Nooit verliefd - kan dat?

26-10-2009 21:53 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds iets meer dan 2 maanden heb ik een vriendje, tot nu toe hebben we het heel leuk samen. Helemaal blij met hem, verliefd, de hele rataplan. Het is nog maar kort dus het zit nog in de spannende fase van 'het voelt goed, zou het....?'

Afgelopen weekend hadden we het ineens over verliefd zijn. Toen ik hem vroeg of hij verliefd op me was (weet de aanleiding niet meer precies maar het was op dat moment geen gekke vraag of gek moment ofzo), zei hij dat hij niet verliefd is.

Daarna vertelde hij dat hij nog nooit verliefd is geweest en niet weet hoe dat voelt. Dat het niets over mij zegt omdat hij denkt dat hij gewoon nooit verliefd wordt. Toen ik vroeg wat hij dan wel voor me voelde zei hij dat hij graag bij me is, me heel lief en leuk vindt. Dat hij hoopt dat het blijft zoals het is tussen ons. Want dat ie het erg leuk vindt en geniet van elk moment dat we samen zijn. Dat ie me mist als ik er niet ben..... En dat dat allemaal dus anders is dan bij een 'gewone vriendin'.

Eerst was ik erg geschrokken maar na dat gesprek had ik wel het idee dat zijn gevoelens voor mij zijn wat ik dus wel 'verliefd' noem. Toch bekruipt me af en toe een rot gevoel - hij is niet verliefd op me en dat is niet goed (alarmbellen!!!!)

Zijn er meer mensen die nog nooit verliefd zijn geweest? Heb je wel relaties en wat maakt die relatie dan anders dan een goede vriendschap? Of denkt mijn vriend dat verliefd zijn zo hoogdravend moet zijn dat ie denkt dat hij dat niet is... terwijl hij het misschien wel gewoon is?

Nou ja, jullie mening is welkom dus...
telt nu de inhoud of het etiket dat je er op plakt?
Als ik even een vergelijking mag trekken met seks.. Ik wist heel lang niet hoe een orgasme moest voelen. Wist niet of ik er wel of geen had gehad. Op zich was seks best wel heel fijn. Maar toen ik op een goede dag wél een orgasme kreeg... ja.. need I say more?

Kan me voorstellen dat de alarmbellen gaan rinkelen Sangsaa.. Wat je ermee moet doen weet ik niet. Misschien nog even aankijken als het allemaal wel heel leuk is.. Misschien komt het bij hem nog?
De inhoud telt - dat klopt.

Maar vind het 'niet verliefd' toch verontrustend. Het zit me niet lekker, al kan ik niet goed uitleggen waarom niet. Vandaar dit topic, misschien stel ik me aan, misschien niet. Behalve dat ik natuurlijk gewoon ga aanzien hoe het loopt (wat überhaupt geen rare gedachte is als je elkaar zo kort kent) - wil ik toch wel graag van anderen horen wat zij denken over het niet verliefd zijn. Ben benieuwd of meer mensen die ervaring hebben.
Ja, Phoebexx, je slaat de spijker op zijn kop - ergens ben ik bang dat hij wel verliefd kan worden maar tot nu toe nog niet de juiste persoon heeft ontmoet. En ja, dan ben ik dus ook niet de juiste persoon....
quote:Sangsaa schreef op 26 oktober 2009 @ 22:07:

Ja, Phoebexx, je slaat de spijker op zijn kop - ergens ben ik bang dat hij wel verliefd kan worden maar tot nu toe nog niet de juiste persoon heeft ontmoet. En ja, dan ben ik dus ook niet de juiste persoon....

Ik ben bang dat je gelijk hebt...

Ook wel eens gedate met iemand die niet verliefd op mij was.. zei het ook nog nooit te zijn geweest...

Ik was hoteldebotel.....

uiteindelijk boterde het dus ook niet zo goed en heeft het me behoorlijke hartezeer opgeleverd....

Inmiddels weet hij wel wat verliefd zijn is en is het niet op mij
tsja... mijn vriend heeft ook een half jaar volgehouden niet verliefd op me te zijn... daarom hadden we ook 'niks' terwijl verder alles was zoals het in een normale relatie is...

Uiteindelijk is hij van het een op andere moment toch omgeslagen en heb nu zelfs wel eens het gevoel dat hij nog gekker op mij is dan ik op hem...

Misschien dat het kan groeien??
als het leuk is en je hebt het gevoel dat je speciaal bent voor hem (en dat zegt hij ook) dan is het labeltje verliefd niet zo belangrijk. verliefdheid is voor iedereen anders. Het wordt wel een probleem als hij in een later moment in zijn leven alsnog op zoek gaat naar die verliefdheid
Haha, ik zwieber in gedachten net zo heen en weer als jullie reacties. Van de inhoud/etiket opmerking naar 'niet verliefd, dan is het dus niks'.

Liselore - wat jij vertelt wil ik dus voorkomen. Ik ben wél hoteldebotel verliefd namelijk. Niet zo'n zin om over een aantal maanden of zelfs jaren (oh my god) te moeten horen dat hij heeft ontdekt dat het toch kan: verliefd zijn. Op een ander dan dus.

Ambilight, tja, hij noemt me wel zijn vriendinnetje, stelt me ook zo voor aan vrienden en is vanaf het begin dat het 'aan' was heel duidelijk dat hij serieus was. Hij noemt het dus wel een relatie en ik schrok dan ook nogal van het feit dat hij niet verliefd zegt te zijn. Want dat idee had ik eigenlijk wel, heb er nooit aan getwijfeld zelfs.

Als ik dat schrijf denk ik weer 'als hij zich wel verliefd gedraagt en zo duidelijk voor je gaat, wat is dan het probleem??' AHHH ik word moe van mezelf
als hij zich wel verliefd gedraagt en hij behandelt jou exclusief als zijn vriendinnetje dan is er toch helemaal geen probleem?
Ik ben al 16 jaar samen met een jongen/man die in het begin zei niet verliefd op mij te zijn. Ik heb me laten leiden door mijn gevoel in intuitie, zijn gedrag, zijn respect voor mij en zijn daden, zoals me overal als zijn vriendin presenteren.

Geen moment spijt gehad!

Sommige mensen hebben gewoon niet die (irritante) vlinders, maar -op zijn Belgisch- zien je wel heel erg graag. Het gaat er toch om hoe jullie het hebben en hoe hij zich naar jou gedraagt? Niet welke naam het beestje heeft.
Klopt Meds, rationeel vind ik dat ook.

Maar dan zit er op die andere schouder dat duiveltje die zegt dat ik beter weg kan wezen voor ik nog gekker op hem ben en hij iemand ontmoet op wie hij wel verliefd wordt. Inclusief vlinders.

Mariejan, da's fijn om te horen! Mijn gevoel is helaas nog niet helemaal overtuigd. Maar misschien komt dat ook omdat ik het gisteren van hem hoorde - moet nog een beetje bezinken allemaal.
anoniem_55430 wijzigde dit bericht op 26-10-2009 23:25
Reden: kon niet op het woord komen - maar nu wel
% gewijzigd
Ik vind het niet prettig als mijn vriend zegt niet verliefd op me te zijn. Ik heb dat ook meegemaakt en dat voelde voor mij niet goed.......

Ben nu weg bij hem en hij heeft weer een vriendin tegen wie hij zegt: je bent lief en leuk, maar ik ben niet verliefd! Pffff ik moet er niet meer aan denken, hoe gezellig we het samen ook hadden. Achteraf gezien ontbrak er veel qua gevoel.
voer eendjes geen oorlog!
Het ligt er ook maar net aan wat hij onder verliefdheid verstaat.

Iedereen geeft daar een eigen invulling aan, want het is natuurlijk een heel relatief begrip.

Hij noemt het misschien pas verliefdheid als jij al dicht bij het gevoel van 'houden van' zit.

Ik zou ook zeggen: daden zijn belangrijker dan 1000 mooie woorden.

Denk maar zo: er zijn er ook die roepen zo vreselijk verliefd te zijn en vervolgens draait hun kop bijna van hun romp en rollen hun ogen uit de kassen, als ze 'lekker wijf' voorbij zien lopen....
Mooi gezegd juf doortje. Als hij wel zou zeggen verliefd te zijn, biedt dat nog geen enkele garantie voor de toekomst. Woorden zeggen niks,
Het kan zeker, nooit verliefd zijn/worden. Ik heb een goede vriendin die hetzelfde heeft. Zij is nog nooit in haar leven verliefd geweest of althans dat denkt ze. Toch heeft ze al verschillende relaties gehad die prima waren. Of die paar vlinders in je buik nu doorslaggevend zijn? Ik denk het niet.

Bovendien is het inderdaad erg verschillend per persoon: wanneer ben je verliefd? De een heeft buikpijn, kan niet meer slapen of eten en is helemaal in de wolken. De ander denkt gewoon: ik vind jou helemaal geweldig en we hebben het super samen maar is daar verder niet lichamelijk door van slag!

Misschien ook een kwestie van nuchter of romantisch zijn?
quote:EvaViva schreef op 27 oktober 2009 @ 10:59:

Het kan zeker, nooit verliefd zijn/worden. Ik heb een goede vriendin die hetzelfde heeft. Zij is nog nooit in haar leven verliefd geweest of althans dat denkt ze. Toch heeft ze al verschillende relaties gehad die prima waren. Of die paar vlinders in je buik nu doorslaggevend zijn? Ik denk het niet.

Bovendien is het inderdaad erg verschillend per persoon: wanneer ben je verliefd? De een heeft buikpijn, kan niet meer slapen of eten en is helemaal in de wolken. De ander denkt gewoon: ik vind jou helemaal geweldig en we hebben het super samen maar is daar verder niet lichamelijk door van slag!

Misschien ook een kwestie van nuchter of romantisch zijn?ik wou dat ik soms wat nuchterder was....;-)
Eigenlijk is dit een typisch voorbeeld van een vraag stellen waarvan je het antwoord niet wilde weten. Het voelde goed, waarom stelde je die vraag? Nu voelt het minder goed.

Het kan zijn dat hij denkt dat verliefdheid anders moet voelen, het kan ook zijn dat hij echt niet verliefd is en dat ooit wel gaat worden. Je weet het niet zeker.

De manier waarop hij tegenover je staat lijkt me wel goed, dus ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken. Juf Doortje zette ook een goeie post neer hierboven. Het gaat om zijn gedrag, niet om zijn woorden.
Ik ben het eens met Meds en juf Doortje.

Er zijn genoeg mannen die beweren oh zo verliefd te zijn en je een paar maanden later niet meer zien staan.

Hoe hij je behandeld zegt veel meer dan een paar (loze) woorden.
Ik denk juist dat als zoiets langzaam groeit, de relatie ook meer kans van slagen heeft...

Al hoeft dat natuurlijk niet altijd zo te zijn... Tis gewoon lastig om er iets zinnigs over te zeggen!
Ja. Het kan. Ik ben namelijk nog nooit hotel-de-botel verliefd geweest... vlinders in de buik? Geen idee hoe dat voelt... Wel heb ik soms een soort van "zenuwachtig" gevoel, maar ik kan me niet voorstellen dat dat die beroemde vlinders zijn.

Iedereen is anders, zowel geestelijk als lichamelijk, dus je weet nooit hoe "verliefd zijn" zich manifesteert. Is trouwens "houden van" niet veel belangrijker dan het labeltje "verliefd zijn"?

Behandelt hij je met respect, doet hij moeite om je gelukkig te maken, voelt hij een leegte als hij een tijdje geen contact met je heeft gehad, vindt hij je lief/leuk/geil... allemaal indicatoren dat het wel goed zit, lijkt me...
Moeilijk dit, ik lees een heleboel goede posts hier, ik kan er weinig aan toe voegen behalve mijn eigen ervaring die ik dus heb gehad met mijn ex-vriend.

Hij zei ook in een heel vroeg stadium van de relatie niet verliefd op me te zijn, dat hij nog nooit verliefd was geweest, en dat hij ook dacht dat hij dat nooit 'zou kunnen'.

Ondertussen gedroeg hij zich als een verliefde bakvis

Dus ja, ik was ook van het credo 'geen woorden maar daden'.

Dit is heel lang heel erg goed gegaan, al kwam het om de zoveel maanden wel weer bovendrijven, uiteindelijk is dat goed mis gegaan, maar daar kan je 'mijn' topic over lezen mocht het je interesseren

Dit soort 'toevallige' gesprekken komen naar mijn mening bijna nooit toevallig.

Jij hecht een waarde aan verliefd zijn, en hij doet dat ook, helemaal door te zeggen dat hij er niet toe in staat is.

Van hoe jij verliefdheid omschrijft komt dat op mij over als een 'we hebben t super leuk samen, wie weet!'

Er even vanuit gaande dat je niet op jullie eerste date een lijst met babynamen en trouwlocaties op alfabetische volgorde mee hebt genomen, zou na een paar maanden van daten (al heb ik het gevoel dat het allemaal wel wat intenser was dan dat) een 'ik ben verliefd op je' niet zo'n big deal moeten zijn.

Maar om de een of andere reden is dat dus wel het geval.

Ik herken veel in jou posts, en natuurlijk hoop ik dat dat gewoon stom toeval is en het voor jou helemaal anders gaat lopen en dat je vriend gewoon een wat langere aanloopperiode nodig heeft of dat hij niet houdt van stempels en labeltjes.

Natuurlijk zijn mooie woordjes lang niet zo belangrijk als daden, maar als het voor jou een probleem is dan is het een probleem, simpel. Dus naar mijn mening is rationeel naar dingen kijken prima, maar je gevoel weg rationaliseren niet.

En als ik zo vrij mag zijn;

Hoe zit het trouwens met zijn voorgaande relaties?

Wie heeft de eerste stap gezet?

Was er een aanloopperiode of gelijk 'dikke mik'?

Wil echt niet bemoeizuchtig overkomen ofzo, maar toen ik dit las was het echt alsof ik een post las die ik tijden geleden had kunnen schrijven, dus vandaar deze interesse, en sorry voor de lange post!
quote:jufdoortje schreef op 27 oktober 2009 @ 10:51:

Het ligt er ook maar net aan wat hij onder verliefdheid verstaat.

Iedereen geeft daar een eigen invulling aan, want het is natuurlijk een heel relatief begrip.

Hij noemt het misschien pas verliefdheid als jij al dicht bij het gevoel van 'houden van' zit.

Ik zou ook zeggen: daden zijn belangrijker dan 1000 mooie woorden.

Denk maar zo: er zijn er ook die roepen zo vreselijk verliefd te zijn en vervolgens draait hun kop bijna van hun romp en rollen hun ogen uit de kassen, als ze 'lekker wijf' voorbij zien lopen....Klopt, jufdoortje. En ik moet zeggen, zijn daden zijn goed. We wonen best een eindje uit elkaar maar hij doet altijd zn best om me te zien. Hij is lief, is blij me te zien, mist me als ik er niet ben en hij lijkt weinig geïnteresseerd in ander vrouwelijk schoon. In elk geval weet hij z'n ogen in z'n kassen te houden als er een fraai exemplaar voorbij komt
quote:TwentseEllie schreef op 27 oktober 2009 @ 14:32:

Ja. Het kan. Ik ben namelijk nog nooit hotel-de-botel verliefd geweest... vlinders in de buik? Geen idee hoe dat voelt... Wel heb ik soms een soort van "zenuwachtig" gevoel, maar ik kan me niet voorstellen dat dat die beroemde vlinders zijn. Fijn om te horen, Ellie. En grappig, want 'dat zenuwachtige gevoel' zou ik dus inderdaad omschrijven als verliefdheid, haha.
quote:miekee1981 schreef op 27 oktober 2009 @ 17:07:

En als ik zo vrij mag zijn;

Hoe zit het trouwens met zijn voorgaande relaties?

Wie heeft de eerste stap gezet?

Was er een aanloopperiode of gelijk 'dikke mik'? Ja natuurlijk mag je zo vrij zijn. Ik ben begonnen met jullie mening te vragen

Hij zegt nog nooit verliefd geweest te zijn, dus ook niet in voorgaande relaties. Ook bij de lange (en dus serieuze) relaties was dat niet het geval. Hij heeft bij ons de eerste stap gezet, er was wel een aanloopperiode maar niet heel lang. In die aanloopperiode vond hij mij al heel snel heel leuk en liet dat merken. Bij mij duurde het wat langer. Ik heb zijn pogingen om close te worden een tijdje genegeerd totdat ik hem ook errug leuk vond. Toen er eenmaal gezoend werd, was het wel meteen dikke mik eigenlijk.

Waar kan ik jouw topic vinden trouwens?

Ook iedereen die ik nu niet quote bedankt voor jullie reactie. Het is inderdaad allemaal nog erg pril tussen ons en wat betreft zijn daden zit het wel goed. Waarom dan toch lopen miepen? Nou, niet omdat ik wil afwegen of ik hiermee (met hem dus) door wil gaan. Hij is nog maar kort m'n lief en we zien wel hoe alles zich ontwikkelt. Maar ben wel enigzins geschrokken en gewoon benieuwd naar andere meningen. Misschien zijn er meer mensen die niet zoveel met het etiketje 'verliefd zijn' hebben. Verder laat ik me vooral leiden door zijn gedrag en voor nu zit dat zeker nog goed
anoniem_55430 wijzigde dit bericht op 27-10-2009 20:02
Reden: ietsvergeten....
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven