Maak je eigen Big Mac!

23-10-2009 17:49 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is grappig. Ik vind dat de Heinz sandwichspread tuinkruiden zoveel lijkt op de saus die ze bij MC Donalds op de Big Mac doen dus ik dacht vanavond...ik ga het eens proberen en echt! Hij lijkt er op!

Voor 2 personen heb ik dus genomen:

4 zachte sesambolletjes

300 gram vers rundergehakt

Heinz sandwichspread tuinkruiden

Fijn gesneden ijsbergsla

4 plakjes cheddar kaas

Plakjes augurk

Peper en zout

Snij de sesambroodjes in tweeën en bak deze aan de binnenkanten lichtjes krokant in een droge koekenpan.

Maak van de rundergehakt 4 platte schijven en bestrooi deze lekker met peper en zout en bak deze in de koekenpan met weinig boter gaar of bak ze in een grillapparaat.

Mik de burgers dan op de broodjes en daarna een plakje cheddar kaas op de burger, een eetlepel van de sandwichspread, een beetje ijsbergsla en de plakjes augurk erop.

Eet smakelijk
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
De McRib is volgens mij even als een special geweest bij ons, maar heeft het zeker niet gered als standaard-product. Wel in Dld dus.

Ik geloof dat ik weet wat ik voor lunch ga eten straks, ik heb al de hele tijd zin in een Big Mac
He jakkes, zo'n klef smakeloos ding? Jammie Ik ga hem aankomend weekend weer zelf maken
Kan je die echte Big Mac saus niet gewoon ergens kopen?
Ik heb even gegoogled en ik kwam hier op uit. Blijkbaar ben ik niet de eerste die op de Heinz is gekomen.
Ik vond de McSauerkraut heel lekker, maar ook maar tijdelijk tijdens wintersporttijd. Geloof zelfs alleen in 2008 en dit jaar niet meer (en de andere specials wel).

Ik heb een saus die 'm ook aardig benadert. Keukenkastje is even geblokkeerd, maar als ik er straks weer in kan zal ik 'm hier neerzetten. Denk dat ie in combi met de spread wel eens aardig 'perfect' zou kunnen zijn.
Vanavond ga ik met andere forumster naar theater. Op terugweg van theater naar parkeergarage komen we langs de Mc, dus wie weet sneak ik nog even naar binnen dan
O jottem, ik ga boodschappen doen! Vanavond eten we hamburgers
quote:thee schreef op 26 oktober 2009 @ 15:13:

Ik vond de McSauerkraut heel lekker, maar ook maar tijdelijk tijdens wintersporttijd. Geloof zelfs alleen in 2008 en dit jaar niet meer (en de andere specials wel).

Ik heb een saus die 'm ook aardig benadert. Keukenkastje is even geblokkeerd, maar als ik er straks weer in kan zal ik 'm hier neerzetten. Denk dat ie in combi met de spread wel eens aardig 'perfect' zou kunnen zijn.

Ik ben reuze benieuwd!

Wat ik nog zou willen weten is hoe de saus voor de McChicken moet worden gemaakt. Die is goddelijk!
http://www.recipezaar.com ... -66714?scaleto=0.25&sys=m

2 delen mayonaise, 1 deel ui-poeder.
quote:Tia Dalma schreef op 26 oktober 2009 @ 15:28:

2 delen mayonaise, 1 deel ui-poeder.

Whaaaaaaaaaaaa, dat meen je niet! Zo simpel?

*rent nu naar de winkel om ui-poeder te halen*
quote:Tia Dalma schreef op 26 oktober 2009 @ 15:15:

O jottem, ik ga boodschappen doen! Vanavond eten we hamburgers

Tia, wees gewaarschuwd. Ik was net bij jouw appie en die had hem niet. Wel de plus.

Ik ga het vanavond eten.
ik kwam er ook net achter ja... !!!
Nou ja, dan weet je nu ook dat je het bij de plus wél kan halen.
Geef mij maar een heerlijk gore, ordinaire Big Tasty op z'n tijd hoor. Niks mis mee

En die saus daarvan vind ik zo lekker.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Da's anders mooi mijl op zeven voor mij... Ga nog wel een poging doen van de week bij de Makro.
Ah, dan liever een Quarter Pounder zonder kaas. Hmmm...
Toevallig heb ik de heinz tuinkruiden al in huis dus ik ga het komende week zeker een keer proberen!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:Tia Dalma schreef op 26 oktober 2009 @ 16:06:

Da's anders mooi mijl op zeven voor mij... Ga nog wel een poging doen van de week bij de Makro.Onzin, als ik morgen op de thee ga bij je, koop ik onderweg wel even een pot bij de plus voor je.
quote:Tia Dalma schreef op 26 oktober 2009 @ 15:28:

2 delen mayonaise, 1 deel ui-poeder.Hm kloppen die verhoudingen wel? Lijkt me erg veel ui-poeder!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
tsja, ik kwam ergens anders 1/4 kopje mayo, 1/16 kopje uienpoeder tegen, maar dat lijkt me een te letterlijke vertaling van de engelse cup te zijn.

Ik denk trouwens wel dat je gelijk hebt:

het is 60 ml mayo en

0,3 ml uienpoeder...

quote:Zwieber schreef op 26 oktober 2009 @ 16:10:

[...]

Onzin, als ik morgen op de thee ga bij je, koop ik onderweg wel even een pot bij de plus voor je.

Tia eet morgen Big Ma-hacs Tia eet morgen Big Ma-hacs!
*ziet Tia om 10 uur 's ochtends een Big Mac klaarmaken*
Zwanger, dus niet geheel onmogelijk

(had er vandaag om 10.30 uur ook wel erg zin in, maar opgelost door een plak roggebrood met kaas te eten)
Nou geef mij dan maar een Big Mac, bijna alles is beter dan roggebrood met kaas...hoe durf je ook maar de vergelijking te maken.
Krentenbol met kaas dan? Of een boterham met chocopasta en banaan? Of liever nog pindakaas met banaan?

Zeg het maar hoor!

Over BigMacs: ik vind het vlees zelf vaak nogal smakeloos de laatste jaren. Beetje op het waterige af. Da's wel jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven