haar opsteken
dinsdag 27 oktober 2009 om 19:26
Ik heb wel eens geïnvesteerd in een uurtje kapper, met het verzoek verschillende opgestoken kapsels bij me (voor) te doen.
Geen gedoe met lak en fohnen en mousse en gel en weet ik veel wat, want dat doe ik toch allemaal zelf niet.
Na dat uur had ik genoeg inspiratie, daarna gewoon zelf gedaan.
Geen gedoe met lak en fohnen en mousse en gel en weet ik veel wat, want dat doe ik toch allemaal zelf niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 27 oktober 2009 om 19:51
quote:himalaya schreef op 27 oktober 2009 @ 19:26:
Ik heb wel eens geïnvesteerd in een uurtje kapper, met het verzoek verschillende opgestoken kapsels bij me (voor) te doen.
Gaaf zeg.
Hoe duur is dat?
Gaaf zeg.
Hoe duur is dat?
dinsdag 27 oktober 2009 om 19:57
quote:Sterretjee schreef op 27 oktober 2009 @ 19:51:
[...]
Gaaf zeg.
Hoe duur is dat?
Eh... 2x de helft?
Gewoon je eigen kapper (of juist een andere) opbellen en vragen wat het kost als ze een uurtje met je aan de gang gaan. Misschien net zoveel als kleuren en/of knippen, iets wat ook een uur duurt?
[...]
Gaaf zeg.
Hoe duur is dat?
Eh... 2x de helft?
Gewoon je eigen kapper (of juist een andere) opbellen en vragen wat het kost als ze een uurtje met je aan de gang gaan. Misschien net zoveel als kleuren en/of knippen, iets wat ook een uur duurt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 27 oktober 2009 om 20:03
Ik doe het altijd zo, is de snelle manier: ik maak een staart (gewoon met een elastiekje) maar maak het einde van de staart niet helemaal vast, zodat ik een soort dubbele staart krijg. Die zet ik dan rondop vast met een stuk of 4 speldjes. Beetje haarlak erover en wat piekjes los voor de leuk en klaar!
dinsdag 27 oktober 2009 om 20:18
dinsdag 27 oktober 2009 om 20:30
Oh was er al bang voor, haha! Nou zal het nog een keer proberen:
je maakt een staart die je dubbelklapt in een elastiekje. Dan heb je dus een soort dikke lus van haar. Die lus vouw je gewoon een beetje leuk tegen je hoofd aan en zet je vast met wat speldjes.
Capice?? (weet niet of ik het duidelijker kan zeggen dan dit hoor!)
je maakt een staart die je dubbelklapt in een elastiekje. Dan heb je dus een soort dikke lus van haar. Die lus vouw je gewoon een beetje leuk tegen je hoofd aan en zet je vast met wat speldjes.
dinsdag 27 oktober 2009 om 20:43
dinsdag 27 oktober 2009 om 20:46
dinsdag 27 oktober 2009 om 21:10
Bedankt voor alle tips! Ik wilde dus een soort van Grace Kelly rol, maar omdat mijn haar in laagjes is geknipt vallen er dus de hele tijd plukjes uit :S en daarnaast is mijn haar best zwaar en is het lastighet kapsel de hele dag mooi te houden 
Je staart voor de helft terugklappen en dan vast zetten doe ik ook wel eens maar ja dat vind ik niet helemaal bij de stijl passen waar ik voor wil gaan en de Grace Kelly rol weer wel. Maar dat vind ik best lastig om te creeren :S
Je staart voor de helft terugklappen en dan vast zetten doe ik ook wel eens maar ja dat vind ik niet helemaal bij de stijl passen waar ik voor wil gaan en de Grace Kelly rol weer wel. Maar dat vind ik best lastig om te creeren :S
dinsdag 27 oktober 2009 om 21:12
quote:Tinus1977 schreef op 27 oktober 2009 @ 20:30:
Yes, doe ik ook vaak, staat heel chique en kunstig als je het goed doet!
Verder ook vaak met een klem, gewoon een beetje wild omhoog frummelen en dan een klem erin!
Yes, doe ik ook vaak, staat heel chique en kunstig als je het goed doet!
Verder ook vaak met een klem, gewoon een beetje wild omhoog frummelen en dan een klem erin!
zaterdag 31 oktober 2009 om 17:36
Er bestaan ook wel hulpmiddeltjes... Zo heb ik een stoffen band met ijzerdraad in en met een gat in 't midden. Staart erdoorheen en dan kan je dmv de ijzerdraad de boel opdraaien tot het mooi opgestoken is in een hele chique knot (vage uitleg, maar je kan die dingen bij Kruidvat ed kopen).
Verder gebruik ik ook vaak klemmen (van die krokodillenklemmen of grote spelden), stokjes (even oefenen, maar blijft dan best goed zitten) en inderdaad een staart en dan plukjes vastzetten met schuifspeldjes of knijpertjes. Ik heb dik haar met slag en dan gaat opsteken wel makkelijker dan als je stijl haar hebt.
Mijn advies: UITPROBEREN!!! Oefenen en gewoon proberen wat met jouw haar/stijl het mooiste/makkelijkste is. En dan best niet vlak voor je moet werken of naar een feestje gaat, maar op een verloren moment en ook best als je haar niet al te schoon is (ik doe het zelf vaak terwijl m'n bad aan het vollopen is, dan zet ik me voor de spiegel met een stapel schuifspeldjes en klemmetjes en uitproberen maar ) Als het niet net gewassen is, blijft het gewoon veel beter zitten...
Succes ermee!
Verder gebruik ik ook vaak klemmen (van die krokodillenklemmen of grote spelden), stokjes (even oefenen, maar blijft dan best goed zitten) en inderdaad een staart en dan plukjes vastzetten met schuifspeldjes of knijpertjes. Ik heb dik haar met slag en dan gaat opsteken wel makkelijker dan als je stijl haar hebt.
Mijn advies: UITPROBEREN!!! Oefenen en gewoon proberen wat met jouw haar/stijl het mooiste/makkelijkste is. En dan best niet vlak voor je moet werken of naar een feestje gaat, maar op een verloren moment en ook best als je haar niet al te schoon is (ik doe het zelf vaak terwijl m'n bad aan het vollopen is, dan zet ik me voor de spiegel met een stapel schuifspeldjes en klemmetjes en uitproberen maar ) Als het niet net gewassen is, blijft het gewoon veel beter zitten...
Succes ermee!
zaterdag 31 oktober 2009 om 23:10
Voorbeeld.
en andere uitleg:
http://www.magusti.nl/content/?c=content&id=2
en andere uitleg:
http://www.magusti.nl/content/?c=content&id=2
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 31-10-2009 23:14
Reden: 2e link toegevoegd.
Reden: 2e link toegevoegd.
% gewijzigd