Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen

21-10-2009 08:30 3051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn we er nu allemaal?

Overzichtje!

Yamuna:

30 Jaar, start 2004, slotjes beugel boven en onder

28 Mei 2010 onderkaakverlengende operatie.

Panda:

28 jaar, start boven 14 dec 2007 start onder 28 juli 2008 metalen slotjes. Plan was 12 tot 36 maanden! >>> INMIDDELS KLAAR!!!

Marcaro:

25 jaar, start: febr. 2008 boven keramische slotjes, onder metalen slotjes, 26 nov 2009 kaakoperatie.

Hann:

44 jaar, Start 22 mei 2008 boven uitneembare beugel en 21 oktober onder en boven slotjes. Plan: 2 jaar.

Lotte35:

35 jaar, Start boven 19 aug. 2008, onder 20 mei 2009. Witte kunststof slotjes. Plan: nog 2 maanden boven, 4 maanden onder.

Yetje:

22 Jaar, half sept. 2008 onder keramische slotjes, eind juni 2009 boven witte slotjes, onderkaak operatie op 29 dec. 2009. Plan: 1,5 jaar. >>>> INMIDDELS KLAAR!!!

Cheese:

44 jaar Start 7 September 2009 Keramische slotjes boven en onder. Plan 2,5 jaar.

Shoppen:

33 Jaar, boven en onder keramische slotjes, zilveren elastiekjes, Start: 14 September 2009, Plan: 1 jaar.

Corine:

38 jaar, Start:17 september. Boven keramische met zilveren elastiekjes, onder zilverkleurige slotjes. Bandjes om 2 kiezen boven. Elastiekjes tussen boven- en ondergebit. Plan: 2 - 2,5 jaar.

Visje1969:

40 jaar, start 7 okt. 2009, boven en onder metalen slotjes. Plan: anderhalf jaar.

Snoepie:

31 Jaar, start: 29 Okt 2009, boven en onder slotjes.Plan: 2,5 jaar.

BoBeep:

40 jaar, start: 30 okt. 2009, onder en boven slotjes. Plan: 19 maanden.

Babette1968:

41 Jaar, start 17 Nov. 2009 met eerst onder metalen slotjes, 20 april 2010 ook boven slotjes. Plan: ca. anderhalf jaar.

Jolin:

41 Jaar, start 17 Nov. 2009, boven en onder metalen slotjes. Plan: 8-12 maanden.

Suzanne70:

39 Jaar, start: 18 Nov. 2009, boven en onder slotjes, Plan: ca. 2 jaar.

Meikert:

20 Jaar, start: 30 Nov. 2009, boven en onder metalen slotjes, Plan: 2,5 jaar.

Chelle8:

22 jaar, start: 10 dec. 2009, boven en onder keramische slotjes. Plan: ca. 1 jaar.

Aapjeopeenstokje:

29 jaar, start 11 dec. 2009 Plan: eerst half jaar alleen boven, daarna beneden ook slotjes, Plan: ca. 2 jaar.

Katrien910:

29 Jaar, start: 18 dec. 2009, een plaatje voor alleen boven. Ca. april 2010 slotjes onder, ca. aug. 2010 slotjes boven. Plan: ca. 2 jaar.

Isira:

36 Jaar, Start: 4 Jan. 2010, onder en boven slotjes en onderkaakoperatie. Plan: totaal beugelen incl. operatie: 2 jaar.

Bijntje:

26 Jaar, Start: 5 Jan.2010, onder en boven keramische slotjes. Plan: ca. 1,5 jaar.

Lady Phoxy:

27 jaar, Start: 21 Januari 2010, boven en onder slotjes. Plan: ca. 2 jaar.

Dzjanneke:

28 jaar, start: 21 Jan. 2010, onder en boven metalen slotjes. Plan: 1,5 jaar.

Social:

20 jaar, start: 24 febr. 2010, eerst boven metalen slotjes, later onder. Plan: 2-2,5 jaar.

Shay:

43 jaar, start: 24 febr. 2010, boven en onder keramische slotjes. Plan: 2 jaar.

Lowï:

31 jaar, start: 12 maart 2010, onder en boven witte slotjes.

Plan: 1,5 tot 2 jaar.

Lien90:

19 Jaar, start 26 maart 2010 boven slotjes, eind april 2010 ook onder. Plan: ca. 2 jaar.

Isapisa:

38 Jaar, start 31 maart 2010, onder en boven slotjes.

Plan: = nog niet duidelijk

Mozart:

40 jaar, start 17 april 2010, metalen brackets boven en onder, stoppers achter voortanden. Plan: 9 maanden.

Tinka23:

23 jaar, start 27 april 2010, boven en onder slotjes. Plan: ca.1,5 jaar.

Leeuw37:

37 jaar, start 27 april 2010, boven en onder slotjes. Plan: 2 jaar.

Suusziej:

20 jaar, start 10 mei 2010, boven en onder slotjes. Plan: 1,5 jaar.

Bostonbeertje:

30 Jaar, start 18 mei 2010, onder en boven slotjes.

Plan: 2-2,5 jaar.

Sophie:

40 jaar, 20 mei 2010 happen en foto's maken.

Uiteindelijk boven en beneden slotjes. Plan: 2 jaar.

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je klikt de foto aan die je wilt plaatsen

2. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

3. Kopiëer de hele regel die achter 'Adres' staat

4. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij (4e van links)

5. Plak de gekopiëerde regel in het schermpje dat verschijnt

6. En daar is je foto!
Ik woon in Den Haag. Mijn ortho zit in Delft.

Net weer Gooische vrouwen gekeken. Zooooo jammer dat het is afgelopen.

Mbt mijn beugel weinig nieuws te melden.

Hoe zou het met Hann gaan?

Ik zal morgen trouwens eens kijken of ik een foto kan plaatsen. Misschien kun jij dat idd uitleggen Lotte. Wellicht zijn er meer mensen die van jouw uitleg gebruik willen maken.
@Lotte: Ja misschien kan jij het uitleggen ik krijg het niet voor elkaar?!?!

Waar in het westland woon jij dan? Ik Wateringen maar ja zeg hier westland omdat de meeste wateringen niet kennen. En waar zit je bij de ortho? Naaldwijk?
Wat is er een hoop geschreven weer afgelopen dagen.

Ik ben van de week weer flink bezig geweest met was plakken.

De uiteinde aan de andere kant is ditmaal gaan ravelen en prikt in mijn wang. Ik moet pas de 7e weer terug, ik hoop het te kunnen rekken anders zelf maar weer aanprutsen.

Ik zit trouwens bij Avero Achmea en krijg 1500,00 euro vergoed.

Moest het wel met foto's en al aanvragen.

En ik kom uit de Flevopolder, hier was het de afgelopen week al herfstvakantie.
@cheese: Is je draad gaan rafelen? Kan dat dan, met ijzerdraad, nooit geweten. Wel vervelend. Ik denk toch dat ik even langs zou gaan hoor, bij de ortho.

@Panda: Nou ja, wat is de wereld toch klein! Ik woon in Monster. En nee, ik zit niet in Naaldwijk bij de ortho. Ik heb daar destijds wel contact mee opgenomen, en gevraagd of ik daar ook een witte beugel kon krijgen. Dat kon niet, en omdat ik dat per se wilde, viel deze praktijk voor mij af. Via het forum ben ik toen bij mijn huidige ortho terechtgekomen, die zit in Voorschoten. Half uurtje rijden, maar dat heb ik wel over voor a. mijn witte beugel en b. een ortho die altijd rustig de tijd voor zijn patiënten neemt.

Over het plaatsen van foto's:

- Klik met de rechtermuisknop op de foto die je wilt plaatsen, en kies 'eigenschappen'.

- Kopiëer het adres

- Klik hierboven het icoontje 'voeg een afbeelding toe' aan (het schilderijtje, 4e van rechts)

- Plak daarin je gekopiëerde adres, en druk op OK

Je foto staat nu in je bericht.

Succes, ik zie de reportages wel verschijnen !
Ik kreeg de tip van dit nieuwe topic dus heb mijn berichtje maar even gekopieerd van beugel op latere leeftijd naar dit topic...

Jeetje wat wordt er hier veel geschreven zeg! Ik heb niet zoveel tijd om te forummen maar probeer af en toe mee te schrijven. Ik heb donderdag de elastieken tussen mijn kiezen gekregen om meer ruimte te maken voor de ijzeren ringen die straks om mijn kiezen gaan. Mijn kiezen staan echter zo dicht op elkaar dat de assistente niet overal een elastiekje tussen kreeg. Nu heb ik op sommige ijzeren veertjes ertussen. Dit voelt helemaal niet fijn trouwens. Eten gaat moeilijk. En heb last van tandpijn. Heeft iemand dit ook gehad?

Maandag moeten de veertjes er weer uit en krijg ik op die plekken ook elastiekjes zodat donderdag de beugel erin kan.
hoi,

kon gisteren niet schrijven omdat ik het druk had, maar de pijn wordt al een stuk minder. Op m'n werk kwamen ze er pas na een uur ofzo achter dat ik de beugel inhad! Terwijl ik juist denk dat iedereen het ziet!!

Heb vanmiddag een boterham (zonder korstjes) met roerei gegeten. De vla etc, kwam m'n oren uit.

Heb ook maar op 2 plaatsen pijn met het poetsen.

Dus eigenlijk gaat het nog niet zo slecht he?
Dat klinkt helemaal niet verkeerd, Han!

En wat is dat inderdaad apart hè, dat mensen het vaak pas na een poosje zien. Ik denk ook gewoon dat veel mensen niet naar iemands mond kijken, als ze met diegene praten. Ikzelf wel, want ik ben altijd al een soort geïnteresseerd geweest in tanden (geen idee waar dat vandaan komt, overigens). Zelf heb je, als je je beugel net hebt, natuurlijk het idee dat je enorm opvalt, met zo'n mond vol. Als mensen er dan niets van zeggen, is dat een vreemde gewaarwording, vond ik zelf tenminste.

En goed joh, dat je weer een boterham kunt eten. Hij gaat lekker zo!

@Snoepje: Klinkt inderdaad niet echt comfortabel, die ijzeren veertjes tussen je kiezen. Hebben ze die er dan gewoon tussen geduwd, ik kan me er geen voorstelling van maken. Gelukkig mogen ze er snel weer uit! Succes ermee hoor.
@Lotte: Ja de wereld is idd klein. Al lange tijd aan het forumen samen en nu er achter komen dat we best dicht bij elkaar wonen. Ik heb toen ook naaldwijk gebeld en deze had een lange wachttijd en bij mijn huidige ortho kon ik de volgende dag terecht! Mijn huidige ortho is vlak bij mijn werk en met 4 dagen werken is dat ook wel handig bij eventueel ongelukjes.

@Han: Gelukkig dat het mee valt de pijn!

@Snoepje: Ik heb die veertjes of iets nooit gehad dus kan het niet mee vertellen maar het lijkt me niet erg lekker zitten. Suc6 er mee.
poging tot foto mislukt probeer het later nog ff moet nu weg.
Hann, fijn dat het beter gaat. Echt over een week heb je momenten dat je vergeet dat je em in hebt.

Geen idee waar je het over hebt snoepie. Balen dat het zo vervelend is. Ff een weekendje doorbijten.

Wat je zegt Lotte, dat als mensen er niets van zeggen dat dat vreemd is. Vandaag weer mensen gezien die mij nog niet met beugel hebben gezien. En niemand die er iets van zei. Ws. hebben ze em wel gezien, maar twijfelde ze of ik die niet al had.

Ik heb trouwens nog niet geprobeerd een foto toe te voegen. Morgen weer een dag.

Cheese, dat wist ik ook niet van dat rafelen. Daar zou ik echt niet mee blijven lopen. Sterkte in ieder geval.
mhhh ik word er echt iedere dag aan herinnerd dat ik de beugel in heb haha

ik word 'smorgens wakker met de kiezern stijf op mekaar( en pijn in de kaken) merk dat ik dit overdag onopgemerkt doe

hebben hier meer beugeldraagsters last van?
Shoppen, je hebt de beugel nog steeds niet in je hart gesloten hè....

Hoeveel weken nog, stuk of 48? Ik zou bij de volgende controle toch vragen of ie er ècht niet al bijna uitkan. Leuk joh, om te kijken hoe je ortho reageert
hahaha nee laat ik dat maar niet vragen, vraag het in december wel

dan zit hij er 3 maanden in

ach je went eraan he, en ik zie om me heen( ik let erop jaja)

toch wel veel beugels, en als ik naar jouw foto's kijk dan weet ik waar ik het voor doe!
Bedankt!
Trouwens, de reden dat ik mijn bovenbeugel langer heb gehouden, is dat er opeens een gaatje zat wat er niet hoorde. Dat zag er zo uit:

We zijn inmiddels een paar maanden verder, en het resultaat mag er zijn:

Het was best hardnekkig hoor, de ortho heeft m'n tanden een paar keer bij moeten slijpen om het gaatje dicht te krijgen. Ook moest ik véél rustiger aan doen met flossen, want dat deed ik nogal fanatiek.

In ieder geval ben ik blij dat ik nog een paar maanden heb doorgezet, het was de moeite waard!
nou dat met die foto's wil me niet lukken hoor
Panda, vanaf welke locatie kopiëer je ze?
:

Dit is 6 weken na de plaatsing van mijn beugel.

Dit is juni 2008 toen had ik mijn 'kettinkjes' 3 maanden

En dit is nu 4 weken geleden.

ja na veel proberen en geduld is het gelukt :cheer2
Bij de bovenste foto zie je rechts nog een melkhoektand en links een gat. (op de foto dus links een melktand rechts een gat) Op de tweede foto zie je de kettinkjes waarmee ze naar beneden werden getrokken en onderste foto twee (al zeg ik het zelf) mooie hoektanden!
quote:shoppen schreef op 24 oktober 2009 @ 20:45:

mhhh ik word er echt iedere dag aan herinnerd dat ik de beugel in heb haha

ik word 'smorgens wakker met de kiezern stijf op mekaar( en pijn in de kaken) merk dat ik dit overdag onopgemerkt doe

hebben hier meer beugeldraagsters last van? Ja, ik werd vanochtend ook zo wakker,de andere dagen nog niet toen deed het nog pijn..... Maar toen ik nog geen beugel had,deed ik dat ook , en als ik gestresd ben dan bijt ik ook harder op m'n kiezen. Toen ik een uitneembare beugel had, heb ik dat aan de ortho gevraagd en die zei toen dat dat geen kwaad kon, maar toen beet ik op dat kunstgehemelte. Dus ik denk wel dat ik dat de volgende controle even vraag, maar ik hoef pas de 19de november, misschien dat jij eerder moet?
Snoepie, sta je al in ons lijstje?

Geef je gegevens even door, dan zet ik je ertussen!

Shoppen, balen. Ik hoop voor je dat de gevoeligheid snel over zal zijn. Ik weet het natuurlijk niet, maar misschien zit de draad TE strak? Je zou het de ortho kunnen vragen als je bij het volgende bezoek nog steeds last hebt.

Fijn Hann, dat het best goed gaat! Ik word steeds ongeduriger! Wat jij zegt heb ik ook, die druk op mijn tanden. Ik verwacht dat dat met de beugel idem dito zal zijn, maar wel dat ik weet: die druk gaat over. Want dan zet de beugel de tanden immers goed!

Die veertjes ken ik van mijn dochter. Heb net geprobeerd een foto ervan te plaatsen, maar het lukt mij ook niet. Hij geeft het adres weer ipv de foto. (de foto staat op de E schijf)

De bedoeling van die veertjes is om 2 tanden of kiezen uit elkaar te trekken, zodat er een tand of kies beter tussen kan. Ook om de druk weg te halen zeg maar. Het is niets meer dan een ijzerdraadje die om de slotjes heen gedraaid wordt in horizontale richting verbonden met de 2 tanden/kiezen die uit elkaar moeten.

Er staat dan idd een enorme druk op. Bij mijn dochter is er nu de laatste stap: 1 tand stond vrij ver naar achter, die wordt nu naar voren getrokken tussen 2 andere tanden in. Als ik zie hoe snel dat nu gaat: geweldig! Maar je snept wel dat er met kracht aan getrokken moet worden. Bij haar is het de 1e dagen heel gevoelig, maar het went snel. Ze eet alles!

Panda, super. Als je foto's zo stap na stap bekijkt, dan zie je echt grote verschillen!
Goed gedaan Panda, je foto's! Leuk, om ze zo onder elkaar te zien.

@Babette: De foto's die je wilt plaatsen, moeten al ergens op internet staan. Je kunt ze dus niet vanuit je eigen bestanden hier plaatsen. Ik plaats ze dus eerst altijd op een ander forum, en Panda heeft ze van haar weblog afgehaald.
Panda, leuk om te zien hoe dat gaat zeg! Ik denk dat je niett kan wachten tot die beugel eruit mag.

Lotte, het rafelen van de uiteinde van mijn draad komt omdat het een gedraaide draad is dus niet 1 gladde draad.

Met was heb ik er niet veel last van, maar de was gaat wel snel opzo.

Han, ik had dat ook de eerste week dat ik zat af te wachten of andere mensen het zouden zien.Soms begon ik er dan zelf over, om te kijken of ze het nu wel of niet gezien hadden of dat ze expres niets zeiden.

Maar het viel helemaal niet op terwijl jezelf er heel erg mee bezig bent.

Mooi dat het voorruit gaat met eten.

Snoepie, ik kreeg ook eerst elastiekjes tussen mijn kiezen ( geen veertjes gehad.) Ik vond het wel irritant eigenlijk die elastiekjes. Er kroop zelfs 1 elastiekje in mijn tandvlees en die moest er voor het beugel plaatsten uitgepulkt worden.( was niet eens goed zichtbaar dat ie er nog zat.) Daarna was het tandvlees daar wel erg gevoelig vooral met poetsen.

Ik poets trouwens ook met een electrische tandenborstel (niet elke poetsbeurt). Dat was in het begin ook wel gevoelig maar

ik heb het idee dat het wel goed schoonmaakt.

En flossen doe ik ook terwijl de assistente zei, nu kan je niet meer flossen nu moet je maar tandenstokers gebruiken.
Okee, hierbij mijn gegevens:

Plaatsen beugel onder en boven : 29 Oktober 2009.

Beugel eruit over 2,5 jaar.

Ik heb nog geen beugel op dit moment. Bij mij hebben ze de veertjes dus gewoon tussen mijn kiezen geduwd. Dat is dus niet zoals bij jouw dochter Babette.
de ortho zal mijn draad wel te strak hebben gezet als straf haha

ik moet 7 november

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven