Tips voor vroeg(er) opstaan

27-10-2009 09:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het steeds zo donker is, kom ik zo moeilijk uit m'n bed in de ochtend... Ook al ga ik vroeg op bed of laat, maakt niks uit. Ik zou graag een uur eerder, zonder moeite, uit m'n warme bedje stappen. Iets meer tijd hebben voor mezelf, voordat ik naar m'n werk ga. Iemand goeie tips?
Jaha, ik ken het. Het enige wat bij mij helpt is gewoon uit bed springen, zodra ik de wekker hoor. Dan heb ik geen tijd om te bedenken dat mijn bedje zo lekker warm is.
Het enige dat helpt is gewoon doen, ook echt opstaan. Niet met jezelf gaan marchanderen over nog 5 minuutjes. Stap uit bed, doe de lichten aan en sla je bed open. Overtuig jezelf van het feit dat terug in bed géén optie is, stap onder de douche en ga ontbijten.

Sluit bed voor die ochtend definitief in je hoofd af.

Volgens mij helpen andere trucjes als Wake Up lights, pilletjes ed geen bal als je je niet geestelijk daarin voorhoudt dat je echt op tijd wilt opstaan.
Zet je wekker niet naast je bed, maar op een kast ofzo.

Dan moet je er in elk geval uit om dat ding uit te zetten......
je zou alvast je kleding kunnen klaarleggen.

ook je lunch kun je de avond ervoor al klaarmaken.

sla tussen je boterham met kaas doet wonderen voor de versheid ervan.

Wat ook helpt is een lekkere warme handdoek op de verwarming klaarleggen, zodaat als je uit je bed komt en gaat douchen toch nog even lekker warm blijft.

daarna een flinke plens koud water in je gezicht, en je bent klaar voor een nieuwe dag!
Het is een kwestie van gewenning. Als je jezelf aanwent om meteen na de wekker op te staan, wordt het steeds gemakkelijker. Op een gegeven moment weet je niet anders.
Bosaap inderdaad en de wekker staat bij mij niet naast mijn bed maar in de gang. (heb de deur toch open van de slaapkamer). Zo moet ik er wel uit om t ding uit te zetten. En meestal loop ik dan direct door naar de senseo om die op te warmen en zo gelijk door ri douche.
Niet snoozen.... dat werkt voor mij.
Het beste is gelijk opstaan als de wekker gaat, verstand op nul en onder de douche springen. Daar langszaam wakker worden en dan kan je er weer een dagje tegenaan.
Wekker te hard zetten en buiten bereik, dan wil je er wel uit om hem uit te zetten. (hoewel ik zo erg ben dat ik eruit spring, hem op snooze zet en terugspring ). Vijf minuten voordat de wekker gaat de lamp aan laten springen middels tijdklok. (goedkoper dan een wake up light)
Idd, wat de rest zegt; gewoon doen. Als je metéén uit bed gaat wen je jezelf dat ook aan. (Dat gaat wel even duren, maar toch!)
Het is nu toch weer licht 's ochtends?
Om 7u is het nog donker Tinkeldel
Ow owkee, zo vroeg ben ik nog niet uit geweest deze week. Dat ga ik morgen ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven