komen en lacht zich suf nu ik ook ga beginnen! Haar (en nu dus ook de mijne!) ortho zei: ooh leuk, nu komen jullie gewoon samen op controle ed. Ze ziet dat helemaal zitten, om moeders in de stoel te zien liggen, hahaha.
Panda, natuurlijk zou het fijn geweest zijn als je er nu al vanaf was, maar het is maar goed dat je ortho ziet dat het met die wortel niet helemaal goed zit. Beter iets langer door, dan straks weer verschuiving of een probleem.
Snoepie, wat is je leeftijd?
Tja tot gisteren dacht ik over 3 weken klaar te zijn en nu is dat 3 maanden! Ach het geeft niet het resultaat is super!
Ja de techniek staat voor niks tegenwordig echt super wat ze allemaal kunnen! Ben erg benieuwd naar voor en na foto's.
Ik ook!
Ja mooi he Lotte! Ik ben ook super trots op mijn dochter. Ze heeft het hartstikke goed gedaan met het beugelen! Laat alles rustig over haar heen komen en lacht zich suf nu ik ook ga beginnen! Haar (en nu dus ook de mijne!) ortho zei: ooh leuk, nu komen jullie gewoon samen op controle ed. Ze ziet dat helemaal zitten, om moeders in de stoel te zien liggen, hahaha.
Panda, natuurlijk zou het fijn geweest zijn als je er nu al vanaf was, maar het is maar goed dat je ortho ziet dat het met die wortel niet helemaal goed zit. Beter iets langer door, dan straks weer verschuiving of een probleem.
Snoepie, wat is je leeftijd?
maandag 26 oktober 2009 om 12:00
Trouwens, ik bedenk me nu opeens dat IK dan waarschijnlijk wel de primeur heb straks, want míjn beugel gaat er nu als eerste uit!! Ik verwacht namelijk stiekem een beetje, dat de ortho tijdens de volgende controle (op 12 november) zal zeggen dat ie er de controle daarop uit zal mogen.........
Onder blijft er wel in natuurlijk, maar het lijkt me al zó gaaf om het resultaat boven te kunnen bewonderen!!
Onder blijft er wel in natuurlijk, maar het lijkt me al zó gaaf om het resultaat boven te kunnen bewonderen!!
maandag 26 oktober 2009 om 13:52
Jeetje Babette, die tand stond echt dwars!! Dat zal niet fijn zijn geweest. Hoewel....je dochter zal er wel aan gewend geweest zijn.
Jaaa Lotte, en daarna ben ik . Grapje. Was het maar waar.
Hee Panda, wel gezellig dat je nog ff blijft
.
Deden die kettinkjes geen pijn trouwens, zo in je tandvlees?? Ik vind het wel ontzettend knap hoor wat die ortho's toch allemaal voor elkaar boxen....zullen we even applaudiseren met z"n allen?? Klapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklap.
Shoppen, ik vind ze heerlijk die stootkussentjes. Zou bijna gaan vragen of ik er niet wat meer kan krijgen .
Ladyphoxy, ik vind dat ook altijd zo leuk al die plaatjes.
Jaaa Lotte, en daarna ben ik . Grapje. Was het maar waar.
Hee Panda, wel gezellig dat je nog ff blijft
Deden die kettinkjes geen pijn trouwens, zo in je tandvlees?? Ik vind het wel ontzettend knap hoor wat die ortho's toch allemaal voor elkaar boxen....zullen we even applaudiseren met z"n allen?? Klapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklap.
Shoppen, ik vind ze heerlijk die stootkussentjes. Zou bijna gaan vragen of ik er niet wat meer kan krijgen .
Ladyphoxy, ik vind dat ook altijd zo leuk al die plaatjes.